BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
karambol napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=7vvfTuDnT1Y
Czy wam też tak pracują m54?

Dokładnie jakbym swój słyszał. Różnice w dźwiękach niektórych M54 są spowodowane różnymi kolektorami wydechowymi, bo występowały dwa rodzaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 22:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
kaczorek79 napisał(a):
karambol napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=7vvfTuDnT1Y
Czy wam też tak pracują m54?

Dokładnie jakbym swój słyszał. Różnice w dźwiękach niektórych M54 są spowodowane różnymi kolektorami wydechowymi, bo występowały dwa rodzaje.


Thx :ok: bo już w jakieś paranoje popadam :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28TU
Przeglądając temat, szukałem kogoś kto miał dokładnie taki przypadek jak ja ...

M52b28TU

Gdy silnik jest zimny słychać szklanki może 2-3 sekundy, później cichnie i gdy sie porządnie nagrzeje to zaczyna słychać stukanie (mechanik mówił że to szklanki, ale radził to zostawić ... bo ponoć dużo roboty i wysokie koszta, a niby nic sie nie powinno stać)

Stuka zdecydowanie głośniej jak sie "mu depnie"

Mam wrażenie jakby olej nie trzymał swoich parametrów a wymieniany był 2 tys km temu Valvoline 5W40 maxlife, wcześniejszy właściciel ponoć zalewał motula 8100 5w40.

Nie chciałbym olewać sprawy, czy na obecną chwile wymiana oleju na 10w60 (Vr1) to dobre wyjście ? Na logikę gęsty olej powinien trzymać lepiej swoje parametry przy rozgrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ma szybko doplynac i na goracym nie splywać. 10w60 nie doplynie szybko. przez chwilę po odpaleniu z rana jak oplynie po zgaszeniu bedzie stukanie zanim znów doplynie. doplywa dłużej 10w60 niz 0w40. Synpower 5w40 LL-01 powinien wyciszyć. Po przejsciu z 10w40 mobila czy maxlife da sie zauwazyc, Trzeba by bylo poeksperymentować.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 czerwca 2017, 17:07 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28TU
Czyli zmienić świeże (po 2-3 tys km) Valvo maxlife 5w40
na inne valvo 5w40 :O ?
Ten zabieg ma jakiekolwiek szanse uciszyć szklanki ?

Najbardziej mi zależy aby uciszyć go gdy sie nagrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Możesz sprobowac zrobic plukanke też. Tu mogę polecić firmę LM i płukankę z serii PRO-LINE. Następnnie Synpower 5w40 LL-01 lub olej 5w50 od Valvoline. Synpower 5w40 mnie kilka razy zaskoczył przy niektórych silnikach po zmianie z Mobila 10w40 i Maxlife 10w40 czy nawet 5w40. Dolewasz oleju pod max na miarce.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Problem klepania zaworow wynika z faktu ze rozgrzany olej spływa cały do miski po dłuższym postoju i za nim olej się dostanie do szklanek i wytworzyć ciśnienie to klepie, odpal na chwile zimny i zgaś potem po kilku godzinach odpal i zobaczysz że ciśnienie jest odrazu i nie klepie. Z tego wszystkiego wynika ze jedyna sensowna próba jest zalanie oleju o większej lepkosci w wysokich temp jak np 5w50 w ostateczności 10w60 choć to już do normalnie jeżdżącego samochodu przesada a zmiana oleju to tylko tuszowanie a nie wyeliminowanie usterki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 01:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pytanie jeszcze jak to klepie. jak nie jest zbyt głośne to zalej synpower 5w40. jak nie pomoze trzeba vr1 5w50. zacznij od 5w40. nie wzoruj się tak bardzo lepkościami i firmami. w praktyce po zalaniu oleju bywa różnie. dla przykladu ostatnio zalalem w zafirze DTL Synpower zamiast mobila 10w40, wlewam synpower 5w40 229.5 LL-01 i silnik odrazu po zapaleniu na zimnym oleju pracował dużo ciszej ;) na mobilu w każdych warunkach stukał. rocznie zmieniam olej okolo 1000 aut i zazwyczaj nie zauważam różnicy.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
A ja z innej beczki. Wyciągnąłem wałki i co za tym idzie wszystkie szklanki.
Jak sprawdzić która szklanka jest ok a która zła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 17:10 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
U mnie to jakieś czary się dzieją. Raz na zimnym cisza, innym razem klepie przez ok. 30 s. Na ciepłym - raz klepie (rozgrzany do temp. nominalnej), a innym razem chodzi jakby był ze śmietany, tak gładko (nawet jeśli dostał chwilę wcześniej trochę po obrotach) :D
Olej 5W50 Millers, płukanka robiona prawie za każdą wymianą oleju (płukanki raczej te lepsze - Forte, Millers Flushing Oil). Wymienione bebechy w pompie oleju, zawór zwrotny. Vanos po regeneracji.
Mam dołożony dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i według jego wskazania olej, po nagrzaniu, ma ciśnienie ok. 0,2 bara, niemniej tu akurat stawiam na niezbyt dokładny odczyt,bo: a) kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie praktycznie od razu po uruchomieniu silnika, b) czujnik ciśnienia i sam zegar niekoniecznie są z tej samej parafii - obydwa są z zakresu 0-10 bar, tyle że czujnik jest nówka, a zegar ciśnienia to jakaś używka, stara seria VDO (czujnik również jest VDO).

Jakieś pomysły? Bo jak nie to chyba już mi do wróżki pozostało iść :D

Dodam tylko, że z sezonu na sezon silnik pracuje coraz lepiej - takie odnoszę wrażenie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Haha - czary !
Wiec nic nie pozostaje jak czekać niczym z winem - będzie auto starsze to będzie lepsze :cwaniak:

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 20:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Marjanek napisał(a):
Wiec nic nie pozostaje jak czekać niczym z winem - będzie auto starsze to będzie lepsze :cwaniak:

Aż tak długo nie planuję tego silnika trzymać pod maską ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 07:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 14
Moje BMW: e36 320i m52
U mnie problem po wymianie oleju na 5w40 valvoline i płukanie praktycznie nic nie zmienił, może trochę ciszej pracuje ale pukanie dalej jest. Jak się rozgrzeje trochę mniej ale tez słychać. Mechanik stwierdził panewka. Ale nie chce mi się wierzyć w jego diagnozę. Proszę was o pomoc, jakie wasze rady.
Pacjent to e36 318i grudzień 96 rok cabrio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprawdz cisnienie oleju na zimnym i cieplym dla 2000 obr i 4000 obr oraz na jałowych. jeżeli będziesz miał na gorącym oleju po zagrzaniu silnika na postoju ciśnienie niższe niż 1bar na manometrze do pomiaru ciśnienia oleju to napisz. napisz też ile masz po zapaleniu silnika kiedy olej jest zimny np rano :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ściąg miche i wtedy się faktycznie dowiesz czy to panewka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Czy stukanie ustaje wraz ze wzrostem obrotów?

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 14
Moje BMW: e36 320i m52
tak jak obroty osiągną gdzieś 2,5 tyś to cykania nie słychać.
jak panewka to w misce będą opiłki tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
chyba żartujesz? zdjęcie miski nic nie da. nic nie zauważysz na panewce nawet po rozebraniu. o opiłkach zapomnij. wystarczy że będa minimalne progi, których Ty nie zauważysz jeżeli nie widziałeś wcześniej panewek na których nie ma ciśnienia oleju i jak to rzeczywiście panewka to po prostu nie bedzie cisnienia oleju. pisałem Ci co dokładnie zrobić.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 23:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
pawelos666, jakby to była panewka to raczej nie cichło by mu to w okolicach 2.5 tyś rpm, a już tym bardziej po rozgrzaniu silnika. Poza tym łomotanie od panewek zazwyczaj łatwo rozpoznać na 'ucho'. Przeważnie panewka wydaje bardziej głuchy, głęboki dźwięk, natomiast popychacz charakterystycznie cyka. Stawiam na popychacz, zwłaszcza, że nie spada mu ciśnienie oleju. Ale mimo wszystko niech sobie to sprawdzi :)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 06:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
wisnia0709 ten dzwięk słychać bardziej od góry silnika czy od dołu?Jedyny w 100% potwierdzony sposób na sprawdzenie panewek to zrzucenie michy,osoba siedząca dobrze w temacie będzie wiedziała na co patrzeć i co mierzyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL