BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 maja 2010, 07:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
To sie wypowiem co do płukanki silnika ze tez takową przeprowadziłem na produkcie LM ponad 30zł mnie kosztowała.
Powiem szczerze ze tez się bałem jak to będzie później, z silnika wyleciało chyba całe zło, czarny jak smoła olej! :przestraszony:
Środek do płukania który użyłem i który nie zrobił żadnej szkody a wręcz pomógł to:
Obrazek
Silnik zalałem później:
Obrazek
Wszystko chodzi pięknie żadnych wycieków itd.... Auto ma najechane 200tys!
Przy następnej wymianie na pewno czynność powtórzę, z czysty sumieniem polecam Tą markę i jej produkty!!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 maja 2010, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Kiedys moj przyjaciel dolewal modyfikator plus do mazdy. zostala mu resztka w buteleczce. podgrzalem ja aby splynelo wszystko i zaciagnolem do strzykawki ok 5ml. wtedy mialem jeszcze Lancie Kappe :wstyd: ktora strasznie klekotala :kwasny: klekotal wtryskiwacz. odpiolem wezyk od wtryskiwacza, wstrzyknolem ceramizer i podpiolem spowrotem wezyk do filtra. odpalilem samochod i po 5 sek w jednej chwili klekotania nie bylo. dodam ze juz nigdy nie powrocilo. nie wiem jak ale to cholerstwo dziala. byl to modyfikator plus. nigdy nie mialem przekonania do srodkow tego typu... az do tamtej chwili.

teraz w mojej buni przymiezam sie do plukania silnika > castrol edge > modyfikator plus (nie jest tani bo 170zl)
mysle ze efekt bedzie zadowalajacy a na dodatek przedluze zywotnosc silnika :D

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 maja 2010, 13:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
moze płukanie jest dobre jak ma sie zasyfiony układ tylko czy jak wszystkie syfy sie zbiora to czy nie pozapychaja np magistrali itp...
ja kiedys w m40 przepłukałem silnik bo musiałem bo gdy go kupiłem to nie mogłem oleju spuscic taki był syf i zapchała mi sie magistrala olejowa jakims syfem musiałem przeczyszczac jednak nie poskutkowało gdzies jeszcze było przytkane bo klepało na zimnym.dodam ze przed płukaniem było cichutko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 maja 2010, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
co do plynu chlodzacego ze mi przeczyscil a raczej przezarl wszystko to prawda ale uporalem sie z tym tylko nagrzewnica zostala nie naruszona ale mysle ze to byla wina plynu bo jakis szajs pewnie ale juz nie pamietam jaki to byl, no to jak tak byl zasyfiony ze nawet samego oleju nie mogles spuscic to jedno plukanie ne pomoglo . a powiedzcie po calym plukaniu zalac 5w40??? jaki najlepiej castrola?? silnik M50b20

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 maja 2010, 19:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
dolar$, jak Ty spościc tego oleju nie mogłes to nie dziwie się, że po przepłukaniu chodziło gorzej, może ktoś zastosowal patent tawotu w m49 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 maja 2010, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
DaRo25 jak nie wiesz jaki olej zalać to czytaj to: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Jak przeczytasz nie będziesz miał więcej wątpliwości jaki olej, a jak jakiś wiejski mechanior będzie ci chciał zalac mineralny bo masz najechane juz trochę to sobie z nim pogadasz, zapewniam ze nie będzie miał nawet ułamku wiedzy takiej jak ty po przeczytaniu tego! :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 maja 2010, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
MARCIN08 po prostu auto było w niemowni wyrejstrowane przed sprzedaż 3 lata i nikt nim nie jezdził i olej nie wymieniany był i ztego powodu był kisiel w silniku,tragedia była,duzo czasu upłynęło jak go doprowadziłem do stanu używalności a potem go sprzedałem na części,było to moje 2-gie bmw po e30 316-tce.także jak ktoś ma mocno zasyfiony układ tak jak ja to płukanko tylko pogorszy.od tamtego czasu przed kupnem samochodu starannie go przeswietlam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 maja 2010, 19:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
dolar$, no niestety różnie to można trafić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 maja 2010, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Dril 3 ok wiem ze mineralnego nie zaleje sam jestem mechanikiem po szkole i fachu ale o swoje cztery kolka chce zadbac najlepiej jak moge dzieki za stronke z olejami

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 3 maja 2010, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
dril3 napisał(a):
DaRo25 jak nie wiesz jaki olej zalać to czytaj to: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf


A nie mówiłem że to działa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 maja 2010, 08:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
TRIBUL napisał(a):
dril3 napisał(a):
DaRo25 jak nie wiesz jaki olej zalać to czytaj to: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf


A nie mówiłem że to działa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :hurra:


Mnie właśnie ten artykuł zainspirował do przeprowadzenia zmiany. Płukankę tak czy tak stosowałem wcześniej, efekty? Tak jak pisałem wcześniej :super:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 maja 2010, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no to fajnie cholapki fajnie dobrze ze ktos nie bal sie napisac tego tematu . teraz to wiem juz co zrobie :D

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 maja 2010, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Normalnie jak to czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać :rotfl: Może się nie znam, ale mam znajomych co testowali już różne środki czyszczące do silników i każdy z czasem żałował ;) Nie tylko jeśli chodzi o beemki, ale i one się zdarzały. I mowa tu o silnikach, co przekręciły już 200tys km. Oczywiście kultura pracy się znacząco poprawia, ale wycieki się nasilają znacząco. Nie wiem czy gra warta świeczki, no chyba, że kondycja danego egzemplarzu silnika jest na tyle dobra, że uda się bezproblemowo przeprowadzić taką operację. Wygrał przegrał :hyhy: Niestety głupotą jest myśleć, że po płukaniu silnika silnik się uszczelni ;) No chyba, że tym nagromadzonym niagarem, co spłynął z uszczelniaczy ;)

Kolejna teoria spiskowa jest odnośnie przechodzenia z półsyntetyku do pełnego syntetyku i że to niby ma być lepiej dla silnika, który przekręcił już 200tys km. Fakt lepiej z pół niż z minerala (a znam takiego co się naczytał na forach i przeszedł - długo nie najeździł) ;)
Lepiej może i jest ale jak syntetyk był lany przynajmniej do tych 170tys km, bo jak przy 100tys jakiś Niemiec się wystraszył i przeszedł na półsyntetyk, to życzę powodzenia tym co wrócą do syntetyka spowrotem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
TRIBUL napisał(a):
Dla Pablo325i -tu masz stronkę tego produktu http://www.ceramizer.pl/ .

Do KAMIL 87 - masz identyczne objawy jak ja miałem, czyli zimny silnik cisza, później czym większa temp tym bardziej cyka, a powyżej około 1500 obr cichnie. Płucz dziada, zalewaj 5W40, nie zastanawiaj się nawet. Ten Mobil 1 5W50 to bardzo dobry olej, to jest prawdziwy syntetyk, tylko ten współczynnik TBN ma bardzo wysoki, który odpowiada za czyszczenie silnika, on ma aż 12, natomiast ten Elf którego zalałem ma 10,4, dlatego też go wybrałem, po prostu trochę się bałem. Dla porównania w Mobil 10W40 TBN wynosi 10. To że Elf się tak nie reklamuje u nas jak Mobil czy Castrol nie znaczy że jest gorszy, cenowo stoi podobnie.

Takie małe zestawienie:

Lepkość Temp. płynięcia TBN
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk 155 -36 st.C 10mg KOH/g
Elf Excellium LDX 5W40 - syntetyk 170 -42 st.C 10,4mg KOH/g
Mobil 1 5W50 - syntetyk 184 -54 st.C 12mg KOH/g

Mobila 15W40 już nawet tu nie wstawiałem bo to masakra jest, wystarczy ze podam jego temp płynięcia -26 st.C a lepkość....127, masakra coś takiego wlać, nie dosyć że jak zimny to gęsty jak marmolada, to jeszcze lepkość śmieszna.

Wiedziałem że zaczną sie z tego spekulacje na temat oleju :rotfl:


W ramach ciekawostki dodam, że eksperymentuje również z samym olejem - zalałem mało znany u nas Gulf Formula G 5W40, wg. danych producenta pełny syntetyk.
Lepkość 174
Temp. płynięcia -42 st.C
TBN 10.1 mg KOH/g

Pełna specyfikacja oleju http://www.oiltrading.pl/pl/informacje_o_produktach/dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_dla_samochodow/1210_gulf_formula_g.html

Jak dotąd jestem w pełni zadowolony. Dodatkowo cena atrakcyjna;)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
beciak napisał(a):
Normalnie jak to czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać :rotfl: Może się nie znam, ale mam znajomych co testowali już różne środki czyszczące do silników i każdy z czasem żałował ;) Nie tylko jeśli chodzi o beemki, ale i one się zdarzały. I mowa tu o silnikach, co przekręciły już 200tys km. Oczywiście kultura pracy się znacząco poprawia, ale wycieki się nasilają znacząco. Nie wiem czy gra warta świeczki, no chyba, że kondycja danego egzemplarzu silnika jest na tyle dobra, że uda się bezproblemowo przeprowadzić taką operację. Wygrał przegrał :hyhy: Niestety głupotą jest myśleć, że po płukaniu silnika silnik się uszczelni ;) No chyba, że tym nagromadzonym niagarem, co spłynął z uszczelniaczy ;)



Człowieku czytaj wyraźnie NIE STAĆ CIĘ NA PARĘ NOWYCH USZCZELEK DO SILNIKA TO NA NIC CI TA WIEDZA.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Bobby_Valentino napisał(a):
beciak napisał(a):
Normalnie jak to czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać :rotfl: Może się nie znam, ale mam znajomych co testowali już różne środki czyszczące do silników i każdy z czasem żałował ;) Nie tylko jeśli chodzi o beemki, ale i one się zdarzały. I mowa tu o silnikach, co przekręciły już 200tys km. Oczywiście kultura pracy się znacząco poprawia, ale wycieki się nasilają znacząco. Nie wiem czy gra warta świeczki, no chyba, że kondycja danego egzemplarzu silnika jest na tyle dobra, że uda się bezproblemowo przeprowadzić taką operację. Wygrał przegrał :hyhy: Niestety głupotą jest myśleć, że po płukaniu silnika silnik się uszczelni ;) No chyba, że tym nagromadzonym niagarem, co spłynął z uszczelniaczy ;)



Człowieku czytaj wyraźnie NIE STAĆ CIĘ NA PARĘ NOWYCH USZCZELEK DO SILNIKA TO NA NIC CI TA WIEDZA.


Nie stać czy się nie chce robić, nie ważne. Generalnie x2 :dobani:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
beciak
Marky napisał(a):
I mowa tu o silnikach, co przekręciły już 200tys km

Mój ma najechane 200tys i nic sie nie dzieje.
Człowieku to nie działa jak kwas który wyżera wszystkie uszczelki z silnika!
Te środki zawierają detergenty myjące a nie takie które rozszczelniaja silniki, zuważyłes może w swojej główce że na rynku pojawiają sie coraz to lepsze jakoscowo produkty.
Weżmy tani środek do mycia silnika np K2 nie tylko dziś miałem okazje go wypróbować, pryskasz na silnik i schodzą najgorsze syfy czyli smary oleje itp...
Do czego dążę środek ten w zupełności nie szkodzi na jakiekolwiek uszczelki, plastiki a nawet lakier nie pozostawia śladów swojej obecności jest strwożony aby rozpuścić olej, smar i ich pochodne nic więcej!
Podobnie jest z płukaniem silnika.
Co do oleju to powiedz co sie stało twoim znajomym którzy zmienili olej na lepszy jakoscowo, jestem ciekaw????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 18:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
dril3 napisał(a):
beciak
Marky napisał(a):
I mowa tu o silnikach, co przekręciły już 200tys km

Mój ma najechane 200tys i nic sie nie dzieje.
Człowieku to nie działa jak kwas który wyżera wszystkie uszczelki z silnika!
Te środki zawierają detergenty myjące a nie takie które rozszczelniaja silniki, zuważyłes może w swojej główce że na rynku pojawiają sie coraz to lepsze jakoscowo produkty.
Weżmy tani środek do mycia silnika np K2 nie tylko dziś miałem okazje go wypróbować, pryskasz na silnik i schodzą najgorsze syfy czyli smary oleje itp...
Do czego dążę środek ten w zupełności nie szkodzi na jakiekolwiek uszczelki, plastiki a nawet lakier nie pozostawia śladów swojej obecności jest strwożony aby rozpuścić olej, smar i ich pochodne nic więcej!
Podobnie jest z płukaniem silnika.
Co do oleju to powiedz co sie stało twoim znajomym którzy zmienili olej na lepszy jakoscowo, jestem ciekawy odp????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Rozpuściło im łańcuch w rozrządzie i zeszło powietrze z kół :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 maja 2010, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Drezdenko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Jak co sie mu stało wystarczy zobaczyć jego AVATARA i to tylko po zmianie oleju tak sie zrobiło :rotfl: :padam:
Tak zachwalacie ten ceramizer i tak myślę żeby go wypróbować bo akurat świeżo wymieniałem olej i to z pół syntetyka na pełny syntetyk i to przy przebiegu 220tyś km i uważam że kultura pracy silnika po zmianie się polepszyła ale nadal słychać takie lekkie cykanie na ciepłym i to właśnie mogą być te ''szklanki'' i mam pytanie czy mogą wystąpić jakieś skutki uboczne czy może być tylko lepiej po zastosowaniu tego specyfiku? :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL