BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 11:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 września 2017, 10:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Jako, że dużo ludzi z forów niemieckich (w tym użytkowników 335i z N54) telepie się na Mobilu1 New Life 0W40 (chociaż jak wiemy nie jest to full syntek w rozumieniu prawa niemieckiego, bo w bazie ma bodaj 72% PAO, a przynajmniej taki skład był mi znany) i olej ten posiadał dopuszczenie producenta LL-01 to pytanie do kogoś w temacie - czemu następca czyli FS 0W40 już takiego dopuszczenia nie posiada? Z charakterystyki wynika, że wepchnęli mu aż 12,6 TBN'a, a więc pewnie nieźle zeruje syf (w new life było 11,8). Tutaj charakterystyka - https://www.mobil.com/English-US/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-FS-0W-40. Czemu pytam? Zabieram się do wymiany i chociaż z wielką chęcią poszedłbym w Millersika XF albo Amsoila European Car Formula Improved ESP to zastanawiam się czy nie wskoczyć w coś poniżej 200 zł za bańkę 5L jak właśnie Mobil1 New Life czy nowy FS (oczywiście wiem, że pełno jak nie większość firm ma dalej na stanie jeszcze poprzednika New Life z LL-01) czy też Motula X-Max (każdy oczywiście 0W40).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 września 2017, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Przejeździłem swoim M54 na 0W40 New Life trzy zmiany oleju. Byłem bardzo zadowolony, oleju brał mało, pewnego razu silnik zniósł bardzo ciężką próbę na autostradzie i oczywiście nic nie zawiodło. Z racji braku dostępności New Life w hurtowniach ostatnią zmianę zrobiłem na Petronasa 0W40. Jednak widzę, że koledzy za wschodnią granicą właśnie zrobili test nowego Mobila FS i wychodzi bardzo pozytywnie. TBN, jak się okazuje ma 13,5, a temperatura płynięcia -60 stopni. Przejeżdżę teraz Petronasa i zaleję chyba Mobila FS. Fakt, że zabrali LL01 i Nissan GT-R, ale może zwyczajnie nie został zgłoszony do aprobaty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Ja po zimie planuje wypróbować tą oliwę;


Obrazek

Nowym dostawcą dla BMW jest Shell. W tym przypadku LL-01 i dopuszczenie przez BMW do stosowania nawet w serii ///M.

Niestety na Motul'u X-Max 0W-40 u mnie słychać trochę popychacze, gdy olej nie jest jeszcze dobrze dogrzany. Na zupełnie zimnym i gorącym zasadniczo jest cisza.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Jeżeli lubisz płacić więcej za opakowanie to czemu nie... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
A co według Ciebie jest tańszym tego odpowiednikiem?

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 00:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
shell bez loga BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 marca 2018, 15:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: m57d30
pawelos666, Jaki polecasz olej do e46 m57d30 z rozsądnych ekonomicznie? 240 tys km, myślałem o totalu energy 5w40, ale pisałeś, że może się to turbinie nie podobać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
olej musi byc tak dobrany do silnika zeby nie zjadal walkow i rozrzadu. panewki i zuzycie cylindrow to najmniejszy problem w dieslu! wie ten kto choc raz rozbieral np silnik 2.9 ze sprintera i widzial panewki po 1 milionie km. do diesla nie laduje sie duzych lepkosci robiac krotkie odcinki. zwlaszcza kiedy samochod stoi ponizej -20oC zimą i jest w takich warunkach odpalany. natomiast robiac dalekie trasy to bez znaczenia dla stanu silnika po 100-200-300 tys km koljnego przebiegu. olej i lepkosc do diesla musi byc idealnie dobrana. prawda jest taka ze ten silnik moze pracowac na 0w30 czy 5w30 A5 B5 fuel economy czy z aprobatą od samego BMW LL-01FE i na 5w40 LL-01. nie nalezy zwiekszac lepkosci po przebiegu. w dieslu to nic nie da zwolni przeplyw i silnik zuzyje sie szybciej. nie kazdy olej w wyzszej lepkoci chroni na zimno rewelacyjnie. podsumowujac taka wyzsza lepkosc bedzie chronila w sposob zblizony, ale dopiero za kazdym razem po zagrzaniu, w pozostalym przypadku bedzie gorzej niz na olejach niskolepkosciowych. no chyba ze olej z nieco wyzsza lepkoscia jest wlany i ma lepsze dodatki redukujace tarcie i przecizuzyciowe. zalezy jak auto jest eksploatowane. na zlej lepkosci oleju mozna duzo szybciej przyspieszyc zuzycie poszczegolnych czesci. wiele osob jest nadal niestety naiwnych i daje wieksze lepkosci niz zaleca katalog czy autodata, ale zabija to bardzo czesto silniki, wałki i rozrządy lecą w oczach.

jeżeli producent zaleca olej 0w30 ll-01, 5w30 ll-01, 0w40 ll-01, 5w40 ll-01 to taki nalezy lać
można też jezdzac na krotkich odcinkach, czesto palony itd lac smialo oleje fuel economy wszystkie lepkosci z normami bmw ll-01fe czy wszystkie oleje z ACEA A5/B5 bez wzgldu na lepkosc
silnik na takim oleju na pewno nie stanie...o ile ma prawidlowe smarowanie i sprawną pompę oleju, uklad smarowania

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 maja 2018, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Zimny napisał(a):
shell bez loga BMW ;)


Shell nie ma w ofercie oleju 5W-30 LL-01, który to mnie interesuje. Ta lepkość powinna zapewnić b. dobry przepływ, a jednocześnie, w połączeniu z LL-01 (mid-saps), również bardzo dobrą stabilność w warunkach wysokich temperatur.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 lipca 2018, 01:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Udało mi się uciszyć popychacze! W końcu!
Pacjent to M52B28 z 7er wrzucony do 3er. Kiedy go oglądałem i słuchałem wszystko było ok. Po wymianie oleju na 10W40(taki zalał mi gość, który swapował), zaczął lekko klepać. Po ok 500km zmieniłem olej na Motula 8100 5W40 i zaczęło się. Klepał głośniej od TDS'a mojego kumpla.
Kilka miesięcy temu sprzedałem 328 koledze. Dzisiaj przyjechał do mnie na wymianę oleju. Za moją namową kupił płukankę od Liqui Moly i olej Valvoline VR1 Racing 10W60.
Po wypłukaniu, zalaniu 7l i nagrzaniu, klepanie kompletnie ustało. Słychać tylko metaliczny dźwięk pochodzący z tłumika.

Wrzucam filmik dla porównania:



Zakov328 napisał(a):
Shell nie ma w ofercie oleju 5W-30 LL-01, który to mnie interesuje. Ta lepkość powinna zapewnić b. dobry przepływ, a jednocześnie, w połączeniu z LL-01 (mid-saps), również bardzo dobrą stabilność w warunkach wysokich temperatur.

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html
Olej BMW to Shell Helix Ultra. Różni się tylko opakowaniem i ceną. W ASO 80zł/l. Wcześniej był Castrol.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 lipca 2018, 14:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Titan napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Shell nie ma w ofercie oleju 5W-30 LL-01, który to mnie interesuje. Ta lepkość powinna zapewnić b. dobry przepływ, a jednocześnie, w połączeniu z LL-01 (mid-saps), również bardzo dobrą stabilność w warunkach wysokich temperatur.

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html
Olej BMW to Shell Helix Ultra. Różni się tylko opakowaniem i ceną. W ASO 80zł/l. Wcześniej był Castrol.


O widzisz, to nawet dobrze wiedzieć.

Wcześniej jakoś nie mogłem znaleźć tego Shella, z normą LL-01. Ja zapłaciłem za oryginał około 60zł/litr, w znanym sklepie internetowym z częściami do BMW, więc nie jest jeszcze tak źle :)

PS: W ASO w którym byłem, coś koło 120zł/litr 5W-30 LL-04 :rotfl:

:piwo:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 00:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Titan napisał(a):
Udało mi się uciszyć popychacze! W końcu! [...]


Jak z osiągami? Znajomy robił jakieś testy czy mówił o odczuciach? Kwestia spalania rzecz drugorzędna, ale o ile się nie mylę to producent zaleca tutaj max 5w40, a więc to już zasadnicza różnica. Czytałem kiedyś o testach 10w50 w N52 gościa z Australii czy innego ciepłego lądu i gość najpierw się podniecał, że super fajnie, ale po przejechaniu większej ilości km przyznał, że silnik jest taki trochę bardziej "ospały" niż wcześniej i przy najbliższej wymianie oleju wróci do niższej lepkości. Co do wyciszania to żadna tajemnica, że na rzadkim syntku silnik jest głośniejszy, a gdyby wlać tam nie gęstego syntka, a minerala to będzie jeszcze cichszy, a jak mu władujesz olej do dyfra (75W90) to w ogóle będzie jak makiem zasiał tylko będzie kiepsko z "performensem" i pompa szybciej zdechnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 05:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
senbon napisał(a):
pompa szybciej zdechnie
żeby tylko pompa.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 07:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
75W140 to już w ogóle, gdyby nie obrotomierz to nie będzie słychać, że odpalony w ogole !



Ja mialem po kupnie w B28TU 10W60 VR1 i zimne starty w okresie jesienno zimowym i przejazdy na krótkich dystansach nie były niczym przyjemny. Szczególnie jak temperatura oscylowała w okolicach zera to świeżo po odpaleniu wcale nie było tak cicho :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 07:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
każdy x-letni silnik jest inaczej zużyty, przez co jest luźniejszy. W jednym grubszy film olejowy nie zaszkodzi, a nawet pomoże w zmniejszonym poborze oleju, ale z drugiej strony będzie cierpieć jeszcze bardziej przy zimnych startach. Więc może delikatnie zmienić lepkość, ale nie zbyt drastycznie. Na pewno na dłuższą metę w nieotwieranym (czyli fabrycznie pasowanym) M52 10w60 jest słabym pomysłem, a zimą to już na pewno.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 17:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Dobra czyli jaka konkluzja odnośnie n54 ? 0w40 będzie ok? Tylko jaki myślałem jak wyżej o fuchs.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Na Fuchsa nie da się powiedzieć złego słowa to topowa półka - userzy któregoś forum (nie wiem czy nie racingforum) bawili się swojego czasu w różnorakie testy i Fuchs titan race pro s był nie do zajechania. Powyżej masz dystrybutora Millersa, który też reprezentuje topowy poziom także Twój wybór :) Wysoko cenione są Motule i LM (o ile oryginały, a nie podróby) - Motul z X'ów jeżeli chodzi o prawdziwe PAO ma właśnie x-max'a, który występuje w 0W40. Podstawowa zasada - odpuść alledrogo i szukaj tylko w sprawdzonych sklepach. Czasami lepiej dołożyć 20 zł i mieć pewność, że w bańce nie pływa jakaś tania mieszanka o bliżej nieokreślonych parametrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
senbon napisał(a):
Fuchs titan race pro s

A czy to nie jest przypadkiem wyczynowy olej, odpowiednik Motula 300V i Millersa CFS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
senbon napisał(a):
Fuchs titan race pro s był nie do zajechania. Powyżej masz dystrybutora Millersa, który też reprezentuje topowy poziom także Twój wybór Wysoko cenione są Motule i LM (o ile oryginały, a nie podróby)


I Amsoil i Ravenol i Valvo też niczego sobie... Do wyboru, do koloru ;)

senbon napisał(a):
Motul z X'ów jeżeli chodzi o prawdziwe PAO ma właśnie x-max'a, który występuje w 0W40.


Jesteś pewien, że to PAO?

Miałem tego Motula w N54 i było ok. Ten olej na pewno jest nie do zajechania jeżeli chodzi o ekstrema temperaturowe (górne i dolne). Chociaż na obecnym OEM 5W-30, hydraulika na zimno jakby trochę ciszej i temperatury oleju na wskaźniku jakby o 5-10 stopni niższe, podczas największych upałów. Jednak szybszy przepływ, 'lżejszego' oleju również robi swoje w silnikach z turbo.

Natomiast co do 10W-60, to tak jak już kiedyś pisałem w innym temacie - jeśli nie masz luźno spasowanego silnika ///M bądź nie ścigasz się w jakiś rajdach, to jest to zupełny nonsens do codziennej jazdy, w silniku pokroju M52. Już kiedyś przerabiałem temat oleju o takiej lepkości w M52 i choć jakiejś tragedii nie było, to i tak raczej bym już do tego nie wrócił. Jakkolwiek to tylko moja opinia w tej kwestii i nikt nie musi się tu ze mną zgadzać :)

Notabene, jeżeli mogę coś polecić to np. w N52 znakomicie sprawdza się olej 5W-50. W moim N52 (Millers XF) znacząco wyciszył nieznośną w tych silnikach hydraulikę i ograniczył konsumpcję oleju o połowę (!). Tak więc jeśli już pchać się z jakiś powodów w 'sportowy' olej do codziennej jazdy, to lepiej zacząć właśnie od 5W-50. Również 'ciężki' olej, lecz w porównaniu z 10W-60 to i tak król płynności...

I tak jak koledzy wyżej pisali - nie zawsze też lepsze będzie to, co na 'ucho' okaże się w silniku cichsze. Dobrze jeśli się nie tłucze, ale to niejedyne kryterium przy wyborze oleju, bo idąc tym tropem, to każdy z przytartą panewką lałby przekładniowy i mówił, że jest cacy :D Niestety nieraz okazuje się, że aby przestało się tłuc, to najpierw trzeba parę elementów w silniku wymienić i dopiero od tego momentu można zacząć dobierać odpowiedni olej.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 lipca 2018, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
senbon napisał(a):
Jak z osiągami? Znajomy robił jakieś testy czy mówił o odczuciach? Kwestia spalania rzecz drugorzędna, ale o ile się nie mylę to producent zaleca tutaj max 5w40, a więc to już zasadnicza różnica. Czytałem kiedyś o testach 10w50 w N52 gościa z Australii czy innego ciepłego lądu i gość najpierw się podniecał, że super fajnie, ale po przejechaniu większej ilości km przyznał, że silnik jest taki trochę bardziej "ospały" niż wcześniej i przy najbliższej wymianie oleju wróci do niższej lepkości.


No jak jak zaleje 5W40 to na hamowni wychodzi 225 koni, z kolei na 0W40 wychodzi mi 240 koni, na 5W50 180 koni.
Najgorzej jest na 10W60 zostaje tylko 60 koni jak w golfie 3 1,4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL