BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 15:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Proszę zwrócić uwagę że ten shell ma temp. płynięcia: -45 czyli tyle co przeciętny 5w40 wiec zimą przy rozruchu nie będzie jakieś tragedii ... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 22 sierpnia 2015, 11:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Dobra postanowiłem jednak zalać tego shella.
I tu pytanie gdzie kupić te oliwe bo umie w mieście to tylko na zamówienie go dostane a cena to grubo ponad 200 zł za 4L co patrząc po necie to cena mocno zawyżona Np;
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1630-Shell-Helix-Ultra-Racing-10W60-4L.googleshoppingpl.html?gclid=CM-X-dK4vMcCFeThcgodV20NbQ
Co do płukanki to wybrałem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 300 ML Pytanie jak długo płukać (ostatnio płukałem 10min i wydawało mi sie troche krótko).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Może się ktoś wypowiedzieć o dodatku LM MoS2 ? Warto to zalać? :) Jakieś opinie, spostrzeżenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 14:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
LM MoS2-ja osobiście odradzam. Zafarbujesz tym sobie olej i cały silnik wewnątrz. Tak jakbyś kondensat farby srebrzanki dodał. Efekt wpływu samych właściwości MoS2 na pracę silnika może być mizerny, a nawet wręcz polegający na autosugestii.
Oprócz tego nie widać na oleju co może się złego z silnikiem dziać w razie jakiś stuków/zużycia niewiadomego pochodzenia-olej będzie jak brudna srebrzanka.
Później, żeby się tego pozbyć, trzeba będzie stracić znów jedno zalanie następnym olejem i dobre nim płukanie silnika. Nie tylko na postoju, lecz przez pewien okres-to w celu wypłukania MoS2 z popychaczy.
Jeśli silnik jest jeszcze w zadowalającym stanie, to lepiej zalać konkretnym, wybranym olejem LM i nie kombinować.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 14:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Szemrane gówno, wg mnie za tanie żeby mogło przynieść jakieś pozytywne efekty - taka moja opinie
Jak ktoś musi coś zalać to Archoila 9100 czy jak to się zwie do dobrego oleju typu motul, albo LM synthoil, Amsoil, millers, Valvo

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
W mojej M52B28 zaczęły się wydobywać dźwięki klepania popychaczy, narazie słychać że stuka tylko jeden i to nie ciągle. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku w dolnym zakresie obrotów, jak chodzi na jałowych ~700obr/min i gdy ma lekko ponad 1000, poźniej cisza. Obecnie zalany olejem 5W30 Castrol Edge, wymieniany był 1500-2000km temu (jakieś 3 miesiące). Wcześniej jeździłem 7 tyś km na 10W30 tej samej firmy.
Oleju nie pali nawet grama, poci się lekko na uszczelce pod pokrywą zaworów, jak będzie wiecej czasu to uszczelkę wymienię. Silnik moiim zdaniem w świentej kondycji.

Czy przy następnej wymianie oleju zalewać silnik tym uciszaczem do popychaczy? Czy po prostu zmienić olej na jakiś inny?

Dodam, że jak stoi pod górkę po nocy to też klepie dosłownie sekundę, do momentu zgaśnięcia kontrolki oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
https://www.youtube.com/watch?v=LjQWq1nRMrE tak klepie ?

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Nie no, duzo duzo ciszej. Ogolnie trzeba sie dobrze wsluchac i nadstawic ucho w okolice kolektora wydechowego lub nadkola. Czasem popukuje.

Przebieg oryginalny to 330tys. Na liczniku 230 :D niemiec skrecil:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 13:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Nagrałem krótki filmik, samochód dogrzany, po trasie ok. 60km. Generalnie na filmie to wyraźniej słychać (mam bardzo czuły mikrofon), "uchem" dużo mniej.

Te "pierdzenie" podczas filmiku to efekt dmuchania visco w mikrofon :D



Znalazłem jeszcze dzisiejszy filmik przed trasą, auto także dogrzane. Prosiłbym moda o scalenie postów, bo edytować się nie da.

Tutaj wyraźniej słychać klepanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 16:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no slychac metaliczne stukanie, zmien olej bo 5w30 w 100oC ma bardzo niska lepkosc cst nizsza niz 0w40, oleje castrol poglebiaja klepanie na goracym 5w30 i 0w40 chyba nie trzyma lepkosci, znam przypadki ze 0w40 castrol na bardzo goracym silniku powodowal klepanie. po wymianie na inny olej cisza... najlepsze to ze tez 0w40, zmien olej na 5w40, albo zalej dobrego 0w40. w moim dieslu castrol 0w40 na goracym tez chodzil glosniej. zmiana na 0w40 millersa oraz fuchsa wyciszala silnik po zagrzaniu. mowie o jezdzie w trasie jak stawalem na postoj to dzwonil na castrolu 0w40. lalem go bo mialem znizke na castrola, zalewalem na zmiane z tym fuchsa i millersa i roznica byla za kazdym razem. w koncu przestalem go uzywac... dodatkowo wzielo mi go raz okolo 0,5L na 15k km. po zmianach na inne oleje nie bralo nic przez kilka wymian, zorientowalem sie ze castrol na nasz rynek to niezbyt dobry pomysl do bmw. w sumie nic sie nie dzieje ale to klepanie na goracym to nie jest normalna sprawa, skoro na innych olejach na tym samym paliwie chodzi cichutko i nie bierze oleju jak castrola

Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE 5W-30
Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.851
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.0
Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 70
Indeks lepkości ASTM D2270 - 169
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 202
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.64

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Podpytam czy ktoś korzystal z Carlube 10w-60? Mam go na próbę w Oplu, niby 100% syntetyk, silnik pracuje podobnie jak na LM 10w-60, a cena podejrzanie niska - ma ktoś jakieś info???

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 20:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ja mogę podpowiedzieć tylko, że używałem/próbowałem "Carlube Triple R 5W-40 Fully Synthetic" w oplu vectra B z silnikiem X16XEL i silnik bardzo dobrze pracował, tzn. lekko-tak jakby miał bardzo małe opory podczas wchodzenia na obroty na postoju i podczas jazdy.
Jak z innymi olejami tej chyba angielskiej firmy, to nie wiem.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
moze sie uszczelnial :hyhy:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 21:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
pawelos666-możesz rozwinąć to co napisałeś?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
robicie nie potrzebny śmietnik z tymi olejami :cisza: ,( mobil , motul , valvoline ) to są oleje które właściciele swoich m50 m52 m54 zalewają silniki wiadomo to nie od dzisiaj i to nie tylko na tym forum :cwaniak: i jeśli żaden z nich nie uratował naszego silnika to Carlube Triple R 5W-40 Fully Synthetic" który sprawdza się w oplu nie musi sprawdzić się w bmw :dobani: albo remont silnika albo dajemy sobie spokój :oczami:
umie 5w40 Valvolinie nie dal efektów po 5 tyś przejdę na 5w50, jak to nie pomoże to przejdę na motula

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dokladnie stosowanie tych 5w50 10w60 w silniku nie daje nic procz wrazen dzwiekowych powiazanych z hydrauliką. sama wysoka lepkosc w wyskokiej temp w mineralnym czy polsyntytycznym oleju sprawdza sie w tylko w malowymagajacych silnikach, ktore moglyby spokojnie jezdzic na zwyklym 5w40, to i tak jest duzo, bo wytrzymaly by na 5w30 spokojnie. stosowanie oleju 10w60 ma sens w silniku ktory osiaga na tlokach temperatury o 100 czy 200 wyzsze niz wykle bmw, ktore teraz mamy w garazu. sama temp oleju w misce to drobiazg, bo tam jest ona niska. zawsze wzorujcie sie temp na tlokach i temp w komorze. oleje 10w60 zalecane do silnikow sportowych maja sens przy silnikach z duzym skokiem tloka i przy kreceniu wysokich obrotow np 8000 lub wiecej. tloki w takich silnikach pracuja z duzo szybsza predkoscia np 5-10m/s szybciej i grzeja sie rowno 2x bardziej. w normalnym silniku temp na tlokach to 150 sporadycznie 200 stopni, w sportowym 300. olej w silniku sportowym musi wytrzymac tez duzo duzo wyzsze skoki cisnienia na zaworach do 10000bar. silnik w sportowej bmw maltretuje olej z cisnieniem ~1000 bar na panewkach - jazda przy wysokich obrotach.

do wiekszosci silnikow starczy olej 5w40 poniewaz lepkosc w wysokiej temp nie spadnie ponizej lepkosci przy ktorej taki silnik moglby zerwac film olejowy
jezeli lejesz 5w50, to Twoja sprawa, 10w60 - nie wykorzystujesz tego oleju w 30%

oleje 0w40 sa duzo odporniejsze na zerwanie filmu olejowego niz oleje mineralne 10w40 czy polsyntetyczne HC 5w40 ktore uzyskuja zblizone lepkosci w temp 100oC...

co polecam? polecam stosowanie olejow 0w40 lepkosciowo to prawie to samo co 5w40 HC jesli patrzec na temperatury dodatnie... z ta tylko roznica ze taki olej jest w stanie miec indeks lepkosci od 180-190 i zaden olej HC czy mineralny tego nie uzyska, da sie to uzyskac tylko przy oleju syntetycznym

tanszym rozwiazaniem jest zastosowanie tanszego polsyntetycznego oleju z wieksza lepkoscia np valvoline 5w50, ale nie daje to zupelnie nic w normalnym seryjnym silniku BMW

"gesty" olej to czasem plus przy niskim cisnieniu oleju, ale jesli Twoj silnik jest zdrowy, to lejac oleje polsyntetyczne czy mineralne z wieksza lepkoscia, prosisz się o nagar...tak na zaworach i w innych czesciach silnika, jesli masz lpg to czasem masz troche szczescia :) jezeli masz bezposredni wtrysk to lepiej nie lej polsyntetykow odlozą się

wiele osob uznaje ze wieksza lepkosc czasem cos daje i czuc ze silnik lepiej sie zbiera, chcesz coś takiego osiagnac to zastosuj wysoka lepkosc i olej np z nanotechnologią NT, ale jesli masz zdrowy silnik to zastanow sie 2x zanim zaczniesz stosowac tani olej polsyntyczny

nie znam przypadku zeby ktos zarznal silnik na oleju valvoline 5w40 czy total quartz 5w40 energy, dlatego ze ta lepkosc nie pozwala na zerwanie filmu olejowego w tych silnikach (mowa o zwyczajnych dupowozach)

zamiast lać te cudeńka typu 10w60 polecam wycieczke do hurtowni po uszczelniacze zaworowe jesli macie benzynkę firma elring / victor reinz i przy okazji wymiane klepiacych popychaczy (każda benzynka po pewnym przebiegu i czasie przegrzewa uszczelniacze i zaczyna klepać)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie udalo mi sie zeedytowac posta dopiszę:

wiele osob boi sie wlac 0w40 i leje 5w, bo boi sie tego zera na poczatku 0w, albo żyją legendami że jak był olej 10w40 to nie wolno wlac 0w40 czy tez 5w40. są panicznie przekonani, że jest jakas ogromna roznica miedzy 5w40 a 0w40 i że po zalaniu 0w40 zamiast ich starego
oleju korba na pierwszym zakrecie wyjdzie bokiem, a uszczelki wyplyna korkiem spustowym przy kolejnej wymianie. w tym przypadku wystarczy krotkie doszkolenie i pokazanie im wykresu lepkosci wzgledem temperatury dla 5w40, 0w40 i porownanie tego z 0w30:)

0w30 to calkiem inne lepkosci na goracym silniku i do bmw tego nie polecam. stosuja je jako lekkobiezne niektore silniki BMW z literką N... w kodzie

w przypadku takich olejow odpornosc na zerwanie filmu jest takze duza, na tyle duza ze moga one konkurowac z niektorymi olejami 5w40 klasy olejow HC.

nie jestem zwolennikiem drogich olejów i nie namawiam, żeby do kazdego silnika lać drogi olej, bo są przypadki że nie zawsze ma to sens, niektore silniki sa na tyle proste w budowie i malowymagajace na parametry oleju, że wystarczy im olej za 70zl/5L czy tez chodza na gazie i wszystko sie pieknie oczyszcza

silniki malowysilone nigdy nie zerwą filmu olejowego nawet przy ostrym kacie.

nie sztuką jest też kupić olej za 200 do M3 i wlać go do malucha czy klepiącego poloneza z gazem bo grają nam zawory(szklanki).

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 sierpnia 2015, 09:49 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 09:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No i o to co napisał pawelos mi chodziło :rotfl: :rotfl: .
Lincoln wspomniał o zastosowaniu Carlube 10w-60 w oplu, tylko nie wiem w jakim. Ja zrobiłem kilka tyś. km na Carlube Triple R 5W-40 Fully Synthetic w silniku opla x16xel. Temat dotyczy szklanek. Szklanki w x16xel są tego samego typu/budowy co w m52tu/m54 i wielu innych bmw.
Jeśli zaczniemy rozdzielać bmw ze względu na typ zastosowanych popychaczy hydraulicznych, rodzaj silnika, rocznik itd. to trzeba będzie utworzyć tyle tematów, że braknie miejsca na forum.
Jeśli znów ograniczymy się tylko do kilku markowych, renomowanych i często podrabianych firm produkujących oleje silnikowe, to też temat będzie ograniczony. Po co jakiś tam Amsoil, Fuchs, LM, Total, ELF...jeśli ograniczona większość leje Motula, Mobila.
Ja na korku od oleju nie mam Castrol, to chyba mogę lać inny olej?. Ci co mają na korku castrol, to powinni lać tylko castrol?.
Jeżeli w czyimś silniku są zarypane nagarem/szlamem olejowym popychacze hydrauliczne lub też popychacze te są nieszczelne(zużyte), to ma robić szlif wału?..albo lać olej 0W30 lub 10W60, czy też litrami płukankę?
Przecież może się jeden forumowicz z drugim nie zgadzać, dochodzić do pewnych wniosków po przeczytaniu doświadczeń/wiedzy innych.
Po to to forum przecież jest.
Nie tylko po to żeby odsyłać do warsztatu czy ASO.
Przykładowo dźwięk w silniku Razka, kojarzy mi się raczej z którymś układem tłok-cylinder-korba-wał...coś z tym się dzieje-tak mi się wydaje, ale może ja sam mam obsesję odnośnie tłoków.
I co? mam od razu napisać mu żeby nie zaśmiecał tematu?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
angielskiego Carlube 10w60 w oplu x16xel 1.6? rownie dobrze mozna uzywac smaru z dwusiarczkiem molibdenu i dodatkami EP na temp do 1000oC czy smaru do elektrowni wiatrowych lub prac kopalnianych o lepkosci >1000 do lozyska w kombajnie zbożowym:), tyle w temacie o olejach 10w60 w oplach XEL i seryjnych BMW, OT

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 10:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Proste pytanie, ale widzę z prostą odpowiedzią jest problem (w kwestii silnika wystarczy zerknąć w podpis). M też jest seryjnym BMW, tyle że najwyższego sortu i ma zalecane 10w-60, a poziom komplikacji i precyzja wyższa niż w niższych seriach a mimo to jeżdżą latami na tych olejach.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL