BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 22 sierpnia 2017, 23:32


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 17:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Witam!

Drodzy forumowicze mam bardzo poważny problem. Kupiłem niedawno E90 318i 129kM. Właściciel mówił, że lany był pełny syntetyk (pod maską stara naklejka Castrol Titanium FST 0W30). Na potwierdzenie tego mam fakturę z ASO z 2015 roku, na której była wymiana na ww. 0W30. Postanowiłem zmienić olej na nowy, ponieważ wiadomo jak to bywa w przypadku używanego auta. Dziś pojechałem na wymianę, mechanik zalał Castrol Edge 5W30 i włożył filtr Filtron, mówiąc że ten będzie dobry, bo silnik już trochę przejechane ma (280k) i będzie jeździć dobrze. Warsztat był oddalony o 15km od mojego domu no i po powrocie zauważyłem, że auto mocno kopci podczas dodawania gazu, oraz prosto po odpaleniu. Wcześniej czegoś takiego nie było, auto można powiedzieć że było bezdymne. Jak myślicie o co tu może chodzić?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Ja po kilku incydentach jakie bardzo blisko przeżyłem nigdy więcej castrola. :)

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 18:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
to co proponujesz żebym teraz zrobił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 21:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 598
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003
Kod silnika: M47N 210/433
Zrób test na uszczelniacze zaworowe, czyli rozgrzej auto, niech pochodzi chwilę na wolnych obrotach, przygazuj kilka razy i zobacz czy kopci, jak tak to uszczelniacze. Z silnika przy zmianie nie wypływał szlam? Może coś było dolane, ogólnie zalałbym do niego motula x-cess 5w40, ale to info na później, teraz trzeba zdiagnozować problem. Kupiłeś niedawno czyli kiedy? Zdążyłeś zauważyć ubytek oleju? Ile?

_________________
INPA/ISTA - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 22:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Kupiłem 3 tygodnie temu, mniej wiecej teraz wyświetlił mi się komunikat o niskim stanie oleju (więc pewnie coś ubywa, ale nie jestem w stanie powiedzieć ile) Jutro będę mierzył kompresję na cylindrach, ile powinno wyjść? Jeśli kompresja dobra to uszczelniacze zaworowe tak? Jaki jest mniej więcej orientacyjny koszt roboty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 22:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Te dwa oleje co wymieniłeś to są prawie takie same więc nie w tym problem.
Teoretycznie to obecnie olej masz gęściejszy niż poprzednio bo miałeś 0W a obecnie 5W
Teraz pytanie bez odpowiedzi ; 1. Co naprawdę było poprzednio zalewane i jakie były dolewki ?
2. Co Ci obecnie mechanik zalał ?
Bardziej bym się skłaniał do tezy że poprzedniemu właścicielowi brał olej ( lekko kopcił ) i przed sprzedażą zalał gęstym aby to zamaskować. Problem w tym że BMW nie może jeździć na gęstym oleju bo brak smarowania.
Ja podzielam podejrzenia co pisze Maniek; uszczelniacze do roboty przy okazji sprawdzić kompresję ale o to bym się nie obawiał bo do tego miałbyś jeszcze inne problemy.
Co to jakości oleju Castrol to może nie jest najlepszym olejem na rynku ale musi trzymać minimum normy bo konkurencja by go wykończyła w sądzie.
Można przypuszczać że poprzedni właściciel już z tym walczył i kupił najlepszy olej w ASO ale się poddał i sprzedał to auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 318i 129kM zaczął kopcić po zmianie oleju
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 22:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Uszczelniacze ; robocizna 300-400 zł
Na miarce od Max do minimum wchodzi 1 litr
Ciśnienie 14 bara ? ale to sobie sprawdź bo może jest inaczej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL