BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
A czy same swiece moga powodowac taką nierówną pracę silnika i spalanie zwiększone o 4-5 l ?? Tak własnie mam zamiar NGK a dokłaniej BKR6EK z aukcji http://www.allegro.pl/item95588377_swiece_ngk_bkr6ek_v_line_20_bmw_najtaniej_.html Z tego co patrzyłem to chyba będą OK. I cena tez dwa razy niższa niz cholernego Boscha.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Nie sądze żeby tylko te świece miały taki wpływ na zwiększone spalanie ,chodź mogą się w jakimś stopniu do tego przyczyniać.Też mam ten symbol świec w swoim BKR6EK Line V-20.W każdym razie jak wymienisz świece to wyeliminujesz jeden z powodów zwiększonego spalania.Powodzenia Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2006, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Witam. Chce ogólnie raz jeszcze przedstawić sytuację. Dzis bylem u mechanika i kupiłem nowy czujnik temp. i go wymieniłem, oczywiście zero reakcji. Teraz o zachowaniu auta. zauwazylem ze silnik sie krztusi i nierowno pracuje na dosc cieplym silniku i po pewnym postaoju. Np pojezdze troche i zostawie go na parkingu na 40-50 min , przychodze i juz sie dlawi i krztusi i na obroty ciezko mu sie wkrecic. Ogolnie czasem jak sie rozjezdzi to jest ok i chodzi w miare rowno (chodz i tak drży nie wiem czy to normalne) drżenia są odczuwalne nawet w kabinie np na dzwigni zmiany biegów. Jak silnik jest zimny i go zapalam to chodzi dość równo i jest ok. No i najwazniejsze te spalanie benzyny na poziomie 15 l /100 km!! Ogolnie to sonda lambda byla juz sprawdzana na kompie i działa chyba dobrze, kupiony nowy przewod gumowy przeplywomierza, przeczyszczony silnik krokowy (jak sa te drgania to nawet po odlaczeniu krokowca nic sie nie zmienia wiec raczej nie on). Teraz planuje podjechac i odlaczyc sonde, jak bedzie nadal sie trzasl z odlaczona to wtedy sonda odpada, potem zostana juz tylko swiece a pozniej to już nie wiem. Juz tyle kasy na niego wydalem a on mnie tak zawodzi. Zaczynam tracic wiare w BMW :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2006, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
a czujnik polozenia walu to tylko w 6cio cylindrówkach daje takie zonki czy przy 4ro tez? moze warto sprawdzić?

edit: (strzelba juz o tym pisał) ;)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2006, 16:12 przez bartus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2006, 16:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
jak juz pisalem wczesniej w moim IS to wlasnie czujnik polozenia walu rozrabial ze nie dawalo sie jezdzic po jego regulacji jest ok

a moze w twoim przypadku to jest wina komputera no chyba ze sie rozrzad przestawia

nie bo jak by sie przestawil to to juz by napewno nie odpalil no chyba ze sie cos dzieje z regulacja zaworow (cisnienie oleju jest ok?)

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2006, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Kurcze. Odlaczylem sondę i troche pojezdzilem autem i nic. Zero objawów dławienia się i problemów z wkręcaniem się. Troche nadal odczuwa się drgania ale lekkie (może dlatego że teraz wlasnie bez sondy) ale zanikły te bolączki. Tylko czemu juz 2 z kolei sonda na smietnik i to NGK a nie tam jakis dziki wąż z allegro. Boje się że jak ją zareklamuje to mi powiedzą że z mojej winy padla a nową to nie wiem co kupić bo może zaraz znowu pójść z dymem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Czyli nasze podejrzenia co do sondy okazaly sie prawdziwe :)
widzisz wiec ze sonde tak latwo na stacji diagnostycznej sie nie sprawdzi, proste metody bywaja najlepsze.
Dziwne jest to ze to juz twoja 3 sonda. teraz pytanie czy kupic taka tansza czy oryginal, bo jesli cos jest w twoim aucie co powoduje uszkodzenie sondy to i ta oryginalna moze szlak trafic.
Nie wiem tak naprawde od czego sonda moze sie uszkodzic. Moze od spalin, moze mieszanka jest niewlasciwa, choc sonda jest wlasnie od mieszanki. Ale warto moze by to zprawdzic.
A ile przejechales na tej obecnej sondzie?

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Na tej sondzie jezdzilem malo dlatego ze od zalozenia nic nie spadlo zuzycie paliwa i ciagle bylo na poziomie 15 l /100 km i myslalem ze przyczyna byl troche pekniety przewod gumowy przeplywka - kolektor ale go wymienilem i nic sie nie zmienilo tylko wlasnie wtedy zaczal silnik odwalac drgawki , tak jakby sonda od samego poczatku zle funkcjonowala :( Razem przejechalem mzoe z 600 km bo z takim spalaniem to sie czlowiek oszczedza. Juz nie wiem co robic. W wtorek jeszcze zmienie swiece a pozniej to chya trza bedzie blagac o reklamacje sondy (chodz mysle zeby jeszcze wywalic 50 zł :cry: na sprawdzenie komputerowe takie przy mnie zebym sam widizal dokladnie jak sie zmienia napiecie sondy) Kurde do IS-ów to chyba dokladac kompa diagnostycznego fabrycznie jak takie rzeczy odwala :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Jesli odlaczyles sonde i praca silnika sie poprawila to znaczy ze sonda jest napewno uszkodzona, ponowny test raczej nic nie da.
Moze komp sterujacy jest uszkodzony i z tad to spalanie. Moze spalanie i sonda to dwie rozne przyczyny. Palic wiecej moze z innych powodow, np. uszkodzony wtryskiwacz rozruchowy, ktory leje paliwo na cieplym silniku, wtedy wlasnie silnik kuleje na wolnych i wiecej pali. A sonda to druga sprawa.
Oczywiscie to tylko moje przemyslenia, ale warto posprawdzac.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
A jak mozna sprawdzic ten wtryskiwacz rozruchowy? i czy jakby yl walniety to czy nie bylo by bledow na kompie? Pytam sie bo w moim miescie Koszalinie wszyscy mechanicy sa jacys dziwni jak sie do nich jedzie to im trza podpowiadac co moze byc bo sami to nie maja zadnych pomyslow i nie wiedza za co sie brac i wychodzi na to ze ja , nie znajac sie na mechanice mam im mowic co maja sprawdzic. :?

[ Dodano: Sob Kwi 08, 2006 19:44 ]
A jeszcze takie pytanie moze jest ktos z Koszalina lub okolic kto ma na wlasnosc interfejs do laptopa do ktorego mozna podlaczyc auto i sprawdzic bledy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Tak to jest wlasnie z niektorymi mechanikami, trzeba im podpowiadać.
komp nie wykarze bledow w mechanice, w tym wtryskiwacza. zeby go sprawdzic to trzeba go wymontowac. Powinien byc na kolektorze dolotowym, w miejscu gdzie kolektor laczy sie z silnikiem. Po wymontowaniu go bez odpinania wtyczki od czujnika wsadzic go do naczynia i uruchomic slnik lub na chwile wlaczyc rozrusznik (wlasnie nie wiem dokladnie ale mechanik powinien wiedziec). Na cieplym silniku z wtryskiwacza nie moze wyplywac paliwo.
W niektorych silnikach np. m20 ten wtryskiwacz jest starsznie trudno dostepny, nie wiem jak w is.
wtryskiwaczem reguluje czujnik termiczny ktory tez moze powodowac takie objawy ale komp powinien go wykryc.
A jak mialbys mozliwosc zamiany kompa sterujacego to tez dobrze, bo moze to on jest uszkodzony.

ogolnie to dziwny przypadek. tak na marginesiemechanikiem nie jestem ale sporo sie naczytalem na forach o roznych problemach dlatego pisze i prubuje pomoc.

Najwazniejsze ze wiesz ze bez sondy auto chodzi lepeij, to juz duzo.
Pisales wczesniej ze byles u fachmana co sie zna na bmw. Moze on z tymi wskazowkami cos pomoze.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
No wlasnie tamten tez tylko wyliczal stale biolaczki bmw czyli sonda, przeplywka, krokowy i czujnik temp i swiece. Przeplywka dziala ok, sonda to juz pisalem (do konca nie wiem) krokowy byl raz przeczyszczany i sprawdzilem mu opornosc jak w ksiazce "Sam naprawiam" i jest idealnie. Czujnik temp kupilem i zalozylem przedwczoraj. Tylko jeszcze swiec nie wymienialem od kupna. Kurcze szkoa ze nie mam w rodzinie czlowieka co by mial warsztat i dostep do kompa bo bym se ta cholerna sonde sam sprawdzil.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL