Kod:
Witam.
Taka przypadłość mi się pojawiła. Podczas agresywnego przyspieszania (pedał w podłogę na 100%) auto nie ciągnie tak jak powinno. Po odpuszczeniu gazu tak na 80-90% czuję wzrost mocy i idzie normalnie. Silnik kreci normalnie do odcinki a spadek mocy pojawia się po przekroczeniu około 4k obrotów (przy wciśniętym na 100% gazie). Rozmawiałem z jednym z Vipów i zwrócił uwagę na przypuszczalnie zapchane katalizatory. Jedna lambda wywala sporadyczny błąd. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
cursor
Audiodebil :P
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Racibórz
Wysłany: 22-06-2010, 21:10
Katy łatwo wyeliminować, wystarczy wydech zluzować(przed katami, tak, żeby spaliny szły przed nimi). Będzie ryczeć, ale na tę chwilę, żeby sprawdzić co jest to wystarczy.
_________________
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
mik231
moje BMW: e38 740i
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 91
Skąd: wawa
Wysłany: 22-06-2010, 21:50
Witam
mam to samo
problem pojawial sie po wymianie pompy paliwa , zalozylem uzywke i pewnie ma za male cisnienie.
Komp na ten temat nic nie mowi
wiec sadze ze to wina pompy paliwa
dla wykluczenia katalizatorow powiem ze u mnie ich nie ma :D wiec nie jest to kwestia przypchanych katow
_________________
Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22-06-2010, 22:23
mik231 napisał/a:
mam to samo
Czyli jeszcze nie usunąłeś tej usterki = nie wiesz na 100% że to od pompy?
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
cursor
Audiodebil :P
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Racibórz
Wysłany: 22-06-2010, 23:11
Najlepiej zmierzyć ciśnienie na listwie i zmierzyć wydajność pompy(ile litrów przepompuje w ciągu np. minuty)
_________________
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
monster_pl
moje BMW: e38 750il [m73n]
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-06-2010, 21:33
Może filtry powietrza zapchały się. Wyciągnij wkłady i zobacz - nic nie kosztuje a może pomóc.
_________________
monster_pl
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-06-2010, 21:39
Filtry wykluczam bo w lutym były wymieniane. Na razie muszę się do mechanika umówić. Póki co zbieram informacje.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
javor
moje BMW: e38 740i
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-06-2010, 22:06
Według mnie to na pewno niedomaganie układu paliwowego a co dokładnie to już nikt na forum nie zgadnie, profilaktycznie można wymienić filtr paliwa jeśli dawno nie był ruszany, jeśli to nic nie da to tak jak pisze cursor sprawdź ciśnienie.
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-06-2010, 22:13
Filtr paliwa również był wymieniany w lutym.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
mik231
moje BMW: e38 740i
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 91
Skąd: wawa
Wysłany: 23-06-2010, 23:21
pompa albo wtryskiwacze , cos z jakiegos powodu nie chce dostarczyc odpowiedniej ilosci paliwa, filtr powietrza bym wykluczyl bo na gazie jest ok. Tez myslalem ze to filtr paliwa i wymienilem (miesiac temu) bez poprawy, apropo pompy to jak tylko zalozylem to bylo ok z czasem sie tak zrobilo, a wiem ze mam strasznie brudny bak i pompe zalozylem bez filterka ( troche glupota, ale potrzebuje auta do jazdy) i podejrzewaz ze juz sie przypchala :D
_________________
Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 01-07-2010, 16:42
No i ZONK.
Pompa okazała się przytarta i dzisiaj wymieniłem ją na nową. Ciśnienie takie jak powinno być i utrzymuje stałą wartość. Przy wolnym dodawaniu gazu obroty rosną normalnie. Natomiast przy gwałtownym wdepnięciu gazu dochodzą do 1500 i stoją. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zdjęliśmy katalizatory i nic się nie zmieniło. Auto jest teraz u mechanika. Macie jakieś pomysły?
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
Camil
moje BMW: e38 740 94 6 gang
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 130
Skąd: Juz Torun
Wysłany: 01-07-2010, 16:47
Podcisnienia. Sprawdz to przy regulatorze cisnienia paliwa, moze nawet waz byc cienki i go przytyka. Albo sam regulator.
coboss
Ariel- zabawny gość :D
moje BMW: E38 730d
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2816
Skąd: Leszno
Wysłany: 01-07-2010, 17:52
Kurcze byłem pewien na 100% że pisałem w tym wątku.
99% winny jest regulator (zawór) ciśnienia na listwie paliwa.
_________________
Lamerskiemu i ograniczonemu Forum BMW Klub Polska mówię stanowcze STOP
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 01-07-2010, 17:58
Mam nadzieję że mnie nie dobijesz ceną tej części. Ile to kosztuje?
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
Camil
moje BMW: e38 740 94 6 gang
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 130
Skąd: Juz Torun
Wysłany: 01-07-2010, 18:46
Zalezy czy uzywka czy nowy.Uzywka nie wiecej jak 80-100 zl.
Kod:
Nowa. Na http://www.realoem.com/bmw/select.do mają to za jakieś 200zł jak dobrze się dopatrzyłem.
Może i to jest przyczyna, bo tak jak wspominałem pompę trochę przemieliło (opiłki były po otwarciu). Może ten syf poleciał do filtra paliwa (nowego notabene), a z tego co pooglądałem to regulator jest na filtrze, i regulator dziczeje jak dostaje duże ciśnienie. Mam nadzieję że to ten trop i że jutro to opanują.
Przypuszczam że jeśli dobrze kombinujecie to skończy się na wymianie filtra paliwa (on jest z regulatorem w komplecie o ile dobrze poczytałem).
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
cursor
Audiodebil :P
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-07-2010, 07:15
Regulator ciśnienia paliwa jest na listwie paliwowej(przy wtryskach), to on odpowiada za powrót nadmiaru paliwa.
Chcesz go wykluczyć to zagnij wąż powrotny. Jeśli zacznie normalnie pracować, to znaczy, że regulator jest uwalony, jeśli nie, no to szukasz dalej.
_________________
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
coboss
Ariel- zabawny gość :D
moje BMW: E38 730d
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2816
Skąd: Leszno
Wysłany: 02-07-2010, 11:10
Nowy kosztuje ok 400zł netto i teraz jest problem robi to BOSCH, bosch śmierdzący chińszczyzną. Powiem szczerze rok temu wydałem 450zł na ową część która w tym roku mi najprawdopodobniej znów siadła :( jak tak ma wyglądać polityka tego producenta to dziękuję bardzo! Tym razem kupię używkę która szła na pierwszy montaż bo niestety z tego co kojarzę alternatywy np. w stylu Pierburga nie mam ;(
Aha cena dotyczyła regulatora do diesla do PB możliwe, że będzie tańsza.
_________________
Lamerskiemu i ograniczonemu Forum BMW Klub Polska mówię stanowcze STOP
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 19:32
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Niestety nadal nie jest zrobione co wyszło na jeździe próbnej. Wymienili pompę paliwa, filtr paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa, przeczyścili wszystkie przewody paliwowe oraz wyczyścili wtryskiwacze.
Efekt - na jałowym biegu (N) auto lekko dygota, po dodaniu gazu pierdzi wchodząc na obroty ale wchodzi choć ciężko. Po wypięciu przepływomierza idzie równo a po dodaniu gazu reaguje bardzo żywiołowo (tak jak powinno).
Jazda próbna z wypiętym przepływomierzem :
- 1-ka na manualnym i depa po gazie - efekt - chwilowe przyduszenie i potem wyrywa tak jak powinno ale około 4k obrotów znów coś się dzieje (lekko słabnie na ciągu) ale nie zawsze (taka ruletka)
- na trasie na D i kick down ale spokojny (niezbyt szybkie wdepniecie gazu do dechy) - efekt - muli chwile ale potem ciągnie i przy 4k znów jakieś mulenie ale obroty rosną
- na trasie na D i kick down ale energiczny - efekt - małe zamulenie i potem idzie ostro do przodu ale przy 4k przymula
Mniej więcej tak to wygląda, dodam że komp nie pokazuje błędów ani przepływomierza ani lambd.
Co wy na to? Gdzie szukać dalej?
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 02-07-2010, 20:36
U mnie w m52 miałem to samo.Okazała się przepływka przyczyną chodciaż na kompie nie wychodził błąd...
Podmień,zrób próbę i daj zanć,na 99% będzie właśnie to...Takie jest moje zdanie.
pozdr
P.S-możesz dolać jakiegoś markowego "ulepszacza" do paliwa
_________________
Old school :one:
Ex:E30 325,2x E39 528,E39 523
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 20:42
No tak, ale skoro to przepływka to czemu z wypiętą przepływką również dziczeje? Zauważ że te wrażenia z próbnej jazdy były z WYPIĘTĄ przepływką. To mnie zastanawia. Wydaje mi się że po wypięciu powinno być ok. Chyba że się mylę.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 02-07-2010, 20:45
Na wypiętej powinno być ok?No nie wiem :)
Nie porównuje M30 do M62 ale kumpel tak miał że po strzale i z rozwaloną przepływką nie jeździła kompletnie a jak odpiął było o niebo lepiej...
Spróbuj,nic nie stracisz ;)
_________________
Old school :one:
Ex:E30 325,2x E39 528,E39 523
Camil
moje BMW: e38 740 94 6 gang
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 130
Skąd: Juz Torun
Wysłany: 02-07-2010, 21:03
Panie a katalizator nie jest zapchany? Ja walcze wlasnie z m42 i przyczyna tego, ze sie nie wkrecal przy pelnym dodaniu gazu i inne jeszcze mial ataki byl juz wysrany do granic mozliwosci kat.
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 22:15
Pisałem powyżej że popuszczali katalizatory i niczego to nie zmieniło. Kurcze bo to jest serio dziwne, niewiadomo jak to opisywać. Najlepiej to widać jak się ktoś przejedzie autem. Jeszcze mi taka chodzi po głowie opcja - może świece zalewa, w sumie świec jeszcze nie wymieniałem.
Teraz byłem się przejechać, to na początku miała takie momenty że jak wypruła to żona w szoku była jak dostała z fotela w plecy. A zaś po chwili gaz w podłogę i muli. Wydaje mi się że czasami jak by gubiła cykle. Obroty rosną a moc nie wzrasta (słabiej ciągnie), a zaś za chwile ciągnie normalnie, nawet potrafi przyszarpać. Cały czas mam odpięty przepływomierz.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
komando
moje BMW: było e32 3.5 a jest e-38
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 2779
Skąd: Sieradz
Wysłany: 02-07-2010, 22:22
Mnie Joe też się wydaje że przepływka,wymień i powinien broblem ustąpić,
_________________
CHROM RZĄDZI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 22:28
Tylko czemu po wypięciu przepływki dalej dziczeje? Ja się mogę mylić i mnie poprawcie jak tak ale mi się wydaje (bo miałem tak w M60b30) że po odłączeniu przepływki powinno palić więcej ale iść jak trzeba a tu się tak nie dzieje.
Na razie mam zamiar drapnąć kogoś z M62b44TU i podmienić przepływomierz, jak to pomoże to jesteśmy w domu a jak nie to myślę o świecach a potem to już nie wiem.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2010, 23:26
ciekawi mnie jak koledzy doradzaja wymianę regulatora na listwie i odsunięcie katalizatorów. Regulator jest na filtrze pod podłoga i na górze nie ma nic więcej (do listwy dochodzi jeden przewód) a katalizatory sa razem z kolektorami wydechowymi. Jak je odsunąć? Odkręcić od głowic?
Napisz Joe czy masz LPG, bo nie wiem :/
Piszesz ze nie masz błędów w DME a podpatrz jeszcze jak wyglądaja adaptacje. Odczytaj jakie są, skasuj adaptacje i wówczas się przejedź. Napisz jak efekty.
Napisz jeszcze czy niedostatki mocy sa na mocno rozgrzanym silniku czy zawsze - od zimnego począwszy.
Świeczki takie jak trzeba? ;)
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 23:44
sylwek7 napisał/a:
ciekawi mnie jak koledzy doradzaja wymianę regulatora na listwie i odsunięcie katalizatorów. Regulator jest na filtrze pod podłoga i na górze nie ma nic więcej (do listwy dochodzi jeden przewód) a katalizatory sa razem z kolektorami wydechowymi. Jak je odsunąć? Odkręcić od głowic?
Racja, filtr jest razem z regulatorem jako całość. Odnośnie odsunięcia (popuszczenia) katalizatorów to mechanik jakoś to popuścił (zasugerowałem mu żeby to zrobili).
sylwek7 napisał/a:
Napisz Joe czy masz LPG, bo nie wiem
Niema LPG.
sylwek7 napisał/a:
Piszesz ze nie masz błędów w DME a podpatrz jeszcze jak wyglądaja adaptacje. Odczytaj jakie są, skasuj adaptacje i wówczas się przejedź. Napisz jak efekty.
Nie wiem jak to zrobić.
sylwek7 napisał/a:
Napisz jeszcze czy niedostatki mocy sa na mocno rozgrzanym silniku czy zawsze - od zimnego począwszy.
Subiektywnie stwierdzam że przy zagrzanym ale to jest subiektywna opinia.
sylwek7 napisał/a:
Świeczki takie jak trzeba?
Nie wiem bo nie sprawdzałem/nie wymieniałem.
W niedzielę mam zamiar spotkać się z PrzemoS-em, może on wybada coś czego ja nie umiem opisać.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2010, 23:50
o fiu fiu - jaka wyczerpująca odpowiedź :)
Pozostaje kwestia świec, adaptacji i wpływ temperatury na objawy :)
Świece sprawdzisz albo po prostu wymień. Zdaje się że BKR6EK, ale to sprawdź w katalogu.
Adaptacje sprawdzisz albo INPĄ albo DISem, nie wiem co masz pod ręką. w INPIe jest mixture adaptation (ja musiałbym zobaczyć do z pamięci nie wiem - Sylwekk zna INPĘ na pamięć ;) ) w DIS jest to w funkcjach serwisowych i w samym sterowniku. Kasowanie błędów to nie kasowanie adaptacji. Pamiętaj o tym :)
Z temperatura wiążę awarię (brak sygnałów) z czujnika położenia wałka. Co prawda powinno pokazać błąd, ale życie uczy e nie zawsze tak jest. To bym zrobił na końcu
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2010, 23:57
Wyczerpująca, bo temat raczej dla mnie istotny :D .
Dobra, mam kolegę z DIS-em w Katowicach, muszę z nim pogadać jutro. Zobaczymy co wyjdzie.
Sylwku, a uszkodzony przepływomierz wykluczasz?
I jak to jest w końcu z tym odpiętym przepływomierzem?
Kod:
na przepływomierz jest osobny test. Trzeba wyczucia żeby dobrze zinterpretować złe wskazania.
To metoda działająca na 100% w dieslach. W PB nie koniecznie stąd moja niepewność
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 03-07-2010, 00:10
Tylko widzisz, jak go podepnę to przy wciskaniu gazu silnik "pierdzi" dosłownie i w przenośni. Stąd wniosek mechaników ze jest klepnięty. Ale on się wcześniej tak nie zachowywał stąd dziwi mnie taka sytuacja ze po wymianie i wyczyszczeniu zasilania paliwem nagle takie rzeczy się dzieją ("pierdzenie").
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2010, 00:12
pierdzenie czyli wypadanie zapłonów? cały czas robi papapapapa z rur?
Spójrz w świece czy nie ma oleju na cewkach (uszczelki dekli zaworowych) ;)
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2010, 00:16
Wracając do katalizatorów to w M62B44TU są dwa rozwiązania. Takie gdzie katy są dalej i można odsunąć wydech oraz takie gdzie jest to po prosu niemożliwe.
Najczęściej widuję to drugie rozwiązanie :)
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 03-07-2010, 00:20
sylwek7 napisał/a:
pierdzenie czyli wypadanie zapłonów? cały czas robi papapapapa z rur?
Tak, objaw jest bardzo charakterystyczny na jałowym biegu „N” z wpiętym przepływomierzem. Deptam gaz na maxa i pierdzi, wypnę przepływkę i kreci jak złoto.
sylwek7 napisał/a:
Spójrz w świece czy nie ma oleju na cewkach (uszczelki dekli zaworowych)
Pytanie laika, ale czy podczas demontażu wtrysków mechanik mógł to widzieć? Jeśli tak to by się kapnął że jest mokro co nie?
A tu filmik :
http://www.przeklej.pl/pl...pg-0019p75c55a5
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2010, 10:48
nie - podczas wariacji z wtrychami mechanik nie musiał się zagłebiać w świece ale to dziwne ze przepływomierz ma wpływ na zalane świece. To nie tędy droga, ale sprawdź to. Ważna sprawa
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 03-07-2010, 11:41
Joe,chyba wiesz ze też miałem problem z swoją 7.Właśnie któegoś dnia kumpel nie włożył wtyczki to przepływki-efekt...Na wolnych ok a jak chciałem jechać to nie mogłem ruszyć z miejsca.Z odpiętą przepływką moja nie pojedzie.
Ja w dalszym ciągu stawiam na przepływkę
_________________
Old school :one:
Ex:E30 325,2x E39 528,E39 523
AREK 735
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 239
Skąd: bialystok
Wysłany: 03-07-2010, 12:50
witam.Kiedys mialem podobny problem,bujalo autem i dziwnie pierdzial z wydechow,okazalo sie ze niepalil na 1 gar.Sprawdz koniecznie cewki i fajki,ja to robilem na odpalonym silniku wyciagajac je pokolei i sluchajac czy iskra przeskoczy.TylKo jest male ryzyko ostatnio tez myslalem ze niepali na jeden gar,i przy wyciaganiu cewki zrobilem zwarcie,skrzynia przeszla w tryb awaryjny,ale wczesniej pomoglo!
_________________
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 03-07-2010, 13:30
No to jeszcze parę informacji z dzisiaj.
Rano (z odpiętym przepływomierzem na zimnym silniku) ruszam, dodaję gazu i auto nie jedzie (1.5k obrotów i nie rośnie) po chwili (około 2 minuty od odpalenia) nagle złapało i ciągnie jak należy. Późniejsza jazda też trochę dziwna raz dobrze raz źle.
Następnie podłączyłem przepływomierz i dało się jechać ale bez rewelki (też dziczało).
Później znowu zatrzymałem i odpiąłem przepływomierz. Tym razem auto chodzi rewelacyjnie, jak na trasie jechałem to kickdowny masakrują, później start na światłach i też wszystko lepiej niż w porządku.
Czyli wniosek jaki się nasuwa to przepływomierz.
ALE dlaczego rano muliło? Przecież silnik zagrzewa się dość szybko. No i wczoraj te dziwne mulenie z odpiętym przepływomierzem a silnik był zagrzany.
W poniedziałek znów do mechanika, zobaczymy co powie.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
bitek-bitek
moje BMW: E38 740i M62B44TU
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 905
Skąd: koszalin
Wysłany: 03-07-2010, 15:24
Hmm, a czy przypadkiem nie dzieje się coś dziwnego z przepustnicą?? Może to nie tylko przepływka?
_________________
Moja Świnia Morska :-)
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 03-07-2010, 16:25
Myłem sobie 7er i tak sobie myślałem o tej Twojej spr.Co mi jeszcze przyszło do głowy to czujnik położenia przepustnicy.Spróbuj jego odpiąć i zobacz reakcje
_________________
Old school :one:
Ex:E30 325,2x E39 528,E39 523
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2010, 22:06
no niestety - w tym modelu nie ma osobnego czujnika położenia przepustnicy :/
_________________
Możliwości są tylko dwie: albo będzie dobrze, albo będzie źle ;)
Alpina style + 19 inch wheel
BOSS
boss
moje BMW: E38 740i 6bieg :p E24 633CSI E39 530D
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 1127
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 03-07-2010, 22:52
Joe zastanawia mnie spadek mocy po 4000obr...
jak odczytywales bledy nie bylo tam przypadkiem cos w stylu "sterowanie walkiem poza zakresem pracy" ??
_________________
Piekna a zarazem bestia-> 740i manual!!!
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 04-07-2010, 00:19
Bossie, pisałem powyżej, nie było błędów.
Teraz byłem się przejechać. Auto nie było całkiem zimne i wskazówka prawie wychodziła z niebieskiego pola podczas odpalenia. No i powiem wam że auto ciągnie jak dzikie. Nie mam żadnych zastrzeżeń, mało tego, wcześniej tak dobrze nie szła. Przepływomierz oczywiście odpity. Także jest jak na razie bardzo dobrze. W poniedziałek znów jadę do mechaników i mają mi podpiąć nowy przepływomierz żeby zobaczyć czy będzie śmigać. Wszystko fajnie jak na razie. Tylko pozostaje pytanie - czemu rano z wypiętą przepływką muliło na początku? Jutro będę ją odpalać to zobaczę czy na zimnym zaś przymuli. Może się przepaliła i dotarła po wymianie części bo dużo ją nie jeździłem od wczoraj. Także się niunia drażni jak na razie ale widzę znaczną poprawę w układzie zasilającym paliwem (wymiana pompy, filtra i czyszczenie pomogło).
A i jeszcze, dzisiaj tych spadków przy 4k nie zanotowałem.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
sylwek7
moje BMW: E38 740i VSI `98 orientblau chromline
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 4430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2010, 00:21
To czekamy na wieści jak po jazdach testowych na nowej przepływce :)
Kod:
Kolejna dawka z jazdy dzisiaj zaprzeczająca teorii przepływomierza jako jedynego powodu usterki :
Odpaliłem auto po kilkugodzinnej przerwie. Temperatura silnika przy rozruchu lekko ponad niebieskie pole. Auto na początku muli, pierdzi i nie przyspiesza. Po chwili się obudziło ale to nie jest to co ma być. Zrobiłem małą trasę (ze 30km) i też dziczenie i słabiutka jest. Przepływomierz wypięty.
O co chodzi? Może jest tak jak Bitek-bitek radzi, że to przepustnica nie otwiera się jak należy?
I jeszcze kurna dzisiaj zerwałem linkę od otwierania klapy :faint: .
:razz: :razz: :razz: :faint: :faint: :faint: :506: :506: :506:
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
bitek-bitek
moje BMW: E38 740i M62B44TU
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 905
Skąd: koszalin
Wysłany: 05-07-2010, 08:51
A podpinałeś oryginalny przepływomierz - sprawny?? Bo bez przepływomierza to M62 potrafi zachowywać się różnie.
_________________
Moja Świnia Morska :-)
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 05-07-2010, 09:59
bitek-bitek napisał/a:
Bo bez przepływomierza to M62 potrafi zachowywać się różnie.
Moim zdaniem jeździć to nie będzie....(mam na myśli auto z wypiętą przepływką)
_________________
Old school :one:
Ex:E30 325,2x E39 528,E39 523
bitek-bitek
moje BMW: E38 740i M62B44TU
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 905
Skąd: koszalin
Wysłany: 05-07-2010, 10:47
Dzuda napisał/a:
bitek-bitek napisał/a:
Bo bez przepływomierza to M62 potrafi zachowywać się różnie.
Moim zdaniem jeździć to nie będzie....(mam na myśli auto z wypiętą przepływką)
Będzie jechał ale na niskich obrotach będą działy się cyrki, po wciśnięci gazu na max powinien iść w miarę sprawnie.
Joe powinien podłączyć się pod kompa u kogoś kto zna się na BMW, a nie tylko myśli że się zna. Joe u Ciebie są vanosy, być może jeden vanos "zaciął" się, tzn nie pracuje, lub różnica między kątami zadanymi obydwu vanosów jest zbyt duża i dlatego auto np: nie mocy przy ok 2 tys i powyżej i prycha i kicha tak jak to określiłeś. Tak jak mówię da się to sprawdzić na kompie: wszystkie czujniki, przepływomierz, czujniki wałków rozrządu, vanosy, przepustnicę i jej adaptację itp rzeczy.
_________________
Moja Świnia Morska :-)
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 05-07-2010, 17:07
Na razie dzisiaj odstawiłem znowu do warsztatu i jutro czekam na wieści co będzie po podłączeniu nowej przepływki.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 06-07-2010, 19:03
:509: :564: :DDDDDD
Nareszcie po awarii. Wymieniliśmy dzisiaj przepływomierz na nowy z Boscha. Auto śmiga teraz lepiej niż przedtem i to znacznie. Na kickdowny też lepiej reaguje. Generalnie znaczna poprawa - żeby nie przekoloryzować ale powiem - poprawa o 20-30% tego co było. Muszę jeszcze pojeździć parę dni i potestować ale jest super. Poszło trochę kasy i nerwów ale już mam to za sobą.
:509: :564: :DDDDDD :509: :564: :DDDDDD :509: :564: :DDDDDD
Aha, Dzuda, miałeś rację, M62B44 (akurat u mnie TU jeszcze) nie jeździ bez przepływomierza (w przeciwieństwie do M60B30 na przykład).
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
komando
moje BMW: było e32 3.5 a jest e-38
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 2779
Skąd: Sieradz
Wysłany: 06-07-2010, 19:39
Ja tam może sie i nie znam,ale wklejam to co Tobie napisalem...Mnie Joe też się wydaje że przepływka,wymień i powinien broblem ustąpić,mnie nie posłuchałes i mi nie podziękowałeś ;( ;D
_________________
CHROM RZĄDZI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 06-07-2010, 19:48
W takim razie dziękuję teraz :D . I reszcie świata również za cenne uwagi i sugestie.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
Camil
moje BMW: e38 740 94 6 gang
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 130
Skąd: Juz Torun
Wysłany: 06-07-2010, 20:43
DObrze, ze dziala, a sondy gites?
joe white
Wojtek
moje BMW: E38 740iL TU
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1048
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 07-07-2010, 04:57
Tak, sondy są ok.
_________________
BMW - radość z jazdy :)
Było : E36 318i, E32 730i V8
PrzemoS
moje BMW: E 38 740 iA `97
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 222
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-07-2010, 09:07
.... no i ta radość w Twoim głosie heheh. Cieszę się, że wszystko ok już ;)
_________________
Dzuda
moje BMW: E32 735i Pb95 , E60 530d 04'
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1929
Skąd: TSA / WB
Wysłany: 14-07-2010, 00:16
A wystarczyło mnie posłuchać ;) Fajnie że furka już kosi :hihi: