BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
1. pierwszy przypadek to nie gowno tylko podwojna platyna kolego tzw double platin dwie elektrody z platyna masa z plytka platyny zle dopasowana cieplota fr7dpp+ produkt niemiecki w 100% - objaw normalny zle dopasowana, gdzzie do podkreconego silnika i jeszcze z gazem

2. drugi przypadek starych jeszcze platyn boscha F5DP0R - wyrob w starej technologii - swieca ktorej ja nie stosuje i omijam ten towar jak najdalej bo slyszalem ze sie uszkadzaja, podobnie nie daje rady odprowadzac ciepla...jest o niej masa filmow na YT... - to stara technologia tu masz racje - ale teraz BOSCH juz tego typu swiec nie robi poza tym to byl wynalazek z iskra w poziomie skopany model cala seria tych starych platin boscha nie byla skopana. platin 1 elektrodowe z iskra w pionie takie jak np fr7dp1x byly ok. czyli tez z tej serii bo znajomy mial takie w nissanie zx300 biturbo i tam przejechaly >100kkm. zamontowalem je tez do bardzo duzej ilosci aut, nikt nie mial problemu z tym. te stare swiece platinum potem zastapily platinum plus wogole calkiem co innego z itrem wcieciem w elektrodzie masowej i o srednicy 0,3mm, wiec tu nawet nie ma co porownywac

ps. w temacie swiec bije mechanikow z stazem po 40 lat... >60 letnich, wiec to nie ma nic do rzeczy ze siedzisz w tym 14 lat, bo ja wiecej siedze w samych ukladach zaplonowych i elektronice. po prostu bosch platinum plus o ktorych wczesniej pisalem są duzo nowszą serią swiec i BMW w poczatkowej ich wersji zakladal je na montaz fabryczny od 98 i są produkcji niemieckiej. fgr7dqp zobacz na opakowaniu ze kod kreskowy masz niemiecki, konkretnie przy tym produkcie ngk przy tym co teraz technologicznie jest w stanie zrobic bosch ngk jest lipą jesli chodzi o jakosc wykonania i uzywanie tego do gazu sa w tyle ze srednicami elektrod i technologicznie, mowie o tych tanszych, ani nie maja swiec pokrytych itrem przy niklowych najtanszych, korpusy w ngk rdzewieja czesto na plaszczyznie od strony tloka w gazie...bo swieca nawet nie jest dobrze zabezpieczona przed korozja. ngk nie rozwija sie technologicznie. niklowe najtansze maja gorsze od denso niemieckich i boscha nawet tych super plus yttrium do gazu z niklu i itru i tak samo irydowe czy platynowe nie robia cienkich eletkrod tak jak bosch czy denso o srednicach 0,3-0,4mm, a 0,6mm tylko a jak maja jakies sportowe swiece to tylko do benzyny, nie widzialem cienszej swiecy niz 0,6mm srednicy od ngk do normalnego auta. poza tym ceny za ngk sa wyzsze. dzis dazy sie do jak najcienszej elektrody. ngk z tym stoi w miejscu...przy kosmicznych cenach. moze pochwalisz sie na czym jezdzisz? ja na denso ik27 wlasnie dlatego zeby nic nie peklo...


przejzyj te filmiki :)

http://www.youtube.com/results?search_q ... bbapUnOYT4

zamontowalem swiec bosch platinum plus do okolo 400 aut BMW wiec towar jest pewny, musi byc tylko z dobrego zrodla. z gazem benzynowych do ilu to nie licze bo tam nic sie nie wydarzy skoro producent montuje taka sama serie swiec w tej samej cieplocie fabrycznie i zapewniam ze nic sie nie dzieje na lpg... jedynie co sie moze stac to sie moze wypalic platynowa elektroda jak ktos za dlugo potrzyma ja w silniku, ale pracuja duzo duzo lepiej niz fabryczne. 2 sztuki na 1000 byly uszkodzone odrazu (nie bylo iskry odpowiedniej), w 1 bmw z lpg przekrecily sie porcelanki ale wyobraz sobie ze na 3 garach. proponuje kupowac swiece z bialymi nalepkami na pudelkach glowny importer BOSCH itd... i wszystko bedzie ok

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 17:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
pawelos666 napisał(a):
maaaad napisał(a):
PS. Zapłony nie zaczęły wypadać, tylko wypadały wcześniej - również na starych NGK (i stare, i nowe NGK były dedykowane do tego silnika).
ale nie do gazu :) zbyt grube elektrody i zbyt duza szczelina przy takiej srednicy pola powierzchni dla przeskoku iskry w LPG. swiec 2, 3 i 4 elektrodowych sie nie ustawia. nie ustawiamy w nich szczeliny. po prostu zastepuje sie je profesjonalnymi jedno elektrodowymi z metali szlachetnych. do samej benzyny mona uzyc zwyklych dedykowanych przez producenta. jezeli cos wtedy szarpie na pb tzn ze cewka nie jest juz taka wydajna

Ale ja nie mam gazu ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 18:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to cewki juz slabiutkie, albo swieca pobierala wieksze napiecie (jakas wada fabryczna) dlatego warto stosowac irydowe i platynowe ktore obnizaja napiecie dla przeskoku z malym polem powierzchni, czasem zamiana na innego producenta rozwiazuje problem inne napiecie dla iskry pobiera i moze przestac falowac itp, falowac moze rowniez wtedy gdy wrzucasz do do benzyny zbyt mala przerwe, na wiekszej rowniej bedzie pracowac w tym silniku co masz 0,9-1,1mm przy cienkiej elektrodzie dla PB polecam. patrz miales ngk z przerwa 0,8mm auto kulalo... a zalozyles denso 0,9mm, boscha też maja 0,9mm fr7ldc+, a bkr6ek maja 0,8mm i zdaje sie ze nieco grubsze elektrody i wieksze napiecie pobieraja nieco

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Kalisz - WLKP
ja powiem TAK


Autko na świecach od Ciebie jeździ ok :) do tej pory przejechałem ok 1000km i nie widzę problemów. W razie "W" dam znać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sporo jezdzisz

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 22:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
1. pierwszy przypadek to nie gowno tylko podwojna platyna kolego tzw double platin dwie elektrody z platyna masa z plytka platyny zle dopasowana cieplota fr7dpp+ produkt niemiecki w 100% - objaw normalny zle dopasowana, gdzzie do podkreconego silnika i jeszcze z gazem


Po pierwsze
Gdzie ten silnik jest mocno podkręcony ? Wolnossący ma 170 koni a ten 193 konie - 0,3 bara doładowania z takiej małej turbiny jaką jest TD04-13G to można nazwać pierdnięciem a nie nawet doładowaniem - Silnik jest fabryczny 100% seria
i co ma gaz do ciepłoty - Udowodnione zostało , że EGT czyli temperatura spalin na LPG i PB jest identyczna - bardziej zależy to od AFRu - przeciętne auto wyjeżdżające od gazownika kowala ma zbyt ubogo przy pałowaniu stąd wyższa temperatura - ja ustawiam na AFR i takiego problemu nie ma , Jedyne co ma LPG do PB do układu zapłonowe to to , że potrzebuje iskry o większej energi
Jeśli chodzi o ten model świecy jest zalecany z tym numerem przez VOLVO w Vadisie jest podane. Więc Volvo wie jaką ciepłotę potrzeba

Cytuj:
2. drugi przypadek starych jeszcze platyn boscha F5DP0R - wyrob w starej technologii - swieca ktorej ja nie stosuje i omijam ten towar jak najdalej bo slyszalem ze sie uszkadzaja, podobnie nie daje rady odprowadzac ciepla...jest o niej masa filmow na YT... - to stara technologia tu masz racje - ale teraz BOSCH juz tego typu swiec nie robi poza tym to byl wynalazek z iskra w poziomie skopany model cala seria tych starych platin boscha nie byla skopana. platin 1 elektrodowe z iskra w pionie takie jak np fr7dp1x byly ok. czyli tez z tej serii bo znajomy mial takie w nissanie zx300 biturbo i tam przejechaly >100kkm. zamontowalem je tez do bardzo duzej ilosci aut, nikt nie mial problemu z tym. te stare swiece platinum potem zastapily platinum plus wogole calkiem co innego z itrem wcieciem w elektrodzie masowej i o srednicy 0,3mm, wiec tu nawet nie ma co porownywac


Więc Sam potwierdziłeś , że te świece to gówno

nie wnikam , może na tysiące produkowanych modeli boscha jest kilka dobrych i to z odpowiedniej serii i kraju produkcji jak piszesz
ale 97% tego z czym mam doświadczenie to gówno

Cytuj:
zamontowalem swiec bosch platinum plus do okolo 400 aut BMW wiec towar jest pewny, musi byc tylko z dobrego zrodla. z gazem benzynowych do ilu to nie licze bo tam nic sie nie wydarzy skoro producent montuje taka sama serie swiec w tej samej cieplocie fabrycznie i zapewniam ze nic sie nie dzieje na lpg... jedynie co sie moze stac to sie moze wypalic platynowa elektroda jak ktos za dlugo potrzyma ja w silniku, ale pracuja duzo duzo lepiej niz fabryczne. 2 sztuki na 1000 byly uszkodzone odrazu (nie bylo iskry odpowiedniej), w 1 bmw z lpg przekrecily sie porcelanki ale wyobraz sobie ze na 3 garach. proponuje kupowac swiece z bialymi nalepkami na pudelkach glowny importer BOSCH itd... i wszystko bedzie ok


Biorąc pod uwagę , że od 14 lat wymieniam świece w rożnych autach średnia wyjdzie raz na 2 dni

stwierdzam , że może bosch nie jest w 100% gównem ale ma niską powtarzalność - czyli te są dobre tamte nie dobrę

NGK made in France i te z tańszych serii tez badziewie - z lepszych trafiłem może z 5 sztuk fabrycznie kiepskich

natomiast co do Denso staram się wkładać od 2006 roku i puki co ani jednej wpadki nie było

Najlepszym dowodem jest to , że w moim BMW (z opisu) zrobiłem 90 000km (cały czas LPG) na K20TXR - i je wymieniłem bo sobie przypomniałem , że zdążyłem 8 razy olej wymienić a o świeczkach zapomniałem a woziłem cały czas nowe na wymianę - a zazwyczaj wymieniam je co 20 000km , na starych nie widziałem optycznie zużycia oraz nie widziałem pogorszenia pracy silnika ani wyższego poziomu HC w spalinach (nie mam kata i doskonale to widać)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 7 września 2012, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
denso sa z zachodu i sa tak samo twarde te niklowe i dobre jak platynowo platynow bosche bo sa niemieckimi. platyna nie jest twardym metalem ale jest odporna na wypalenie. denso niklowe sa twardszymi swiecami niz produkowane w holandii ngk vline, vline sa duzo mmieksze niz bosch yttrium. we francji ngk bylo produkowane tylko pare modeli. i wtedy pisalo na nich made in france to samo bylo na beru. i takich swiec sie nie wkreca. wkreca sie tylko made in germany. i teraz swieca moze miec fabryke we francji i w niemczech. tansze bosche robi sie tanszym kosztem we francji a drozsze serie tylko w niemieckich. swieca 2 elektrodowa taka jak k20txr o przerwie 0,9mm model fr7ldc+ made in germany rowniez wytrzymuje spokojnie 50 tys km w gazie i pracuje tak samo ok jak denso k20txr mimo ze jest z kodem francuskim na pudelku. takze nie nalezy sie zbytnio sugerowac tym gdzie jest wykonana swieca. tylko czy ma napis made in germany czy france. co do denso sa na rynek wtorny od magneti z wloch z niemiec USA i japonii. korpusy swiec denso moga byc robione w roznych fabrykach widac to po pudelkach i golym okiem po jakosci obrobki. jednak srodek bedzie identyko...i swieca przejedzie tyle samo. co do spalania gazu sie nie zgodze. temp spalania gazu jest zalezna od ilosci powietrza. poza tym benzyna schladza eletkrody a gaz wogole. wiec nie ma o czym gadac...elektrody potrafia sie nagrzac w krotkim czasie i nie odprowadzic ciepla. gniazda zaworow trzymaja mniej wiecej jednakowa. to jest ta roznica. przy malym silniczku mozna sobie zalozyc cieplote 7 boscha to jest dosc ciepla swieca ktora malo co ciepla odprowadza...praktycznie caly czas jest goraca i nie patrzy sie na moc czy pojemnosc... silnik jest chlodzony odprowadza cieplo elektroda swiec moze szybko sie nagrzac i izolator nie wytrzyma takich naprezen. fakt faktem mozna czasem zamontowac ta sama cieplote dla gazu ale trzeba wiedziec jak sie swiece zachowuja wczesniej na benzynie i jak zachowuje sie dana cieplota swiecy przy kazdej serii swiec. trzeba bylo zobacz jak wyglda swieca po 1000km czy nawet 100-200 po zamontowaniu, i jakby bylo bardzo biala to zmienic na nizsza cieplote, po drugie na moc mozna spojrzec jak auto by bylo zasilane benzyna i przekroczyloby ~70 koni, jak jest gaz to czy jest 20-30 koni wiecej to nawet nie ma co dyskutowac, a temp spalin to wiesz... nie za bardzo to interesuje elektrody swiec i bedzie rzeczywiscie w miare rowna. ale swiece z irydu i platyny szybko pochlaniaja cieplo i musze ja odprowadzic inaczej elektroda sie gotuje... szybko sie grzeja .no stary kto daje cieplote 7 boscha jeszcze w cienkiej igle do 200 koni elektroda Ci wytrzyma do 1750 oC ale izolator nie. volvo dalo swiece siodemke boscha do benzyny po to by ta swieca byla czysciutka i jak na benzyne byla juz bardzo goraca. malo ktore auto ma tak fabrycznie dla benzyny przy tej mocy... nie mowiac juz o lpg. daliscie z tym ciala... i to nie podlega dyskusji. 7 bylo na granicy cieploty. przekroczyliscie ja. nie wnikajmy juz w ubogo ustawione instalacje lpg, bo ustawiliscie na pewno poprawnie. ale jednak swieca nie wytrzymala. wiesz chyba ze jak do auta zalecana jest cieplota 6 ngk i 6,7 boscha to te 7 boscha sa duzo cieplejsze w silniku niz te 6 ngk czy 6 boscha mimo ze katalog poleca cieplote 7 wg katalogu (ale do benzyny!). jezeli producent podaje sobie w katalogu swiece o cieplocie 7 ktora jest dosyc goraca i daje ja z dwoma platynowymi elektrodami to nie dlatego zeby zrobic klienta w jajo tylko dlatego ze moze normalna 7 by sie w benzynie wypalila. mi to mowi ze swieca taka musi w benzynie sie nagrzewac i dlatego jest z platyny zeby sie nie wypalala. ja nie wzoruje sie katalogiem tylko .tylko patrze jakie swiece byly i mniej wiecej wiem jaka w porownaniu z ktoras z inna z katalogu do tego samego silnika moze byc zastosowana. trzeba wiedziec jak swieca do swiecy sie ma w danym silniku jak bedzie wygladala po wyjeciu w porowaniu z inna w tym samym motorze jeszcze przzed ich zamontowaniem. jak takie rzeczy wiesz to juz wiesz jak nie zrobic pomylki. katalogi wyprowadzaja w pole... moze gdyby byla tam swieca w cieplocie 6 ngk to by sie swiece nie uwalily. zakres cieploty swiecy ngk 6 odpowiada boschowi 6-7. elektrody swiec platynowych i irydowych nagrzewaja sie bardzo szybko. z calym szacunkiem dla profesjonalizmu Twojej pracy przy instalacjach LPG ale tam katalog w tym silniku jasno podaje ze cieplot 7 dla zwyklych swiec nie uzywa do gazu i pokazuje dla tych samych swiec co dla benzyny zamienniki takie same w innej cieplocie wlasnie 6 dla gazu. przy takiej pojemnosci nie wrzuca sie najczesciej fabrycznej cieploty dla PB do LPG. wyobraz sobie ze to ma duzy wplyw swieca caly czas oddaje cieplo wahania temp maja duzy wplyw na ten izolator. dajesz cienkie igly poprawiasz warunki pracy w silniku i temp w cylindrze. nigdy nie daje przy tej mocy cieploty 7 z takim izolatorem i wysunieta elektroda z cienkich. balbym sie... sa silniki 70 konne ktore musza miec cieplote boscha 5 czy 6. na to nie ma reguly jakie temp sa w srodku mocne auto nie musi byc. w volvo mozna mozna dac z izolatorem takim jak maja platinum plus - czyli izolatory jak w swiecach fgr7dqp - jest on duzy i bardziej pochlania cieplo z elektrody i lepiej odprowadza. kilka takich znam ktore jezdza na tym i nic nie peka. wiem to z doswiadczenia, ze taka swieca przy tej samej niby cieplocie jest jakby zimniejsza doszedlem do tego po kolorze po stosowaniu w benynie w tych samych autach. mala igielka w srodku trzyma wtedy temp na tym samym poziomie i caly iziolator elegancko odprowadza cieplo utrzymujac elektrode w stalej temp. benzyna chlodzi elektrody wystajace, ale one w gazie maja ciezej oddac cieplo. zatopione w izolatorze maja stala temp. w gazie jest to dobra opcją. denso dwudziestki tez sa sporo zimniejsze od boscha 7 nie wiem czy to wiesz. ale niestety bosche je biją kultura pracy :) wiem bo mialem i boscha 2 elektrodowe i ngk dwu elektrodowe i denso dwu elektrodowe i boscha z cienka elektroda ustawionego denso nie przebije. piszesz o tym napieciu w gazie widac ze sie na tym znasz, ale dallej pocinasz na swiecach denso z niklu... z grubymi elektrodami. z oszczednosci? :cwaniak: :) wiesz ze roznica bedzie w mocy przy tej mocy i przyspieseniu do 170 okolo 1sec? skoro tak to wszystko stroisz czemu nie zalozysz lepszego towaru? cos tam bys juz poczul

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 7 września 2012, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
pawelos666,
Witam wszystkich.
Jestem właścicielem omawianego powyżej Volvo v70 2,4T w którym padły ostatnio nawet nie po 20 a po ok 15kkm świece BOSCH-a.
Jak napisał Nikodem w jednej świecy doszło do rozszczelnienia porcelany względem metalowej tulei z gwintem - kręci się i jest wyczuwalny luz osiowy - było mocno wyczuwalne wypadanie zapłonów i jak to u mnie usterka wyszła na wczasach.
Po powrocie zdejmowałem pozostałe 4 bosche na gorącym silniku i na ciepło jeszcze jedna świeca miała te same objawy (nie nie topiła się jak sugerujesz na chwilę można było ją wziąć w palce. Po ostygnięciu się uszczelniła.
Co to dla mnie oznacza - nigdy więcej świec ani klocków hamulcowych marki Bosch (nikt chyba nie wieży że tak olbrzymi asortyment produkowany jest samodzielnie przez boscha).

Co do świec - kupiłem BOSCH-e bo były najtańsze (ok 32pln/szt po zniżkach w FOTA) i okazuje się że to kasa wywalona w błoto, na poprzednich także dobranych z katalogu NGK irydowych zrobiłem ponad 70kkm i wymieniłem nie dla tego że przestały działać ale tak przewiduje producent mojego auta.

Więcej. Mam w domu drugie auto - mega słabego Peugeota 306 cabrio, 1,6 8v (89KM), po zakupie też była próba z BOSCH-em i jak ktoś chce to oddam w dobre ręce świece o przebiegu może z 50km - nie dało się w pugiem na nich jeździć. Gdzie poprzednie chyba Championy oryginalne (z logo peugeota) były tak zużyte że nawet na przerwie 1,5mm silnik jeździł lepiej niż na nowych boschach.

Po takich dwóch przypadkach chyba sobie napiszę na czole - "NIGDY WIĘCEJ NIC BOSCHA W UKŁADNIE WN"

Dodam że w obu autach cewki sprawne, brak błedów w ECU, oba seryjne w 100%.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 września 2012, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wez przestan herezje siac bo nie macie pojecia o swiecach. nawet spece robia bledy... :luka: bo nie wiesz co sie dzieje w silniku ze swieca i nie sprawdzales. przekonales sie jak sie rozkleily. zrobiles na ngk w cieplocie 6, 70 tys bo byla cieplota 6 ngk ktora jest kapke zimniejsza niz bosch 7. wiec albo towar byl trefny i trzeba bylo to z dostawca wyjasnic albo zle dobrane mowie ze nie ma innej opcji. mialo to naklejki glownego importera BOSCH? czy po prostu gdzies sprowadzane bylo zza granicy? jezeli masz wrzuc zdjecia i pokaz zdjecie pudelka z kilku stron. takie rzeczy odsyla sie do BOSCHA i prosi o dokument na to. swieca swiecy nierowna modelowi i marki modelem nie mozna ocenic. poza tym jak ktos zle dobiera towar dostalby tylko dokument ze swiece przegrzal. nigdzie nie napisalem ze swieca czy porcealana sie topi, tylko ze swieca sie zagatowala. nikiel ma temp topnienia 1450 platyna 1750 a iryd 2450. ale to nie ma zadnego zwiazku z temp w naszych silnikach bo sa sporo sporo nizsze temp elektrod . izolator tu sie zagotuje wczesniej z powodu nie odprowadzenia ciepla o czym caly czas pisze. temp topnienia tylko wplywaja na wypalanie w czasie - przebiegu elektrod tak samo jak twardosc tych metali ma wplyw na przebieg. jak sa cienkie elektrody to swieca moze szybko zlapac temp bliska temp samozaplonu przy cienkich elektrodach. i zolator nie nadazy oddac cepla. swieca sie zagotuje. porcelana sie moze odkleic lub urwac przy odkrecaniu swiecy kiedy material zmieni objetosc wczesniej i pusci. a potem tylko sie dotkniesz i sie kreci. moze tez dojsc do urwania pekniecia w czasie pracy silnika jesli towar jest zle dobrany, rozsadzi ja lub odklei. moze sie tez urwac korpus pomiedzy gwintem a miejscem na klucz kiedy jest zapieczona. lub jesli swieca (porcealana zostanie przegrzana z powodu braku mozliwosci odprowadzania ciepla i sie odkleja nastepnie sie obraca najczestrzy przypdek).nie jest to spowodowane cisnieneim a temp. i skutkiem przegrzania izolatora. raz przegrzejesz i czasem wystarczy. sa niemieckie auta z ukladami zaplonowymi w wiekszosci przypadkow boscha i beru, 90% elektroniki chodzi na boschu i beru i nie ma problemow tak samo nie ma problemow z tymi swiecami z ngk i beru oraz denso i innymi swiecami z usa tylko sie trzeba na tym znac. a nie wszystko przypisywac marce. dobieram do tego silnika swiece boscha na kilogramy w cieplocie 7 tego platinum plus do gazu i nic sie nie dzieje nawet moderatorom forum dobieralem i ustawialem. zero zwrotu. zasada jest taka nie znasz towaru nie montuj jezeli nie masz doswiedczenia z dana seria swiec. nie odkreca sie na goracym silniku swiec bo dochodzi do uszkodzenia porcelany przy korpusie mozesz ja wtedy okleic lub urwwac zapieczone swiece przy odkrecaniu jak glowica jest ciepla i swieca sie zaciska w gwincie. ps bosch nie slynie z klockow hamulcowych ktorych okladziny masowo nie robi sie nawet na terenie niemiec...patrz moje posty wyzej o kodach kreskowych. denso zarowe swiece czy beru tez moga byc robione w holandii trzeba patrzec na kody kreskowe czesci i wiesz z jakiej fabryki. teraz odpowiedz sobie na pytanie czemu klocki boscha sa cienkie... czy maja kody kreskowe niemiec? nie nie maja... czy okladzina jest robiona za granica? wez pudelko i sprawdz. bosch slynie z elektroniki do aut przede wszystkim. i swiece bosch i swiece denso na nasz rynek pochodza z niemiec jezeli mowimy o platynie i irydzie z wystajacymi elektrodami. podsumowujac gdyby przekrecala sie tak bosch w cieplocie 6 w tym silniku mogloby mnie to zaciekawic, niestety przy cieplocie 7 nie ciekawi mnie to...sorry ze sie tak spinam ale za duzo tego przerzucilem, nawet pracowalem w firmie BOSCH jakis czas majac dostep do magazynu i tesujac rozne serie. nie ma mowy zeby pare sztuk w 1 silniku platynowo platynowych dobrze dobranych sie przekrecilo... przy swiecy ngk widzialem to samo przy cieplotach 5 (bosch i ngk ma odwrotna numeracje cieplot). radze zalozyc boscha fr6ki332s lub fr6li332s lub jesli sie bardzo boisz fr5ki332s i bedzie ok wszystkie te swiece sa niemieckie i nie uszkodzisz ich poki sie nie skoncza. nie takie silniki wytrzymuja te swiece. jezeli chcesz nie wymieniac swiec kup vk20y beda odrazu z przerwa dla Twojego motoru i pochodza z 10 lat w tym gazie co masz i turbo :]

a tu prosze odklejona ngk w cieplocie 5 (swieca goraca) przegrzanie swiecy i odklejenie izolatora 2 litrowy silnik opla na gazie, bo przeciez do opli montuje sie piatki wg producenta... :mur: :mur: :mur: tylko ze wtedy w benzynie juz sa mocno obciazaone--->

http://images46.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/1548/512145cb03d92a56.jpg

http://images49.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/1546/5d037ed491eb1710.jpg

taka dobra firma dlaczego pekly? :hyhy: nie chwal tak ngk bo blizej maja do polski z fabryki niz do japonii wszystkie z kodem na poczatku izfr pfr ifr ngk dla gwintu Twojego auta sa okey jakosciowo ale kosztuje pieniazki ;) inne firmy tez sa dobre. dlatego sie kupuje boscha z niemiec czy denso a nie ngk z holandii, to nie sa swieczki z japonii, tak jak pisalem sa drogie. z japonii maja calkiem inny kod kreskowy z USA tak samo. nie wieerzysz to sprowadz lub popytaj kogos kto sprowadza nie powie skad...powie ze z japonii sa :] tylko ze pakowanie idzie w holandii. myslisz ze swiece przewoza z japonii i tylko pakuja w holandii? :wstyd:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 września 2012, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
Pudełek od BOSCHA oczywiście już nie mam - nie zbieram makulatury.
pawelos666 napisał(a):
radze zalozyc boscha fr6ki332s lub fr6li332s lub jesli sie bardzo boisz fr5ki332s i bedzie ok

Nastapiła pomyłka w tym co pisał Nikodem i ja, własnie odszukałem felerną świece BOSCHa i jest na niej napisane UWAGA: FR6KI332S GERMANY 101, na porcelanie napisane BOSCH PLATIN-Ir R6, a więc taka super wytrzymała którą mi polecasz, niestety nie posiadam aparatu w którym dobrze widać z bliska, robiłem foty telefonem ale jak to z "paletki" g... widać. Mogę wrzucić ale to nie wiele zmieni - zdjęcia nie wyraźne.

świece których zdjęcia wrzucasz widać że mają zmaltretowane elektrody ujemne - tak jakby miały za długie gwinty i dostały nie raz tłokiem, ew leżały wieki na złomie, na co wskazuje ich ogólny wygląd.

Obecnie założone są (też był błąd) DENSO IRIDIUM POWER IK22#4

Dodam że umiem montować świece, mam dobry klucz i nigdy nie ukruszyłem ceramiki ani nie złamałem świecy - podobnie nie udało mi się urwać gwintu w głowicy co było by łatwiejsze od uszkodzenia gwintu na świecy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 września 2012, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
swiece ngk ktorych zdjecia wrzucilem dostaly stopiona urwana elektroda od tloka po elektrodach masy, nazwe to stopionym glutem co bylo kiedys elektrodą i sa z silnika ktory spalal olej przez uwalone uszczelniacze. zostala przegrzana na gazie. dziwne rzeczy piszesz z ta fr6ki332s. bo sa obecnie zalecane do silnikow z gazem w prawie kazdym przypadku przez katalogi kiedy fabrycznie jest ngk 6 i boscha 6 i 7 cieploty a to jest z 80% aut z ulicy lub nawet wiecej. li od ki rozni sie znacznie cena i tylko polozniem elektrod i te KI sprzedaja na kg i sa bardzo wytrzymale pol polski jezdzi na tym teraz bo tak im zaleca w kazdym sklepie katalog tak wybija im w katalogu IC oraz boscha. nie znam przypadkow reklamacji na polske zeby byla jakas wada fabryczna tych swiec stwierdzona przez producenta i sam tez nie mialem z nimi klopotu. nie spotkalem sie z tym. jezeli masz te swiece mozesz je im odeslac i zapytac co sie stalo. jezeli zostaly przzegrzane to oni to powiedza. musiales je przegrzac dobrym silnikiem. przerwa na nich byla poprawnie ustawiona moglo sie ladnie wkrecac... skoro masz teraz denso ik22 to widocznie silnik takie ma temp ze nie wytrzymala nawet boscha w cieplocie 6. ustaw sobie przerww na ik22 bo jest za duza do turbo i wogole do tego silnika massz straty na tym. wez pod uwage tez to ze na malej przerwie swiecy fr6ki332s ktora ma w praktyce 0,75mm masz wysokie temp bo zaplon masz pewny i nie ma zadnych strat. duza zaplonnosc. przegrzalo... nie wzoruj sie tym tez ze katalog wyrzuca swiece ik20 dla tego silnika bo to nie jest prawda (japonski wyrzuca przzerwe przy tych swiecach dla denso 0,8mm) i lepiej zeby nie jezdzil na takiej szczelinie...ma byc 0,8mm dla PB i powiedzmy 0,75mm dla gazu z turbo, a jezdzisz na 1,1mm, radze sie trzymac fabrycznej tym bardziej jak masz "turbo". na wiekszej szczelinie niz 0,8mm mozesz miec spadki mocy mimo tych cienkich elektrod. mam nadzieje ze caly czas piszemy o B 5244 S, dobrze jest montowac swiece prosto od glownego importera. wtedy jak padnie masz mozliwosc sprawdzic czemu. i dostajesz nowe. ja tylko tak sprowadzam swiece. mialem przyjemnosc skorzystac z takich uslug. najczesciej jednak przegrzewaja swiece :wstyd: ik ktore masz to dobre swiece takze powinno byc ok, jak pisalem sam jezdze na ik27. vk sa lepsze tylko na przebiegi wieksze maja platyne na elektrodzie masy ale niestyty w cieplocie 22 nie ma gotowych na 0,8mm. w cieplocie 20 to podawalem poprzednio te vk20y maja okolo 0,8mm; vk22 i ik22 maja 1,1mm takze musisz ustawiac


denso 22 to bosch 5, ngk 7
denso 20 to bosch 6, ngk 6

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 września 2012, 21:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
to jakie świece fachuro wg ciebie były by najlepsze do mojego silnika (nie muszą być) tanie - jakie modele wg denso / ngk / bosch ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 września 2012, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
polecam wszystko co ma cienkie elektrody 0,6mm i mniej czyli denso ktore ma 0,4mm
daj ik20 na 0,9mm, dla gazu w tm aucie na takiej szczelinie napiecia starczy jeszcze z zapasem i taka przrwa ma byc mniej wiecej dla PB sklepywac nie ma sensu, doswiadczalnie mozna wydluzyc... jezeli masz jak sprawdzic moc.
z vk nie kupuj sk tez nie ma sensu, osiagami ik bym polecal, zywotnoscią sk serie czyli long life sa na 220 tys km (ale to ma juz grubsze elektrody)
vk od ik sie rozni sie tylko tym ze elektrode masy ik ma scietą na trojkat a vk ma taka jak fr6ki332s kwadratową i ik nie ma platyny na elektrodzie masy. ik lepiej pracuje ale krocej.

mozna rowniez pokombinowac z izfr6h11 (nie droga) jest stosowana do BMW (a takze z innymi swiecami ktore maja glebsze polozenie elektrod, ta swieca ma elektrode na 0,6mm sednicy i ustawione sa jak denso czyli 1,1mm i tez tak samo probowac ustawiac 0,9mm lub kapke wiecej) bardzo bym nie klepal zostawil bym zalecana fabrycznie 0,9mm do benzyny przy 1 elektrodowych (to ze 4 elektrodowe maja 1,5mm i 1,6mm to juz inna sprawa, do gazu beeee)

mniej jak 0,9mm bym ich nie klepal bo moc na benzynie spadnie i gorzej bedzie palilo. wiecej mozesz probowac o ile to juz zalezy jak bardzo ok masz uklad zaplonowy i jak gaz ustawiony :oczami:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 01:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
tu się muszę zgodzić BMW M60/M62 na ik20 jeżdżą najlepiej i najrówniej chodzą bez ruszania przerwy zarówno na PB i LPG

a teraz dam ci trudniejsze zadanie

Volvo RedBlock 2.3 8V Turbo 135 Konne kod silnika B230FK @ większe turbo + wtryski inne pierdoły - efekt powyżej 300 koni i delikatnie powyżej 400nM i to pędzone LPG

co polecasz ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
pawelos666 napisał(a):
dziwne rzeczy piszesz z ta fr6ki332s

Nie dziwne tylko prawdziwe, dopadnę się do lepszego aparatu to zrobię zdjęcia. Potem mogę je wysłać do BOSCHa nie pooglądają i poprawią błędy w fabryce.
pawelos666 napisał(a):
mam nadzieje ze caly czas piszemy o B 5244 S

Typ silnika napisany w profilu - B5244T / B5254T

Przerwa na świecach denso fabrycznie była 0,8mm i taka została na razie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na swiecach denso nie ma przerwy 0,8mm tylko jest 1,05-1,1mm jak wyciagasz z pudelka, przy ik jesli by bylo w kodzie denso y to by bylo 0,8mm, pisaliscie ze fabrycznie bylo 170 koni czyli w gre wchodzilyby tylko volvo v70 2.4 litra B 5244 dokladniej z S na koncu kodu, jesli ma byc z T to jest B 52 44 T3. natomiast B 5254T to silnik 2,5 litra nie 2.4. ale wszystkie 2.4 mialy przerwe 0,8mm te 2,5 litrowe 0,9mm (bez turbo); domyslam sie ze turbo zostalo dolozone do B 52 44 (S) dlatego napisalem ze przerwa max ~0,8m

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 września 2012, 11:00 przez pawelos666, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Nikodem napisał(a):
tu się muszę zgodzić BMW M60/M62 na ik20 jeżdżą najlepiej i najrówniej chodzą bez ruszania przerwy zarówno na PB i LPG
norma ze bedzie lepiej odpalal i lepiej pracowal sobie na wolnych na przerwie 1,1mm niz na 0,9mm ale w czasie jazdy pod obciazeniem moze byc roznie dlatego warto sprawdzic moc nie wzorowac sie bardzo praca na biegu jalowym. ps czy ja wiem czy najlepiej mozna probowac jeszcze dawac glebsze polozenie elektrod kop powinno sie odczuc jeszcze wiekszy, gaz lubi takie rzeczy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Nikodem napisał(a):
Volvo RedBlock 2.3 8V Turbo 135 Konne kod silnika B230FK @ większe turbo + wtryski inne pierdoły - efekt powyżej 300 koni i delikatnie powyżej 400nM i to pędzone LPG

co polecasz ?


to mi pokaz najpierw jakas swiece z niego... fabrycznie przy 135 koniach mial swiece iw20/vw20 na 0,7mm wiec na poczatek sprawdz iw27 lub iw29 (polecam sobie kupic komplecik i testowac) tak ustawione jak sie sprawdzi mozna zainwestowac wtedy w vw27 czy vw29, to powinno starczyc, mozna pojsc dalej w denso racing, ja bym dal przynajmniej 3 cieploty nizej niz seria... czyli 20 22 24 [27 29] ewentualnie jesli by byla za zimna i byloby to widac zszedlbym nizej, a z przerwa to musisz sie bawic +/- 0,1mm max, bo nie powiedziane ze na 0,7mm bedzie najlepiej. iw od ik rozni sie kluczem tylko. wiec mozesz sstosowac ik lub vk lub mozesz pojsc dalej w sk o ile dostaniesz cieploty ktore beda odpowiednie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 12:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Nikodem napisał(a):
Najlepszym dowodem jest to , że w moim BMW (z opisu) zrobiłem 90 000km (cały czas LPG) na K20TXR - i je wymieniłem bo sobie przypomniałem

Tez jezdze na Denso od paru lat w roznych samochodach, teraz kupilem do M50B20 do testow nowosc w postaci K20TT jako zamiennik K20TXR, propagandowe filmiki na YT pokazuja ze ta technologia ma nawet sens...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 9 września 2012, 13:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bo ma ciensze elektrody nie 2,5mm a 1,5 spada napiecie w ukladzie, wzrasta zaplonnosc, ale przy tak cienkiej elektrodzie nikiel szybko znika, fakt denso ma twarde swiece ale mimo wszystko za tak kase mozna kupic platyny w srednicy 0,8mm ktore beda pracowaly lepiej, jakby ktos chcial to mam z USA po 15zl sztuka platyny w cieplocie odpowiadajacej boschowi 6 z przerwa odrazu 0,8mm do amerykanskich fordow platynowe motorcrafty - jakosc jak platynowe denso. moge wyslac za free pasuje do e36 z gazem do prawie wszystkich silnikow i e46 bez strojenia zadnego cudowania do gazu i chodzi bardzo ok jak np denso pk20prp8 czy pk20pr11 jak swieca ma te 0,8mm czy mniej srednicy a nawet niech ma 1,0mm to juz pracuje bardzo ok, bo pobiera nizsze napiecie. i jak wsadzisz taka to bedzie lepiej tez chodzilo, prawie jak na denso ik20 :) nie ma naprawde znaczenia przy 1 elektrodowych co sie zaklada, aby cieplota byla odpowiednia do benzyny czy gazu i srednice elektrod 0,8mm lub mniej reszta to strojenie przerwy. polozenie elektrod jak bedzie 3-6mm to juz bez znaczenia. bo na k20txr iskra jest na 5mm a na denso ik20 o ktorych pisalismy ze sa dobre jest na glebokosci 3mm. to tyle jesli chodzi o osiagi a reszta to przebiegi jakie mozna uzyskac na roznych stopach elektrod. najwaniejsza jest srednica elektrod szczelina oraz cieplota. denso sa produkowane rowniez w USA. to nie jest profanacja zalozyc do auta inne swiece jesli sie zna temat montuje sie tylko z fabrycznie uzywanych firm nawet innych marek, towar pewny wysokiej jakosci i jesli ma to chodzic lepiej niz fabryka to czemu nie. 20 lat temu technologia byla inna i nie jest trudno ja teraz poprawic :oczami: masz platyne iryd mozesz wystrugac cienkie elektrody. te denso twin tip TT - K20TT to przejete jest z platynowych denso TT tansza alternatywa dla tych ktorzy nie chca placic za platynowe podwojnie - 2 elektrody, w wystajaca igla z elektrody masowej, utwardzili troche elektrody niklowe i probuja robic ciensze. ale to tez pada szybko

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL