BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 maja 2024, 11:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 26 sierpnia 2016, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ja jezdzilem powiedzmy że na wszystkim i jak masz wiedze jak to dobrac i wiesz na czym to polega to nie pada ani swieca ani cewki... to jest bzdura ze pada swieca bez przyczyny masowo u kazdego. od k20tt moze padac cewka jak najbardziej... to tak...
ale zalezy jaka jest instalacja w jakim aucie są stosowane. pisalem o tym wczesniej.

sama swieca nie jest zla pisalem dokladnie gdzie sie to sprawdza. auta ktore maja 0,8mm czy 0,9mm na seryjnych swiecach z grubszymi elektrodami czyli z wyzszym poborem napiecia od cewek niz auta ze swiecami w ktorych elektrody sa bardzo cienkie jezdzone na k20tt ktore maja pozniej ponad 1mm moga uszkadzac w ten sposob cewki. dlatego ze fabrycznie bylo np tolerancja 0,8-0,9mm a k20tt wypalona ma zalozmy 1,2mm czy wiecej i cewka pada bardzo czesto. najczesciej stare wysluzone cewki. cewka po latach jest slabsza. daje nizsze napiecie maksymalne. ten 2 elektrodowy bosch z dystrybucji amerykanskiej to prawie to samo co 4 elektrodowe swiece boscha fabryczne do bmw. bardzo dobre swiece do mocnych cewek / samej benzyny. nie ma zlych ani dobrych swiec to kwestia dopasowania do gazu benzyy i instalacji. sa auta gdzie nie trzeba montowac swiec ktore odciązaja uklad zaplonowy i silniki w nich pracuja w miare rowno. sa tez auta ktore na irydowkach lub platynach z cienka elektroda beda pracowac rowniej. wymiana swiec k20tt w przypadku mocnych cewek w dobrym stanie co 15 tys km moze sie sprawdzac przez jakis czas jednak cewki zakladane na swiece w autach typu bmw m52 m54 pracuja pod najmniejszym obciazeniem na swiecach z cienszymi elektrodami. nowe samochody maja swiece irydowe ngk czy boscha a japonczyki denso po to by odciazyc uklad zaplonowy. odchodzi sie od kabli zaplonowych. prosze nie pisac bajek ze producent wypuszcza serie wadliwych swiec i przez kilka lat trwa produkcja. ten ma problem kto eksperymentuje ze swiecami i obciaza cewki. nie wolno zwiekszac przerwy na swiecach stosuja elektrode niklową o srednicy 1,5mm czy grubszą... kazde jej zwiekszenie o 0,1mm to wyzszy pobor napiecia od cewki do wytworzenia iskry. to są roznice kilku tysiecy volt. przy mniejszej srednicy elektrod roznice te sa mniejsze.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 września 2016, 14:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 320Ci
Kod silnika: M52
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się do zmiany świec w swoim E46 z silnikiem M52B20TU jeżdżącego na LPG. Jakie świece będą najlepiej nadawać się do mojego silnika? Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 września 2016, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
mateusz_8210 napisał(a):
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się do zmiany świec w swoim E46 z silnikiem M52B20TU jeżdżącego na LPG. Jakie świece będą najlepiej nadawać się do mojego silnika? Z góry dziękuję za pomoc.


Ja stosuje denso k20tt w takim samym silniku z gazem i nie narzekam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 września 2016, 18:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak mocna cewka to denso k20tt, a nawet brisk silver bedzie ladnie pracowal. oczywiscie poprawnie dobrane do aut cieploty i przerwy. jezeli cewka jest slaba to nawet i to nie pomoze. denso k20tt jak sie wypala to elektroda zwieksza swoja srednice i robi się gruba jak w zwyklej swiecy. nowa ma 1,5mm srednicy. moja opinie na temat tych swiec znacie. fajne swiece tam gdzie sama benzyna i wymagana przerwa 1,1mm oraz mocna cewka. do bmw mozna ladowac i zwykle swiece tez bedzie chodzic, ale wtedy pracuje na wyzszym napieciu. cewka latami traci wydajnosc. dopiero pozniej sterownik widzi spalanie stukowe oraz wypadanie zaplonu i wylacza cylinder. W zime w okresie nizszych temp dużo dają świece z mniejszą średnicą elektrod. Poczytajcie wklejam ponizej o swiecach z nieco cienszą elektrodą... niż seryjne świece montowane kiedyś w latach 90.

"Jednymi z pierwszych na rynku świec, których konstrukcję i charakterystykę dostosowano do pracy w silnikach zasilanych gazem były produkty czeskiej firmy BRISK, świece BRISK Silver. Zostały one zaprojektowane przez inżynierów firmy BRISK Tabor w 1995 r. Głównymi założeniami w czasie opracowywania tych świec było ułatwienie rozruchu silnika w niskich temperaturach otoczenia oraz ograniczenie zużycia paliwa.

Konstrukcja

W świecach BRISK Silver zastosowano specjalny kształt iskiernika, aby mieszanka gazowo-powietrzna miała do niego jak najlepszy dostęp. Dzięki temu zapłon następuje szybciej, paliwo spala się dokładniej, co skutkuje obniżeniem emisji szkodliwych składników spalin.

Materiały

Elektrodę środkową wykonano ze srebra, które charakteryzuje się znakomitą przewodnością cieplną i odpornością erozyjną. Elektroda jest cieńsza, można zastosować cieńszy i dłuższy izolator, co przy tej samej średnicy gwintu świecy w znaczny sposób zwiększa komorę cieplną świecy (przestrzeń pomiędzy izolatorem a częścią metalową świecy).

Warto wiedzieć

Temperatura pracy świec zapłonowych, przy odpowiednio dobranej wartości cieplnej, powinna zawierać się w granicach 500-850° C. Gwarantuje to samooczyszczanie świecy (wypalanie osadzających się na powierzchni izolatora zanieczyszczeń).

Dzięki temu świeca znacznie szybciej osiąga temperaturę samooczyszczania, a elektroda charakteryzuje się większą trwałością.

Korpus i elektroda boczna w świecach BRISK Silver są także wykonane z bardziej wytrzymałego stopu, co w połączeniu ze srebrną elektrodą środkową gwarantuje utrzymanie właściwych parametrów świecy przynajmniej do przebiegu 20 tys. km.

Właściwości elektryczne

Zastosowanie srebra w elektrodzie środkowej powoduje, że przeskok iskry jest możliwy przy napięciu poniżej 11 kV. Poprawia to warunki zapłonu w czasie rozruchu silnika w niskich temperaturach otoczenia, kiedy występują spadki napięcia akumulatora."

Oczywiscie nie chodzi tam o samo użycie srebra, ale o cieńszą elektrodę która umożliwia przeskok przy napieciu duzo nizszym niz 15kV.
Przy odpalaniu zimnego silnika, ktory stawia opory jest to wyższe napiecie. Wyzsze napiecie do przeskoku iskry potrzebne jest takze na nizszych obrotach silnika zimnego.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 września 2016, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
A ile km wytrzymuje cewka w bmw?. Tak około ?100,200,300 tyś? Ja mam 285 tyś przebiegu, auto z 99 r cewki jeszcze oryginał i na denso k20tt cewki maja się dobrze.
Ale fakt, te swiece trzeba zmieniać częsciej. Po ok 25 tyś mają przerwe ok.1.1 z 0.85 (chyba). Trzeba wymieniać co 15 tyś i będzie git.
Na lpg forum jest temat o problemach z wypadaniem zapłonu w m62b35tu, walnęła cewka przy Denso IK20 (25tys przebiegu) wiec to raczej nie ma reguły..

Jesli ktoś ma problemy z drżeniem, falowaniem lub czuje wibracje silnika w kabinie na lpg to niech zmieni wtryskiwacze na coś bardziej szybkiego/stabilnego ..barracuda, dragon,acw-03 i wtedy nawet na tych "niepolecanych" k20tt nie pozna silnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 13 września 2016, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 17
Lokalizacja: Milton Keynes
Moje BMW: e46 3.0 Touring
Kod silnika: M54B30
Garaż: Sam naprawiam. :)
To i ja moze zapytam czytam te posty kazdy pisze cos innego, raz ngk dobre raz ngk zle,
posiadam M54B25 o przebiegu 101tys MIL czyli okolo 160tys. przymierzam sie do wymiany swiec (nie mam podtlenku gazu), pomyslalem o irydowych lecz tez nie do konca, jakies propozycje ?
Z gory dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 września 2016, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
kaczorek79,
Siema
Jak ci się jeździ na fr6dp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 września 2016, 16:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Przejechane ok. 15 kkm i jest ok. Po 12 kkm miałem je wykręcone i wszystkie wyglądają bardzo ładnie, miały idealny kolor, jedynie widać lekkie zużycie elektrod masowych. Nowe ustawione na 0,85 a po tym przebiegu miały już 0,9 mm. Mam lpg i myślę, że 20 kkm zrobią bez problemu. M54 jest mało wymagający, jeśli chodzi o świece i pojedzie na byle czym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 września 2016, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak pojedzie na byle czym to wstaw niklową zwykłą swiece ngk bkr6es-11 do gazu i zrob 20 tys. a tak serio nie da rady. zniszczy cewki a na pewno przyczyni sie do ich wczesniejszego padniecia i bedzie wylaczac cylindry. wykryje spalanie stukowe i bedzie wypadal zaplon. paliwo nie bedzie sie dopalac i wywali bledy sond zaraz. fr6dp nie wstawiac do kazdego m54 silnika z lapanki bez ogladania wczesniej swiec bo czasem lapią lewe powietrze, sa problemy z przeplywka, gazem, a wiecej tlenu w stosunku do paliwa potrafi podgrzac swiece zwlaszcza na gazie mocniej. wystarczy ze niewlasciwie bedzie pracowal tez zawor DISA. stad wypalają się potem szybciej elektrody masowe, swiece chodza na granicy wartosci cieplnej. moze tez dojsc do przegrzania sie swiecy. rozszczelnienia zawsze trzeba obejrzec wsystkie stare swiece. moze byc tez ubogo ustawiona instalacja LPG. samemu radze nie kombinowac ze swiecami. fabryczne ngk zniosą wszystko, najwyzej padnie cewka czy wylaczac sie bede cylindry, ale fabryczne 4 elektrodowe boscha i gaz do tego to proszenie sie o problem, tam jest cieplota 7, a w boschu cieplota 7 to swieca ktora wolniej odprowadza temperaturę do głowicy. są one do benzyny a lektrody masowe są zabezpieczone itrem, dlatego swieca znajduje sie w palecie swiec boscha yttrium.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 września 2016, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
pawelos666 napisał(a):
jak pojedzie na byle czym to wstaw niklową zwykłą swiece ngk bkr6es-11 do gazu i zrob 20 tys. a tak serio nie da rady. zniszczy cewki a na pewno przyczyni sie do ich wczesniejszego padniecia i bedzie wylaczac cylindry. wykryje spalanie stukowe i bedzie wypadal zaplon. paliwo nie bedzie sie dopalac i wywali bledy sond zaraz.


Jak skończą się moje fr6dp, to mam właśnie zamiar włożyć komplet bkr6e lub bkr6e11 i sklepać do 1mm. Testowałem u siebie na starych cewkach właśnie niklowe świece mocno używane, wyjęte ze śmietnika, każda z innej parafii (np bkr6e, k20tt, bkr 5es) poza tym, że każda była inna, to wszystkie miały jedną elektrodę masową i nikiel, ustawiłem je na UWAGA!!! 1,7 mm i co? I nic, pojeździłem tak dwa dni, auto odpalało w sekundzie nawet po nocy, jeździło dokładnie tak, jak na fr6dp odpowiednio ustawionych. To był bardziej test dla moich starych cewek, które o dziwo nie wykazały żadnej przerwy w zapłonie.

Cytuj:
fr6dp nie wstawiac do kazdego m54 silnika z lapanki bez ogladania wczesniej swiec bo czasem lapią lewe powietrze, sa problemy z przeplywka, gazem, a wiecej tlenu w stosunku do paliwa potrafi podgrzac swiece zwlaszcza na gazie mocniej. wystarczy ze niewlasciwie bedzie pracowal tez zawor DISA. stad wypalają się potem szybciej elektrody masowe, swiece chodza na granicy wartosci cieplnej. moze tez dojsc do przegrzania sie swiecy. rozszczelnienia zawsze trzeba obejrzec wsystkie stare swiece. moze byc tez ubogo ustawiona instalacja LPG. samemu radze nie kombinowac ze swiecami.


Jakie lewe powietrze przez świece? Przeczytaj to jeszcze raz.
U mnie nie ma problemów ani z zaworem disa, ani z ubogą mieszanką, bo lpg mam ustawione na bogato, korekty ltft w minusie między -2 a -3. Z tego co widzę, to fr6dp wytrzyma max 20 kkm u mnie i masowa elektroda będzie całkiem płaska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 25 września 2016, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Nowe swiece od kolegi pawelos666 już założone.
Moje po roku pracy wyglądają tak:

Obrazek

Zastanawia mnie tylko skąd ten żółty ślad ...?

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 25 września 2016, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
kaczorek79 napisał(a):
mam właśnie zamiar włożyć komplet bkr6e lub bkr6e11 i sklepać do 1mm. Testowałem u siebie na starych cewkach właśnie niklowe świece mocno używane, wyjęte ze śmietnika, każda z innej parafii (np bkr6e, k20tt, bkr 5es) poza tym, że każda była inna, to wszystkie miały jedną elektrodę masową i nikiel, ustawiłem je na UWAGA!!! 1,7 mm i co? I nic, pojeździłem tak dwa dni, auto odpalało w sekundzie nawet po nocy, jeździło dokładnie tak, jak na fr6dp odpowiednio ustawionych. To był bardziej test dla moich starych cewek, które o dziwo nie wykazały żadnej przerwy w zapłonie.

odpalac taki silnik bedzie bdb na przerwie powyzej 0,9mm, zima w nizszych temp zaczna wypadac zaplony i dojdzie do uszkodzenia cewek tak jak i zaplon wypada juz na powyzej 1mm w silnikach z turbo z lpg. auto zacznie spalac odrobine wiecej. przy wypadaniu zaplonów zaczyna sie pojawiac blad sondy lambda. to nastepstwo uszkodzonych cewek zaplonowych lub wypalonych swiec z duza przerwą. pomaga zalozenie nowych swiec, cewek i pojezdzenie najlepiej nie w ruchu miejskim. blad sondy przestanie wyskakiwac.

Specter napisał(a):
Zastanawia mnie tylko skąd ten żółty ślad ...?

korona efekt jonizacji czastek oleju w polu elektrycznym...

kaczorek79 napisał(a):
Z tego co widzę, to fr6dp wytrzyma max 20 kkm u mnie i masowa elektroda będzie całkiem płaska

tego typu swiece z tej serii wlasciwie dobrane do auta wytrzymuja spokojnie 60 tys km w m54 lub m52
jezeli silnik lapie lewe powietrze to idzie wiecej tlenu do silnika, jest mozliwe rozszczelnienie swiec przez przegrzanie, rozszczelnia swiece...to normalne zjawisko sprzyja mu zbyt uboga mieszanka, zbyt mocne dokrecenie swiec i dobranie zlej cieploty swiec.
cieplota musi byc wlasciwie dobrana do temperatury w silniku...jezeli wypala elektrody masowe tzn ze swieca utrzymuje zbyt wysoka temperature. niewlasciwie dobrana do gazu swieca przegrzewa sie. auta spalajace olej potrafią odkladac nagary w komorze spalania. to z kolei moze powodowac nieco szybsze wypalanie swiec. jezeli przerwa jest wieksza na tej samej srednicy elektrod potrzebne jest wieksze napiecie do przeskoku iskry. to wieksze napiecie powoduje szybsze zjadanie elektrody masowej.

zawsze elektrdy masowe niklowe wypala sie bardziej na lpg to naturalne zjawisko. pisalem ze szczelina zwieksza sie w k20tt bardzo szybko a tam elektroda masowa jest takze niklowa.

jezeli ktos szuka tanich swiec do gazu i nie zalezy mu na jakosci i na znacznym odciazeniu cewek zaplonowych i ich ochronie to ma do wyboru zmieniac czesto swiece denso k20tt lub briski czeskie do lpg. do czestej wymiany takie swiece...producent zaleca tam czestą wymiane...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 25 września 2016, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
male podsumowanie

czy to dziala czy swiece brisk dzialają? tak dziala...
czy bym zalozyl briski silver? nie wiem do BMW tak srednio mi sie widzą..., bo jest 6 cylindrow i przy wiekszych silnikach gorszy dostep do swiec
do francuza czy japonczyka gdzie sa tanie swiece proste silniki 4 cylindrowe ludzie wkladają, dzialac dziala... jak ktos lubi czeste wymiany co 2 wymiany oleju...
czy ufam specjalnie takim swiecom? nie... i raczej nie zalozylbym do auta ktore jezdzi dalej... widzialem popekane wzdluznie izolatory w swiecach ISKRA i Briskach czeskich ale nie w serii do gazu...
co mysle o k20tt? szybko sie wypalają i potem nie roznią sie niczym od zwyklych swiec...nie daja nic, na poczatku jest ciensza elektroda. ma to swoje plusy na poczatku uzytkowania. trzeba sie pilnowac i wymieniac czesto.
co sadze o swiecach 4 elektrodowych do gazu? wszystkie jakie znam czy to beda bosch super 4 czy bosch platin 4 elektrodowe bmw, czy beru titan czy ngk od bmw wszystkie te swiece nie nadaja sie do gazu z czasem beda pobierac wieksze napiecie...
co sadze o najtanszych swiecach do bmw do gazu? chodza poki maja ostre krawedzie elektrod, potem krawedzie robia sie gladkie i problem wypadania zaplonowy powraca... takie swiece nie beda dobre na zime...na gazie moze byc fatalnie...

co sadze o irydowych denso? sa ok ale sa delikatne pisalem o tym, czesto obkrecaly sie porcealny. denso pisze o tym w katalogu do doboru swiec. jest to skutek zbyt mocnego dokrecenia akurat tego typu swiecy.

Specter, Twoje swiece wygladaja wporzadku. Nie doszukuj sie tam niczego zlego. Są ok.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 8 października 2016, 11:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tu
panowie nie podniecajmy się siwcami wstawiałem wszystkie proponowane tu na forum i przeszedłem na dwuelektrodowe i naprawdę nie mam problemu z mocą z cewkami itp,widzę ze kolega pawlos napędza sobie odbiorców bredniami o cudownych świecach boscha dla mnie to jest zwykły kit ,wiem z autopsji, zakładałem i te promowane przez kolegę i inne i nie dajmy się zwariować ,kasę przeznaczmy na klocki tarcze dobry olej i bunia ma rwać asfalt , .zakładajcie świece dwuelektrodowe jak auto z gazem czy bez gazu i to wszystko nie dajcie się ogłupiać teoriami wyliczeniami dziesiętnymi sekund to brednie i to wszystko ,raczej ważne jest jaka jet kompresja na garach a nie dobór świec do poprawy dynamiki ,jaki olej macie zalany potrzebny do rozruszania va-nosa itd itd
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak nie masz zielonego pojecia o cewkach swiecach to sie nie wypowiadaj. 2 elektrodowe swiece maja duzo mniejsze przerwy i nie wystepuja w cieplotach ktore sa potrzebne do aut zasilanych benzyną na ubozsza mieszanke... tam jest dluza iskra by auto bylo mocne od niskich obrotow i dobrze odpalalo... nie polecaj do kazdego auta 2 elektrodowej swiecy bo to glupota. kazde auto wymaga dobrania swiec w taki sposob by:

1. cewka byla chroniona to daje tylko zwezanie elektrod centralnych i masowych (nowe auta maja slabsze cewki), nie zadne zmniejszanie szczelin ktore proponujesz, bo niektore silniki beda mialy z tym problemy...
2. by auto odpalalo na benzynie i nie bylo zamulone na niskich obrotach, by benzyna byla przepalana skuteczniej nie tylko na wysokich obrotach (tego wlasnie nie da Ci swieca 2 elektrodowa z mala szczelina)
3. by cieplota swiec pozwala na jazde na gazie (nie znajdziesz swiec z wieksza szczelina 2 elektrodowych z cieplotą do jazdy na gazie ktore beda pracowaly OK, robi je miedzy innymi bosch do opla ale nie wystepuja w cieplotach ktore mozna stosowac w lpg w wiekszosci zwyklych silnikow, tam stosuje sie inne cieploty)

silniki sa coraz bardziej skomplikowane i wolnossace benzyny bmw maja raczej irydowe swiece oraz dluzsza szczeline miedzy elektrodami, a takze delikatne cewki zaplonowe...coraz mniejszych rozmiarów nie polecaj zatem swiec od silnika m50 do auta, ktore pracuje na benzynie na ubogiej mieszance i wymaga np przerwy 1,1mm dla pb.

jezeli wrzucasz takie swiece do silnikow, ktore potrzebuja przerwy od 1mm czy 1,1mm to masz straty na niskich obrotach...gorszą elastycznosc silnika i np auto ma lzej ale dopiero od 3 czy 4 tys obr... natomiast jezeli wrzucisz swiece z wieksza przerwa jak np 1mm 2 elektrodową z grubszymi elektrodami to zwiekszysz pobor napiecia i obciazysz uklad zaplonowy glownie na niskich obrotach. wszystko ma swoj sens i inzynierzy z denso boscha beru czy ngk, ktorzy udoskonalają uklady zaplonowe dobrze wiedzą co robią...

mozesz nie miec problemu u siebie jezeli zamontujesz swiece z przerwą 0,7 czy 0,8mm, ale ktos inny zalozy taka swiece do silnika ktory wymaga np szczeliny 1,1mm czy wiecej i jego auto straci na elastycznosci, bedzie tez mniej skutecznie spalac paliwo... lub nawet moga pojawic sie problemy z rozruchem silnika.

podsumowując wszystko ma swoj sens tylko trzeba to wlasciwie stosować. dam Ci prosty przyklad ktory jasno pokaze przewage swiec platynowych czy irydowych z cienszymi elektrodami jezeli masz auto z turbo np volvo 2.4t 5 cylindrowe 200 koni, to zamiast swiec za 35zl sztuka np bkr6evx czy ik20y (o lepszych juz nie bede pisal) mozesz zalozysz swiece fr6dc+ boscha za 6zl... odpowiedz sobie tylko na pytanie co bedzie sie dzialo za 10 tys km na gazie... z takim silnikiem z turbo i zwykla swieca z niklową elektrodą zastosowaną do takich cewek z lpg...podalem na przykaldzie popularnego u nas w kraju auta zeby nie odwolywac sie tylko do bmw i rozwiazan ktore sa w naszych autach

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 października 2016, 10:13 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 10:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
widzę, że masz sporą wiedze o świecach co polecisz do mojego M60B40 które ma zmieniony dolot wydech i minimalnie większą dawkę paliwa??? bo miałem już 4 elektrody 2 i nadal buja na wolnych do tego silnik po kapitalce moc ma oleju grama nie bierze bo ostatnio myśle nad zakupem 8 nowych cewek i co do nich do kompletu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
podeslij mi zdjecia na pw seryjne dedykowane na ktorych to m60b40 jezdzilo po tych przerobkach czyli swiec ngk bkr6ek, wymagany odstep dla tego silnika to ~0,9 dla pb

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 października 2016, 10:20 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie mam takowych zdjęć :)

jeździło na nkg 2 elektrody i na ngk 4 elektrody z M62TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 10:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
trzeba zobaczyc jak beda wygladaly swiece dedykowane po jezdzie na benzynie po tych przerobkach wtedy dopiero mozna coś powiedzieć...wystarczy zalozmy obejrzec 2-3 swiece nie trzeba calego kompletu, pasuje zalozyc takie swiece przejechac z 50-100km, przed wykreceniem zrobic trase na benzynie (dobrze rozgrzany silnik). odkrecic na cieplym lekko. cyknac foty. najpierw trzeba miec pewnosc co do cieploty po jezdzie. potem mozna dobrac swiece ktore poprawią kulture pracy na wolnych obrotach, by silnik pracowal jak najrowniej bez falowania.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 9 października 2016, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ok pomyślę nad takim zabiegiem bo myślę, nad czymś irydowym się przyznam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL