BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 maja 2019, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
szybciej sie skoncza tam te swiece. beda mialy ponad 1mm póżniej. ta dolna elektroda też się wypala. bardziej układ zaplonowy obciąża przy tego typu cewkach. ja przy tego rodzaju cewkach taką przerwe jak 1mm robie autom ktore fabrycznie jezdza na przerwie 1-1,3 na samej benzynie... albo nawet 0,9, a do BMW do gazu to jest za duzo. można, ale wiecej przejezdzi z odpowiednią dla lpg. jezeli jest wieksza przerwa przy gazie to kazde 0,05mm zwieksza napiecie przeskoku iskry o ~2000V dla średnicy elektrody 0,6mm. taką średnicę ma dolna igła. bez modyfikacji to nie jest świeca do gazu. denso ma świece do gazu bez konieczności modyfikacji ale z homologacją do lpg/cng i nazywają się vk20y czyli tzw tough. co do lexusa is200 założyłbym mu SK20R11 longlife od Denso, to co idzie fabrycznie do japończyków w czerwonych pudełkach HONDA, Toyota LEXUS (GENUINE PARTS). taka świeca zrobi i 140 i 170 tys km, jak ktoś zapomni o wymianie.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 maja 2019, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
pawelos666 napisał(a):
szybciej sie skoncza tam te swiece. beda mialy ponad 1mm póżniej. ta dolna elektroda też się wypala. bardziej układ zaplonowy obciąża przy tego typu cewkach. ja przy tego rodzaju cewkach taką przerwe jak 1mm robie autom ktore fabrycznie jezdza na przerwie 1-1,3 na samej benzynie... albo nawet 0,9, a do BMW do gazu to jest za duzo. można, ale wiecej przejezdzi z odpowiednią dla lpg. jezeli jest wieksza przerwa przy gazie to kazde 0,05mm zwieksza napiecie przeskoku iskry o ~2000V dla średnicy elektrody 0,6mm. taką średnicę ma dolna igła. bez modyfikacji to nie jest świeca do gazu.

czteroelektrodowe NGK na których zrobiłem 60kkm na LPG mają chyba 1,5mm przerwy i nie było żadnych problemów z pracą silnika, spalaniem, cewkami itd. ;)


pawelos666 napisał(a):
co do lexusa is200 założyłbym mu SK20R11 longlife od Denso, to co idzie fabrycznie do japończyków w czerwonych pudełkach HONDA, Toyota LEXUS (GENUINE PARTS). taka świeca zrobi i 140 i 170 tys km, jak ktoś zapomni o wymianie.

dziwne bo na stronie Denso wypluło mi właśnie IK20TT jest według nich najlepszy do Lexa IS200 zasilanego LPG :szok:
te SK20R11 mają jeszcze większy odstęp pomiędzy elektrodami niż IK20TT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 maja 2019, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
do samej benzyny możesz użyć SK, do gazu możesz z cieńszymi elektrodami... SK iridium long life oem w benzynie spokojnie robi 160-170tys km. w starych Toyotach zdarzało się wykręcać świece oem po przebiegu prawie 200kkm. przy gazie świece i tak trzeba wymienić wcześniej. z ngk jest różnie jak ktoś ma dobre cewki to zapłon nie wypada. zwlaszcza na wysokich obrotach nie czuć. na niskich może być problem do 3000 obr.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 16:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52 B28
Garaż: swoj
Witam

Temat ucichł chwile temu ale po przeczytaniu XX postów dalej nie bardzo wiem co i jak. Jestem nowy i bmw mam tez nowe (w sensie od 4dni) świece chce zmienić bo sadzę, że są już raczej do kosza, BMW e39 97rok 2.8b+g. Co najlepiej żeby chciało to działać i żebym nie musiał zmieniać co rok. @pawelos666 możesz coś doradzić albo może masz jakiś komplet do sprzedania ?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 11:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witam,mam problem z wypadaniem zapłonu,dzieję się to co dzień na zimnym silniku.
Wypadanie jest losowe na różne cylindry,chcę wymienić świece i borykam się czy te na cztery elektrody NGK się nadadzą jak to podaje BMW czy lepiej wkręcić jedno elektrodowe takie aby nie przeciążały cewek na wolnych obrotach.Auto jezdzi tylko na PB i tylko po benzynę potrzebuję świec.
Proszę o poradę.
M54B22 2002r automat
Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 18:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: N46B20
Witam, mam pytanie do pawelos666, jakie świece oraz cewki dobrać do silnika N46B20 tylko benzyna bez LPG? Przekopałem wątek ale nie mogę znaleźć odpowiedzi?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 4 lutego 2020, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Gdyby ktoś nie wiedział jakie świeczki zastosować. Można pisać. Na forum wchodzę od czasu do czasu. Najlepiej PW lub mail. Podpowiem większość silników.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 lutego 2020, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
StreetFire7 napisał(a):
Niedawno zawarłem transakcję z kolegą pawelos666, chciał bym opisać przebieg tej sytuacji i wrażenia jakie odniosłem. Pierwszy zakup u pawelos666 zrobiłem ok. roku temu. Zapłaciłem 160 zł., przysłał mi świece Bosch FR6DP w których ustawił osobiście przerwę pod moje M54. Sprawdziłem wtedy ceny na allegro, świece kosztowały ok. 16-17 zł. za sztukę. Miałem mieszane uczucia, że skasował 160 zł., ale auto chodziło bez zarzutu więc doceniłem fachowość porady i doboru. W tym roku miałem problem z autem, gubiło zapłony. Postanowiłem zacząć od świec, napisałem do pawelos666. Odpisał, że ma jeszcze lepsze świece za 200 zł. Uwierzyłem, poprosiłem jeszcze o komplet do Astry mojego ojca. Doliczył kolejne 120 zł. Poprosiłem o natychmiastową wysyłkę bo muszę pilnie uruchomić auto. Nie odpisał nic, dopiero po kilku dniach jak zapytałem kiedy dotrą do mnie, to wytłumaczył, że jeszcze ich nawet nie ma. Wściekłem się, ale trudno, nie chciałem robić cyrku, cierpliwie poczekałem. Świece doszły w końcu i po otwarciu paczki okazało się, że są tam Bosche FR5DP czyli świece jeszcze tańsze niż te z tamtego roku. Te na allegro stoją po 14 zł. Trudno, zapłaciłem, trzeba montować. Po montażu świec BMW śmigało poprawnie, lepiej niż na starych. Opel też jeździł... przez jeden dzień. W trasie zaczął kichać, prychać, gubić zapłon, aż w końcu zgasł. Z ciekawości włożyłem stare NGK, których na szczęście nie wyrzuciłem. Bosche od pawelos666 wyglądały tak:

Obrazek

Wysłałem mu tą fotkę, napisałem, że wg mnie świece są błędnie dobrane, zapytałem jak to rozwiążemy. Dodam tylko, że na starych NGK auto cudownie ożyło. Odpisał, że na pewno była któraś za mocno dokręcona i to okopcenie świecy nie ma nic do rzeczy. Odpisałem, że dokręcał mechanik dynamometrycznym kluczem z takim momentem jak podał Bosch na pudełeczku. Odpisał mi, że takim kluczem też można przekręcić, że powinien mieć elektroniczny klucz, że przy 2,5 tysiącach samochodów już takie świece montował i żadnych problemów. W końcu zamontowałem te rzekomo poprzekręcane świece do BMW. Cud, auto jeździ normalnie. Troszkę zmienił gadkę, wprawdzie dalej zakładał, że świece są uszkodzone, ale może dorzucić mi gratis jak mu powiem ile jest uszkodzonych. Odpisałem, żeby dosłał dwie sztuki, to przynajmniej będę miał zapasowy komplet do BMW. 15 lipca dostałem wiadomość z prośbą o adres i potwierdzenie czy na pewno dwie świece. Odpisałem, że dwie, dopisałem adres i tak sobie cczekam do dzisiaj... 25 lipca wysłałem wiadomość z pytaniem czy wysłał, nie dostałem nawet odpowiedzi.

Finalnie wydałem 320 zł. za 10 świec wartych 140 zł., dodatkowo musiałem ojcu fundnąć nowy komplet NGK (na szczęście 50 zł. za komplet z przesyłką).

Być może rzeczywiście trafiłem na falę pecha, być może mój Opel ma uczulenie na Boscha, a z powodu upałów padają klucze dynamometryczne w świętokrzyskim, albo złośliwie przekręcają świece. Być może...
Jednak wg mnie pawelos666, to oszust i naciągacz. Stanowczo doradzam omijać typa szerokim łukiem. BTW - jak będę miał chwilę, to podjadę do Bosch serwisu i poproszę o pomiar przerwy przy tych świecach, które od niego mam bo coś czuję, że nie będzie wcale różnicy z fabryczną wartością.


To jeszcze ja się dopiszę dopiszę w podobnym temacie.

Pawelos pobiera jakieś 120% wyłączanie za ustawienie przerwy na bardzo, bardzo taniej świecy. Nie proponuje droższych bo nikt by po jego cenie nie kupił, tylko na najtańszych i najprostyszych świecach można zrobić sobie z tego interes... a przerwa nie rzadko nawet nie jest ruszona :D Mi zabronił sprawdzać bo rozkalibruję świecę :rotfl:

Kupiłem jakiś czas temu świece u Pawelosa ale ponieważ na innych forach czytałem o tym że trochę leci w Bambuko plus miałęm te same obserwacji co do ceny to sprawdziłem co dostałem no i okazało się że świece niczym nie różnią się od tego co dostaniemy w sklepie. Oczywiście zaraz po tym wpada Pawelos z tłumaczeniem że on to importuje z Brazylii, spod lady, ma kontakty w Watykanie i tego jego świecie to szczególna partia robiona przez dziewice które nigdy nie jadły mięsa a świece skręcane są tylko w ostatniej kwadrze księżyca i w sklepie ich NIE MA ! :rotfl: Dodatkowo rzecz jasna dochodzi post pseudo techniczny na pół strony o izolatorach, obciążonych cewkach które zaraz na pewno padną, ciepłotach, elektrodach itp. itd. tworzy aurę jakoby dobór świec do LPG był czymś tak skomplikowanym jak wysłanie człowieka na Marsa no i oczywiście NIGDY ale to NIGDY nie dostaniecie odpowiedzi - załóż NGK XYZ tylko może założ to albo tamto a najlepiej napisz do mnie na PW bo tam już czekają na Ciebie idealne świece :D

Mi na jego świecach samochód przejechał ~35tyś km tyle że za ten hajs założyłbym pewnie irydowe super duper które przejechałyby ze 20-30tyś więcej.

To jest taki forumowy "Dr." Zięba :) Leczenia raka pestkami dyni któe kosztują 2pln ale porada plus specjalne pestki doktóra kosztują już 500pln :D

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 lutego 2020, 15:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54
no czarodziej w kita magik. mi też kiedyś świeczki jedyne w swoim rodzaju sprzedal do n62. jakości nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 lutego 2020, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
MAJSU swiece Bosch fr5dp i fr6dp kosztuja okolo 30zl za sztuke. W sklepach stacjonarnych są na zamowienie. Często się też okazuje że ich finalnie nie ma. Zamawiasz czekasz 2 dni, a okazuje się, że ich nie ma.
Fr5dp fabrycznie jest ustawiona pod turbo i ma niecale 0,6mm, natomiast fr6dp ma 0,8mm. Nie ma prawa chodzic taka z pudelka. Po prostu silnik się nie będzie wkręcał. To za malo do silnika wolnossacego w BMW.
Na swiecy Boscha masz wybite 3 cyferki, ktore mowia o partii. Są różne dla danego symbolu świecy. Przy tym samym symbolu swiecy, ale innym numerze partii. możesz mieć je inaczej ustawione fabrycznie i z nieco inną elektrodą masową. Z Brazylii mozesz miec swiece do kosiarek, pil z tej firmy.
Ustawiałem także Denso iridium TT, Power oraz NGK z serii iridium IX.
To również dobre świece.
Ogólnie to u każdego świece są "super" jak są dobre cewki, jak tylko cewki zaczynają siadać a zazwyczaj są 10-20 letnie, to już "dobra świeca" przestaje być tą "dobrą świecą" i trzeba sięgnąć po coś co odciąży uklad zaplonowy.
Jezeli cos dobieram to ustawiam wlasnie takie i chodza do 60 tys km.
Jakość świec Bosch Platinum Plus to taka sama jakość jak świec FR7DQP+ dla BMW OE (różnica tylko w elektrodach masowych). Przy oryginalnej świecy BMW od Boscha jest ich 4 przerwa jest 1,6mm i są pokryte itrem. Ich zbyt duża przerwa jak i ciepłota 7 jest stosowana do benzyny a nie do LPG.
Denso przy benzynie jest na 100tys mil. W katalogach hurtowni do 100 tys km (dla benzyny).
Do gazu zawsze 2/3 przebiegu z benzyny.
Średnica elektrod ma znaczenie. Im cieńsza tym lepiej.
Zaletą w swiecach Boscha jest cienka igla z platyny ma 0,3mm srednicy. Wadą jest masowa niklowa elekroda zabezpieczona tylko itrem. Przy gazie trzeba zmieniać po 30-40 tys km. Jeżeli świeca się komuś rozpada, rozszczelnia 2000km czy 5000km po montażu no to wiadomo że zbyt mocno dokręcona. Zarówno Denso jak i Boscha bardzo latwo ukręcić.
Wadą w NGK jest 2x większa średnica elektrody.
Tu jest opisane dlaczego średnica i szczelina jest tak ważna (wykres napięcia w kV i obrotów silnika dla benzyny i gazu):
https://www.gsparkplug.com/media/wysiwyg/technical-information/ngk/LPG_info.pdf
Wykres przy jakim napieciu przeskakuje iskra w gazie i benzynie w zaleznosci od szczeliny dla platynowej NGK dla roznych prekosci obrotowych silnika.
Boscha mają średnicę (nie szczelinę): 0,3mm, Denso 0,4mm, NGK 0,6mm, (także wersja NGK do LPG).
Wszystkie 3 firmy są bardzo dobre.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 lutego 2020, 10:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Wczoraj zmieniłem świece BOSCH Platinum fr5dp od Pawelosa w M54B25 po przebiegu jakiś 35000 km i na spokojnie przejechały by jeszcze kolejne 10tyś, były trochę wypalone ale samochód pracował normalnie. Założyłem DENSO IK20TT, tak jak były bezpośrednio z pudełka - przerwa jakieś 0.95 i samochód śmiga tak samo. Może silnik pracuje trochę lepiej ale może mi się tak po prostu wydaje :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 1 marca 2020, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54
MAJSU napisał(a):
Wczoraj zmieniłem świece BOSCH Platinum fr5dp od Pawelosa w M54B25 po przebiegu jakiś 35000 km i na spokojnie przejechały by jeszcze kolejne 10tyś, były trochę wypalone ale samochód pracował normalnie. Założyłem DENSO IK20TT, tak jak były bezpośrednio z pudełka - przerwa jakieś 0.95 i samochód śmiga tak samo. Może silnik pracuje trochę lepiej ale może mi się tak po prostu wydaje :)

NIE MOŻLIWE, ŻEBY ŚWIECE Z PUDEŁKA BYŁY LEPSZE OD PAWELOSAAAA ! :rotfl: HAHA ON MA ZAWSZE NAJLEPSZE, OCZYWIŚCIE JAK USTAWI MAGICZNĄ PRZERWĘ WIADOMĄ TYLKO DLA NIEGO. :1.2:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 2 marca 2020, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
KSR545i napisał(a):
MAJSU napisał(a):
Wczoraj zmieniłem świece BOSCH Platinum fr5dp od Pawelosa w M54B25 po przebiegu jakiś 35000 km i na spokojnie przejechały by jeszcze kolejne 10tyś, były trochę wypalone ale samochód pracował normalnie. Założyłem DENSO IK20TT, tak jak były bezpośrednio z pudełka - przerwa jakieś 0.95 i samochód śmiga tak samo. Może silnik pracuje trochę lepiej ale może mi się tak po prostu wydaje :)

NIE MOŻLIWE, ŻEBY ŚWIECE Z PUDEŁKA BYŁY LEPSZE OD PAWELOSAAAA ! :rotfl: HAHA ON MA ZAWSZE NAJLEPSZE, OCZYWIŚCIE JAK USTAWI MAGICZNĄ PRZERWĘ WIADOMĄ TYLKO DLA NIEGO. :1.2:


NIe mówię że są lepsze :) Mówię że fura działa tak samo jak działała, MOŻE ciut lepiej bo jednak są NOWE a nie z nalotem kilkudziesięciu tysięcy km.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 2 marca 2020, 16:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
...no bo na tych dwóch najlepiej chodzą te silniki z racji małej średnicy elektrod.
Jak wyciagasz te fr5dp z pudelka to ona ma 0,6mm, a Denso niecały 1mm

Electrode Gap [mm] : 0,6
Tightening Torque [Nm] : 28
Tightening angle [degrees] : 90
Outer Thread [mm] : 14
Thread Pitch [mm] : 1,25
Thread Length [mm] : 19
Spanner Size : 16
Spark Position [mm] : 3

Przerwy są podane w katalogach opartych na np. tecdocu przy opisie świecy, oraz w danych serwisowych dla silników np. w autodacie. Różnica jest dla układu zapłonowego i przebiegu czy swieca ma 0,7mm czy 1,1mm. Jak dasz zbyt małą przerwę to nie będzie jechał z dołu i odpalał lekko. Jak będzie za mała szczelina czyli np taka jak w świecach dedykowanych do gazu, to przy niektorych silnikach nie będzie sie tak dobrze wkręcał i będzie więcej palił. Może też na niskich obrotach nierówno pracować.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 18:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54
Czołem!
przeczytałem prawie cały wątek i mam mętlik w głowie - może ktoś doradzi.
M54B25 w e39 z 12.2000 LPG Stag sekwencja, przebieg 270tys
Wypadałoby wymienić świece bo już czas, do tej pory miałem NGK BKR6EQUP tak jak podaje BMW. Założyłem je przed większym przeglądem i regulacją LPG, jedynym 'problemem' z którym wyjechałem po ostatecznej kalibracji było przydławienie przy szybkim wciśnięciu gazu z wolnych obrotów (odczuwalne szczególnie na LPG) ale problem zniknął w 90% po wymianie rury elastycznej dolotu i podmianie dwóch cewek (diagnostyka wykazała że są słabsze). Teraz po ~40tys słychać że lekko wypadają zapłony a na zimnym potrafi zadrżyć - co do samej jazdy, dynamiki, przyśpieszania - jest OK
Pytanie czy wsadzić to co było czy kombinować i zastosować coś niestandardowego - jeżeli tak to co?
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 15:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 242
Lokalizacja: ok. Lublina
Moje BMW: e36
Cześć,
m43b16 bez LPG, co polecacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 maja 2020, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kolberg
Moje BMW: E34&E39&E38
Kod silnika: M62B44
Witam ,
Doradzi ktoś ,które świece wybrać do M62B44 + LPG ?
W katalogu BERU proponowane są takie modele :
-Z340
-UPT12P
-UPT2

które brać ?
z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 maja 2020, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Więc tak:

BERU Z340 to świeca PLATIN o symbolu 14 FR-6 DPU02S - platynowa z przerwą 0,7mm, ma ciepłote 6 i odpowiada ciepłocie 6 BOSCH-a
BERU UPT12P to świeca ULTRA TITAN z przerwą 0,75mm tzw. Poly-V Tit - elektroda środkowa platynowa a masowa ma rowek "V" pokryty tytanem, odpowiada ona ciepłocie DENSO 16 oraz ciepłocie BOSCH-a 8, ciepłotom NGK 5, nie zalecam jej do M62 z LPG

BERU UPT2 - ta sama technologia wykonania co UPT12P jednak szczelina to 0,9mm
rowki w tych świecach wyglądają tak:
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 maja 2020, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kolberg
Moje BMW: E34&E39&E38
Kod silnika: M62B44
Ok dzięki wielkie za objaśnienie poszczególnych modeli
czyli z tych trzech brać z340 lub UPT2, czy upt2 ma taka samą ciepłote jak upt12p i jej także nie zalecasz ?
zastanawiam się jeszcze nad boschem FR 6 KI 332 S
I czy przy każdej z tych świec przerwe trzeba ustawić na 0,9mm ? ,bo podobno przy tych boschach nie trzeba a mają 0,7mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 28 lipca 2020, 08:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
To nie jest tak, że zawsze każdą swiece ustawiasz na dana wartosc zalezy to od srednicy elektrod glownie centralnej. Od tego jak się one zużyją, jaka jest temp (jak ustawiona mieszanka, czy jest LPG). Zalezy rowniez od specyfikacji producenta - danych serwisowych. Szczelina ma sie zawierać przy danym typie swiecy od do... pewnej wartości, ale jak sa ciensze elektrody to iskra ladunek elektryczny przeskakuje juz przy nizszym napieciu. Nie ustawia sie do BMW do silnikow M52 M54 M62 itd świec na przerwę 0,7mm, bo to zabiera elastyczność. Silnik będzie z dołu zamulony. Po przekroczeniunp 3000 4000 obr będzie jechał już ok... Zmniejszanie przerwy na świecy bez wiedzy i od wartości wymaganej wg specyfikacji dla okreslonego kodu silnika powoduje zamulenie silnika w dolnym zakresie obrotów. Tak samo zwiększenie. Auto nie bedzie mialo sily, a w zakresie dolnych obrotów w zależności od użytych świec (ich budowy) może wypadać zapłon.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL