BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 listopada 2013, 01:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Żarowe haha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 listopada 2013, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dla mistrza robienia programow w M57N ze swiec ktore odmienią życie 3.0 litrowego 204KM diesla polecam BERU GE102 :oczami:
do m54b30 denso K20TT od bidy do samej benzyny może być (koła sie beda krecily) świece za 10zl du** nie urwa, nie liczyc na to, bedzie jakos tam chodzil bo parametry szczelina jeszcze z przedzialem wymaganym dla silnika, już sa na granicy ale amator tego nie odczuwa, bo nie czuje spadkow mocy na niskich obrotach. dla samej benzyny wtedy przerwa jako tako sie zgadzaja a ze sie zaraz przestanie i sie wypala na 1,2mm to nic 4 elektrodowe maja jeszcze wieksza przerwe z tym ze zaplonnosc maja lepsza ;) tak to jest sobie kupic denso niklowe najtansze po 10zl bo sie gdzies slyszalo o innych denso ktore robia robote :wstyd: to sie kupi na firme, bo dobra... rownie dobrze mozna bylo jezdzic na 2 elektrodowych od starej e36 albo na 4 elektrodowych starych z m54. ale oni tego nie czuja bo katuja auto od 3000 idzie... dolu nikt nie czuje :) moja opinia na ten temat? hm to tak jakby miec zaje*isty felunek za >5000zl w siodemce i zrobic na nim naciag budżetowej FULDY, tez bedzie jezdzilo prawda? :luka: ktoś chce się poradzić proszę wysłać zapytanie na moje PW, pomogę każej osobie, bo BMW ma palić zimą bezproblemowo i latać w calym zakresie a nie jezdzić! :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 listopada 2013, 16:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 122
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: e60 535d++
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154479&start=0
Majes86 napisał(a):
Żarowe haha

Zablysnales :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 listopada 2013, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Pawelos w jaki sposób odmienią? Czy ja o czymś nie wiem? Świece żarowe w silniku CR służą jedynie do odpalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 listopada 2013, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to był żart ;)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 22:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
panowie czy do M52B20 z podówjnym vanosem i LPG świece dwuelektrodowe NGK będą ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
od biedy moga byc, ale to nie bedzie idealnie pracowac. pisalem o tym juz na forum. kola sie beda krecily. jak chcesz cos lepszego to tylko platyny lub irydy z cienka iglą.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
aha, czyli celować w NGK ale jakieś lepsze ? możesz podać model ? wg katalogu NGK E39 z końca 1999r powinny byc BKR6EQUP, pierwsze wersje mialy BKR6EK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak po wrzesniu 98 roku wszystkie BMW E46 oraz od wrzesnia 98 E39 modele mialy 4 elektrodowe. na pw podalem co mozna w przypadku gazu jako alternatywa na ktorej auto bedzie pracowalo lepiej

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 28 stycznia 2014, 20:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
pawelos666\
kolego wysłałem do ciebie wiadomość na maila mam nadzieje ze mi pomożesz.pozdro :14:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sorry za OT, kolego wyslalem Ci na PW wiadomosc prywatną, oraz na maila. mam nadzieje ze pomoglem :ok:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 7 lutego 2014, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
po ostatnich ekscesach dziekuje za NGK,to jest pomylka zeby 5 na 6 platynowych swiec padło po 3tyg i niecalym 1000km.

silnik m52tub28, swiece NGK BKR6EQUP
wzdłuzne pekniecia porcelany,
co ciekawe- sa to swiece zalecane, wczesniej w tym silniku byl zalozony ten sam model i wymieniłem je prewencyjnie z okazji montazu instalacji LPG.
na starych (maja juz na pewno kilka ladnych lat) chodzi lepiej niz na nowych.

dzisiaj oddalem swiece do reklamacji, mam czekac ok. 3tyg. na odpowiedz.
porcelany nie paćkałem paluchami, swiece dokrecalem kluczem dynamometrycznym ze swiadectwem kalibracjia stan reszty podzespolow silnika jest bdb (oprocz cewek ktore musialem wymienic!). zobaczymy jak zareaguja na moja reklamacje.

Nastepnym razem kupie inne swiece.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 7 lutego 2014, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
cewki NGK z żalem musze koledzy to powiedziec, ale niektóre robi się już w CHINACH (normalnie na pudełku już to pisze mimo dystrybucji NL), to co mozna teraz do m50 m52 m54 wkrecic czy innych silnikow to tylko pewne świece Boscha (made in germany) dystrybucje niemieckie i francuskie i tu polecic moge świece bosch platinum + (plus), denso irydowe, w ostatecznosci bosch platin-ir do gazu lub denso TT, czy tez bosch yttrium 2 elektrodowe. te swiece beda z dystrybucji niemieckiej, NGK natomiast jest z holenderskiej..., kolego wrzuc zdjecia pudelka i swiec jezeli mógłbyś, bo temat zaczyna być ciekawy albo wada fabryczna w calej produkcji jezeli sa z jednego zrodla, albo trafiles na podroby, ewentualnie mieszanka gazowa jest tak uboga ze dochodzi do przegrzania swiec i swiece NGK w cieplocie 6 sie przegrzewają, jezeli chcesz wysle na probe swiece boscha w roznych cieplotach 7 6 oraz 5, ktore powinny wytrzymać, sprawdzimy czy wytrzymaja jezeli 7 i 6 cieplota z boscha nie wytrzyma, to taka temp w silniku jest ze i 6 ngk nie wytrzyma (wadliwie zalozone LPG). boscha cieplota 5 to ngk 7. Ty miales cieplote NGK 6. mala wskazowka jezeli do czegos takiego doszlo, swiece beda jasne bardzo, doslownie biale, jezeli juz sie rozczelnia to moga sie okopcić bo silnik stanie i mieszanka przestanie byc przepalana wlasciwie niekiedy do momentu schlodzenia swiecy, lub swieca uszkadza sie calkowicie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 09:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
U mnie w M52TU świece NGK BKR6EQUP były przyczyną wypadania zapłonu losowa na różnych cylindrach podczas pracy na BP i LPG.
Cyrki zaczęły się po 5000 km od wymiany świec
Ciężko mi było uwierzyć, że to wina świec.
Oddałem cewki do sprawdzenia - stan idealny, wymieniłem fajki i zero poprawy :mur:
W końcu kupiłem jakieś tanie DENSO TT (70 PLN komplet) i po zamontowaniu byłem w szoku jak gładko pracuje silnik :super:
Pozbyłem się wypahttp://www.bmw-sport.pl/posting.php ... 7088#dania zapłonów, silnik lepiej reaguje na gaz, szybciej wkręca się na obroty i odpala od pstryknięcia.
Ja już więcej w NGK nie pójdę :dobani:
200 PLN wyrzucone w błoto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
i tak jest V-LINE 30 to zlo przy gazie. wielu juz probowalo sie temu na forum sprzeciwic, ale to zazwyczaj osoby ktore sa uparte i wszystko montuja oryginalne OE (bo tak trzeba). BMW zastosowalo te swiece przy produkcji aut BMW podpisujac umowe z NGK, tylko po to, zeby silnik byl na dlugim luku iskry szybko zapalony. Duza przerwa szybciej zapali mieszanke. Paliwo tez żeby nie trafiało do katalizatorów przy starych świecach to zrobili to na swiecach 4 elektrodowych, 4 masy, tylko po to zeby zapłonnosc byla wyzsza. Wszystko super, ale dali za slabe cewki zaplonowe i przerwa na swiecach zostala uzyta zbyt duza, co pozwala na prace tych silnikow dopiero od 3000obr. Na niskich nie starcza napiecia, wypadaja zaplony, paliwo i tak trafia do katalizatorów i jest tam dopalane. Dziś mamy taką technologie że mamy swiece z irydu i platyny i taka jedno-elektrodowa bedzie miala wieksza zaplonnosc niz te stare stosowane w BMW, bedzie tez sprawniej zapalac silnik i przepalac mieszanke na nizszych obrotach, co oczywiscie eliminuje straty na niskich obrotach, usuwa szarpanie na gazie i daje rowniejsza, cichszą prace silnika. Iryd jest ogolnie lepszy niz platyna i daje mozliwosci wykonania elektrod o srednicy 0,4mm nawet (czysty bez platyny). Stopy platyn z dodatkami irydu daja dzis mozliwosc wykonania swiec w technologi 0,6mm srednicy. Platyna daje mozliwosci wykonania srednic 0,8-1,0mm. Tak wiec irydowe byly lepsze. Do czasu aż firma BOSCH wprowadzila model swiecy z platyny z igielka zatopiona w izolator (tu pobili konkurencje i srednica wyniosla 0,3mm). Im mniejsza ta srednica igly tym mniejsze pole powierzchni dlatego tez obniza to napiecie dla przeskakujacego z elektrody na elektrode ladunku. Cewki są odciążane o parenaście tysięcy woltów. Denso TT tez nie jest super na wieki, caly ich myk polega na ich mniejszej srednicy elektrod, sa to swiece z mniejsza srednica ale z wieksza przerwa, co po paru miesiacach zacznie objawiac sie tym samym... producent podaje w katalogu jaka przerwe powinien miec silnik. Nie wzorujcie sie przy zakupie swiec firmą. Bo kazda firma jak sie dobrze swiece dobierze jest bdb. jezeli ktos chcialby się poradzić mnie jakie świece nalezy użyć w autach (nie tylko BMW) proszę pisać na PW, lub w tym wątku, jesli dotyczyć ma to BMW. jesli innych aut to prosze nie zasmiecać forum i napisać wiadomosc na pw. o BMW pociągniemy dalej temat :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
pawelos666

Instalacja LPG raczej ich nie zniszczyła bo chłopaki nie odpalali sami samochodu na gazie.
Jak założyli, przyjechałem zatankować i od razu zapłony w dolnym zakresie wypadały.
Zrobiłem z dwóch kompletów świec jeden, bazując tylko na wyglądzie izolatorów, i to dało poprawę.
Nowe świece faktycznie są wypalone na jasno, w niektórych miejscach przy elektrodach nawet w ogóle "nie wypalone".
Jeszcze na benzynie raz silnik na tych nowych świecach zagrzał mi się tak że włączył się wentylator - pewnie to je zabiło.

Wszystkie świece kupiłem w ASO Fiata, niestety zdjęć pudełek nie zrobię bo wszystko jest już wysłane.
Mam tylko takie zdjęcie jednej świecy, druga ma praktycznie takie samo uszkodzenie a pozostałe 3 mają wady wyżej,
nad napisem. Przed montażem nowego kompletu odtłuszczałem fajki w środku.
Obrazek

Co do testów kolejnego kompletu, wysyłam PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czym zostaly otluszczone fajki? pokaz zdjecie calej swiecy i dwoch pozostalych ktore tam posiadasz. Twoje swiece dostaly przebicia. napiecie pobierane przez instalacje wraz ze spadkami napieć jest zbyt bliskie napieciom ktore sa w stanie wytworzyc cewki. doszlo do uszkodzenia swiec przez zbyt duze napiecie ktore pobieraja. napiecie znalazlo sobie latwiejsza droge :) robiac znaki na porcelanie. cud że cewki sa jeszcze cale. bo iskra walila Ci poza silnikiem po porcelanie. musisz uzyc swiec np bosch platinum plus lub innych ktore maja tak jak opisalem wyzej mniejsza srednice elektrod mniejsza przerwa do tego silnika ktora bedzie pobierac nizsze napiecie. by ta roznica byla wieksza (pamietaj też ze na 4 elektrodowych przerwy sa zawsze wieksze niz wymaga silnik w porownaniu do swiec 1 elektrodowej)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 lutego 2014, 12:03 przez pawelos666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
benzyna ekstrakcyjna.
niestety nie mam innych zdjęć, zrobiłem tylko jedno telefonem tak z głupa.

Pęknięcia na pozostałych są trochę mniejsze, ale też czarne i wzdłużne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 8 lutego 2014, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
benzyna ekstracyjna niszczy izolacje silikonowe i stare izolacje pvc robia sie mikropekniecia i wnika w to wilgoć potem, stad poniej robia sie spadki napiec ktore obciazaja bardziej cewki przy pracy z takimi swiecami, napiecia zaczyna po prostu brakowac. co mozesz teraz zrobic? wymienic swiece, by odciazyc uklad zaplonowy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 17 lutego 2014, 18:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
def patrząc na świecę - polecam się nauczyć je odpowiednio przykręcać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL