BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 23 października 2018, 23:14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 21:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 15
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
Ja mam również dwuelektrodowe i jest wszystko ok
:super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 14:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
koledzy jako że zajmuje się racing dragiem i jestem elektromechanikiem powiem Wam, a właściwie zdradzę pewien sekret najlepszy świecami nie są 2 elektrodowe NGK BKR6EK o szczelinie 0,8mm tym bardziej do gazu LPG lub o szczelinie 0,9mm BOSCH model FR7 LD+, LDC+ badź stare oryginalne LDC bez powłoki itrowej, ponieważ BMW szczeline na świecach ma mieć pomiędzy 0,7mm-0,9mm, dlatego też najlepsze świece obecnie do BMW na których auto odpala na "muśniecie" zapłonu są swiece platynowe takie jak drogie 4 elektrodowe BOSCH do nowszych modeli z tym że z 1 elektrodą, wtedy to ustawione do gazu na przerwę 0,85mm lub do benzyny na 0,9mm dają efekty o których mało kto wie na tym forum... świece można odnaleść na allegro wpisując w wyszukiwarkę hasło: BOSCH PLATINUM LPG
po zamontowaniu takiego kompletu i pierwszym odpaleniu auta - kultura pracy jak i zbieranie się auta to szok :szok: wszystko dzięki elektrodzie o średnicy 0,2-0,3mm i jej poprawnym ustawieniu, nalezy pamietac ze gaz pozera nam dodatkowe 7000V z instalacji zaplonowej, a swieca o takiej szpilce pracuje o ~4000V nizszym napieciu porównując je ze świecami zwykłymi ustawionymi na taką samą szczelinę, więc dla lpg przestawia się je tylko o 0,05mm co przy szpilce 0,6mm daje nam 4000V, a przy średnicy elektrod 0,2-0,3mm około 2000V. Wtedy caly uklad pracuje obciazony prawie tak samo jak na benzynie na zwyklych swiecach przy przerwie 0,9mm. Nalezy zaznaczyc ze cienka iskra zapala mieszanke szybciej i napiecie na mniejszej powierzchni przy przeskoku dla tak cienkiej iskry daje jej większą moc do "przebicia". Natomiast jesli auto pracuje tylko na benzynie i mialo swiece BKR6EK ktore maja szczeline 0,8mm to przerwe ustawia się na 0,9 lub 0,95mm (a nawet wiecej poniewaz przy takiej świecy nawet 1,0mm nie zaszkodzi), dlatego że jesli zwiekszymy im przerwe od fabrycznej zalecanej szczeliny dla wymagan prawidlowego spalania w silniku ktora wynosi 0,9mm zwiekszajac ja na 1,0mm to uklad zaplonowy bedzie pracowal dokladnie na tym samym napieciu co swieca klasyczna z grubymi elektrodami na ustawieniu 0,9mm. Wydluzenie iskry daje pewien przyrost mocy, dlatego że wieksza ilosc mieszanki jest sie w stanie spalic prawidlowo nie odczuwamy wtedy spadków mocy wynikłych z niedopaleń na grubych świecach które obciązają układ zapłonowy w LPG oraz niedopaleń poprzez zmniejszanie przerwy od fabrycznej. Druga sprawą jest latwosc odpalania zimnego silnika na takiej przerwie - bedzie lepiej palil. Auto z przerwą mniejszą niż maksymalna zalecana dla prawidłowej pracy silnika (tyle na ile przewidziana jest praca ukl. zaplonowego) zawsze będzie odpalała auto gorzej w przypadku świec z elektrodami masy przysłaniającymi elektrodę centralną. Oczywiscie plusy zwiekszania przerwy i cały ten zabieg tyczy sie swiec ktore pobieraja mniejsze napiecie. Polecam wszystkim te bosch platinum, naprawde warto...czuć różnicę :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 16:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 572
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 325i M-Pakiet
Kod silnika: M54B25
A ja polecam jedno-elektrodowe świece irydowe.
Śmigam w tej chwili na Denso IK20 i szczerze polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 10:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
denso np ik20 to tzw iridum power sa dobre do silnikow z turbo, biturbo, do wolnossacych tansze i o polowe ciensze (grubosc elektrody) są bosch platinum, daja jeszcze lepszy zaplon szukajcie na Allegro. uwaga nie wspolpracuja z niektorymi turbo z racji zatopienia eletrody srodkowej w izolatorze swiecy. w turbo jest troche inny oplyw mieszanki. elektrody musza byc odsloniete. denso maja elektrode grubosci 0,4mm, a bosch o ktorych pisalem maja 0,2mm-0,3mm i jest najlepsza opcja. do BMW szczerze polecam wszedzie gdzie ida fgr7dqp, bkr6e, bkr6ek, f7ldcr, jezdzilem tez na denso ik20, no i powiem, ze za denso musimy zaplacic 40-45zl sztuka, a platinum sa 2x tansze, tyle ze to platyna a nie iryd. przerwa w obu przypadkach jest ta sama ale do bmw nalezy ustawiac kolego na 0,9mm do benzyny i 0,85 dla lpg, nie montuje sie ik20 ze szczelina fabryczna. na bosch platinum silnik pracuje z taka kultura pracy że można postawić na nim kilka monet :)

szukajcie na allegro nazywaja sie bosch platinum lub platin+
tu fota jak pracuja:
Obrazek

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Niezłą reklama to podchodzi bo po wpisaniu w allegro bosch platinum wyskakują aukcje jednego sprzedawcy:) poczekam co napisze Paweł ( Toudi ) w tym temacie. Montażysta gazu napewno ma duże doświadczenie w tym temacie i doradzi czy warto swadzić te świece bo cena 20zł za sztuke to nie dużo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
to nie reklama tylko zacheta, chcialem polecic cos co sie sprawdza i dziele sie doswiadczeniem, do gazu sa idealne, ustawilem tego jakies >4000 do BMW przeczytaj moj podpis w profilu, ja tez je sprzedaje, wiec moze i moje aukcje odnalazles. choc model jest malo popularny i malo osob sie orientuje jak to chodzi. doswiadczenie takie ze kazdy mowi ze pracuje to lepiej. jedno jest pewne, na pewno pracuja lepiej niz fabryczne w autach gdzie stosowano bkr6ek i bosche miedziane 2 elektrodowe 0,9mm tzw yttrium +7. pracuja ok nie tylko w BMW ale w duzej ilosci aut bez turbo. ludzie mowia ze silniki pracuja ciszej i rowniej... to sa swiece takie jak bmw stosowało w pozniejszych modelach czyli 4 elektrodowe platyny na 100 tys km model fgr7dqp (stosowane do BMW 3 5 7 z4) czy pozniejsze fgr7dqp+ (czyli kod skrocony +48 bosch) czy ciezko dostepne w polsce fgr7dqi (irydówki) tylko ze te 1 elektrodowe maja o drobine ciensza elektrode 0,2mm (widac golym okiem i fabrycznei maja szczeline 1,1mm), 4 elektrodowe o symbolu fgr7dqp sa kiepskie bo maja przerwe 1.6mm i po wlozeniu ich zamiast bkr6ek czy f7ldcr co mialoby niby poprawic prace silnika ludzie sie zawodza (mowie tu o starszych modelach bmw, gdzie dluga iskra nie da wiekszego przyrostu mocy), przy lpg to juz calkiem, wiec te 1 elektrodowe polecam bardzo. mam w tym doswiadczenie interesuje sie tematem swiec i postanowilem sie wypowiedziec bo jest na to sporo dowodow, że ta seria swiec pracuje bardzo ladnie przy poprawnym ustawieniu :)

wg mnie silnik pracuje na nich rowniej niz na ik20, choć na obu tych swiecach pracuje juz ze tak powiem z duza kultura calkiem inaczej niz na 2 elektrodowych

, jakby ktos chcial dobrac do swojego BMW, czy jakiegos innego auta, to sluze pomoca, i nie chodzi tu o sprzedaz ale porade, doradze kazdemu, jakby ktos mial klopoty ze swiecami

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2012, 13:37 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 13:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Witam pierwszy kontakt z użytkownikiem pawelos666 miałem hmmm 3lata temu czy może nawet 4 jak wyszukałem jego aukcje na allegro kupując świece do Skody, i ostatnimi czasy zakupiłem BMW e36 320i i się ponownie do Niego zgłosiłem po i kupiłem 4 elektrodowe od boscha, ponieważ w skodzie byłem bardzo z nich zadowolony, ich pozytywnym wpłynięciem na jakość pracy silnika:) i zaraz po jakimś czasie zakupiłem u Niego świece Platynowe, które mi doradzał wiec na tych świecach to jest normalnie bajka, silnik chodzi tak równo na nich rozruch jest dużo łatwiejszy dla niego i jest bardziej elastyczny, a o kopie na gazie to nie wspomnę:) instalacja gazowa stara.

i z czystym sumieniem mogę polecić te świece i Tego prze miłego :) kolegę, który pomoże przy ustawieniach samochodu i przy wszystkim co związane z silnikami i elektryką!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 17:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E34 2.5 24V
Kod silnika: M50B25
Chciałbym się dołączyć do tematu, również kupilem świece Boscha platynowe od tego dobrego człowieka i moje BMW E34 2.5 vanos + lpg odżyło:) praca silnika równa, nie ma problemu z odpalaniem. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Polecam bo sa naprawde dobrze ustawione a zmiane widac od razu po uruchomieniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Odpowiedzi osób nade mną sie nie lczą bo są nie wiarygodzne:P niby nowe osoby i swoje pierwsze posty piszą w tym temacie? dajcie spokój:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 331
Lokalizacja: Wars&Sawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=113367
ja też poproszę o opinie userów co posiadają już jakiś czas takie świeczki :)

_________________
Także tego.

Byłe E46 2.2 Mystic Blau/Hellbeige
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Ja od siebie mogę polecić świece bosch gdyż ostatnio ngk zaszalało z podwyżkami cen(mowie o cenach hurtowych co się odbiło na moich klientach detalicznych) ostatnio kupowałem sobie i zamiennikiem dobrym dla ngk jest bosch FR 7 LDC+ (0 242 235 668), aktualnie na nich jeżdżę i spisują się bardzo dobrze na PB i LPG, zero problemów z odpalaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
zgodze sie fr7ldc+ sa w miare ok ale te z itrem czyli czerwonym napisem na opakowaniu "yttrium" testowalem komplet jak tylko pojawily sie na rynku, sa jeszcze takie same z tym samym kodem ale z niebieskim napisem i sa bez miedzi fr7ld+ ich elektrody nie sa pomaranczowe tylko z samego niklu pokryte warstwa itru kod maja ten sam koncowka 668, ale opisywane przeze mnie wyzej platyny platinum bosch ktore maja 0,2-0,3mm srednicy elektrod sa duzo lepsze, odpalania dobrego fr7ldc+ i super kultury pracy na biegu jalowym nie ma, ale mozliwie chodzi jak sie juz rozbuja, bo elektrody z miedzia i przerwa 0,9mm wiec dluga iskra robi swoje, osobiscie wole platyny... jesli testuje sie swiece najlepiej przeprowadzic test na bardziej wrazliwym starym aucie, w ktore zalecane sa podobne swiece i odrazu mozna powiedziec ktora swieca jest lepsza...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 23:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
soory za ot... ale
pawelos666, ktoś ci płaci za to zachwalanie tych platynówek ? to niepotrzebny wydatek kasy ... !
różnicy nie ma zresztą .. twoją wiarygodność potwierdziły dwa konta założone na szybko .. a więc jak dla mnie reklama i ciągle powtarzasz się przeczytałeś coś gdzieś i chcesz zabłysnąć ! ..

DO Administratorów .. czy ktoś może sprawdzić czy użytkownicy: pawelos666, kamilo27, L4siu, to czasem nie jedno IP ? ewentualnie różne IP z jednej sieci ADSL ?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
nie zgodze sie z toba ze niepotrzebny wydatek cena jest podobna, kolego jak dla ciebie roznicy nie ma to jeszcze nic bardzo nie wiesz o bmw, i swiecach...moze zanim piszesz posty ze ktos zaklada kilka kont z 1 IP itd, gdy juz piszesz w jakims temacie miej 100% pewnosc. wez gps, przetestuj towar...albo zamontuj w przynajmniej 10 roznych BMW...moge miec na to 50 dowodow z samych BMW majac kontakt z ludzmi ktorzy je uzytkuja. o tym modelu dowiedzialem sie kilka lat temu z japonskiego forum gdzie opisywano ich testy z 4 elektrodowymi platynami montowanymi fabrycznie do bmw wykonanymi w tej samej technologi ale z grubsza elektroda srodkowa. takze taka rada: najpierw przetestuj towar, popatrz na osiagi dynamike, porownaj te swiece w innym aucie moze wlasnie z mniejsza moca i wtedy zobaczysz kolosalna roznice...ponad polowa aut jest zle ustawiona na lpg swiece musza pracowac na wysokiej lambda i na bardzo niskiej. to czyni swiece dobrą. dobry zaplon na granicy palnosci zwyklych. sprobuj odpalic auto na nich zimą w porownaniu z dwuelektrodowymi i porownaj kulture pracy na niskich predkosciach obrotowych biegu jalowego, albo jakies inne starsze auto ze slaba instalacja lpg. pisaly to osoby ktore rowniez potwierdzaja roznice, moge tu wszystkich kierowac kto wymieni sobie w bmw na te swiece wyzej opisane, z checia napisza. roznica kultury pracy jest tak duza na biegu jalowym, że nawet laik zauważy po pracy silnika po odpaleniu auta bez jazdy. jak pisalem powyzej dziele sie tylko doswiadczeniem jako ktos kto w tym siedzi, na podstawie testow w roznych autach. temat dotyczyl swiec. jak wiadomo najlepsze swiece sa swiecami z cienkimi elektrodami i do tego sie dazy wykorzystujac dodatki 5% irydu do platyny czy platyne...dlatego je polecilem jako elektromechanik i powiem wiecej ze z BOSCH-a, wiec towar jak i pochodzenie go jest mi znane

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2012, 12:06 przez pawelos666, łącznie edytowano 16 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
zmp3 napisał(a):
twoją wiarygodność potwierdziły dwa konta założone na szybko .. a więc jak dla mnie reklama i ciągle powtarzasz się przeczytałeś coś gdzieś i chcesz zabłysnąć ! ..

DO Administratorów .. czy ktoś może sprawdzić czy użytkownicy: pawelos666, kamilo27, L4siu, to czasem nie jedno IP ? ewentualnie różne IP z jednej sieci ADSL ?


daj spokoj... po prostu w tym siedze...

skoro sprzedajesz swiece czy jestes mechanikiem (malo istotne) powiedz mi skad są świece denso? np model k20txr? czyli popularny zamiennik dwuelektrodówki stosowany w BMW, albo skad jest swieca bkr6ek, interesuje mnie pochodzenie. jesli odpowiesz poprawnie, wejde w dalsza dyskusje

ps. aktualnie jezdzisz na francuskich... boschach i technologicznie sa duzo lepsze od ngk ale maja jedna wade, wieksza przerwa, co slabszym cewkom zaplonowym w przypadku gazu moze nie odpowiadac

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 12:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Obrazek
Ja mam takie.Prawie 30* mrozu-na dotyk...

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
te z fotki to fr78x stworzone do poprawy mocy na pb za pomoca dluzszego luku iskry, lepsze wykorzystanie mieszanki, pelniejsze spalanie zmniejszenie spadkow mocy z "niedopałów" dzieki zastosowaniu 4 elektrod. u nas dostepne w dwoch wersjach 1,1mm oraz 0,9mm te pierwsze sa pokryte srebrem a drugie ciezko dostac z ta warstwa. ale da sie. do bmw z przerwa 0,9mm katalog zaleca model z wydluzona przerwa do 1,1mm i tak jest w wiekszosci przypadkow aut. na gazie nie maja dobrego przyspieszania w tej przerwie 1,1mm ani w wersji 0,9mm... dopiero po przestawieniu na 0,7-0,75mm maja kopa. jesli chodzi o odpalanie to w starszych autach srednio pala... rewelacji nie ma. iskra pelzajaca maja izolator z dodatkiem aluminium...troche ciensze elektrody i srodkowa jesli kupiles swiece fr78x to maja na pewno srebrną. do gazu nie zalecaja bo za duza przerwa obciaza uklad i rozpraszaja plomien, ale po pewnych modyfikacjach dzialaja w miare...jakby ktos chcial jeszcze popytac o jakis model swiecy to chetnie podziele sie doswiadczeniem i ocenie model

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2012, 15:17 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 15:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 572
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 325i M-Pakiet
Kod silnika: M54B25
pawelos666 napisał(a):
ustawiac kolego na 0,9mm do benzyny i 0,85 dla lpg, nie montuje sie ik20 ze szczelina fabryczna.


A co mi da jak zmienie szczeline z tych 1.1 na 0.9? W tej chwili wszystko idealnie działa, pracuje bardzo gładko, szybko odpala, ma moc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 15:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
ja masz sama benzyne to nie zmieniaj szczeliny... wydluzenie iskry daje lepsze odpalanie i moc tak jak pisalem wyzej tylko ze swieca z takim ustawieniem szybciej sie skonczy... wraz z przebiegiem potrzebuja wiecej napiecia dla wytworzenia iskry.. te swiece maja mniejsze zapotrzebowanie na napiecie - zmniejszona srednica elektrod pozwala na wydluzenie szczeliny. temu sprzedawane ik20 maja szczeline 1,1mm. jesli swieca ma srednice elektrod 0,6mm to co kazde 0,05mm w przerwie jest zmiana w obciazeniu ukladu zaplonowego (cewki) 4000-5000V, pisalem wyzej... w swoim aucie rowniez stosuje o 0,1mm wieksza przerwe, ale jesli ustawiam komus to odrazu tak zeby pochodzily dluzej. bo ludzie zapominaja o wymianach, albo jezdza aż zaczyna kuleć. nie powinno sie klepac swiec robia to gaziarze druciarze jak klient nie chce stosowac porzadnych.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2012, 17:58 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 16:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 572
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 325i M-Pakiet
Kod silnika: M54B25
Mam benzyne. Dobra, zostawiam tak jak jest i ciesze sie jazda. Tak czy siak dzieki za info.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL