BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 12 grudnia 2018, 01:25


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Spoko, jakby ktoś jeszcze chcial sie poradzic to pytajcie.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 2 lutego 2012, 16:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
jestem częstym bywalcem tego forum lecz nie mailem potrzeby aby się rejestrować wcześniej na nim.
i dlaczego mam być nie wiarygodny? mozecie mi wierzyc lub nie to wasza decyzja, ja tylko wyraziłem opinie i przedstawiłęm sie jak to było u mnie ze świecami i z użytkwnikiem pawelos666, i naprawdę jestem zadowolony z jego obsługi i on naprawdę się znam na tym wszystkim i zawsze dobrze doradzi.
na dowód mógł bym wstawić zdjęcie mojego auta, ale muszę go najpierw wypucować lecz najpierw muszę wymienić most bo inaczej się nie roszę z garażu.

Świece platynowe polecam jest duża różnica, ostatnio jak były te mrozy i są nadal auto stało na dworze to nawet nie jęknęła, zapaliła od razu bez chwili wahania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 lutego 2012, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5690
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?p=2043810#p2043810
Nie bede podwazal Twojej wiarygodnosci ale obydwaj piszecie ignorujac interpunkcje i troche dziwne, ze na 2 napisane przez Ciebie posty w obydwu chwalisz pawelos666 jednoczesnie odpierajac ewentualne ataki o bycie jedna osoba :rotfl:

Zapraszamy do tematu powitan i galeria. Mostu nie musisz naprawiac, wypchnij auto na podworko i cykaj foty, juz nie moge sie doczekac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 lutego 2012, 17:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
zrobie i dodam, ale nie takiego brudasa bo to aż wstyd :|
obiecuję CI ze w najbliższym czasie pojawią się foty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
jak widac na forum mamy niedowiarkow sprobuje skierowac inne osoby ktore potwierdza ze swiece z cienkimi elektrodami sa dobra opcja w przypadku BMW, interpunkcja to sprawa raczej indywidualna, nie widze potrzeby zwracania na to uwag na forach, oby przekaz byl jasny i prawdziwy :]

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 lutego 2012, 13:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
o to i zdjęcie mego auta:)
aczkolwiek nie rozumiem co zmieni ono, a tym bardziej podniesie moja wiarygodność

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 lutego 2012, 15:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
wyglada jak BMW :szok:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 lutego 2012, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 709
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: M54b30
Garaż: w trakcie budowy
pawelos666, witam a ja chętnie skorzystam z porady osoby która ma jakieś pojecie o okręcie i zapytam raz jeszcze jakie byś mi polecił świeczki do e46 M52TU28 autko śmiga na BP ale w planach będzie chyba podtlenek gazotu wiec jestem otwarty na propozycje :looka:

_________________
ciorny sedan: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120688


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 lutego 2012, 04:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: 328i
Kod silnika: M52B28
Witam,
również jestem ciekawy co polecasz do e46 m52b28 zagazowana ;)
I jaka powinna być przerwa na BKR6EK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 lutego 2012, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
bosch platinum plus tylko z roznymi przerwami dla lpg i pb, piszcie na moje gg, podaje je w swoim podpisie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 11 marca 2012, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
hej koledzy i kolezanki :P mam do sprzedania nowe swiece i tak pomyslalem, że napisze na forum BMW bo to najszybciej sie pozbede :) , świece nowe dobrej marki NGK model vline 30 - bkur6equp - platynowe na 100-120 tys km przebiegu, kazdy zna - takie jak w moim avatarze na forum

1. 6 sztuk cena 150zl z wysylka (za 6 świec)
2. przy zakupie 2 kompletów po 6 sztuk = 12 świeć cena 280zl
3. jesli ktos potrzebuje 4 sztuki to 100zl z wysylka

pozdro,
piszcie
gg 540570

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 września 2012, 21:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Kalisz - WLKP
W poszukiwaniu świeć do mojego nowego nabytku trafiłem na ten temat :)

Zakupiłem kpl. do silnika m52b28 pod instalację LPG od kolegi pawelos666 i po zamontowaniu jest dużo lepiej, auto zbiera się bez czkawki jest dużo bardziej elastyczne. Zdemontowane świece nie okazywały śladów zużycia czy problemów ze spalaniem mieszanki a jednak po zmianie jest o wiele lepiej :). Ja osobiście polecam ( nie jestem podstawionym gościem ;) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 września 2012, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8628
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
OpTo napisał(a):
Zakupiłem kpl. do silnika m52b28 pod instalację LPG od kolegi pawelos666

To jeszcze napisz, jakie ;)
U mnie po zmianie z NGK na Denso (zwykłe, nie irydowe) przestał wypadać zapłon. NGK miały 10 tys. przebiegu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 września 2012, 22:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Kalisz - WLKP
Bosh Platinum z przerwą ustawioną na 0,85mm :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 3 września 2012, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
nie do konca 0,85mm bo liczy sie jeszcze rowek w elektrodzie masy tzw wciecie z powloka itru i nie ustawia sie tego na 0,85 tylko troche inaczej. co do wypowiedzi wyzej o ngk i denso to ngk po 10 tys mialy stepione krawedzie i zaczely wypadac zaplony. po wsadzeniu denso z ostrymi krawedziami przy grubych elektrodach z niklu zaplony przestaly wypadac na pewien czas (to nie jest rozwiazanie problemu). denso jest swieca z twardsza elektroda niz ngk i wypala sie wolniej (czyt. tępi), predzej czy pozniej zaplon zacznie znow wypadać

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 4 września 2012, 00:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8628
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
pawelos666 napisał(a):
co do wypowiedzi wyzej o ngk i denso to ngk po 10 tys mialy stepione krawedzie i zaczely wypadac zaplony

Nie wiem, o jakich krawędziach piszesz, ale ja dziękuję za takie świece, które po 10 tys. są wypalone (bo tak wywnioskowałem z wypowiedzi). Zresztą, leżą w garażu, zrobię foto. Kolor świec wskazuje na prawidłową mieszankę.

PS. Zapłony nie zaczęły wypadać, tylko wypadały wcześniej - również na starych NGK (i stare, i nowe NGK były dedykowane do tego silnika).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 września 2012, 22:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Zdecydowanie nie polecam świec boscha - nie długo wrzucę tu zdjęcia po 20 000km na 2 zaczeła się obrać porcelana w tych super mega zajebistych platynowych świecach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 5 września 2012, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
nie siejmy zametu. prosze wrzuc symbol zanim wrzucisz zdjecie. a teraz przechodze do setna..po 20 tys obracac? 1 na 8? znam przypadki ze pekaly 2-3 na 6 w R6 ale tylko u "wybrańców". zadajmy sobie pytanie... czemu nie zaczela sie obracac po 1000km? odpowiedz jest prosta niektorzy zle dobieraja cieplote do gazu :] prawdopodobnie kolega ma jakies inne bosche nie wiem dokladnie jaki model, ale jestem pewny ze za mocno dokrecil i scisnelo izolator na gazie je podgrzal w trasie i pekniecie gotowe, to sie moze zdazyc w kazdej innej swiecy bosch / ngk i innych firm. jestem pewny ze na gazie, bo czytalem ze kolega sie tym zajmuje. sadze iz silnik jest troszke podkrecony na tym gazie. dokrecaja takie swiece za mocno, potem pekają porcelany przy cieplocie 7. dla silnika j/w. dlaczego tak sie dzieje? bo porcelana "pracuje" elektroda w porcelanie jest zaciskana przez nia bardziej lub mniej w zaleznosci od temperatury by szybciej lub wolniej ja odprowadzac. jesli zacisnie sie izolator przy korpusie swiecy i swieca zostanie zbyt mocno dokrecona izolator zostanie wysadzony. na 500 aut znajdzie sie 10 takich osob ktore dokreca zle dobrana cieplote na chama, a potem katuja auto na lpg. dlatego nigdy nikomu nie wkrecilem tej cieploty do silnika zagazowanego v8. zawsze w takim przypadku polecam wkrecac japonskie w cieplocie 20 lub szostki boscha w irydzie by zdarzyly odprowadzic cieplo lub szostki w platynie i izolator nie uzyskiwal takich temp by grozilo to jego rozerwaniem po odksztalceniu docisnietego w wysokiej temp :mur: by mogl zdarzyc odprowadzic cieplo do glowicy z elektrody... oczywiscie moze sie to stac w kazdym aucie ktore bedzie mialo zle dopasowana cieplote swiec i zbyt mocno dokrecone swiece. naszczescie po peknieciu izolatora nic wiecej sie nie dzieje. gar traci tylko kompresje. zaznaczam ze peka a nie odrywa sie. peka od zwiekszenia objetosci. uzywam swiec w autach z gazem ktore fabrycznie mialy cieploty 6 boscha zarowno cieplot 6 i 7 i dokrecam swiece o 90 stopni potem dociagam o 45 nigdy nic nie peklo. przez ostatnie 3 lata przetestowalem okolo 50 roznych modeli swiec boscha w jednym aucie. stale wkrecane i wykrecane. nigdy nie dokrecam wiecej jak 180. powinno sie dokrecac sila 17-33Nm. wszystkim ktorym cos peklo mieli gaz i mowili ze "chyba za mocno dokrecili" :znudzony: platinum plus i fgr7dqp to ta sama seria swiec wiec nie moze byc z nimi cos nie tak bo do BMW od 98roku byla montowana w cieplocie 7 jak mowi symbol ale do benzyny ! jezeli ktos na nich jezdzi na gazie to tez nie uzyskuje w silniku wysokich temp bo maja szczeline 1,6mm ze wzgledu na 4 elektrody wieksza zaplonnosc i gaz na tym nie pracuje poprawnie wiec nic nie peka, przynajmniej ja nie slyszalem o takich przypadkach. na szczelinach blisko fabrycznej 0,9mm dla tych silnikow przy 1 elektrodowych swiecach silnik uzyskuje wyzsze temp spalania w gazie i swieca uzyskuje wyzsze temperatury jezeli nie zdarzy odprowadzic ciepla to izolator nagrzeje sie bardzo mocno i bardzo zwiekszy swoja objetosc. pamietajcie zeby nie za mocno. nie kazda swieca skonczy w ten sposob obrecaniem sie tylko porcelanki na elektrodzie. ta porcelanka w przypadku innych modeli swiec moze pocalowac Wasze tloki i ladnie je popiescic niezaleznie od marki swiec :/ to tak jakby dziwic sie ze taka twarda swieca jaką jest niby fabryczna platynowa ngk 4 elektrodowa o symbolu bkr6equp wytrzymuje tylko 3000km przy mocy 450 koni w m62b44. do gazu nie nadaja siee swiece 4 elektrodowe stosowane od 98r. ze wzgledu na zbyt dlugi luk iskry 1,5mm dla ngk i 1,6mm dla BOSCH platynowego - mam na mysli fabryczne 4 elektrodowe, te swiece sa stworzone wylacznie dla benzyny na gazie sa na tym niespodzianki bo nie starcza napiecia w ukladzie zaplonowym przy takich duzych szczelinach na swiecach. poza tym nie siejmy zametu bosch sa produkowane w niemczech irydowo platynowe swiece. a ngk w holandii czy niklowa czy platynowa. pisanie ze boscha irydowo platynowe czy platynowe sa gorsze od ngk w tym przypadku jest bzdurą. jedynie cieplota 6 ngk bedzie zimniejsza swiecą niz bosch 7, ale tylko o odrobine. itrowe boscha tzw super plus yttrium moga byc produkcji francuskiej, platyny irydy i podwojne platyny boscha sa niemieckie, podobnie jak denso, pisalem wczesniej ze warto zwrocic uwage na kod kreskowy na pudelku i juz wiemy gdzie jest produkowana i pakowana swieca. to ze na ngk pisze made in japan nie swiadczy o tym ze jest tam zrobiona, tak samo jak na swiecy jest wybite made in germany. pierwsze cyfry kodow kreskowych na pudelkach mowią wiecej. firma produkujaca swiece rownie dobrze moze byc czeczenska a klepanie towaru isc w rumunii zalozmy. jest cos takiego jak swiece na rynek wtorny, caly korpus i izolatory sa wykonywane gdzie indziej, dospawywane elektrody z irydu sa tym samym urzadzeniem i z tego samego materialu. wizualnie roznia sie jakoscią wykonania ale elektrody sa identyczne. ale to juz inna bajka np dla denso importuje takie magneti z Wloch a nie z USA czy japonii jednak pracuja tak samo i sa w 100% oryginalne. zawsze jak mam podejrzenie o podrobke wysylam swiece do producenta. jezeli faktycznie swiece zostana uszkodzone z dziwnej przyczyny mozna dostac na to dokument. w przypadku rozerwania izolatora nawet nie mamy o co walczyć

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 6 września 2012, 08:53 przez pawelos666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3613
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
maaaad napisał(a):
PS. Zapłony nie zaczęły wypadać, tylko wypadały wcześniej - również na starych NGK (i stare, i nowe NGK były dedykowane do tego silnika).
ale nie do gazu :) zbyt grube elektrody i zbyt duza szczelina przy takiej srednicy pola powierzchni dla przeskoku iskry w LPG. swiec 2, 3 i 4 elektrodowych sie nie ustawia. nie ustawiamy w nich szczeliny. po prostu zastepuje sie je profesjonalnymi jedno elektrodowymi z metali szlachetnych. do samej benzyny mona uzyc zwyklych dedykowanych przez producenta. jezeli cos wtedy szarpie na pb tzn ze cewka nie jest juz taka wydajna

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 6 września 2012, 11:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Po pierwsze to nie w moim V8 się poniszczyły świece bo ja na gównie zwanym świece zapłonowe bosch nie jeżdżę

Pierwszy Przypadek
Volvo V70 I Gen 2.4 Turbo LPT 193 Konne (0,3 bara doładowania) 5 garnków 20 ventyli o symbolu 0 242 235 749
fakt , że auto z LPG ale jak napisałem porcelanki zaczęły się obrać

Drugi Przypadek
Audi 100 S4 C4 2.2 Trubo 5 garów 230 koni BEZ LPG świece 0 241 245 641


w pierwszym zaczęły się obracać 2 porcelanki
w drugim zaczęły się obrać jedna porcelanka oraz w drugiej porcelanka opadała do dołu

w pierwsze kupione w Focie , Drugie kupione w IC

ps.Nie pisz o przekraczaniu świec za mocno dokręconym , jestem mechanikiem od prawie 14 lat , cała moja rodzina jest w branży moto i wiem też do czego jest kluczy dynamometryczny i również wiem jak się przykręca świecę nową , a jak używana ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL