BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 24 października 2018, 01:00


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 10 września 2012, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Czy ktoś potrzebuje jeszcze pomocy w doborze świec?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 10 września 2012, 21:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 626
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328 ci, 330 ciA Cab
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Może się nie znam się na doborze świec ale....Moje 325 e36 zrobiło 120 tys na gazie i przez to miałem okazje przetestować różne świece. Najczęściej były to ngk bkr6ek na zmianę z oryginalnymi produkowanymi przez ngk dla bmw. Różnicy w pracy silnika nie odczułem. Próbowałem też tych "cudnych" czteroelktrodowych irydowych i to samo. Najlepsze jest to, że teraz mam zalożone zwykłe boscha jednoelektrodowe po 6,80 zł/szt. :cool: i róznicy brak, a nawet na plus. Co ciekawe dodam, że przez te 120 tys. nigdy nie siadła żadna cewka. Co byś polecił abym faktycznie odczuł różnicę??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 11 września 2012, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
platinum plus bosch ustawione odpowiednio lub denso irydowe ustawione odpowiednio zrobią tam młyn. jednoelektrodowe do gazu sie stosuje. jezeli miales 4 elektrodowe do bmw z przerwa jaką maja bosche a maja 1,6mm platynowo irydowe boscha to zamulalo na gazie naturalnie i nie odczules ich dobra z zastosowania przy zasilaniu benzyna... pisz do mnie gg lub email, wytlumacze co i jak. bo na forum w tygodniu rzadko kiedy mam czas wejsc i odpisac. dore swiece to wszystkie ze srednica od 1mm w dół :) jesli jest odpoweidnio ustawiona.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 15 września 2012, 11:38 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 14 września 2012, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1859
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666 jakie świece polecasz do 330i m54b30 ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 14 września 2012, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
a skad moge wiedziec jak zasilany - czym? benzyna / gaz ma inne potrzeby jak sie ustawia pod gaz to na benzynie bedzie mialo wplyw to na auto. tak samo jak wrzucisz do benzyny swiece do gazu to na gazie nie bedzie takiego efektu jak ma byc na swiecach ustawianych pod gaz. srednica elektrody i dlugosc luku ma wplyw, prosze pisac na gg lub mail ,jest podane gg nizej w podpisie. nia ma swiecy do gazu i benzyny 2w1 bo nigdy ani jedno ani drugie paliwo nie bedzzie chodzilo z max mozliwymi osiagami na nim

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 18 września 2012, 17:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
to do ik20 jakie zalecasz przerwy między elektrodami ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 20 września 2012, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
ustawic tak jak producent auta nakazuje przy 1 elektrodowych (nie wzorowac sie przerwa na 4 elektrodowych do benzyny stosowanych bo one zawsze beda mialy wieksza przerwe z takich rzczyn ze maja wieksza liczbe elektrod i zaplonnosc rosnie a im dluzszy luk iskry tym lepiej dla benzyny; dlatego tylko przy 4 elektrodowych sa duze szczeliny i tylko dla benzyny bo na jednej z elektrod zawsze iskra sobie przeskoczy i spadkow mocy nie ma a na jednoelektrodowej nie robi sie duzych szczelin bo mogloby byc roznie), ja polecam bosch platinum plus albo inne dobre irydowe z odpowiednim polozeniem elektrod i cienka igiełką - srednicą elektrod

takze ustawic tak jak producent nakazuje. ewntualnie dla benzyny wtedy mozna 0,05mm wiecej czy 0,1mm ustawiac. dla gazu raczej pozostac przy fabrycznej wymaganej dla jednoelektrowych dla danego silnika lub 0,05mm wiecej jezeli stosuje sie naprawde cienkie elektrody rzedu 0,3mm czy 0,4mm takie jak ma ik20. wiadomo ik20 sie bardzo nie wypali bo iryd. ale oprocz tego trzeba jeszcze to przetestowac bo nie w kazdym silniku sie to sprawdza, poniewaz niektore lubia dlugi luk iskry. w BMW przyjmuje sie 0,9-1,1mm dla porzadnych irydowych do benzyny (bez gazu) ponizej tych 0,9 są spadki mocy jezli jest dobra swieca i ustawi sie ja na mniej niz 0,9 porownujac do osiagow przy 0,9mm to na mniejszej jak 0,9mm zawsze bedzie gorzej szlo. no chyba ze swieca bezie do d...y wtedy bedzie lepiej szlo po jej sklepaniu, bo na duzej szczelinie moze zaplon wypadac. nie powiem do ktorych silnikow jak sie ustawia, pewnych rzeczy nie opisuje na forum,

na koniec napisze cos waznego poza tym z ustawiania swiec przez osoby ktore nie maja pojecia o tym moze wyjsc potem problem (elektrody z platyny sa miekkie, z irydu te ciensze tak samo mimo ze twardy metal) i tylko sobie przytepią je :cwaniak:

i najwazniejsze co chcialem napisac a wiec samo ustawianie elektrod nie ma wiekszego znaczenia w porownaniu z polozeniem elektrod ktore ma ogromne znaczenie, trzeba wiedziec ktory silnik lubi glebsze ktory plytsze, to moze przyniesc wieksze korzysci niz dokladnosc w przerwie nawet jak sie pomylisz o te 0,1-0,2mm.

dobra swieca dobra iskra w silniku cienkie eektrody i dobrze ustawiona przerwa to nie jest jeszcze pewny sukces wazne jest jeszcze gdzie ona sie pojawia jaka budowe ma elektroda masy jaka jest propagacja. czasem tansza swieca przy lepszej instalacji zaplonowej nawet z grubsza elektroda srodkowa da duzo wiecej jesli iskra w silniku bedzie znajdowala sie w odpowiednim miejsu... znam swiece tansze o przeszlo 100zl na komplecie od denso o ktorych rozmawiamy. tansze zalozmy ponad 100zl i niektorych silnikach lepej sie sprawdzaja, ale zasada jest ta sama... nie bede o tym pisal, wspominalem wczesniej, dalem pewne wskazowki o swiecach long laser extreme, Ci co beda chcieli przeczytaja sobie wyzej, nie bede o tym pisal bo ktos wsadzi sobie swiece od JEEP-a czy MAZDY i rozwali swoje engine, radze samemu nie kombinowac szkoda auta, jezeli juz ktos bardzo chce sie poradzic to prosze wyslac mi mail. wtedy powiem co gdzie mozna wsadzic i czy da to cos - w sensie poprawienia osiagow danego silnika przy benzynie czy gazie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 24 września 2012, 18:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
pawelos666 napisał(a):
na swiecach denso nie ma przerwy 0,8mm tylko jest 1,05-1,1mm jak wyciagasz z pudelka, przy ik jesli by bylo w kodzie denso y to by bylo 0,8mm, pisaliscie ze fabrycznie bylo 170 koni czyli w gre wchodzilyby tylko volvo v70 2.4 litra B 5244 dokladniej z S na koncu kodu, jesli ma byc z T to jest B 52 44 T3. natomiast B 5254T to silnik 2,5 litra nie 2.4. ale wszystkie 2.4 mialy przerwe 0,8mm te 2,5 litrowe 0,9mm (bez turbo); domyslam sie ze turbo zostalo dolozone do B 52 44 (S)
dlatego napisalem ze przerwa max ~0,8m



Pawelos.
Świece mają przerwę wg producenta 0,8mm, mierzyłem szczelinomierzem.
Pisałem też powyżej że silnik nie był modowany i ma katalogowo 193KM (chyba tyle ma nie sprawdzałem)
Co do oznaczenia to silniki B5254T oraz B5244T to TO SAMO - różnica w nazewnictwie zależy tylko od rocznika modelowego - oba mają pojemność 2435 cm3.

No ale nie ważne.
Dziś okazało się że i świeca DENSO IK22 poddała się w ten sam sposób i o ile mnie pamięć nie myli na tym samym - 4-tym cylindrze.
Podejrzenie pada na wtryskiwacz gazowy który może źle dawkować gaz na tym cylindrze i stąd problem z przegrzewaniem się jej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 24 września 2012, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
widzisz wypalilo CI pewnie pol silnika a wine skladasz na rozne firmy swiec zaplonowych..., przerzucilem tego towaru naprawde ladnych pare kg i jezeli to bylby bubel to juz by w tym nie siedzial i zmienil marke na inna. swiece denso maja 0,8mm ale nie pamietam od ktorej cieploty czy od 24 czy 22 juz, bo nie uzywam ik22 zbyt czesto. czesciej ik20 i ik24 wizualnie jest to to samo polozenie elektrod jest takie samo. to jak oni sobie fabrycznie ustawia i nazwa z przerwa 0,8 czy 1,1mm to juz malo istotne. jesli miales ik22 z 0,8mm to byla dobrze ustawiona przy tej srednicy 0,8mm mozna bylo zostawic. jak zrobisz sobie auto to wrzuc zamiast denso swiece z polozeniem elektrod 5mm zamiast 3mm w denso. powinno chodzic fajniej i ustaw na 0,75 przy srednicy eelktrod 0,6mm dla boscha zeby potem nie ustawiac za jakis czas

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Ostatnio edytowano 24 września 2012, 20:30 przez pawelos666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 24 września 2012, 20:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
Czy ja za każdym razem muszę udawać że nie jestem osłem??
Wcześniej, tak samo jak dziś wyjąłem świecę z pudełka i ma przerwę 0,8mm, żaden mechanik ich nie dotykał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 24 września 2012, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
no dobra, mam jeszcze pytanie pisales o swiecach w peżo 306 że jezdziles na jakis boschach i byly problemy ze starym silnikiem 8V. jakie to byly swiece dokladniej? to bylo auto z gazem? moge cos pomóc... podpowiedziec... jezeli kupiles tam swiece z przerwa 0,8mm boscha to moglo ono nie chodzic za bardzo ok bo niedopalalo... ma byc 0,9mm i ciensza elektroda. jezeli zastosujesz a pewnie wsadziles tam boscha itrowe na 0,8mm to moga byc problemy - chodzic koslawo, tego nienawidza starsze konstrukcje

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 24 września 2012, 23:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
Świeczki do puga nie pamiętam oznaczeń - leżą gdzieś zakurzone w piwnicy. Przerwa była chyba ok 0,8-0,9 nie ruszałem po wyjęciu z pudełka, poprzednie były ori z lwem i były wypalone do ok 1,5mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 25 września 2012, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
ok powiedzmy ze wogole nie wiesz co zakladales, a ktos w sklepie nie mial zielonego pojecia ze trzeba je ustawiac, bo boscha zadne nie wystepuja do tego auta z przerwa jaka tam ma byc, po prosstu ludzie nie maja pojecia to nie swiece sa zle :) na 100% gosc sprzedal swiece yttrum plus z przerwa 0,8mm do auta gdzie ma byc przynajmniej 0,9mm przy nowej swiecy :zdegustowany: ludzie nie patrza w katalog ze trzeba je ustawiac, a bosch do kazdego auta jezeli trzeba to kaze to robic, zakladasz z mniejsza szczelina silnik nie bedzie pracowal tracisz moc wogole nie ma spalania tylko wybuchy czesci mieszanki. napisz mi co to a swiece i czy ma gaz to Ci powiem czzemu nie chodzi na tym. nie zrażaj sie tak do marki. mechanicy z calej polski przerzucili tego na kilogramy nie jest to rewelacja ale do benzyny starcza cala seria ngk vline jest duzo gorsza. najczesciej to wina czlowieka...pojedyncze przypadki w doborze. swiece boscha masz z rdzeniem z miedzi i nieklem i jeszcze pokryte itrem elektrody (nie ma co nawet do tego porownywac ngk czy championa) wszystkie swiece do peżo 306 dostepne w inter cars fotach itd maja 0,8mm z katalogu i wszedzie jest że trzeba ustawic na 0,9mm a wszystkie 306 1.6 w cabriolecie maja miec przerwy 0,9 do 1,0mm, to normalne ze w takim przypadku bedzie Ci na benzynie chodzilo lepiej na wiekszej przerwie, jeżeli masz mocna cewke to nawet i na gazie i na gazie. jak sklepiesz na ponizej 0,9mm to nie bedzie dobrze

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 września 2012, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 31
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Wymienilem zmeczone juz oryginalne NGK BKR6EK na Denso K20TT i jest super :ok: Zniknal klasyczny problem w M50-tkach z wypadajacym zaplonem na wolnych obrotach na mocno rozgrzanym silniku (szczegolnie po dlugiej trasie czy kilku sprintach spod swiatel). Auto oczywiscie bez LPG. Musze zmierzyc spalanie, ale wyjezdzenie calego baku zajmie mi z miesiac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 września 2012, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
tam przerwa ma byc 0,9mm a na cienkich srednicach moze byc wiecej tak jak dales czyli 1,0mm dales. to nie jest wypadajacy zaplon tylko na biegu jalowym nie przepala mieszanki i sie dusi silnik dlawi na krotkiej iskrze. zaplon kolego wypasc moze gdy rozginasz elektrody. a u Ciebie na bkr6ek bylo gorzej wiec nie dopalalo po prostu mieszanki

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 listopada 2013, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
M54B30 jaka świeca? Katalogowo były tylko 4 elektrodowe. Koniecznie chcę 1 elektrodowe, bo auto niedługo będzie jeździło na gazie.
Denso IK20 odstęp elektrod 1.1 mm, czy Bosch 0 242 240 653 odstęp elektrod 0.7 mm? Wymiana co 30 tys km? Auto kolegi. Ja zawsze zakładałem do swoich aut świece z katalogu jedno elektrodowe, a nie dedykowane do do gazu, ale przy tym silniku w katalogu są tylko 4 elektrodowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 listopada 2013, 15:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: Volvo V70 2,4T MY99
Kod silnika: B5244T
Ja bym dał IK 20 lub nawet IK22


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 27 listopada 2013, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3612
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
m54b30 sie tak nie grzeje, nie ma takiej potrzeby

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 listopada 2013, 00:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 123
Lokalizacja: KT 34343 Tarnów
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
To jakie najlepsze do M54B30 bez gazowni bo ja teraz wrzuciłem na próbę Denso K20TT ale nie zdążyłem sprawdzić jak to chodzi bo auto poszło na lawetę i do malowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swiece zaplonowe jaki typ
PostNapisane: 29 listopada 2013, 00:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 122
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: e60 535d++
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154479&start=0
Hey,jakie swiece wlozyc do e46 3.0d 204 KM ? auto jest po programie + wywalony egr i kat. thx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL