BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 listopada 2014, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 46
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54
przekaźnik świec żarowych i sterownik to jest to samo ? bo wykazało mi bład przekaźnik świec żarowych sygnał niezrozumiały i co z tym fantem zrobić ? e46 320 136 km 2000 rok.

A czy roger masz masz stanie takie coś zeby sprzedać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 listopada 2014, 22:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
skiaba21 napisał(a):
przekaźnik świec żarowych i sterownik to jest to samo ? bo wykazało mi bład przekaźnik świec żarowych sygnał niezrozumiały i co z tym fantem zrobić ? e46 320 136 km 2000 rok.

A czy roger masz masz stanie takie coś zeby sprzedać??


W twoim silniku jest przekaźnik świec żarowych ( jest pod maską w czarnym pojemniku), jeśli przekaźnik będzie sprawny to pozostaje bezpiecznik F104 który jest schowany za schowkiem pasażera. Sterownik jest w nowszych silnikach M47N 150 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 17 listopada 2014, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 46
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54
OK dzięki guzior, ten przekaźnik o ile się nie myle jest koloru niebieskiego taka kostka którą się wtyka ?

są takie dwie rzeczy które ludzie mylą powiesz mi tylko to ??

Obrazek

A na tym zdjeciu właśnie zaznaczyli przekaźnik ?? bo to jest motor m47
A ten niebieski to jest sterownik ?? Ludzie piszą różnie bo się nie znają a ja już mam mentlik odpowiesz mi ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 18 listopada 2014, 17:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Do przekaźnika dochodzi gruby czerwony kabel, sprawdź czy jest napięcie na nim po włączeniu zapłonu kiedy silnik jest zimny, jesli nie będzie to znaczy że spalony jest bezpiecznik F104 który jest za schowkiem pasażera, jęsli będzie napiecie to przekaźnik walniety lub same świece.

Ps. Niebieski przekaźnik jest od DDE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 19 listopada 2014, 18:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Ja mam pytanie odnośnie akumulatora.
Czy prąd rozruchowy 720 A przy pojemności 90Ah będzie wystarczający do 330d?
Do tej pory miałem 900A, 95Ah i nie było nigdy problemów.

Czy 720A nie będzie za mało? W aucie jest duża navi i dodatkowo subwoofer.
Chciałem kupić centra futura 100Ah,ale w sklepie mi go odradzili,bo podobno BMW ma za słabe ładowanie do niego.
Jeżdżę ostatnio krótkie odcinki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 19 listopada 2014, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
JarekBDG napisał(a):
Ja mam pytanie odnośnie akumulatora.
Czy prąd rozruchowy 720 A przy pojemności 90Ah będzie wystarczający do 330d?
Do tej pory miałem 900A, 95Ah i nie było nigdy problemów.

Czy 720A nie będzie za mało? W aucie jest duża navi i dodatkowo subwoofer.
Chciałem kupić centra futura 100Ah,ale w sklepie mi go odradzili,bo podobno BMW ma za słabe ładowanie do niego.
Jeżdżę ostatnio krótkie odcinki.


Radził bym zmienić sklep skoro tak doradzają :)
Przeczytaj ten wątek i się wszystko wyjaśni.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=86920&start=20

Ja mam w e39 m57 od roku akumulator Forse 100AH 850A i jakoś nie mam problemów z ładowaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 20 listopada 2014, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 46
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54
Dzięki guzior pomogłeś bardzo :)
Na tym czerwonym co mówiłeś zeby sprawdzić zasilanie po zapłonie to mam też podłaczony moduł elektrycznej przepustnicy to pewnie zasilanie tam jest i bezpiecznik jest sprawny to pewnie moze być wina przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 21 listopada 2014, 00:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Ja mam włożony 90Ah / 750A do 330D od ponad roku albo i dłużej, nigdy nie miałem problemu z rozruchem, zimą odpala tak jak latem, też mam sporo elektroniki .

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 24 listopada 2014, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gorzyczki
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
około 90Ah i 700A i nie będziesz miał żadnych problemów, nie zawiedzie Cie nawet w duże mrozy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 4 marca 2015, 22:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 320d
Witam. Posiadam BMW E46 320d z silnikiem M47D20 z 98r, posiadam w niej ten podgrzewacz/dogrzewacz silnika, i mam pytanko ile wam mniej więcej zimową porą kiedy ten podgrzewacz pracuje auto spala według komputera? Mi aktualnie komputer pokazuje spalanie od 9.4 do 10.5 L na 100 km. To normalne spalanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 marca 2015, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie, do 7,5 moze dochodzic jak egr jest podlaczone. jak odlaczysz egr to spalanie musi spasc do 5-6 przy m47n z CR bo idzie wiecej tlenu auto sie nie dusi, przy m47 troche wiecej. ja nie przekraczam np sredniego 5 jak sie troche pilnuje a ogolnie nie przekraczam 6, 50% miasto, 50 trasa. podgrzewacz musi hulac inaczej nagrzewa sie dlugo

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 5 marca 2015, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 320d
Właśnie tak się zastanawiam co z tym spalaniem może być nie tak, auto kręcę trzymając się granicy 2500 obr. no nie raz i więcej złapie ale wiadomo jak to jest. Autem na co dzień robię dość krótkie odcinki nie przekraczające 10 km, rzadko też robię jakieś dłuższe trasy. Filtry mam wszystkie świeżo po wymianie, przepływomierz też jest ok i ogólnie auto ładnie pracuje, nie mam co do jego pracy zastrzeżeń. Więc tak zapytam,tak mniej więcej jakie mogą być przyczyny tak wysokiego spalania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 6 marca 2015, 10:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Przede wszystkim nie patrz na komputer - potrafi mocno ściemniać.
Po drugie - moje Pali średnio 7,5-8. W tym jest 50% miasto (odcinki z dużą ilością skrzyżowań lub ekspresówki do 15 KM) i 50% trasa (prędkość przelotowa 120-150).

Jeżeli przelatam bak głównie po mieście to spalanie podchodzi do 8,5 bez problemu.
A komp u mnie zaniża o 2 litry.

Ale moje wszystkie auta zawsze paliły więcej. Jeżdżę raczej dynamicznie, ale bez szaleństw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 6 marca 2015, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nic nie sciemnia, sciemnia jak tlenu nie lyka silnik i faktycznie tyle pali, dławi sie spalinami. moje tez palilo kiedys 7,5 ale zrobilem z tym porzadek (klapki, egr, filtr, wtryski - muszą byc w stanie idealnym, przeplywomierz, podgrzewacz), trzeba wiedziec o co chodzi w temacie...
tak ma palic chwilowe na 18 tkach przy stalej predkosci >>
Obrazek

tu przyklad na moim aucie (silnik slabo dogrzany po niecalych 10km jazdy):
https://www.youtube.com/watch?v=GD3ywx22a68

tu przyklad innego auta z YT:
https://www.youtube.com/watch?v=zkRffuebeBU

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 6 marca 2015, 20:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Według mnie odpięcie EGR szczególnie zimą podwyższa spalanie , w moim 330d z 9l zrobiło się 11l, natomiast w 320d była to kwestia 0,5l podwyższonego spalania.
Dodatkowo spaliny z wydechu śmierdzą bardzo intensywnie :cenzura:

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 6 marca 2015, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak auto leje i ma brudne wtryski to smierdzi na zimnym czy ma egr zamkniete czy nie. smierdzi tez i tlucze jak ma popalone swiece zarowe. odpiecie egr daje wiecej tlenu silnikowi. przeplywka musi byc jeszcze w dobrym stanie. spalanie spada wtedy. niektore auta po odpieciu wezyka egr przestają kopcic, to samo przy programowym domknieciu disem. spalanie obniza tez usuniecie klapek. silnik nie schodzi z obrotow jak pusci sie gaz.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 7 marca 2015, 00:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Tak wiem, pisze bzdury i się nie znam a silnik mam zajechany :zawstydzony:
Napisałem jak jest w przypadku sprawnego silnika, i to nie jednej sztuki tylko kilku egzemplarzy, nie mam zamiaru nikogo przekonywać że mam racje.
Wiem też że na temat egr są różne teorie i nie wnikam kto ma racje.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 7 marca 2015, 02:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: m57
przy odpiętym egr, przy zimnym silniku zawsze powoduje większe spalanie paliwa, i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 7 marca 2015, 19:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Nie do końca tak jest, ponieważ po odpieciu EGR przeplywka widzi wiecej tlenu. Do silnika naplywa wieksza jego ilosc za kazdym razem kiedy cisnie sie na gaz. Spalanie na kompie spada dość mocno po odlaczeniu EGR. Samo nagrzewanie się silnika 2 litrowego z wyłączonym EGR trwa chwilę prawie tyle samo co silnika z podłączonym EGR, więc nie ma co wnikać w temat samego nagrzewania (ja nie zauwazam zadnej roznicy, mam mniejszy uklad). U mnie nagrzewa się na 4-5km. Samo wyrzucenie klapek powoduje napływ większej ilości powietrza co podnosi temp spalania (wieksza ilosc powietrza to wiecej tlenu = wyzsza temp spalania,wyższa temp spalania to spalanie skuteczniejsze). Druga sprawa silnik nie schodzi z obrotów wtedy za kazdym razem puszczajac gaz pod obciazeniem nie zwalnia tak szybko. Auto ktore jezdzi z EGR za kazdym razem kiedy przyspiesza dlawi sie swoimi spalinami przez moment. Wszystkie dwulitrowe poliftowe auta BMW E46 do marca 2003 beda tak mialy druga sprawa szybko nagrzewaja sie te wszystkie ktore maja mniejszy uklad chlodzenia (bo sa 2 rodzaje). Sprawdzalem na kilkudziesieciu. W 3 litrówce jest tak samo, tylko że grzeje się dłużej.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d i inne D Wszystko o zimowych problemach .Zdjęcia!
PostNapisane: 7 marca 2015, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
PS. Spalinami jak komuś śmierdzi to niech zmieni stacje zastosuje sobie depresator na obnizenie temp zaplonu ON zimą i doprowadzi wtryski do ideału + wymiana świec zarowych. Czy mam odpiety wezyk z EGR czy nie to mogę się zaciągać spalinami z wydechu i nie czuje nic na cieplym a na zimnym czuje to samo co z podlaczonym egr (to samo co w 5 letnim VW TDI). Słaba ropa sie w niskich temp po prostu nie spala. Wystarczy pojezdzic na slabej ropie na krotkich dystansach i odklada sie wtedy mega nagar na wtryskach bo temp zaplonu slabej jakosci paliwa wzrasta. Wtedy ON nie spala sie prawidlowo. Wtryskami BOSCH-a z CR zajmowałem się jak tylko weszły na rynek po 2000r. także jednak będę się trzymał swojej wersji spalania i swoich teorii :oczami: :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL