BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e46 320i m54 brak mocy,błedy.
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
@ryszard55 - tych części jeszcze nie wymiałem - nie wiem w jakiej są kondycji ... Tak wiem wstyd o tym pisać :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i m54 brak mocy, błędy
PostNapisane: 18 stycznia 2017, 20:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
Witam.
Mam taki problem - brak mocy w bmw e39 m54b22 2001r. licznik 281500km (teoretycznie) lpg Prins VSI około 10lat
Teraz po kolei:
W czerwcu 2016 pomiar na hamowni(rolki) benzyna 134,7KM, lpg 135,4KM pomiar po wymianie oleju i filtrów (razem z paliwa i lpg)
Wymienione po pomiarze:
1. Odma + przewody (febi + ori)
2. świece NGK + fajki cewek bosch
3. wymieniona uszczelka pod klawiaturą (ori)
4. termostat (weihle)
5. zregenerowane wtryski lpg + reduktor
6. wymienione przewody podciśnienia
7. sprawdzony zawór DISA (ok)
8. wymieniona chłodnica
9. wymieniona pompa paliwa
10. wymienione 2 sondy lambda za i przed katalizatorem
11. sprawdzone ciśnienie na cylindrach 12, 11,7, 11,8, 12, 12,1, 11,9
12. 2 x wymiana oleju na valvoline 5W40 (bierze około 3l/10tys)
Pomiar na hamowni po przejechaniu 30 000km 18.01.2017 pb 149,5KM, lpg 142,1KM.
Błędy jakie pokazuje INPA to - 11. cooler outlet i 79 lambda probe after cat. Bank 1 (sonda była wymieniona na boscha i dalej pokazuje).
Czy jet ktoś kto może powiedzieć gdzie spierdzieliło 20KM i co zrobić żeby wróciły, po podpięciu pod inne kompy nie pokazywało innych błędów a mechanik (specjalizujący się w bmw) stwierdził że auto jest ok (chyba mnie olał)
Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i m54 brak mocy, błędy
PostNapisane: 18 stycznia 2017, 21:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Witam chciałbym zaproponować ofertę swojego warsztatu być może komuś w czymś pomogę po przez kontakt telefoniczny. Warsztat Auto Kamyk zajmujemy się fachowo uszczelnianiem zaworów w autach marki BMW w silnikach benzynowych w których jest to wada fabryczna kiedy auto zaczyna kopcić na niebiesko i pobierać olej silnikowy. Oferujemy wymianę uszczelniaczy zaworowych BEZ zdejmowania głowicy !!! również błędy związane z silnikiem valvetronic oraz inna diagnostyka.Raszyn koło Warszawy TEL 781-910-045


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i m54 brak mocy, błędy
PostNapisane: 28 lutego 2017, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
Najczęstszą przyczyną braku mocy względem serii w tych silnikach jest wyeksploatowane osprzętu silnika tzn Vanos, disa, wydech. Czasem powodem jest sam stan silnika. Te ciśnienia, które podałeś to były mierzone na ciepłym silniku. Żeby zrobić to jak należy,y to musiałbyś rozebrać silnik i wpakować worek siopy. Można to podleczyć strojeniem sterownika. Zerknij na FB RACEMODE.

_________________
Regeneracja Vanosów do silników z serii N42, M50, M52, M54, M56, M62, S50, S52, S62. Usunięcie terkotania i poprawa osiągów!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i m54 brak mocy, błędy
PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 23:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
podpinam sięi jestem ciekawy czy ktoś potwierdzi:
Mam wrażenie, że u mnie też jakby brakowało mocy powyżej 3 tys.. Czytałem wiele razy że powyżej powinien być odczuwalny skok mocy na plus. A ja mam odwrotne wrażenie, że auto ładnie ciągnie mi na dole 2-3 bieg od 2tys do 3 tys obr. Ale powyżej 3 tys jakby silnik miał kryzys. Czy możliwe, że któryś vanos w ogóle nie działa? Mogę je na próbę bezpiecznie odłączyć?
Powtarza się też schemat, że przyspieszanie przez mocne wciśniecie gazu daje stopniowo coraz gorszy efekt, niż gdy wciskam gaz płynnie (i tak staram sie jeździć). Zauważyłem, że auto nagle dostaje mocy gdy na moment odpuszczę przyspieszanie i spadnie wskazówka ekonomizera i wtedy z powrotem wduszę pedał. Komp coś miesza? Normy spalin? Lambdy?
Silnik odpala od strzałą i pracuje równo, odczuwam delikatne "podskoki" silnika gdy ma około 60stopni (komp zmienia dawki?). Przy dojeżdzaniu do świateł obroty tez potrafią zejść do 600. Na 1 biegu czuć mocno nieliniowe przyspieszanie.
Odma czysta i sprawna Zrobiłem VANOSy przy okazji wymiany uszczelki w moim M54b22, ale dużej różnicy nie odczułem. Disa bez luzów szczelna, Na jałowym jest otwarta, po zgaszeniu silnika widziałem, ze się zamyka (tak ma być?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL