BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 16:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Witam! Mam problem ze swoim BMW. 330d 2003r. silnik m57 ten (184km). Początkowo auto długo kręciło na ciepłym silniku, później zapalił jak delikatnie ostygł (tak po 2-3 godzinach) a po dłuższej wycieczce wakacyjnej zapalał tylko jak był całkowicie zimny, w tej chwili nie zapala w ogóle. Gdy zastosuje "plak" lub samostart odpali i chodzi idealnie równiutko, nie kopci, jest moc.
Podpinałem pod kompa i wyskoczył błąd niskiego ciśnienia na listwie wtryskowej przy rozruchu. Wymieniłem pompę (kupilem tańszy zaminnik) tą w progu i dalej problem jest ten sam, zmierzone ciśnienie miernikiem tuż za filtrem ropy wynosi 3,8 bara przed rozruchem a w czasie pracy 3,5 około. zna ktoś odpowiednie ciśnienie jakie jest wymagane? Lub może zmierzyć u siebie? Co może być problemem, że auto nie puszcza zapłonu?
Ja obstawiam jeszcze:
Błąd czujnika w ciśnienia w filtrze paliwa
Leje któryś z wtrysków i przez to małe ciśnienie na listwie
czujnik wału lub walka
czujnik ciśnienia na listwie
elektrozawór na pompie
pompka w baku

Sam już nie wiem, wymienianie tego wszystkiego po kolei metoda prób i błędów zrujnuje chyba mój budżet, spotkał się ktoś z czymś takim? Jakieś pomysły? Bedę bardzo wdzięczny za pomoc bo niunia stoi w garażu już chyba z pół roku:(

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 15:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
barflol w trzech tematach zadałeś to pytanie ja po przeczytaniu tych tematów w ślepo bym kupował ten czujnik położenia wałka rozrządu wszystkim pomaga na kompie błędów nie masz im też się nie pojawiały wymieniaj czujnik

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Wpisałem na innych podobnych postach to samo pytanie bo tam wypowiadało się parę zorientowanych osób ale póki co bez odpowiedzi .
No ale własnie u mnie wyskoczył błąd niskiego cisnienia na listwie przy rozruchu... Myślałem o tym czujniku wałka ale wydaje mi się że problem będzie własnie z tym ciśnieniem

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 18:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Ja tez mialem problem z cisnieniem w swoim aucie, wyskakiwal blad cisnienia. Jeden specjalista z forum(ma swoj warsztat) kazal mi wymienic przeplywomierz, pompe pod progiem i czujnik cisnienia na listwie. Ale jeszcze wolalem sprawdzic dokladniej. Okazalo sie, ze ten specjalista za bardzo nie kumaty. Pojechalem do stando za wroclawiem i okazalo sie, ze pompa podprogowa jest padnieta. Wczesniej wymienilem przeplywke, ale w stando powiedzieli, ze to nie wina przeplywki(nowy bosch). Stara byla dobra. Wymienilem podprogowke bosha(lepiej markowe, bo tanie od razu moga byc padniete) i od razu problem znikl. Cisnienie podacz pracy bylo okolo 3,5 jak u Ciebie, wiec raczej jest w normie. A po zmianie biegu z 2 n 3 przy gwaltownym gazie potrafilo spasc nawet ponizej 2,0. Przeczyscilem tez wszytskie styki od wtryskow i czujnika cisnienia na listwie cr. Wymienilem pompe w baku siemensa vdo, przeczysczony zawor egr, elektrozaworki egr 2 sztuki, kolektor(ktos juz wczesniej wymienil kolektor bez klapek), wszytskie przewody podcisnienia na nowe, filtry, itp. I teraz jest gitara wszytsko ok, auto ciagnie bez problemu i mniej pali. ;) Radze przeczyscic styki na wtryskach i czujniki, troche roboty jest, ale warto. Ale wszytsko wsazuje ze masz padniety czujnik walka. Specjalistow jest wielu kazdy chce kase, a z jakoscia roboty nie do konca... ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 18:35 przez Benedykt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 19
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Po Twoim opisie na 90% stawiam na któryś z wtryskiwaczy, proponuje zmierzyć je menzurkami i wszystko będzie jasne, jeżeli nie masz takiej możliwości, jest jeszcze jeden sposób, tyle że bardziej praco- i czasochłonny, po kolei trzeba zaślepiać przewody zasilające poszczególne wtryskiwacze w paliwo, jeśli przy którymś silnik odpali, masz winowajcę, tylko trzeba pamiętać, żeby przewody elektryczne wtrysków były cały czas do nich podpięte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 29 grudnia 2010, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Dzisiaj czytalem artykul w gazecie o e39 i " Typowa usterka jest w tym wypadku problem z zapalaniem, kiedy silnik jest cieply. Skutecznym rozwiazaniem jest regeneracja pompy wtryskowej, aby przywrocic jej odpowiednie cisnienie (koszt kilku tysiecy zlotych). Rozwiazaniem doraznym (skutkuje na rok dwa, a nawet dluzej) jest montaz malego ukladu elektronicznego, ktory oszukuje jeden z czujnikow temperatury i wymusza zalaczenie swiec zarowych oraz zwieksza rozruchowa dawke paliwa(koszt ok. 250zl). "" Proponowal mi to elektryk w satndo za 400 zl, jechalem z tym przez chwile. Auto mialo wiekszego kopa i powiedzial, ze zmiejszy to zuzycie paliwa(jak taki chip niby, do konca nie wiem). Ale u mnie winna byla podprogowka, wiec obeszlo sie bez tego "dodatku". ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 18:37 przez Benedykt, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 29 grudnia 2010, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 330D e46
Kod silnika: M57D30
Witam
przed inwestowaniem w pompe cr oraz czujniki walu oraz rozrzadu sprawdz ...

-zaworek inaczej zwany granicznik ciśnienia - z wiekiem lubi sie zaciąć lub tez podlazł jakis brud .... czyli sprawdz wartosci cisnienia podczas jego pracy (przy jakim cisnieniu puszcza nadmiar paliwa , czy jest szczelny)- nr reaolem 13537787538

-zaworek inaczej zwany zawor podgrzewania - nr reaolem 13327787822

-sprawdz czujnik cisnienia na filtrze paliwowym nr reaolem 13327785354....czyli czy wartosci z niego pokrywaja sie ze wskazaniami z manometru


-jezeli jestes pewien pompy progowej sprawdz pompe w zbiorniku ( zasila ona podprogowke podbijajac jej cisnienie nie mniej niz 0,5 bara, dodatkowo gdy jest nie sprawna moze wręcz blokowac pracę w/w pompy progowej) -nr reaolem -16146768488

Czyli ....pomka zbiornik MINIMUM 0,5 bara + progowka MINIMUM 3,5 bara= prawidlowe cisnienie -( o ile nie ucieka ci paliwo nadmiarem o ktorym wczesniej pisalem)


Tak dla info ...BMW w tamtych latach zakładało na pierwszy montaż pompy firmy PIERBURG-(teraz przejęte przez Automotive)

Podczas postoju oraz równomiernej jazdy z umiarkowanym obciazeniem powinienes miec okolo 4,2 bara, natomiast podczas pełnego obciązenia nie powinno Ci spasc ponizej 3,7 bara....przynajmniej tak jest u mnie

Blad niskiego cisnienia wywala ( nie pamietam już dokladnie) cos okolo 3,1- 3,4 bara.



Czujnik walu oraz rozrzadu ???? Co ma piernik do wiatraka? ( a po drugie komp wywalilby Ci bład).... do tego podczas przekrecenia kluczyka na zapłon pomka JUZ powinna podbic cisnienie)

pozdrawiam
ps: gdy uporasz sie z problemem nie zapomnij napisac jak udało Ci sie załatwic problem ( info dla potomnych)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Dziękuje za odpowiedzi, szczególnie dla 2jajeczny:) Sprawdzę to, nie mniej jednak czekam na kolejne info, może komuś jeszcze przydarzyło się dokładnie to samo

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 00:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: było E39
Kod silnika: M57T2 D25
barflor napisał(a):
Dziękuje za odpowiedzi, szczególnie dla 2jajeczny:) Sprawdzę to, nie mniej jednak czekam na kolejne info, może komuś jeszcze przydarzyło się dokładnie to samo

Mam podobne problemy ze swoim M57 (142kW). Bardzo długo kręci zanim odpali. W czasie zimy aku mi przez to siada, bez podładowania aku nie da rady odpalić.

Wg. komputera mam za małe ciśnienie na listwie CR w czasie odpalania (nie pamiętam dokładnie, ok. 1,5 bar), ale po odpaleniu silnika wszystko jest już w normie (ok. 4 bar).
- Wymieniłem pompę podprogową (Pierburg), nie pomogło.
- Wczoraj wymieniłem filtr paliwa, okazało się że nie mam uszczelki pod czujnikiem ciśnienia na filtrze i na nowym paliwo uciekało... Założyłem stary filtr i nie cieknie. Kupię o-ringa to założę nowy ale nie wierzę, żeby to było przez uszczelkę na tym czujniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 21:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ..czujnik ciśnienia na szynie Cr ,lub regulator ciśnienia na szynie cr.
Tu szukaj kłopotu.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
No można powiedzieć, że uporałem się z problemem. Szczególne podziękowania dla 2jajeczny i Roger - nysa. Auto jeszcze nie jest gotowe, stoi u mechanika ale problemem było zawór regulacji ciśnienia (500 zł orginał boscha), przełożony z innego bmw sprawił, że niunia odpaliła bez problemu. Teraz tylko czekam na części ze sklepu. Jeszcze raz wielkie dzięki

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e39 3.0d
Kod silnika: M57306D1
Witam mam Bmw e39 3.0d 184km.Tez nie pali:(Dam mu plaka i pali jak dziecko:)Warsztacie powiedzieli ze to wtryski leja:(Czy moze to byc przyczyna tego ze nie pali?Prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
No jak widziałeś powyżej kolego. Przyczyn może być przynajmniej 6. Najpierw podłącz pod komputer i zobacz co wyskoczy, pewnie błąd niskiego ciśnienia na listwie cr.

Możliwe przyczyny:

1. pompka w progu - niskie ciśnienie. Sprawdzic wartość ciśnienia manometrem tuz za filtrem paliwa. prawidłowo ok 4 bar
2. czujnik ciśnienia na filtrze. sprawdzić czy wartości z manometru pokrywają się z tymi na kompie diagnostycznym
3. lejące wtryski
4. tak jak w moim przypadku było - regulator ciśnienia na pompie (500zł orginał)
5. umierająca wirowa pompa cr
6. czujnik ciśnienia na listwie cr
lub czujniki wału lub walka rozrządu

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e39 3.0d
Kod silnika: M57306D1
Ale u mnie chyba wtryski leja:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
maniu19_89 napisał(a):
Ale u mnie chyba wtryski leja:(
Chyba, czy na pewno? Jak chcesz wszystko wymieniać po kolei to możesz gdybać a jak chcesz wymienić to co szwankuje to bez porządnej diagnozy się nie obędzie. Tak jak napisał Ci barflor, przyczyn może być kilka, ostatnio sam miałem taki problem i u mnie to była pompa paliwa podprogowa. Sprawdź błędy na kompie jakie masz, możesz też sprawdzić jakie masz korekcje na wtryskach.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e39 3.0d
Kod silnika: M57306D1
byłem na komputerze i mam tylko błedy z ABS.Bo czujniki sa zwalone tylne bo i predkosc nie działa ani ekonomizer:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
maniu19_89, nie odpala Ci auto i nie masz żadnych błędów w silniku? Tylko te dotyczące ABS? Gdzie to sprawdzałeś, jaki komp i jaki soft? Może warto jeszcze jakiegoś kompa podpiąć?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e39 3.0d
Kod silnika: M57306D1
Podpinał mi nowego Katesa i sprawdzał wszystko.Tu koledzy mi pisza ze wtryski moga lac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
podol napisał(a):
maniu19_89, nie odpala Ci auto i nie masz żadnych błędów w silniku? Tylko te dotyczące ABS? Gdzie to sprawdzałeś, jaki komp i jaki soft? Może warto jeszcze jakiegoś kompa podpiąć?

podaj czym diagnozowałeś?. :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
Maniu pisze, ze sprawdzali mu przelewy i sa za duze, wiec nie ma co sprawdzac dalej bo przez nieszczelne wtryskiwacze inne parametry przeklamuja (wspolczynnik wypelnienia wartosc cisn itd). Moim zdaniem mechanik dobrze wykonal diagnostyke i na 99% znalazl usterke teraz tylko je naprawic/wymienic. Podpial sie pewnie KTSem 5xx lub6xx (taki boschowski komputer diagnostyczny). blad spadku cisnienia na listwie powinien jednak byc zarejestrowany.

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL