BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 16 marca 2011, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co czytalem, to vanos kosztuje 5 tys + robota. Trzeba miec specjalne blokady wiec raczej usluga do najtanszych nie bedzie nalezala. Vanos wystepuje tylko w oryginale, wiec jak ktos Ci zalatwi go 20% taniej to super, ale jak 50% to raczej bym nie ryzykowal. Do tego warto od razu zrobic lancuch rozrzadu + wsyzstkie napinacze, slizgi itp. Z tego co pamietam materialy kosztuja w okolicach 2 tys zl. Aso zaleca w silniku z vanosami zmiane lancucha co 200 tys. Jak auto bierze olej a odma byla zmieniona to sprawdz cisnienie sprezania. Jak bedzie odbiegalo od normy, to moga byc zapieczone pierscionki i nafta pomoze, jesli nie, to wtedy pomyslalbym nad zmiana silnika. Wlozenie m62b44 to moze nie byc calkiem plug and play, chocby za sprawa elektronicznej przepustnicy, ktora w starszym silniku nie wystepuje. Raczej zlecilbym to firmie, ktora zrobila juz kilka takich projektow.

Co do vanosa to Nikodem przyblizy Ci szczegoly i koszty naprawy. Cene rozrzadu powie Ci stones1 a o polecanych warsztatach mozesz poczytac w stosownym dziale.

Jak Cie nie stac na w/w naprawy to sprzedaj auto, puki jeszcze trzyma sie kupy. m52 jest duzo tanszy w utrzymaniu i vanos nie robi takich klopotow. Ewentualnie m62 bez vanosa jest mniej problemowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 11:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 735
Kod silnika: m62B35tu
Witam

Odświeżam temat

U mnie również pojawia się błąd camshaft control nr błedu 33 sprawdzane inpą.

Czasem przy ostrej jezdzie , częste przyspieszania , jazda krótkie odcinki hamowanie , znów przyspieszanie potrafi zapalić się kontrolka silnika. (bardzo sporadycznie)

Auto jeździ normalnie , jedynie problem jest z odpalaniem . NIe równo pracuje , potrafi zgasnąć.

Vanosy troche klepią.

W tym wątku padły ostre słowa dotyczące m62 tu , w innych wątkach również na innych forach spotkałem się z wieloma wypowiedziami że klepiące vanosy nie zawsze odzwierciedlają ich zużycie. Ktoś wymienił i po 5 tyś miał ten sam odgłos , wymiana była robiona w aso.

Powracając do błędu camshaft control . Czy po zdjęciu pokryw zaworowych można coś stwierdzić .
czytałem również że można zkorygować położenie wałków rozrządu i na pewnien czas to pomaga ale poźniej znów potrafią się "rozjechać"

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 20:33 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:34 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 09:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Beisan juz robi zestawy uszczelniaczy do M62TU.
Na ich stronie juz jest nawet procedura wymiany:
http://www.beisansystems.com/procedures/m62tu_vanos_procedure.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 14:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
bastaz napisał(a):
Beisan juz robi zestawy uszczelniaczy do M62TU.
Na ich stronie juz jest nawet procedura wymiany:
http://www.beisansystems.com/procedures/m62tu_vanos_procedure.htm


Ta procedura wymiany jest już dawno, pokaż mi tylko stronę na której można kupić zestaw do naprawy.
Kiedyś to sprzedawali ale już chyba ponad rok ni ma :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
http://www.beisansystems.com/products.html

Przecież tu można kupić, 77$ z wysyłką do PL. Płacisz PayPalem. Szybko i bezpiecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 17:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Te zestawy były na allegro jeszcze kilka tygodnie temu. Tyle tylko że po zastosowaniu tego zestawu jak vanosy klepały tak klepią dalej. Facet się wycofał ze sprzedaży...

Zresztą co komu po tej procedurze jeśli trzeba mieć narzędzia do ustawienia rozrządu i vanosów.

Chcecie się pozbyć problemu to trzeba wymienić na nowe.

matimoto napisał(a):
Ktoś wymienił i po 5 tyś miał ten sam odgłos , wymiana była robiona w aso.

Bzdura, kolega wymieniał vanosy już w kilkunastu silnikach M62 i w żadnym egzemplarzy nie pojawił się problem z klepaniem.

Wrażenia że samochód nadal dobrze jeździ mimo klepiących vanosów to autosugestia. Po ich wymianie ludzie poznają na nowo swoje samochody...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 18:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
bastaz napisał(a):
http://www.beisansystems.com/products.html

Przecież tu można kupić, 77$ z wysyłką do PL. Płacisz PayPalem. Szybko i bezpiecznie.


A no rzeczywiście dawno nie wchodziłem, dzięki za info :ok: .

Tyle, że z tymi uszczelkami jest tak jak pisze dray i jakby ktoś chciał zregenerować sobie vanosy to nie będzie to samo co wymiana na nowe. Vanosy albo od razu po wymianie klepią albo po paru tysiącach - na pewno nie ma co liczyc na 200tyś :hyhy:

Poza tym jest to mało opłacalna procedura i pozorna oszczędność jeśli w perspektywie mamy zamiar dłuższy czas cieszyć się jazdą V8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 1 lutego 2017, 16:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Lokalizacja: wroc
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62B44Tu
Garaż: http://www.maxbimmer.pl/topic/29534-tou ... wnia-str2/
Wątek stary, ale problemy M62TU pozostały :P i pewnie komuś się przyda.
Tak się składa, że miałem w 540i ten sam błąd Camshaft Control w INPIE. Vanosy i rozrząd były wymieniane przez porzedniego właściciela. Silnik pracował cicho (ja na filmiku z pierwszej strony też słyszę Vanosy. U mnie znacznie ciszej pracował). Nowe oba czujniki wałków nieco poprawiły pracę, błąd pojawiał się rzadziej, ale wracał raz na jakiś czas. Ostatecznie okazało się, że rozrząd był odrobine przestawiony. Po korekcie błąd zniknął i nie wrócił. A przejechałem ze 20tyś

_________________
E39 540i Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 1 lutego 2017, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Z m62tu po naprawie ślizgów i vanosów problem jest najczęściej nie w źle ustawionym rozrządzie tylko w blokadach z Chin, które znacznie odbiegają wymiarami od oryginalnych.

Chińskie blokady wałków są ok, problem jest z blokadą do ustawienia pozycji talerzyka z którego czujnik wałka odczytuje pozycje
To ten na foto

Obrazek

Wtedy nawet jak rozrząd jest ustawiony idealnie to mamy właśnie ten błąd, bo talerzyk jest w minimalnie złym położeniu

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
witam
mam problem pojawił się klekoczący dźwięk spod maski. mechanik zmienił napinacz łańcuszka rozrządu. Po podłączeniu INPY wyszedł błąd. Pomóżcie czy to możliwe żeby mechanik bez blokad wymieniając tylko napinacz (twierdzi że to nie możliwe) przestawił jakoś rozrząd? czy raczej coś z Vanosem jest nie tak (rok temu miałem vanosy regenerowane)

błąd z inpy to:
33 camshaft control


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 12:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
jakbyś miał przestawiony rozrząd to by bardzo kulała praca na zimnym, na ciepłym nawet znośnie

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
jeszcze nie doprowadziłem do porządnego rozgrzania, choć mój ojciec twierdzi że się uspokaja bo to jego fura.
praca ogólnie równa tylko na zimnym teraz głośno. Sprawdzę rozgrzeję go jeśli się wyciszy to jednak udało się mechanikowi przesunąć rozrząd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i M62B44TU Camshaft Control
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
niestety po rozgrzaniu ciągle tak samo klekocze, czyli definitywnie Vanos? mogło się takie coś stać po 10 tys km od regeneracji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL