BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 15:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 27 grudnia 2012, 01:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Niekoniecznie musisz wymienić pozostałe wtryski.
Pytanie czy nowo zamontowane zostały zakodowane odpowiednim kodem IMA?
Zakładam że tak. Według mnie musisz wymienić jeszcze 1 ale nie kupuj nowego tylko wsadź któryś z wyciągniętych.
1 szt masz na 100% uszkodzoną, 2 powinna być w miarę sprawna i tą właśnie należy zamontować.

Jak nie będziesz mógł sobie poradzić daj znać na pw. ;)

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 27 grudnia 2012, 01:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
bez IMA równiez powinno działac jeśli słupek zdrowy.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 27 grudnia 2012, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Więc tak dzisiaj sprawdziłem korekcje na zimnym silniku po odpaleniu wyglądały tak:
cyl1 -2.14
cyl2 -0.23
cyl3 0.21
cyl4 2.19
wyciągnąłem wtrysk 1 i w jego miejsce wsadziłem stary z 4 cyl po wymianie:
cyl1 -0.66
cyl2 0.27
cyl3 0.23
cyl4 0.20
lecz podczas jazdy na cyl 1 korekcje wzrastaja nawet do -4.00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 27 grudnia 2012, 23:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Spróbuj włożyć kolejny wtrysk, jak widzisz 1 jest na 100% uszkodzony, jeśli po tym nie będzie poprawy tylko wymiana na nowy. Taki już urok diesla , za to tanio się jeździ i z czasem wymiana wtrysków się zwróci.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość.
Zgodnie z regulaminiem odświeżam temat cykania w 320d 150KM w moim przypadku rocznik 2001
u mnie cykanie wygląda jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=gALwAFFoGHk&NR=1 na biegu jałowym
podczas przyspieszania od 1500 rpm metaliczny odgłoś strzelania jak by coś było w cylindrze ale nic tam nie ma
Kompresja 27 atm na 1,2,3, na 4 26atm test przelewowy niewielkie różnice na wszystkich czterech
Żadnych błędów w inpie i disie. Co wiec może być przyczyną??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 03:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Dźwięk nagrywany kamerą nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością.
Może to być wtrysk, pompa vacum, coś na napędzie (napinacz, pompy, rolki) , rozrząd , panewka.
Na odległość ciężko powiedzieć, dobry mechanik jest w stanie sprawdzić co tak klepie.
Radze zainteresować się problemem bo możesz uszkodzić silnik.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
W mojej okolicy nie ma dobrego mechanika, przynajmniej do samochodów innych niż fiat 125p itp...
Problem powstało po wyciągnięciu wtrysków ponieważ 2 się zablokowały zrobiłem sobie puler i je wyciągnołem wyczyściłem tylko te 2 zablokowane czyściłem, wymieniłem podkładki nasmarowałem żeby nie zapiekło ponownie i złożyłem i w tym momencie zaczeło się to klepanie na biegu jałowym
oraz w czasie jazdy takie jak na filmie piotrek200411 w tym temacie następnie zrobiłem test przelewowy i na 1 cyl wtrysk napełnił połowe kubka jednorazowego a pozostałe 3 cylindry ledwo na dnie wiec wyciągnołem wtrysk okazało się że jak nim ruszam coś w śrotku się rusza rozebrałem i okazało się że sprężynka wchodzi głębiej do pokrywy niż w i nnych wtryskach sprawdziłem pod sprężyną podkładka była wiec wszystko było na miejcu po założeniu wtrysku z powrotem auto nie zapaliło wyskoczył błąd ciśnienia na szynie cr. Zamówiłem używany wtrysk założyłem oczywiście zmieniłem podkładkę sprawdziłem sobie kompresje nie zmieniła się na wkręconych świecach 26 atm a wiec jak na innych test przelewowy jak wspomniałem w poprzednim poście minimalne różnice w napełnianu kubków.
Wiec pytanie czy jeśli ruszałem tylko wtryski może klepać przez to że na 4 cylindrze jest różnica 1 atm? i będzie tam przedmóch jeśli coś zostało w gnieździe? Spróbuje posłuchać silnika i określić miejsce stuku.
Dodam że jakiś rok temu rozbierałem głowice z powodu spadku kompresji na 1 cylindrze o 14atm ponieważ przytopiła się świeca żarowa i zarysowała gniazdo zaworowe wiec wypolerowałem pastą wszystkie gniazda w głowicy. Po tym małym remoncie silnika wszystko dobrze działało aż do teraz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 17:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
W tych wtryskach jest kulka pod sprężynka i pewnie Ci wypadła.
Jeśli przed demontażem było wszystko ok(tzn nie klepało) to znaczy że któryś wtrysk jest uszkodzony.
Wiem jak to sprawdzić ale na odległość nie bardzo mogę pomóc.
Sprawdzałeś korekcje na kompie?
Wtryski po rozebraniu trzeba odpowiednio poskładać, podkładka w środku i talerzyk w odpowiedniej kolejności.
Jeśli zamieniłeś je miejscami trzeba je również zakodować.
Jeśli dźwięk który słyszę na filmie powoduje uszkodzony wtryskiwacz to na słuch powinieneś dojść który i go wymienić.

Mocno kopcisz na postoju? Pod obciążeniem?

Różnica 1 atm w kompresji nie ma znaczenia.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Dzisiaj polerowałem gniazdo wtrysku numer 4 papierem 2500 i po złożeniu kompresja podniosła sie o 1 atm wiec na wszystkich cylindrach jest równo. Po przesłuchaniu dokładnie całego silnika doszedłem do tego że metaliczne stukanie dobiega z wtrysku na 4 cylindrze. Czy jest taka możliwość aby wtrysk z korektą 0 w Inpie i w teście przelewowym był dobry i stukał metalicznym dzwiękiem? A jak wyciągnołem wtrysk i wstrząsałem to nic nie było słychać? Wtrysk złożyłem dobrze ponieważ już kilka rozkładałem wiec jestem tego pewnien. Auto nie kopci na postoju w ogóle a po wciśnieciu pełnego gazu nie ma czarnej chmury czy coś delikatny dym zostaje. Wtryski są prawidłowo zakodowane również ten który wymieniałem na 1 cylindrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 41
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
don_jonson, kolego nie raz przez przepływomierz klepią wtryski

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129624


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
parametry przepływomierza 1200-1300 ciśnienie cr takie samo jak zakładane. A może on powodować klepanie tylko 1 wtrysku? Podkeślam że wszystko było ok a jak rozkreciłem wtrysk żeby go wyciągnać a następnie złożyłem i wyczyściłem po wsadzeniu auto zaczeło klepać na 4 wtrysku i na 1 i co się okazało 1 padł że auta nie można było zapalić i był błąd ciśnienia czujnika cr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Dzisiaj znalazłem źródło metalicznego dźwięku okazały się nim metalowe spinki wtrysków weżyka powrotu paliwa.
Wystarczyło docisnąć płaskim śrubokrętem końcówki wtrysków gdzie wchodzą spinki aby nie wibrowały i nie powodowały metalicznego pogłosu.
Wiec zostaje tylko cykanie wtrysku na postoju i w trakcie przyspieszanie konkretne stukanie w przedziale 17500-2750 Im wyszszy bieg tym bardziej słyszalne.
Proszę o odpowiedź na pytanie czy wtrysk który ma dobry przelew i korektę w inpie może powodować takie stuki?? Oraz czy przepływomierz może powodować że stuka tylko 1 wtrysk?
I pytanie z innej beczki czy ilość powietrza mnierzonego przez przepływomierz ma coś do ciśnienia turbiny? W sensie im wiecej zmierzy przepływomierz tym wiecej będzie dmuchała turbina?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 23:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
don_jonson napisał(a):
Proszę o odpowiedź na pytanie czy wtrysk który ma dobry przelew i korektę w inpie może powodować takie stuki??

TAK
don_jonson napisał(a):
Oraz czy przepływomierz może powodować że stuka tylko 1 wtrysk?

NIE
don_jonson napisał(a):
I pytanie z innej beczki czy ilość powietrza mnierzonego przez przepływomierz ma coś do ciśnienia turbiny? W sensie im wiecej zmierzy przepływomierz tym wiecej będzie dmuchała turbina?

Nie do końca, jeśli turbo nie nadmucha to przepływka nie zmierzy.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
don_jonson napisał(a):
I pytanie z innej beczki czy ilość powietrza mnierzonego przez przepływomierz ma coś do ciśnienia turbiny? W sensie im wiecej zmierzy przepływomierz tym wiecej będzie dmuchała turbina?

Nie do końca, jeśli turbo nie nadmucha to przepływka nie zmierzy.


Tak, tylko do pewnego poziomu. Jesli przepływomierz zmierzy więcej niż potrzeba turbo nie nadmucha więcej. Łatwo to sprawdzić "uszkadzając" przepływomierz duza dziurką na tyle duża by przepływomierz mierzył 1600 jednostek. Poziom ten jest wyskalowany poprzez zadane wartości ukazywane w sekcji nominal/actual w INPA lub w innym programie diagnostycznym.

Pozdrawiam
JNX

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Dlatego o to pytam ponieważ turbina przeładowywała i był wykrzyknik przy rzeczywistej wartości doładowania turbo. Problem ten pojawił się po założeniu filtra K&N sportowego dedykowanego w miejsce oryginalnego, zamieniłem zawory podciśnienia i problem znikł, ale po wyczyszczeniu itercoolera powrócił. Elektrozawór można wykluczyć i zostaje jedynie zmienna geometria która może nie do końca pracować zgadza się? Połączyć wąż podciśnienia z turbiną bez elektro zaworu na wolnych obrotach tak jak to pisze na forum aby się rozruszało??
A co do problemu z wtryskam to kupię jeszcze jeden wtrysk i podmienię z tym na 4 cylindrze i zobacze jak będzie to napiszę czy pomogło.
Co do przepływki z otworem jeśli przepływka zmierzy za dużo powiedzmy 1300 i wiecej jednostek nie wywoła to przeładowania turbiny Samo z siebie tak mam to rozumieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 00:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Kolego załóż osobny temat by nie brudzić w tym temacie i był porządek :ok:
Napisz konkretnie co pokazywała INPA itd. Wcześniej usuń ten K&N i wsadź ori filtr :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Zgodnie z prośbą JNX założyłem nowy temat proszę o kontnuacje dyskusji w nowym temacie
oto link viewtopic.php?f=1&t=125344


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Mam wtryski z oznaczeniem 080 a te które kupiłem nowe(używane mają oznaczenia 110) czy to jakaś różnica??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Tak 110 nie są do twojego silnika, do Ciebie pasują 080 i 131.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D cykanie pod obciążeniem - ROZWIĄZANIE
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Moje BMW: E46 FL
Kod silnika: M47N
Okazało się że to cykanie 4 to najprawdopodbniej wymuszane było przez komputer ponieważ po zmianie na inny wtrysk pozostało. Po wymianie wtrysku numer 3 auto zaczeło normalnie pracować i nie ma już tego dzwięku przy przyspieszaniu. Wtrysk pozornie wydawał się dobry wg przelewów oraz korekcji.
Dziękuje wszystkim za informacje :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL