BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 19:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Mam problem z sondami lambda od jakiegoś czasu i dzisiaj mając wolną chwilę usiadłem do samochodu z kompem i trochę się pobawiłem... otóż, po włączeniu testu sond lambda, ukazały mi się takie parametry (w dwóch różnych wersjach INPY):

Obrazek

Obrazek

Widzę że na pewno obie sondy są zajechane... tylko o których sondach tutaj mowa? bo są VKAT i NKAT... które są które?

w pozostałych oknach testowych nie mam screenów ale wyniki są mniej-więcej takie
- podgrzanie sond 99,9%
- napięcie około 0,45V w spoczynku, po gwałtownym dodaniu gazu 0V, a przy lekkim dodawaniu gazu dochodzi do około 0,8V
- nie pamiętam co to za test, ale jest zakres na zielono od -10 do +10 i poza tym polem jest pole czerwone - sondy mają około 5,0-11,0 (różnie to bywa, raz jest około 5,0 przez cały czas, innym razem około 8,0, a raz było prawie 11...)
- od czasu do czasu wywala błąd sond lambda jak zamulam jadąc w korku, po przykatowaniu auta kontrolka gaśnie

ktoś ma może jakieś pomysły ?

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Napięcie na sondach wygląda dobrze, średnio około 0,45V - optymalne.
Te wartości poza zakresem to rezystancja, ale czego - nie mam pojęcia.
Niepokojące jest fakt, że przy szybkim wejściu na obroty masz 0V
(dużo tlenu w spalinach czy może brak połączenia?),
co teoretycznie powinno powodować sygnał z komputera do wzbogacenia mieszanki.
może tu tkwi problem.
Jak szybko reagują sondy, jak szybko zmieniają się wartości które czyta INPA?
Bo zbyt wolna reakcja też może powodować problemy a błędy wcale nie muszą się ujawniać,
sondy teoretycznie wytrzymują 50-100 tys.km...
Na youtubie masz filmiki jak sprawdzać sondy,
obejrzyj i sprawdź sam.

---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 02:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
interesujace sa te filmiki, ale niestety dla mnie czynnosci te sa niewykonalne z jednego powodu... brak możliwości dostania się do sondy żeby ją wyjąć :/ musialbym w tym celu podniesc auto na podnosniku i rozebrac polowe rzeczy od spodu... nie mowiac o tym ze bede musial wykrecic je jakoś, a na pewno są zapieczone... :/ dlatego pozostaje diagnostyka z kompa tylko...

no w każdym razie wyczaiłem artykuł który mnie uspokoił i stwierdziłem po nim ze nawet jak 2 sondy za katem padły to nie muszę ich wymieniać, bo nie regulują pracy silnika:
http://www.automotoserwis.com.pl/content/view/374/113/

Kostki sond lambda raczej nie są powypinane, bo zbiera odczyty więc tego nie mam co sprawdzać... ale przy tak wielkim oporze, rzędu kilkuset/kilku tysięcy omów nie wiem czy zapisy napięcia mogą być prawidłowe?

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 02:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
UPDATE


to mi trochę wyjaśniło i widzę że nie jest aż tak trudno dostać się do sond przed katalizatorem... teraz tylko musze wylapac ktora jest '1' a ktora jest '2' bo na filmiku pokazali tylko jedna:D

KOLEJNY UPDATE
no i znowu tym razem słownik niemiecki mi pomógł nieco... NKAT (nach kat) oznacza 'za katalizatorem' a VKAT (vorn kat) 'przed katalizatorem'... a wiec moge sie powoli lapac za glowe jesli sie okaze ze 4 sondy do wymiany :] ...masakra... jade na ta diagnostyke, nie bede sam wymyslal juz wiecej! :D

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
blademccoy, Sondy łatwo rozpoznasz. Cylindry liczy się od zderzaka, więc banki też. Pierwsza sonda jest od cylindrów 1-3, druga od 4-6. Sondy przed katem masz z lewej strony silnika, wpięte są przy katalizatorach. Sondy za katem mają złączki pod plastikową osłoną (tą z napisem 710, znaczy OIL ;) A może masz zamienione sondy (tzn nr 1 podpiętą pod gniazdo sondy nr 2?)
Zrzut parametrów z INPA różni się od tych które widziałem dla M54 (masz sterownik MS43?).
Rezystancja pewnie dotyczy grzałek sond, choć mogę się mylić (ja tych danych nie mam w swoim sterowniku).
Skoro masz własną INPA to wrzuć więcej screenów i zainstaluj jakiś normalny język, nie niemiecki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 19 czerwca 2011, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
fixxxer1 napisał(a):
Pierwsza sonda jest od cylindrów 1-3, druga od 4-6. Sondy przed katem masz z lewej strony silnika, wpięte są przy katalizatorach.

już załapałem która sonda jest która ;)

fixxxer1 napisał(a):
A może masz zamienione sondy (tzn nr 1 podpiętą pod gniazdo sondy nr 2?)

są podpięte ok z tego co widzę... w sensie przynajmniej kostki prawidłowo leżą ;) ...ale jeszcze sprawdzę przy okazji...

fixxxer1 napisał(a):
(masz sterownik MS43?).

a po czym to poznam i z czym to się je? :D ...chodzi o INPE czy o coś w samochodzie? ;)

fixxxer1 napisał(a):
i zainstaluj jakiś normalny język, nie niemiecki

język jest angielski, ale niestety nie wszystko jest przetłumaczone... jak się zdenerwuję na ten komputer to przetłumaczę całą INPA EA-90X z niemieckiego na polski :D ...poki co uzywam zwykla inpe chyba 5.0.2 w wiekszosci po angielsku;)

dzieki za wskazowki ;) ...jak bede mial wolna chwile to wezme lapka, skocze do auta i porobie wiecej screenów ;) pozdro

UPDATE
Okazało się że cały silnik był w ogóle rozprogramowany... po zaprogramowaniu okazuje się że sonda 2 jest wolniejsza (przed katem), ale moze nie bedzie trzeba jej wymienic, a moze trzeba bedzie - okaze sie wkrotce przy kontroli

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 21:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 316TI
Kod silnika: N42B18
Witam,

To ja jeszcze się dołączę z prośbą o interpretację danych z inpy. Interesują mnie te czerwone wskaźniki. Oraz która to sonda jest jeśli jest ona trafiona.



Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 21:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 316TI
Kod silnika: N42B18
Coś nie tak z tym dodawaniem obrazków. Załączam linki:

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 1kopi.jpg/


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 21:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 316TI
Kod silnika: N42B18
Przez pomyłkę skopiowałem link z innego postu gdzie nie było pełnego adresu. Załączam ponownie:

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 1kopi.jpg/

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
adamsky napisał(a):
To ja jeszcze się dołączę z prośbą o interpretację danych z inpy. Interesują mnie te czerwone wskaźniki. Oraz która to sonda jest jeśli jest ona trafiona.

Trafiona jest sonda pierwsza (regulacyjna) w drugim rzędzie cylindrów, ale nie wiem gdzie to jest w 4-cylindrowych silnikach... w 6-cylindrowych pierwszy rzad to cylindry 1,2,3, a drugi rzad to cylindry 4,5,6... cylindry liczy się od zderzaka

Dla pewności możesz jeszcze zrobić 2 testy:
- wybierz opcję SELECT (F8) i wybierz sondę która pokazuje 0.00V, wtedy INPA będzie zczytywać tylko odczyty z tej sondy i będzie to robić szybciej, pomanipuluj gazem i zobacz czy zwiększa się napięcie, jeśli nie to sonda jest najprawdopodobniej walnięta (albo przewód/kostka jest przerwany lub rozłączony)
- wypnij kostkę tej lambdy i włóż do pinów woltomierz i sprawdź czy pokazują się jakieś odczyty w trakcie pracy silnika

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 16:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 316TI
Kod silnika: N42B18
Te dwie sondy za kolektorem posiadają numery:

11787512975
11787512976

Do tej pierwszej znalazłem numer w boschu 258007142. Nie wiem na ile się orientujesz jeśli chodzi o parametry pracy tych sond i czym trzeba się kierować jeśli chciałbym wsadzić jakiś odpowiednik. Na allegro można kupić używane oryginały za 70-100zł. Ale czas życia to około 100 tyś km. Zakładam że one pochodzą z aut które na pewno osiągnęły ten poziom. Jeśli chodzi o nowe to ceną powyżej 400zł. Znalazłem kilka ogłoszeń z uniwersalnymi. Co o tym sądzisz?

http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-lamb ... 02026.html

http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-bmw ... 15581.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
adamsky napisał(a):
Do tej pierwszej znalazłem numer w boschu 258007142. Nie wiem na ile się orientujesz jeśli chodzi o parametry pracy tych sond i czym trzeba się kierować jeśli chciałbym wsadzić jakiś odpowiednik. Na allegro można kupić używane oryginały za 70-100zł. Ale czas życia to około 100 tyś km. Zakładam że one pochodzą z aut które na pewno osiągnęły ten poziom. Jeśli chodzi o nowe to ceną powyżej 400zł. Znalazłem kilka ogłoszeń z uniwersalnymi. Co o tym sądzisz?


Nie polecałbym używek - nigdy nie wiesz ile Ci potrzyma używka... w ostateczności bedziesz ja mial na kilkadziesiat tysiecy kilometrow... a czy jest sens co roku wymieniac sondy lambda? (zauwaz ze wymiana rowniez kosztuje Cie czas i pieniadze) Jesli planujesz sie pozbyc auta w najbliższym czasie i zalezy Ci na pieniadzach, to możesz myśleć nad używką...

Co do uniwersalnych sond to mam mieszane uczucia... z jednej strony sonda lambda to sonda lambda, wiec w sumie powinna dzialac podobnie, z drugiej strony parametry pracy moga byc nieco inne - w koncu to elektronika... a później problemy ze spalaniem, z błędami na kompie itd itp... za sonde uniwersalna zaplacisz moze o 25-30% mniej niż za dedykowaną, ale tak na prawde nigdy nie wiesz czy działa ona tak jak działałaby dedykowana (przynajmniej ja bym miał taką myśl...) - dlatego ja np bym wolał zapłacić nieco więcej i kupić ori boscha dedykowaną do Twojego silnika... tym bardziej że masz tylko jedna do wymiany, to nie jest to aż tak tragiczny koszt ;) ...gorzej jakby padły dwie...

Co do ceny... to ja dla porównania do M54b30 znalazłem w cenie 260 zł ori sondy dedykowane Boscha, sklep nazywa się 357, ale ciężko go znaleźć w necie - numer telefonu to 602 116 357 - zadzwon i zapytaj, moze znajda do Twojego auta Boscha w rozsądnej cenie ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19tu szału ni ma
Witam,

Odgrzebię stary temat. Czy możecie mi pomóc w sprawdzeniu czy moje sondy działają prawidłowo ? silnik to m43b19tu (e46 318i) Poniżej zamieszczam filmik z testem w INPA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Sondy są ok. Za to kat do wymiany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19tu szału ni ma
Cytuj:
Sondy są ok. Za to kat do wymiany.


po czym to widać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Sonda za katem kopiuje odczyty sondy przed katem. Gdyby kat byl sprawny, sonda za katem byla by stabilna na niskich wartosciach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19tu szału ni ma
Ok, a powiedz mi czy powinienem się tym przejmować dopóki nie wywaliło mi jeszcze błędu katalizatora a samochód nie ma spadków mocy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Raczej tak, bo juz widzialem sporo przypadkow gdzie bledu nie bylo a katy do wymiany, w szczegolnosci w przedliftach. Generalnie sondy wygladaja ok ale ich zywotnosc to ok 160kkm. U mnie przy 235kkm tez dzialaly ale po wymianie na nowsze zmienila sie charakterystyka silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19tu szału ni ma
mi zostało kilka tys do 200 tys. km wiec zacznę odkładać na nowego kata i sondy. Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test sond lambda w INPA - które to sondy?
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
wystarczy wymiana sondy przed katem, tj. regulacyjna. Sonda za katem moze zostac stara.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL