BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 14:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 9 lipca 2011, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Mam problem z wymienionym E36.

Zaczęło się od pompy wody. Mały wyciek. Dla spokoju pompa wymieniona na nową wraz z uszczelką, SKF. Potem wycieki pojawiły się przy termostacie. Na wszelki wypadek wymieniłem na nowy, Wahlera, wiadomo z obudową i uszczelką. Był spokój przez trochę. Potem rozwaliło króciec na bloku silnika z przodu. Nowy z aso założony. Po kilku tygodniach pojawiły się ślady wycieków. Zdiagnozowany króciec z tyłu bloku silnika. Wymieniony z ASO. Spokój przez kilka dni. Układ zaczął się zapowietrzać, silnik się gotował. Słychać było powietrze przy chłodnicy aż w końcu rozszczelniła się na amen. Wymieniona chłodnica na nową BEHR'a. Nie widać już wycieków. Ale układ się dalej ładował ciśnieniem. Wtedy zrobiłem test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Wynik negatywny więc założyłem że uszczelka w porządku. Podejrzenie padło na reduktor od LPG bo miałem wrażenie że czuje gaz po odkręceniu korka. I faktycznie po rozkręceniu okazało się że na pewno puszczał gaz przez membranę. Zestaw naprawczy do reduktora zastosowany plus przeróbka reduktora tak żeby być pewnym że nie puszcza gazu- skręcenie obudowy z obu stron śrubami zamiast szpilek przez cały reduktor. Dalej nic nie pomogło. Kilka dni i znów przewody twarde. Korek od chłodnicy wymieniłem na nowy z aso jednak dalej jest to samo. W celu wyjaśnienia przy każdym zabiegu z wymianą części układu chłodzenia robiłem porządne odpowietrzanie. Ostatnio nawet zrobiłem tak 10km jazdy- odpowietrzanie i od nowa ze 3 razy. I zawsze jest tak samo, jeden dwa dni po odpowietrzeniu jest ok i potem znowu ładuje ciśnienie. Za każdym razem kiedy samochód postoi przez noc i następnego dnia chcę sprawdzić stan odkręcam korek chłodnicy, słychać że wylatuje sporo powietrza i wtedy stan w zbiorniczku wyrównawczym jest dokładnie taki sam jak fzień wcześniej kiedy dolewałem płyn na zimnym silniku. Czyli wycieków nie ma. Co ciekawe właśnie po nocy w zbiorniczku zanim nie odkręcę korka nie ma prawie w ogóle płynu. Dopiero po odkręceniu korka stan się podnosi. Płynu powinno być wystarczająco bo odpowietrzałem także w końcu po odkręceniu korka odpowietrznika podczas pracy silnika (jak jest zagrzany) nie widać pęcherzyków powietrza. Dolewany płyn do stanu na zimnym silniku następnego dnia. Jedyna część jaka nie była sprawdzona to nagrzewnica, jednak z grzaniem w środku problemów nie ma, płynu w środku jakoś nie czuć i nie widać plam na dywanikach. Co może być przyczyną takiego zapowietrzania się? Czy możliwe jest że to uszczelka pod głowicą pomimo tego że nie było co2 w układzie chłodzenia na badaniu? A czy pęknięciach głowicy może nie być co2 w układzie? Dodam że nie ma żadnych innych objawów uszczelki- silnik nie dymi, w zbiorniczku wyrównawczym nie widać plam oleju, pod korkiem wlewu oleju nie ma masła.

Koledzy pomóżcie proszę bo ręce mi już opadły. Czy może jest jakiś pewny sposób na sprawdzenie uszczelki, głowicy, może bloku bez ściągania głowicy? Tyle rzeczy wymienione i szczerze średnio mi się widzi zrobienie uszczelki jak potem ma się okazać że to nie to. Może jest coś co przeoczyłem. Czytałem że ktoś zakładał 3 nowe termostaty i dopiero trzeci był w porządku. Ale chyba przy termostacie powinien być problem z temperaturą ale nie powinien się zapowietrzać. A może jeszcze jedno, czujnik temperatury załączania się wentylatora chłodnicy (tu jest elektryczny a nie wisko). Czy możliwe jest że wentylator włącza się za późno i temperatura jest tak wysoka że wytwarza się para z płynu i zapowietrza układ. Ale czy wtedy nie powinna od razu iść do góry temperatura? Sprawa wygląda tak że temperatura stoi sztorc a przewodów płynu chłodniczego nie da się nawet ugiąć. Oczywiście wcześniej kiedy silnik był długo zapowietrzony silnik się w końcu przegrzewał. Ale teraz często odkręcam korek chłodnicy żeby upuścić nadmiar ciśnienia i nie dochodzi do przegrzania. Ale wiem jakie wcześniej były przewody i sprawdzałem na innych silnikach i na pewno nie powinny być tak twarde. Płyn w zbiorniczku też powinien trzymać stan. No i po ponad 24h stania nie powinno być tak dużego ciśnienia jak jest u mnie.

Będę naprawdę wdzięczny za pomoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 9 lipca 2011, 23:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Może to być też korek od chłodnicy, ma on za zadanie puszczać nadmiar powietrza z układu.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 9 lipca 2011, 23:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Pyza vel.Szofer napisał(a):
[...] Korek od chłodnicy wymieniłem na nowy z aso jednak dalej jest to samo. [...]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 9 lipca 2011, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
jednego nie czaje,

auto stoi powiedzmy 24h zgaszone, zimne itd.

Otwierasz maskę i na zgaszonym silniku masz tak ?
Cytuj:
Co ciekawe właśnie po nocy w zbiorniczku zanim nie odkręcę korka nie ma prawie w ogóle płynu.


jeśli tak to masz mega nadciśnienie w chłodnicy ale z jakiego powodu jak nic nie chodzi ? :zdziwko:
idąc dalej można wywnioskować że masz szczelne korki itd.

P.S. jeśli masz duże ciśnienie w układzie to pamiętajmy że woda ma wówczas wyższą temp wrzenia. Można ją "mocniej" podgrzać zanim będzie wrzeć = tworzenie pary wodnej,

Jeszcze jedno mnie naszło, skoro reduktor Ci puszczał gazu do układu chłodzenia to sprawdź go raz jeszcze np pod wodą czy nie puszcza. Bo z tego co wiem to ciśnienie z butli LPG jest non stop "podawane" i możliwe że wypełni układ do tego stopnia że spręża wodę i masz efekt że
Cytuj:
w zbiorniczku zanim nie odkręcę korka nie ma prawie w ogóle płynu.

tylko jedno mi nie pasuje bo wtedy powinno gazu ubywać.

Szczerze to trochę potyrany przypadek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Tak po tym jak silnik nie chodzi schodzi ciśnienie jak odkręcę korek i podnosi się stan płynu w zbiorniczku. Co do reduktora to z tego co ja wiem jak gaz jest wyłączony zamyka się elektrozawór i nie podaje gazu. Gazu raczej nie ubywa, chociaż spalanie ostatnio wzrosło |(ale to raczej wina zapieczonego zacisku tylnego hamulca i to że klocki tarły wciąż o tarczę, ten problem właśnie rozwiązuje :P ).

Zgodzę się, przypadek porypany...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Ja słyszałem o takim sposobie na sprawdzenie uszczelki pod głowicą odkręcasz korek chłodnicy (na zimnym silniku) trzymasz około 1200 obrotów jak woda wylatuje to niby uszczelka walnieta o takim sposobie słyszałem

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 89
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42b18, M52b28
Jeżeli przez całą noc korek trzyma ciśnienie w zbiorniczku to wina jest korka, zresztą co by się nie działo to za ciśnienie właśnie on jest odpowiedzialny. Wiem że go wymieniałeś ale może jest wadliwy
Cytuj:
Czytałem że ktoś zakładał 3 nowe termostaty i dopiero trzeci był w porządku.
Może w twoim wypadku tak będzie z korkiem. Najlepiej pożycz od kogoś sprawny korek i zobaczysz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 10:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
A kupiłeś na 100% dobry korek? Bo te do benzyny puszczają wcześniej niż diesle. Może gość sie pomylił w aso i msz z diesla... choć i tak powinien puścić przy takim ciśnieniu bo między nimi jest 0.2 różnicy o ile dobrze pamiętam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Uszczelka pod głowicą , przerabiałem temat kilka dni temu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 11:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Napisz jeszcze jak odpowietrzasz układ? Może jest cały czas zapowietrzony

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Korek z Aso raczej sprawny, bo nawet jak były mocno napuchnięte przewody to słyszałem jak uchodzi ciśnienie przez korek. Jak odpowietrzam?

Na zimnym silniku dolewam płynu na maxa po trochu tak żeby wylewało się z odpowietrznika. Potem odpalam czekam aż się zagrzeje i puści termostat. Dolewam po trochu płynu odkręcając co chwila korek odpowietrznika i wypuszczając bąble. Tak robię do czasu kiedy zacznie wylatywać sam płyn bez powietrza. Potem przejażdżka kilka kilometrów i znowu odpowietrzanie przez korek odpowietrznika z dolewaniem płynu i tak kilka razy. Następnego dnia dolanie płynu do kreski max kalt. Kilka dni spokój i potem od nowa zapowietrzony :/ Oczywiście ogrzewanie otwarte na maxa. Dodam że przy wcześniejszych wymianach części układ odpowietrzał się raczej bez problemów

BRAWET napisał(a):
Uszczelka pod głowicą , przerabiałem temat kilka dni temu :)

A nie miałeś tak jak ja objawów z masłem w oleju, albo oleju w zbiorniczku? Nie kopcił samochód? Nie wychodziło nic na teście na co2 w układzie chłodzenia? Bardzo bym nie chciał robić uszczelki na marne dlatego staram się wykluczyć wszystki możliwości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 15:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Wydaje mi sie ze wymieniles wszystko co bylo do wymiany,zostala uszczelka.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 17:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Spróbuj odpowietrzyć w następujący sposób (bodajże metoda kolegi z forum Toudiego)

1.Podjeżdzasz przodem pod górke ewentualnie lewy przód na lewarek.
2.Nie odpalasz silnika, przekrecasz kluczyk na zapłon
3.Ogrzewanie na maxa
4. Odkręcasz odpowietrznik przy obudowie termostatu i lejesz płyn na maxa aż prawie bedzie sie wylewał ze zbiorniczka, wtedy obserwujesz , płyn w zbiorniczku zaczyna delikatnie opadać i zacznie pojawiać sie w odpowietrzniku, jeżeli zacznie sie wylewać -zakręcasz go na dobre. Wtedy odkręcasz drugi odpowietrznik na chłodnicy przy zbiorniczku wyrównawczym i ta sama opcja dolewasz tyle aż wyleci odpowietrznikiem nr 2.
5. Po takim zabiegu usuwam nadmiar płyn ze zbiornika wyrównawczego za pomocą np. strzykawki.

...i KONIEC

U mnie po takim odpowietrzeniu, ogrzewanie grzeje super, termostat sie otwiera jak powinien, chlodnica gorąca jest cała, na gaz przełacza sie bardzo szybko (a Landi renzo ma przełaczanie przy 40 stopniach)

p.s- nie pamietam czy w m40/m43 jest jeden odpowietrznik czy dwa. Jeżeli jeden to robisz zabieg tylko z jednym.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Pyza vel.Szofer napisał(a):
Korek z Aso raczej sprawny, bo nawet jak były mocno napuchnięte przewody to słyszałem jak uchodzi ciśnienie przez korek. Jak odpowietrzam?

Na zimnym silniku dolewam płynu na maxa po trochu tak żeby wylewało się z odpowietrznika. Potem odpalam czekam aż się zagrzeje i puści termostat. Dolewam po trochu płynu odkręcając co chwila korek odpowietrznika i wypuszczając bąble. Tak robię do czasu kiedy zacznie wylatywać sam płyn bez powietrza. Potem przejażdżka kilka kilometrów i znowu odpowietrzanie przez korek odpowietrznika z dolewaniem płynu i tak kilka razy. Następnego dnia dolanie płynu do kreski max kalt. Kilka dni spokój i potem od nowa zapowietrzony :/ Oczywiście ogrzewanie otwarte na maxa. Dodam że przy wcześniejszych wymianach części układ odpowietrzał się raczej bez problemów

BRAWET napisał(a):
Uszczelka pod głowicą , przerabiałem temat kilka dni temu :)

A nie miałeś tak jak ja objawów z masłem w oleju, albo oleju w zbiorniczku? Nie kopcił samochód? Nie wychodziło nic na teście na co2 w układzie chłodzenia? Bardzo bym nie chciał robić uszczelki na marne dlatego staram się wykluczyć wszystki możliwości.



Ani majonezu. ani oleju, nie kopcił ;)

Tylko twarde węże, też nie wiedziałem co to jest, kupiłem dwa nowe korki i dalej to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 10 lipca 2011, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
BRAWET napisał(a):

Ani majonezu. ani oleju, nie kopcił ;)

Tylko twarde węże, też nie wiedziałem co to jest, kupiłem dwa nowe korki i dalej to samo.


No to chyba tylko to zostało :rozpacz: . Ktoś się orientuje jakie to koszty przy tym silniku?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Zapomniałem w sumie napisać a dla potomnych będzie to poprowadzony temat od a do z. Tak jak się wszyscy spodziewali była to uszczelka. Zrobiłem ją rok temu i do tej pory wszystko jest ok. Jedyne co pozostało to wymiana wygłuszenia maski bo nasiąkła hektolitrami płynu chłodniczego i pomimo tego że nie ubywa go teraz ani kropelki to jak komora silnika się nagrzeje to czuć płyn :) Koszt naprawy około 1300zł razem z dojazdem na lawecie do Ostrowii Mazowieckiej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 16:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Wiedziałem! jestem mistrzem! heheheD:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Zapowietrzający się układ - Uszczelka ?
PostNapisane: 17 listopada 2018, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Wygląda mi na to że przypadłość z UPG w M43/44 to chyba dość powszechny problem...

Samochód zakupiony z podejrzeniem uszkodzonej UPG - dlaczego ? Aj dont noł, nie ma kontaktu z poprzednim właścicielem. Brak oleju w płynie i na odwrót, pod korkiem wlewu oleju bez masła, na bagnecie również. Widać było jednak krople płynu na drążku stabilizatora pod silnikiem. Zakupiłem tester na obecność Co2 i wyszło że jest OK, temperatura podczas testu w pionie, ciepłe powietrze leciało z kratek, zdziwiło mnie tylko że chłodnica na górze jest zimna :oczami: Wybrałem się na przejażdżkę i wszystko spoko ale pierwszy objaw, zanik ogrzewania a po jakiś 3km silnik się zaczął przegrzewać :/ Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik a tam para buch zza silnika gdzieś przy grodzi, okazało się że pękł i urwał się przewód chłodzenia który wychodzi z króćca z tyłu głowicy do nagrzewnicy.

Wymieniłem po tym przewód, króciec z tyłu głowicy który dodatkowo został uszczelniony silikonem bo niestety wżery w aluminium w gnieździe króćca w głowicy są już na tyle poważne że o-ring nie uszczelnia połączenia. Termostat - okazało się że była włożona sama obudowa :zdegustowany: , korek chłodnicy oraz nowy zbiorniczek wyrównawczy z uszczelkami. Dodatkowo wypłukałem całą chłodnicę i nagrzewnicę żeby mieć pewność że jest przepływ - jest elegancki.

Samochód chyba już wcześniej miał problemy z temperaturą - to chyba stała przypadłość M44B19 bo większość których historię serwisową przeglądałem w ASO miała jakieś jazdy z termostatami czy uszczelkami pod głowicą już na gwarancji. Problemy wnioskuje to po tym bo wymieniona została chłodnica, wąż chłodniczy, pompa wody, termostat ( rzeczywiście obudowa termostatu byla z 2014 tyle że ktoś wydłubał z niej sam termostat )- wszystko w 2014r potwierdzone fakturami. Odpowietrznik chłodnicy jest mocno wyrobiony od góry od odkręcania a stary zbiorniczek wyrównawczy nosił ślady wycieków lub wielokrotnego odpowietrzania.

Dzisiaj odpaliłem samochód po tych wymianach, elegancko nagrzał się i trzymał temperaturę w pionie na postoju, nie jeździłem, pracował tak ze 20-30min ? Odpowietrzyłem układ aż spod odpowietrznika przestały lecieć bąble - płynu weszło około 7L gdzie katalog podaje chyba 6.5 ? po czym zamknąłem maskę żeby dobrze się dogrzał aż załączy się wentylator, parę przegazówek i presto. Nie kopcił z wydechu więcej niż samochód powinien w tak zimny dzień. Wyłączyłem silnik, sprawdzam poziom płynu w zbiorniczku a tam prawie na samym dole, zassało go jak u Pyzy, odkręcam korek - ciśnienie syczy a płyn zaczął podnosić się i tak prawie pod sam korek a ciśnienie chciało uchodzić dalej :looka: Pomyślałem spróbuję z odpowietrznikiem bo zaraz wywali płyn, zakręciłem korek, odkręcam śrubę a tam syczy i wali para jak z czajnika :orany: zero płynu tylko ciśnienie które naprawdę mocno dawało przez jakieś 30 sekund, płynu nie wyleciało ani trochę. Niestety zapomniałem sprawdzić węże jak były twarde przed odkręceniem zbiorniczka.

Mniej więcej tak to wyglądało:



Po wymianie króćca sprawdzałem okolicie tyłu głowicy w poszukiwaniu wycieków bo jak już wspominałem przy próbie złożenia na sam o-ring połączenie przeciekało. Zaglądam tam i widzę płyn pod głowicą w okolicach łączenia z blokiem i ściekający w dół przy skrzyni, zaznaczyłem to miejsce na foto, widać tam cienką strużkę płynu, pewnie stąd jego krople na stabilizatorze:

Obrazek

Nie wygląda mi to jakby płyn sączył się spod króćca jak poprzednio tylko właśnie gdzieś spod uszczelki głowicy na samym rogu ? Obejrzałem jak wygląda głowica i po drodze jest tam długi kanał olejowy więc płyn powinien lecieć do niego i w olej a nie na zewnątrz silnika jeżeli uszczelka by się poddała ?

Obrazek

Tak wygląda miejsce gdzie króciec wchodzi z tyłu głowicy, widać że ktoś zbytnio nie przejmował się wymianą płynu chłodzenia ale widziałem też M44 z takimi wżerami w tym miejscu.

Obrazek

Teraz pytanie jak upewnić się że to UPG ?

Mam w planach założyć jeszcze korek z drugiego samochodu żeby wykluczyć że jest nowy ale trafiony.
Druga kwestia to może ktoś poleci jakiś dobry silikon czy inny sposób uszczelnienia króćca ? Składałem na DIRKO Elringa ale może jest coś lepszego na taką robotę ?
Trzecia jaka mi przychodzi do głowy to czy to może jakaś typowa przypadłość M43/M44 ? Szukałem w necie i na forum ale nie znalazłem podobnego problemu.

Na pewno mogę wykluczyć że to jakieś resztki płynu z wycieku spod króćca który miałem wcześniej bo wszystko bardzo dokładnie wytarłem ręcznikami papierowymi.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL