BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 08:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1330
ja nie mowie ze awd jest zle. jest fajne bo zapewnia KOMFORT poruszania sie w trudnych warunkach.

ale patrzenie na awd jako pryzmat osiągow to zly punkt widzenia. chyba ze lubi sie 1/4 mili. wyscigi spod swiatel albo ma sie 1000koni ktore po prostu ciezko sie przenosi na jedna os.

w usa nie wszyscy sa debilami i nie wszyscy jezdza w śniegu na letnich. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 08:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
wujekwaldus napisał(a):
ja nie mowie ze awd jest zle. jest fajne bo zapewnia KOMFORT poruszania sie w trudnych warunkach.

ale patrzenie na awd jako pryzmat osiągow to zly punkt widzenia. chyba ze lubi sie 1/4 mili. wyscigi spod swiatel albo ma sie 1000koni ktore po prostu ciezko sie przenosi na jedna os.

w usa nie wszyscy sa debilami i nie wszyscy jezdza w śniegu na letnich. :)

W tym rejonie co mieszka HIOB większość ponoć jeździ na letnich.
No tak masz rację, Hiob chyba trochę koni pod maską w tym M3 ma. (Kiedyś gdzieś mówił że ponad 600).

Ja na miejscu autora pewnie i tak kupiłbym E46 XD :-) Albo rzeczywiście chwilowo zmienił markę.

Edit. w sumie E46 XD będzie dla niego za słabe :-) lepiej S4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
BMW i AWD to też nie rozwiązanie... abstrahując już, że w e46 z tym napędem same kapcie są dostępne tylko. Jeżeli S4 ma mieć jakikolwiek sens to musi mieć 400+ minimum mocy aby było jakieś uzasadnienie tego całego AWD. Wiadomo, że wady są - straty w napędzie, mniejsza frajda, spalanie większe i masa, gorszy promień skrętu i kilka innych wad posiadania fwd.

kryst16 - RWD bardzo dobrze się jeździ zimą jak masz szperę i dobre zimówki, ale niestety tylko użytkowo powoli.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 3 marca 2016, 09:34 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 09:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Poco zmieniać - wiesz co masz, to jednak nie będzie to samo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 09:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 152
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e92, x3
Kod silnika: N57, M57N2
Garaż: jest e92 330d LCI x-drive
jest X3 3.0sd
było e46 330cd
kryst16, większość jeździ na m+s, a nie na letnich. To co Hiob mówi nie jest świętością i w życiu nie uwierzę, że wszyscy jechali na letnich a on biedak stał w miejscu bo ma 500 koni :kwasny: zresztą letnia, szeroka, sportowa opona i śnieg? Chciałbym zobaczyć awd na takim komplecie jak leci szybko w zakręcie :rotfl:
Awd pozwoli lepiej przyśpieszyć w trudnych warunkach to pewne i logiczne, ale w zakrętach i przy hamowaniu to prędkość ma znaczenie a nie napęd.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
pavell91 napisał(a):
kryst16, większość jeździ na m+s, a nie na letnich. To co Hiob mówi nie jest świętością i w życiu nie uwierzę, że wszyscy jechali na letnich a on biedak stał w miejscu bo ma 500 koni :kwasny: zresztą letnia, szeroka, sportowa opona i śnieg? Chciałbym zobaczyć awd na takim komplecie jak leci szybko w zakręcie :rotfl:
Awd pozwoli lepiej przyśpieszyć w trudnych warunkach to pewne i logiczne, ale w zakrętach i przy hamowaniu to prędkość ma znaczenie a nie napęd.


W zakręcie napęd ma znaczenie, bo tył napęd łatwiej "wyrzuci" tył z zakrętu niż AWD bo AWD wyciągnie tył częściowo przodem.
Wiadomo że jak przesadzimy to będzie ciężko i w RWD i w AWD.
Nie ma co ukrywać jak wyprzedzając na śliskim depniesz w BMW to pójdziesz bokiem, a jak depniesz w AWD to pojedziesz do przodu.

Może i masz rację, ale też nie wierzę że wszyscy mieli m+s, a tylko Hiob miał letnie. :-)

Ja tylko chce powiedzieć, że w naprawdę trudnych warunkach przewaga AWD nad RWD jest oczywista.
Przy przyśpieszaniu w gorszych warunkach (lód, śnieg, żwir) przewaga AWD nad RWD również jest oczywista.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
RWD w takim śniegu to by z miejsca nie ruszyło :-)



Wiadomo że u nas nie ma już takich zim.

Mam nadzieje że autor kupi S4 i zda nam relację :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1330
czego mozesz spodziewac sie po s4 400plus możesz zobaczyć mniej wiecej na zeperfs oglądając pomiary rs4 lub rs4 abt(450ps). (wiadomo to srednia). ale jakis poglad daje.
generalnie jesli chcesz miec 450 koni. 4.x s 0-100 i jakos 11-12s 100-200: to auto dla Ciebie. przy 400hp szykuj die na wysokie 4.x 0-100 oraz 12-13s 100-200.
jesli czujesz sie komfortowo z takimi osiągami mysle ze to moze byc auto dla Ciebie :ok:

a apropo opon i sniegu:
https://youtube.com/watch?v=STaximkaQxo
https://youtube.com/watch?v=vOv2g5qTpvA
https://youtube.com/watch?v=RZwKWGhGsvE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Ja nie spotkałem się z S4 także nie doradzę Ci niestety, ale fajne auto i dobre opinie o nim słyszałem.
E39 M5 też byłoby dobrym rozwiązaniem (Kamil ma na sprzedaż), ale rzeczywiście jest dość duże.

Na suchym RWD fajnie sobie radzi.
Film z moich okolic.


W zimie ta trasa jest ciekawa :D wielu już drzewa zaliczyło.

Odważny kierowca E39, wyprzedzać tego dostawczaka białego na takim zakręcie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Panowie , sport chyba wyjaśnia jaki napęd się do czego nadaje i żadne forumowe dywagacje tu nic nie zmienią.

RWD jest w F1 a AWD w WRC. Tyle w temacie i nie ma co tu filozofować jak Ferdek Kiepski.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Nakręciłeś się na te KM jak arab na kurs pilotażu i chyba sam próbujesz siebie przekonać, że będzie fajniej jeździć s4 jak m3 :) pamiętaj, że na kupnie i sprzedaży po roku stracisz :) ja dalej bym się upierał przy odłożeniu na m3

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
wujekwaldus napisał(a):
czego mozesz spodziewac sie po s4 400plus możesz zobaczyć mniej wiecej na zeperfs oglądając pomiary rs4 lub rs4 abt(450ps). (wiadomo to srednia). ale jakis poglad daje.
generalnie jesli chcesz miec 450 koni. 4.x s 0-100 i jakos 11-12s 100-200: to auto dla Ciebie. przy 400hp szykuj die na wysokie 4.x 0-100 oraz 12-13s 100-200.
jesli czujesz sie komfortowo z takimi osiągami mysle ze to moze byc auto dla Ciebie :ok:

a apropo opon i sniegu:
https://youtube.com/watch?v=STaximkaQxo
https://youtube.com/watch?v=vOv2g5qTpvA
https://youtube.com/watch?v=RZwKWGhGsvE


400 ps w 2.7bit s4 robi 11s 100 - 200, 450 robi 9.5, 500 robi 8.5. Ze startu to juz w ogole miazge robi z kazdego rwd o podobnej mocy i masie. W warunkach ulicznych, a takie mnie interesuja.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1330
ciekawe szacunki ;)
zgodze sie ze przy 500 plus bedziesz na światłach dymal kazde rwd. a ze w sumie czesto sie scigasz do 80-100kmh to w sumie moze byc najlepszy wybor dla Ciebie. :)
trzymam tez kciuki za tak optymistyczne czasy 100plus i bezawaryjnosc w jezdzie daily :)
daj znaka jak kupisz :ok:

apropo Twoich szacunkow:
https://youtube.com/watch?v=n9C8Qc3FvC8
0-96 kmh: 3.7
czyli 0-100 3.9 jakos.
0-190kmh robi w 12.1s.
czyli 100-190 robi w jakos 8.2s
zatem 100-200 ok 9s bedzie.
moc: 538hp

wiec zaryzykuje ze majac 400hp a moze nawet 450hp to objedzie Cie 335d po programie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
krist ok, mieszkasz w górach, tam jest ciężko ale Jig mieszka na drugim końcu Polski i pisanie "rwd bez systemów" ma sens gdy kupujemy Vipera, który ma tylko ABS i to chyba nie zawsze. W górach AWD jak najbardziej, jeżdżąc gdziekolwiek indziej AWD daje trochę komfortu psychicznego ale jak dla mnie nie aż tyle, żeby trząść portkami w RWD. To odnośnie zimy. Śniegu w tym roku było z 3 tyg?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
wujekwaldus - mając m3 e46 lub m5 e39 możemy bać się 335d po programie, dobrze zdłubane s4 ma innych rywali już, obejrzyj filmik i sam ocen jak jest:


_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 3 marca 2016, 11:17 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1330
jest dokladnie jak napisalem.
500plus hp rs4 jedzie jak c63 amg ktore 100-200 kreci z 9.5s (mierzylem ostatnio c63 amg ktore w ecu performance wyplulo 504 konie).
wejdz sobie jeszcze tutaj:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=6359

wiec podziwiam Twoje optymistyczne szacunki i przy 500hp robic niskie 8s 100-200 ;)


Ostatnio edytowano 3 marca 2016, 11:19 przez wujekwaldus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jiGsaw, kup S4 b5, zrob na te 450KM, i bedziesz jezdzic weekendowo, a na dupowoza znowu bedziesz szukał jakiegos pizdzika. nie wiem na ile sie orientowales ale 2.7bit jest mocno awaryjne juz w serii, a co dopiero jak chcesz dolozyc 200KM.
Jestem zdania ze bezawaryjnosc w duzym stopniu gwarantuje fabryka, wszystkie modyfikacje diametralnie to zmieniaja.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
W chwili, w której ktoś zaproponował mk4 r32 (który sam kosztuje więcej niż budżet autora)+ turbo wątek stał się dla mnie czysto humorystyczny...:D Dyskusja o jeździe w sniegu, gdzie w Krakowie za całą zimę może przez trzy dni był śnieg na drogach też dobra :ok:

Ale, żeby nie było jiGsaw,

http://www.zeperfs.com/en/duel2438-1599.htm

S4 450koni: 0-200 17,4
Merc seria 457 koni: 0-200 14,9

Różnica w masie na korzyść audi to 100kg, także tego, albo zeperfs można sobie wsadzić, albo auta na filmiku nie mają takich mocy jak w podpisie...

Santino, +1, zwłaszcza, że nawet użytkownicy takich s4 pisali, ze ani nie są bezawaryjne, ani nie nadają się na dd ( oczym pisałem już wcześniej ;) )

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Ostatnio edytowano 3 marca 2016, 11:21 przez Krisu_K13TL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To RS4 ma 500 koni, a C63 amg ma 520, jest napisane pod filmikiem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 3 marca 2016, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1330
no coz. wkleilem Ci kilka zrodel z osiągami audi b5 s4/rs4.
jesli masz inne lepsze. uczciwie Ci życzę aby takie byly :)
jak bedziesz mial 400hp zrob pomiar albo ustaw sie z 335d po programie. daj znac jaki bedzie wynik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL