BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 czerwca 2024, 07:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 797 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 29 października 2013, 11:18 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Cytuj:
NIK o viaTOLL-u: Bramownice zagrażają życiu kierowców

Do wykonania części bramownic drogowej sieci poboru opłat viaTOLL wykorzystano materiały niespełniające norm, dopuszczone do obrotu na podstawie sfałszowanych świadectw odbioru. To zagrożenie dla życia i zdrowia kierowców - alarmuje Najwyższa Izba Kontroli. Podkreśla też, że na kierowców wielokrotnie nakładano niesłuszne kary - wysokość kar za przejazd bez opłaty po tej samej drodze była uzależniona od liczby bramownic, przez które przejechał pojazd, a to prowadziło do niedozwolonej kumulacji kar.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-n ... Id,1049982
Ponownie popsuli :rotfl: .

Szczegółowo
Cytuj:
Kontrolerzy NIK stwierdzili następujące nieprawidłowości:

-Ok. 100 bramownic na drogach woj. śląskiego i małopolskiego oraz na odcinku autostrady A2 zostało wykonanych z materiałów, niespełniających norm, wprowadzonych do obrotu na podstawie sfałszowanych świadectw odbioru. Zdaniem NIK stwarza to ryzyko dla życia, zdrowia i mienia uczestników ruchu drogowego. Izba poinformowała o tym Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz Generalnego Dyrektora DKiA.

-Sieć viaTOLL tworząca układ pomiarowy nie była i dotąd nie jest objęta kontrolą metrologiczną. Tym samym nie została zapewniona weryfikacja rzetelności elektronicznego poboru opłaty całego układu pomiarowego, a co za tym idzie rzetelności w naliczaniu opłat i nakładaniu kar pieniężnych. I to pomimo założeń, że viaTOOL ma do 2018 roku wygenerować z opłat przychody w wysokości 12 mld zł.

-Sieć viaTOLL nie funkcjonuje na autostradach koncesyjnych, opłaty są tam pobierane manualnie. To spore utrudnienie dla kierowców jest spowodowane brakiem odpowiednich przepisów prawa, które umożliwiłyby objęcie wszystkich płatnych dróg jednolitym systemem poboru opłat.

-Wielokrotnie nakładano niesłuszne kary pieniężne na kierowców, z powodu nieuiszczenia opłaty elektronicznej (art.13k ust.1). Kierowców, którzy nie uiścili opłaty elektronicznej, karano w sposób niezgodny z przepisami ustawy. Wysokość kar za przejazd bez opłaty po tej samej drodze krajowej była bowiem uzależniona od liczby bramownic, przez które przejechał pojazd. Prowadziło to do niedozwolonej kumulacji kar za nieuiszczenie opłaty za jednorazowy przejazd tą samą drogą krajową.

-Odbiory techniczne bramownic wraz ze wszystkimi urządzeniami przeprowadzono dopiero po upływie 10 - 14 miesięcy od uruchomienia sieci viaTOLL. Konsekwencje testowania sieci w trakcie eksploatacji ponosili użytkownicy dróg (patrz przypis 3).

-Użytkowanie sieci viaTOLL rozpoczęto mimo braku wymaganego przepisami oznakowania dróg. Chodzi o znaki, które informują kierowców, że przejazd określoną drogą publiczną jest płatny. Pierwsze tego rodzaju znaki pojawiły się na drogach dopiero w październiku 2011 roku (czyli po trzech miesiącach od uruchomienia sieci).

-Sieć viaTOLL została uruchomiona pomimo niezakończenia budowy wszystkich planowanych punktów elektronicznego poboru opłaty (uruchomiono ok. 100 z ponad 400 bramownic). Tym samym do września 2011 r. elektroniczny system poboru opłat był nieszczelny. GDDKiA zadbała jednak o interes publiczny i potrąciła wykonawcy z powodu opóźnień blisko 48 mln zł (na tyle oszacowano wielkość utraconych przychodów).

- Bramownice zostały nieprawidłowo zakwalifikowane do kategorii urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). W konsekwencji ponad 500 bramownic wzniesiono na drogach bez uzyskania pozwolenia na budowę, ponieważ urządzenia z kategorii BRD takich pozwoleń nie wymagają. NIK odnotowuje, że co prawda trwają obecnie prace zmierzające do zamontowania na bramownicach urządzeń związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (np. czujników stacji meteorologicznych). Przyszłe i potencjalne wykorzystanie bramownic nie zmienia jednak ich podstawowego przeznaczenia, które nie jest związane z ochroną życia, zdrowia i mienia uczestników ruchu drogowego. Tym samym zakwalifikowanie bramownic do kategorii urządzeń BRD było nieprawidłowe.
http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o ... atoll.html


------------------------------------------

Cytuj:
Jak poinformowała w środę na konferencji prasowej w Rzeszowie rzeczniczka prasowa projektu viaTOLL Dorota Prochowicz, ok. 340 km dróg zostanie objętych e-mytem od 31 października, a kolejne 120 km od 1 grudnia.
Od 31 października kierowcy będą musieli płacić za przejazd m.in. autostradą A1 na odcinku Kowal – Kutno wschód, autostradą A2 Łódź Północ – Konotopa oraz za przejazd obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Płatne będą również fragmenty A4: Targowisko (dawniej węzeł Szarów) – Tarnów Północ oraz autostradowa obwodnica Rzeszowa.
Natomiast 1 grudnia e-mytem zostanie objętych ok. 120 kilometrów, wśród których znajdą się odcinki dróg ekspresowych: S2 Konotopa – Puławska, S3 Międzyrzecz Południe – Sulechów, S7: Kielce Północ – Kielce Południe, S17 Kurów Zachód – Jastków, S17: Lublin Felin – Piaski Wschód, S79: Warszawa Lotnisko – Marynarska.

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... konca-roku

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 29 października 2013, 20:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Kolejne 37 kilometrów A4 udostępnione dla kierowców w dniu jutrzejszym

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/13309/Kol ... utrzejszym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 13 listopada 2013, 14:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Cytuj:
Miejska ulica na prywatnym gruncie. Właściciel wystawił rachunki mieszkańcom. Przy ulicy Bytomskiej mieszkają całe życie. O tym, że jest ona prywatna dowiedzieli się, gdy właściciel wystawił im rachunki za ostatnie 10 lat: od 1000 do 1800 złotych. Władze Krakowa umywają ręce.
O tym, że droga nie należy do miasta, dowiedzieliśmy się kiedy dostaliśmy wezwanie do zapłaty - opowiada Barbara Cisowska, mieszkanka ulicy Bytomskiej.
Właściciel gruntu dał im dwa tygodnie na uregulowanie opłat za użytkowanie ulicy przez 10 lat. Na tym nie koniec: - Najprawdopodobniej wiążą się z tym dalsze opłaty, bo przecież droga nadal będzie prywatna - żali się mieszkanka ulicy.
"Mogli sobie sprawdzić"
Mieszkańcy utworzyli komitet protestacyjny. - To jedyna droga dojazdowa do naszych mieszkań. Budynek, w którym mieszkamy, istnieje od 40 lat i nikt nas nie poinformował, że droga jest prywatna - podkreślają. I dodają: - Droga jest wyasfaltowana, skanalizowana i oświetlona za gminne pieniądze. Skąd mieliśmy wiedzieć, że to nie jest teren miasta?
Miasto jednak nie poczuwa się do pomocy. - Księgi wieczyste są jawne. Mieszkańcy mogli zapoznać się ze stanem prawnym ulicy, przy której mieszkają - tłumaczy Filip Szatanik z krakowskiego magistratu. I sugeruje, że powinni skierować sprawę do sądu.
- W tej chwili planów jej wykupu nie ma. Koszt to około miliona złotych, których nie ma w budżecie - ucina.
Jak się okazuje, droga ma tak naprawdę sześciu właścicieli. Prawnik Andrzej Mikulski, który reprezentuje trzech z nich, twierdzi że cała sprawa nie jest wcale nowa. - Miasto od lat przekłada rozwiązanie tej sytuacji. Wykup drogi i uregulowanie są odkładane, a miasto zasłania się innymi priorytetami. Musieliśmy zadbać o interes klientów - tłumaczy mecenas Mikulski.
I dodaje, że miasto bezprawnie zbudowało drogę na nieswoich gruntach, a na dodatek uniemożliwiło jego klientom korzystanie z ich własności. - Właściciele wystarczająco długo czekali na uregulowanie tej sprawy - podsumowuje.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-krakow,5 ... 70912.html

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 23 listopada 2013, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
W sobotę Pendolino pobiło własny rekord prędkości na polskich torach. Podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej pociąg rozpędził się do 291 km/h.

http://www.tvn24.pl/291-km-h-nowy-rekor ... 015,s.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 28 listopada 2013, 19:50 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
A propos pociągów...
Cytuj:
Zamknięto trasę kolejową wyremontowaną za miliony. 10 dni po hucznym otwarciu...Znów nie jeżdżą pociągi na trasie Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Linię uroczyście otwarto 16 listopada i już nie tak hucznie zamknięto dziesięć dni później. Jej remont trwał rok i kosztował 34 miliony złotych. Pociągi nie mogą tamtędy jeździć z powodu zagrożenia katastrofą budowlaną wiaduktu biegnącego nad torowiskiem.
:rotfl:
http://www.rynek-kolejowy.pl/49534/z_je ... ociagi.htm http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... l?cookie=1



Skoro mowa o wiaduktach...

Cytuj:
Zapada się wiadukt na autostradzie A4 Rzeszów-Jarosław.
Pod­czas ru­ty­no­wej kon­tro­li in­spek­to­rzy nad­zo­ru stwier­dzi­li, że wia­dukt osiadł o kilka cen­ty­me­trów. W związ­ku z tym in­ży­nier kon­trak­tu wstrzy­mał dal­sze ro­bo­ty na tym obiek­cie.
Rzeszów – Jarosław to najdłuższy z sześciu podkarpackich odcinków A4. Mierzy aż 41,2 km i łączy węzeł Rzeszów Wschód z okolicą Wierzbnej. Umowę z konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastaw GDDKiA podpisała we wrześniu 2010 roku. Wart 2,196 mld zł kontrakt drogowcy mieli zrealizować do czerwca 2012 roku. Że nie zdążą, można było przypuszczać już na wiosnę 2011 roku, kiedy z powodu okresu godowego żab prace trzeba było przerwać na kilka tygodni.
Do­dat­ko­wo tor­pe­do­wa­ła je po­go­da - ulew­ne desz­cze za­mie­nia­ły plac bu­do­wy w po­tęż­ne ba­jo­ro, co w wielu miej­scach po­tę­go­wa­ło i tak wy­stę­pu­ją­ce już kło­po­ty z grzą­skim pod­ło­żem. Wy­ko­naw­ca mocno zwol­nił prace i nie do­trzy­mał umow­ne­go ter­mi­nu.
– Głów­ną przy­czy­ną opóź­nień są kło­po­ty z grun­tem. Pod­ło­że au­to­stra­dy wy­ma­ga cza­so­chłon­ne­go utwar­dza­nia i wzmac­nia­nia, aby go­to­wa droga i wia­duk­ty nie osia­da­ły. To cza­so­chłon­ne ro­bo­ty – mówi Paweł Szy­ma­niak, dy­rek­tor Biura Ko­mu­ni­ka­cji i PR Po­li­mex-Mo­sto­stal.
M.​in. dla­te­go wy­ko­naw­ca zmie­nił de­kla­ro­wa­ny ter­min od­da­nia drogi do użyt­ku na ko­niec 2014 roku. W związ­ku z kło­po­ta­mi z wia­duk­tem naj­pew­niej prze­su­nie go o ko­lej­nych kilka mie­się­cy. Powód? Wzmoc­nie­nie grun­tu pod drogą trze­ba bę­dzie wy­ko­nać praw­do­po­dob­nie przy po­mo­cy płyn­ne­go be­to­nu, do­pie­ro na wio­snę. Poza zmia­ną ter­mi­nu firma prze­wi­du­je także wzrost kosz­tów bu­do­wy.
In­for­ma­cja o pla­no­wa­nym prze­su­nię­ciu ter­mi­nu od­da­nia drogi do użyt­ku na razie nie do­tar­ła do rze­szow­skie­go od­dzia­łu GDD­KiA.
– Wy­ko­naw­ca zło­żył do nas mnó­stwo tzw. rosz­czeń, czyli wnio­sków o prze­su­nię­cie ter­mi­nu. Cią­gle je roz­pa­tru­je­my. Od tego czy zo­sta­ną przy­ję­te, za­le­żą ewen­tu­al­ne kary za nie­do­trzy­ma­nie umow­ne­go ter­mi­nu bu­do­wy – mówi Jo­an­na Rarus z GDD­KiA w Rze­szo­wie. Do­da­je, że mimo po­tęż­ne­go po­śli­zgu na razie nie ma te­ma­tu ze­rwa­nia umowy z wy­ko­naw­cą.
– Prace wy­ko­nu­je po­wo­li, ale sys­te­ma­tycz­nie. Stan za­awan­so­wa­nia ca­ło­ści robót to na dziś ok. 68 pro­cent kon­trak­tu. Na od­cin­kach, gdzie od­stę­po­wa­li­śmy od umów ro­bo­ty cał­ko­wi­cie stały i nie były za­awan­so­wa­ne nawet w 50-pro­cen­tach. Tak było m.​in. na au­to­stra­do­wej ob­wod­ni­cy Rze­szo­wa – wy­ja­śnia J. Rarus.
W po­ro­zu­mie­niu z GDD­KiA Po­li­mex-Mo­sto­stal wszyst­kie siły wkła­da w tej chwi­li w węzeł Ja­ro­sław Za­chód w Wierzb­nej, który ma skoń­czyć w ciągu mie­sią­ca. Od­da­nie go do użyt­ku po­zwo­li uru­cho­mić go­to­wy, 8-ki­lo­me­tro­wy frag­ment A4 do węzła Ja­ro­sław-Wschód w Pa­wło­sio­wie, skąd można już je­chać do Ra­dym­na.
Na od­cin­ku mię­dzy Rze­szo­wem a Ja­ro­sła­wiem pla­no­wa­ne są czte­ry węzły: Rze­szów Wschód (zre­ali­zo­wa­ny przez Mo­sto­stal War­sza­wa), Łań­cut, Prze­worsk i Wierzb­na. Wszyst­kie będą ob­sta­wio­ne bram­ka­mi, na któ­rych za­pła­ci­my za prze­jazd. W pro­jek­cie są także trzy Miej­sca Ob­słu­gi Po­dróż­nych, czyli par­kin­gi ze sta­cja­mi paliw i małą ga­stro­no­mią.
W re­jo­nie Wierzb­nej po­wsta­nie do­dat­ko­wo ol­brzy­mi obwód utrzy­ma­nia au­to­strad. To tu bę­dzie sta­cjo­no­wać sprzęt od­po­wie­dzial­ny za utrzy­ma­nie dróg w tej czę­ści au­to­stra­dy.
:rotfl:
http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/zapad ... slaw/rtxln

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 19:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Cytuj:
Rada Ministrów przyjęła stosowny projekt nowelizacji ustawy o Lasach Państwowych. W 2016 roku rząd chce nałożyć na nie stałą daninę w wysokości 2 procent przychodów. W tym i w przyszłym roku rząd przejmie z kont Lasów po 800 milionów złotych. Znakomita większość tych środków - po 650 milionów w 2014 i 2015 roku - zasili program budowy dróg lokalnych.
Premier podkreślał, że w tym roku na drogi lokalne rząd przeznaczy jedynie 250 milionów złotych. Dlatego środki z Lasów Państwowych będą ważnym dodatkowym wsparciem. Szef rządu zwrócił uwagę, że ten i przyszły rok może być trudny dla leśników ze względu na wysokość przejętych przez rząd środków. Od 2016 roku rząd wprowadzi stałą daninę Lasów Państwowych na rzecz państwa - będzie to 2 procent ich przychodów, a więc około 100-150 milionów złotych rocznie.
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artyk ... y-na-drogi

Znów wyciąganie łap po cudze?

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
renoraines napisał(a):
Znów wyciąganie łap po cudze?


Ale że niby jak? Lasy Państwowe i tak należą do Skarbu Państwa, są zwolnione z wypłaty dywidendy i w przewarzającej mierze z podatku dochodowego. Przekładanie kasy z jednej kieszeni do drugiej, nic innego.

W sumie to nawet lepiej jeśli mają im zabrać i wydać to na drogi niż LP mają jej używać do pseudoprywatyzacji i tworzenia kolejnych dyrektorskich stołków.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Gumiś napisał(a):
Ale że niby jak? Lasy Państwowe i tak należą do Skarbu Państwa, są zwolnione z wypłaty dywidendy i w przewarzającej mierze z podatku dochodowego. Przekładanie kasy z jednej kieszeni do drugiej, nic innego


w sumie to w szoku jestem, że jakies Lasy Państwowe, zarabiaja tyle kasy rocznie ...
to 5 -7,5 mld rocznie, co oni z tą kasą robią, jakos nie kojarze zadnej formy działania tych Lasów, poza budką przy lesie i tablicą informacyjną...


Wracając do tematu, we Warszawie otworzono kolejny odcinek obwodnicy, od S2 do węzła Salomea i połączenie z dzielnicami.
No tak źle oznaczonej drogi do dawno nie widziałem...... jechałem z oczami na szybie, a przecież miejscowy jestem, i oczywiście dwa razy źle pojechałem,
najpierw nie było słowa jak z węzła Salomea skręcić na Włochy,
a potem z Włoch chciałem wrócić na Krakowską, i wyjechałem na Poznań... na tablicach jakieś bzdury, bez łądu i składu, nie idzie odnaleźć właściwej informacji.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ale ogólnie rzecz biorąc stolica jest dobrze oznakowana, a wjedź do Wrocławia :szok: jak nie jesteś z wrocka to zginiesz jak pół funta masła w cygańskiej dupie :/ a już jakiś kierunkowskaz na Zgorzelec? zapomnij :dobani:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 21:28 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Gumiś napisał(a):
renoraines napisał(a):
Znów wyciąganie łap po cudze?


Ale że niby jak? Lasy Państwowe i tak należą do Skarbu Państwa, są zwolnione z wypłaty dywidendy i w przewarzającej mierze z podatku dochodowego. Przekładanie kasy z jednej kieszeni do drugiej, nic innego.

W sumie to nawet lepiej jeśli mają im zabrać i wydać to na drogi niż LP mają jej używać do pseudoprywatyzacji i tworzenia kolejnych dyrektorskich stołków.



W skrócie, bo mi się nie chce tlumaczyc ile placa Lasy Panstwowe, od tego jest google
http://www.lasy.gov.pl/zakladki/aktualn ... a-podatkow
Cytuj:
Dla przykładu, w 2010 r. (bilans za rok 2011 r. nie jest jeszcze zamknięty) Lasy Państwowe odprowadziły w formie różnych podatków łącznie 915,5 mln zł. Z tytułu podatku VAT LP odprowadziły 740,1 mln zł, a 25,6 mln zł wyniósł CIT. Resztę podatków zapłaconych przez LP stanowiły taksy lokalne. Był to przede wszystkim podatek leśny, który wyniósł ponad 122 mln zł, podatek od nieruchomości w kwocie 25 mln zł, podatek rolny - 1,2 mln zł, a także podatek od środków transportowych – 0,6 mln zł.


Cytuj:
La­sy Pań­stwo­we za­pła­cą po­da­tek od ca­ło­ści do­cho­dów już w 2014 roku. Jak wynika z założeń do projektu, od 2014 r. wpływy do budżetu z tytułu płaconego przez Lasy CIT wyniosą 130 mln zł i będą się stopniowo zwiększać – do 135 mln zł w 2015 r., by w 2016 r. sięgnąć 140 mln zł. To ponadczterokrotnie więcej niż zapłaciły LP w ubiegłym roku. Wtedy podatek CIT wyniósł 32,5 mln zł.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/950900.html

Kasa się rozejdzie, jak przepłacali za budowę 1 km czy też rozeszły się miliardy z podwyżki Vat 22% ma 23%, na zatrudnianie kolejnych nierobów urzędasów.

Podsumowujac

Obrazek

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Boogie napisał(a):
w sumie to w szoku jestem, że jakies Lasy Państwowe, zarabiaja tyle kasy rocznie ...
to 5 -7,5 mld rocznie, co oni z tą kasą robią, jakos nie kojarze zadnej formy działania tych Lasów, poza budką przy lesie i tablicą informacyjną...


Ot chociażby sprzedaż drewna (a jakieś ~80-85% lasów w Polsce należy do LP), nasion, sadzonek. Jakąś fabrykę/montownie maszyn leśnych też mają/mieli.


renoraines napisał(a):
Gumiś napisał(a):
renoraines napisał(a):
Znów wyciąganie łap po cudze?


Ale że niby jak? Lasy Państwowe i tak należą do Skarbu Państwa, są zwolnione z wypłaty dywidendy i w przewarzającej mierze z podatku dochodowego. Przekładanie kasy z jednej kieszeni do drugiej, nic innego.

W sumie to nawet lepiej jeśli mają im zabrać i wydać to na drogi niż LP mają jej używać do pseudoprywatyzacji i tworzenia kolejnych dyrektorskich stołków.



W skrócie, bo mi się nie chce tlumaczyc ile placa Lasy Panstwowe, od tego jest google
http://www.lasy.gov.pl/zakladki/aktualn ... a-podatkow


No i co niby to tu wnosi?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 12:16 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Cytuj:
Zima na Lubelszczyźnie: Zasypane drogi, miejscowości odcięte od świata


http://www.kurierlubelski.pl/artykul/33 ... l?cookie=1

Zima zaskoczyła drogowców na przełomie stycznia i lutego :rotfl: .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 13:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
śnieg w lutym, no cudy jakieś normalnie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 15:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ale przyznacie, że jak wiatr tak śnieg nawiewa z pól, to raczej ciężka sprawa jest żeby coś z tym zrobić....
Myślę że tu zabrakło refleksji, co zrobić żeby takie akcje nie miały miejsca w przyszłości. O ile pamietam, to kiedyś przy drogach sadzone były krzaczki i płotki stawiane, żeby właśnie śniegi nie zawiewało, teraz chyba sie to odpuszcza

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 17:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
Boogie napisał(a):
płotki stawiane


były były, ale to też jakoś nie zdaje super egzaminu, jak wiatr pizga jak dziki. I tak nawieje, niedaleko mnie też zawsze stawiają taki płotek na otwartej przestrzeni...a śnieg i tak nawiany na drodze :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 18:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Boogie napisał(a):
Ale przyznacie, że jak wiatr tak śnieg nawiewa z pól, to raczej ciężka sprawa jest żeby coś z tym zrobić....


Zwłaszcza jak masz taki planowy syf jak w Polsce. Miliony wiosek i w każdej wiosce zabudowa siedliskowa. Albo wszystkie te "domki pod miastem". Niech sami sobie odśnieżają.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 19:48 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Już jedna taka była, która zabłysnęła mowiac, sorry taki mamy klimat. :rotfl:

Można być wyrozumiałym, gdyby śnieg spadł w lipcu czy sierpniu. Natomiast nie można, gdy corocznie zima w miesiącach zimowych zaskakuje drogowców i mowa o przejezdności dróg, a nie dojazdów do posesji. Nikt nie jest odpowiedzialny, spychotechnika, a my kierowcy płacimy na drogi/ opłata zawarta w cenie paliwa.


Dla przypomnienia viewtopic.php?f=10&t=88927&start=620

Boogie napisał(a):
Obrazek

na tej drodze widać granice PL/DE,
na pewno nie chodzi tu o odśnieżanie, chociaż tak ludki myślą,
Jakaś technologia która jeszcze nie dotarła do nas, czy co ?????



spider napisał(a):
Kuzwa Boogie faktycznie czary :szok:


_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 20:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie ma na swiecie kraju w ktorym byloby inaczej. Akurat Krolowa Lodu z tym klimatem to miala racje :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 20:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15746
Roznica miedzy cywilizowanym krajem jak np. Austria, a polską dziczą jest taka, że w Austrii w tym roku odsnieża wojsko i nikomu tam z tego powodu ''korona z glowy nie spadnie'' . Natomiast w Polsce urzędnik ministerstwa administracji i cyfryzacji stwierdził, że wojsko nie, bo nie ma wojny przecież. :rotfl:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 3 lutego 2014, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
renoraines napisał(a):
Już jedna taka była, która zabłysnęła mowiac, sorry taki mamy klimat.

i bardzo dobrze powiedziała, jak ktoś ma odrobine oleju w głowie to doskonale zrozumie przekaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 797 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL