BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 17:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Moje BMW: 435i
Jechał 20 maja jak wynika z filmiku więc nie mógł jechać anglikiem bo był zarejestrowany w Polsce,
a wtedy jeszcze nie było takiej możliwości.

Mógł się zagapić i żeby nie przywalić w tamtego uciekał na drugi pas,
bo jeśli zauważycie to był to taki "nerwowy" manewr i odległość od tego busa była mała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Może być troll (nie mylić z trollu :P) ale pod filmikiem jest komentarz:

Cytuj:
Kierowca bmw 4 days ago
Życzę kierowcy Peugota szybkiego powrotu do zdrowia , Ciesze sie że że żyje i przykro mi że musi tyle wycierpieć z nie swojej winy. Co do przyczyn wypadku to czekam na ekspertyzę auta. Jeszcze raz życzę szybkiego powrotu do zdrowia . Kierowca Z Bmw

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 842
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Dokładnie, a odruchowo ucieka się na lewo bo siedzimy po lewej stronie samochodu. Dlatego też jak ktoś wali w drzewo, to najczęściej ginie pasażer bo kierowca próbuje uciec na swoje lewo.

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kierowca-sprawca czeka na ekspertyze co do przyczyn wypadku, pewnie wciągnął go matrix albo za kierownicę teleportowało go ufo. fake
zagapił się, w ostatniej chwili odbił i tyle w temacie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 18:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Z tym odruchem to bardzo istotna sprawa, wiele osób by do dzisiaj żyło gdyby zamiast walić na wprost, albo w prawo nie zjeżdżano odruchowo do środka jezdni na czołówkę.

Ekspertyza odnośnie przyczyn, co za bobek :szok: W 5 GT nie ma na razie auto pilota, na którego można by zrzucić winę. No chyba, że chodzi o zjawiska paranormalne, które mogły maczać w tym palce :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
j27 napisał(a):
Z tym odruchem to bardzo istotna sprawa, wiele osób by do dzisiaj żyło gdyby zamiast walić na wprost, albo w prawo nie zjeżdżano odruchowo do środka jezdni na czołówkę.

dokładnie, wyszedł brak doświadczenia w sytuacji awaryjnej kierowcy BMW
Trollu; wiesz dlaczego wymyślono system ABS który wydłuża drogę hamowania na mokrej i bardzo znacznie wydłuża drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni? bo przeciętny kierowca odruchowo wciska hamulec do oporu w awaryjnej sytuacji doprowadzając do zblokowania kół = braku manewrowości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 04:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Byczus napisał(a):
Trollu; wiesz dlaczego wymyślono system ABS który wydłuża drogę hamowania na mokrej i bardzo znacznie wydłuża drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni? bo przeciętny kierowca odruchowo wciska hamulec do oporu w awaryjnej sytuacji doprowadzając do zblokowania kół = braku manewrowości.

no i? żadna ameryka, w pierwszym aucie ABS nie miałem a w golfie nauczyłem się żyć z niedziałającym ABS i ściągać nogę z hamulca, kilka razy testowane. W tym przypadku pisząc o braku doświadczenia może masz po części rację bo jedyną szansą na "jakotakie" wyjście z sytuacji byłoby zsunięcie sie w rów, o ile był czysty i nie spotkał by tam jakiegoś pnia. Sytuacja wygląda tak, że nie miał czasu na zastanawianie się, autem facetów w czerni, które zatrzymuje się w miejscu nie jechał. Też miałem kilka lat temu taką sytuację, niby nie jechałem szybko ale czasu miałem tyle, że nawet nie pamiętam czy zdążyłem dobrze cofnąć nogę z gazu a jedyne co zdążyłem zrobić to to samo co gość z filmu, na szczęście lewy pas był czysty. Wszystkiego da się nauczyć ale jest kwestia nauki, w takich sytuacjach nie ma miejsca na myślenie albo masz go dosłownie ułamki sekund, liczą się odruchy bezwarunkowe albo inne wytrenowane wcześniej zachowania które wykonujemy z automatu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 09:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
a tutaj komentarz kierowcy peugota:

"Mimo że ja jechałem 307 i lizanie ran potrwa długo to nie oceniam kierowcy BMW. Filmik jest po to aby ukazać możliwość zdarzenia w przypadku wstrzymania ruchu przez pojazd wykonujący prawidłowo manewr skrętu. Osobiście taka konfiguracja na drodze będzie mi włączała czujność x100."

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 01:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Byczus napisał(a):
dokładnie, wyszedł brak doświadczenia w sytuacji awaryjnej kierowcy BMW

Pobożne życzenia ściganta :)
A Ty jakie masz doświadczenie w waleniu na czołówkę ?
Takie deklaracje są puste i nic nie warte, i tak samo byś łoił w najdziwniejszą rzecz na drodze, zamiast przyłożyć w tył dostawczaka....
Ewentualnie możesz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy odczuwasz dyskomfort jeżdżąc lewym pasem na dwupasmówce ? Czy zdaża Ci się, że ktoś zgoni Cię z lewego pasa bo blokujesz go ?
Jeśli nie odczuwasz wzmożonego respektu przed lewym pasem to jest nieomal pewne, że w momencie krytycznym, kiedy sytuacja dzieje zbyt szybko by móc pomyśleć i świadomie pokierować działaniami, kiedy działają odruchy przedświadome, tak samo byś sie ładował na lewy pas zamiast do rowu.

Byczus napisał(a):
Trollu; wiesz dlaczego wymyślono system ABS

to jest akurat nieprawda, ponad 10 lat temu zbadano temat, i powstał asystent nagłego hamowania w limuzynach, bo okazało się, że w momentach krytycznych kierowca się patrzy zamiast chociażby wykorzystać w 100% hamulce. Dlatego taki system wciska hamulec na 100%.

Racjonalizacja to piękny mechanizm psychologiczny, tyle że przeważnie związany z pustymi założeniami na swój własny temat :)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Boogie napisał(a):
Byczus napisał(a):
dokładnie, wyszedł brak doświadczenia w sytuacji awaryjnej kierowcy BMW

Pobożne życzenia ściganta
A Ty jakie masz doświadczenie w waleniu na czołówkę ?
Takie deklaracje są puste i nic nie warte, i tak samo byś łoił w najdziwniejszą rzecz na drodze, zamiast przyłożyć w tył dostawczaka....
Ewentualnie możesz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy odczuwasz dyskomfort jeżdżąc lewym pasem na dwupasmówce ? Czy zdaża Ci się, że ktoś zgoni Cię z lewego pasa bo blokujesz go ?
Jeśli nie odczuwasz wzmożonego respektu przed lewym pasem to jest nieomal pewne, że w momencie krytycznym, kiedy sytuacja dzieje zbyt szybko by móc pomyśleć i świadomie pokierować działaniami, kiedy działają odruchy przedświadome, tak samo byś sie ładował na lewy pas zamiast do rowu.


Boogie, miałem kiedyś podbramkową sytuację na jednopasmowej obwodnicy Gorzowa Wlkp. ale nie widzę najmniejszego sensu opisywania jej tutaj, napiszę tylko, że 120km/h + ~120km/h to raczej pewna śmierć nawet w miarę bezpiecznym samochodzie jakim jest E39.
Tak, odczuwam wzmożony respekt jadąc lewym pasem na dwupasmówce, ponieważ nie wyznaję zasady typowego Janusza często spoglądam w lewe lusterko czy nie ma potrzeby ustąpić pasa szybciej jadącym autom i jak jest możliwość zawszę to robię i denerwuje mnie kiedy ktoś inny tak nie robi. Nie uważam siebie za najlepszego kierowcę świata, ale jestem pewien, że w ww. sytuacji nie zjechałbym na przeciwny pas, bo jestem na tyle świadomym kierowcą, że wiem z czym to się wiąże.

Boogie napisał(a):
Byczus napisał(a):
Trollu; wiesz dlaczego wymyślono system ABS

to jest akurat nieprawda, ponad 10 lat temu zbadano temat, i powstał asystent nagłego hamowania w limuzynach, bo okazało się, że w momentach krytycznych kierowca się patrzy zamiast chociażby wykorzystać w 100% hamulce. Dlatego taki system wciska hamulec na 100%.

tylko asystent hamowania a ABS to dwie inne sprawy, zakładając, że auto jest wyposażone w ABS to asystent hamowania na pewno pomoże, w przeciwnym razie, nie masz możliwości pulsacyjnego hamowania i praktycznie całkowity brak sterowności przy zblokowanych kołach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 00:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3255
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
_KL_ napisał(a):
Dokładnie, a odruchowo ucieka się na lewo bo siedzimy po lewej stronie samochodu. Dlatego też jak ktoś wali w drzewo, to najczęściej ginie pasażer bo kierowca próbuje uciec na swoje lewo.


No nie wiem... ucieka się raczej tam gdzie jest miejsce... ja jakoś ostatnio uciekałem z lewego nie w lewo, a na prawo bo jakiś mózg się zatrzymał przed przejściem, a ludzie mieli dopiero chęć przejścia po drugiej stronie Broniewskiego i tak staliśmy potem 10s czekając aż "dojadą" do właściwej jezdni, a ja już dawno siedziałbym przodem w jakimś kondonie typu matiz ;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 07:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Przez monitor można sobie gdybać. W podbramkowej sytuacji nie ma czasu na myślenie, działa odruch ludzki.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 08:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7013
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dokładnie analizując na spokojnie shytuacje każdy podejmie właściwą decyzję a w sytuacji zagrożenia jak człowiek rozkojarzony to bywa różnie i nie ma sie co tego czepiać taka ludzka natura


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
grabolek363 napisał(a):
No nie wiem... ucieka się raczej tam gdzie jest miejsce...

piorun uderza w najwyższy punkt a są przypadki zabicia ludzi w lesie. Zbyt generalizujesz, taki wypadek ma tyle składowych że nie sposób przewidzieć co się wydarzy. tam gdzie jest czynnik ludzki jest niewiadoma. Kiedyś czytałem o jakichś badaniach i doszli do wniosku, że nawet to czy jesteśmy prawo czy leworęczni w jakimś stopniu określa czy będziemy skłonni uciekać w prawo czy w lewo w takiej sytuacji. Wg wyników badania praworęczni są bardziej skłonni do szarpania kierownicą w lewo w podbramkowej sytuacji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 09:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Miałem kiedyś taką podbramkową sytuację i też uciekłem w lewo, jechałem motocyklem i nie wyhamowałem przed samochodem jadącym przede mną, uciekłem w lewo i zmieściłem się między 2 samochody, obrysowując i łamiąc lusterko jednemu z nich, poza zranioną nogą nic na szczęście się nie stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 21:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Ewidentnie widać że kierowca na początku kolumny skręca w lewo (włączony kierunek) a kierowca BMki się zagapił i ucieka na lewy chyba nawet lekko zahaczył bus, odruch niestety spowodował wypadek.

Ciężko jest takie odruchy wytrenować, nie dawno jechałem autem bez żadnych systemów (ABS itp) i w sytuacji mega awaryjnej (Facet z naprzeciwka wymusił mi pierwszeństwo na zwężeniu drogi po jego stronie) zablokowałem koła hamując ale po ułamku sekundy dotarło do mnie że to już nic nie da i puściłem hamulec i tylko to mnie uratowało i fart że zdążyłem wymanewrować potem o mało jeszcze nie wpadłem do rowu uciekając na prawo... Trzeba uważać trzeba i to bardzo czasami.

Fakt... jechałem może lekko powyżej dopuszczalnej ale wymuszenia gościa w takim niebezpiecznym miejscu nic nie usprawiedliwia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
ZuchLCT napisał(a):
Miałem kiedyś taką podbramkową sytuację i też uciekłem w lewo, jechałem motocyklem i nie wyhamowałem przed samochodem jadącym przede mną, uciekłem w lewo i zmieściłem się między 2 samochody, obrysowując i łamiąc lusterko jednemu z nich, poza zranioną nogą nic na szczęście się nie stało.


Motocyklem taka akcja to dużo szczęścia i ktoś na górze chyba nad Tobą czuwa bo czołówki motocyklem chyba zbyt dobrze się dla kierowców motocykli nie kończą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 22:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
grabolek363 napisał(a):
ucieka się raczej tam gdzie jest miejsce

Otóż to, jeśli ma się do wyboru rów albo asfalt to odbija się w lewo.
Pech chciał, że akurat z naprzeciwka jechał samochód. Gdyby BMW nie jechało za busem który zasłania cały widok na pewno nie wyjechałby wprost pod koła drugiego auta tylko na pobocze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 20 czerwca 2015, 09:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Tutaj nie ma żadnego wyboru i cały szkopuł w tym, że trzeba wjeżdżać w rów, a nie na ślepo na czołówkę i liczyć na fuksa, że może się uda. Tylko że odruch bezwarunkowy jest silniejszy i automatycznie ciągnie praktycznie każdego w lewo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrajna głupota, czy umiejętności czyli on board e92 M3 Wwa
PostNapisane: 12 lipca 2015, 22:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 56  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL