BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Siema,

Miałem bana na miesiąc za pisanie jak jest na forum. No ale jako, że na innych forach już temat poruszyłem, co pewnie część osób widziało to i tutaj zakładam. :)

Jako, że sprzedaję swoje E30 i E46 i chcę kupić jedno całoroczne auto, które da mi możliwie dużo: frajdy z z jazdy, osiągów, komfortu, bezpieczeństwa i relatywnie niewysokich kosztów zakupu i eksploatacji i praktyczności proszę o pomoc.

Budżet to powiedzmy do 40 tys pln, ale nie jest problem nieco zwiększyć jeżeli ktoś mnie do czegoś przekona (np. do M3 E46). Mój rozmiar auta to nie mniej jak klasa C i raczej nie więcej jak klasa D.

Moje obecne auto ma 241 koni przy 1200 kg i robi jakieś 5.5 do setki i 21 s 0 - 200. chcę coś szybszego raczej.

Auta jakie brałem pod uwagę:

M3 E46 - auto marzenie i powyżej budżetu optimum, ale do jazdy całorocznej codziennej chyba trochę będzie mi szkoda, zimą mało użyteczne, drogie w częściach, ciężko dostępny silnik w razie czego i drogi. Poza tym znowu chyba bym się za bardzo spuszczał nad takim autem... i szkoda by mi było gdzieś zostawić w trasie albo na parkingu pod lidlem itp.

M5 E39 - częściowo jak wyżej, do tego chyba trochę za wielkie... i za ciężkie co zabija te 400 koni trochę.

C32/C55 AMG W203 - ciekawe auto, ten mniejszy można ponoć łatwo pokręcić kompresor na 400 koni. Nie przekonuje mnie trochę ten automat i brak szpery...

Audi S3 8l - fajnie wygląda, zwinne. Trochę mnie nie przekonuje mały silnik, bo nawet po modach na 330 koni górna granica bez kucia to z czasem zacznie być niedosyt... do tego zmienny napęd i silnik poprzecznie... taki trochę golf i słaby dół...

S3 8P - fajnie wygląda, świeże dość, ale jednak znowu mały silnik 2.0 i potencjał raczej na max 400 ps... i te same wady co w 8L

S4 B5 - wzdłużny silnik, stałe awd, super silnik z już fajnym dołem, 2.7 bit robi robotę. Mój faworyt, bez problemu robi się stabilne 400 - 500 koni. Trochę wygląd taki sobie, ale w dobrym kolorze i sedanie może wyglądać w miarę. Nie ma problemu z silnikami, jakbym dużo zaczął jeździć nawet bez spiny przyjmie lpg i więcej mocy wydusi...

S4 B6/B7 albo inny tego typu swap z 2.7 bit pod maską... nie będzie to może prawdziwe S4 i będzie cięższe, ale nowsze za to, B5 już trąci myszką trochę

Nissan 350z - super autko, ale osiągi trącą już myszką, a wolnossak kłopotliwy w modach. Gdyby nie osiągi to pewnie bym brał, bo fajnie wygląda i to sportowe auto.

o tym, że fwd nie wchodzi w grę chyba pisać nie muszę... podobnie jak diesel.

Jakieś jeszcze pomysły/uwagi?


Dyskusja na innym forum zaowocowała, że zrobiłem taką tabelkę podchodząc do sprawy prozaicznie...

im więcej punktów tym lepiej w danej kategorii... oto co wyszło spośród aut, które biorą udział w kandydaturze.

Obrazek

Osiągi - wiadomo

Frajda z jazdy - wiadomo, wykładnia osiągów, napędu i budy - za rwd dodatkowy punkt, za niską masę i małą budę też

Bezpieczeństwo - wiadomo, nowsze bezpieczniejsze, wyższa masa dodatkowy punkt

Komfort - Wiadomo, ogólny komfort jazdy czyli wyciszenie, zawias, wypas, fotele, wibracje itd.

Wygląd - Kwestia mojego gustu, generalnie 4 furtki oszpecają auto

Zwinność - Mniejsze auto dodatkowy punkt, wielkość i masa nie jest zaletą dla mnie

Praktyczność/użyteczność - Za 4x4 punkt, bo lepiej moc przenosi, zwłaszcza w niepogodę, za 4 furtki punkt


Koszt zakupu/modyfikacji - Ile trzeba zapłacić za egzemplarz spełniający wymogi lub kupić bazę i zrobić konie jak w tabeli, im więcej punktów tym taniej

Koszty utrzymania - Ile graty kosztują, ile pali, czy można lpg w razie czego wcisnąć (do M3/M5 uznałem, że nie można, bo chyba nie opłaca się). Być może założę firmę handlową niedługo i zacznę dużo jeździć... to ma znaczenie wówczas. Póki co jednak do właściwej pracy jeżdżę taksówką albo samolotem, więc nie robię dużo km.

Utrata wartości - wiadomo, M3 E46 już nie będzie tanieć raczej, S3/S4 starsze też już niżej chyba upaść nie mogą, reszta może jeszcze spadać.

Oczywiście to subiektywna ocena, a jeździłem tylko kilkoma z tych aut, a co dopiero mówić o dłuższej eksploatacji by można rzetelnie to ocenić...

Ps. Oczywiście istnieje też opcja zostawić E30 jeszcze na ten sezon, pogonić E46 318i i dokupić jakieś sensowne E46 sedan 328iA/330iA jako dupowóz, bo 318i na dłuższą metę jeździć nie umiem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 09:01 
Nie ma lepszego auta niż E30 328i. Nie zmieniaj, wiesz co masz.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 09:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
rybik napisał(a):
Nie ma lepszego auta niż E30 328i. Nie zmieniaj, wiesz co masz.


i o takie odpowiedzi mi chodziło. :rotfl:

ale proszę jednak podejść do sprawy poważnie, choć decyzja o sprzedaży E30 kosztowała mnie wiele nerwów. na razie odpukać jeden koleś miał oglądać i się nie odzywa. :D

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 09:11 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Z tego co piszesz wybrałbym bezapelacyjnie M3 e46. Piękne coupe z dobrymi osiągami, prowadzeniem, wykonaniem. Wiadomo koszta utrzymania- ale coś za coś ;) Tak już jest z tymi autami :D Co do m5 e39- również fajne ale jak dla mnie za duże.

Klimatu Audi nie czuje wcale a jeździłem wieloma.

Merce mnie też nie przekonują bo jednak nie mają tego czegoś co BMW.

Nissan ? Kiedyś marzyłem o tym aucie, ale myśląc racjonalnie jednak masz 2 miejsca i tandetne wykonanie, co mnie osobiście by strasznie irytowało. Poza tym... to nissan :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 09:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
M5 i tyle w temacie.

M3 to już żaden dupowóz.

Audi wygląda jak kupa w tych modelach.

Weź może też pod uwagę e55 amg w211 476km łatwo zrobić 500+


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 10:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
jiGsaw napisał(a):
Nissan 350z - super autko, ale osiągi trącą już myszką, a wolnossak kłopotliwy w modach. Gdyby nie osiągi to pewnie bym brał, bo fajnie wygląda i to sportowe auto.
jeśli nissan to wziąłbym bardziej pod uwagę infiniti g35-ma tą przewagę nad nissanem, że ma większy bagażnik i normalne miejsca z tyłu.

e46 m3 i e39 m5 to chyba dla większości z nas motoryzacyjne dzieła, ale raz że do 40tys będzie bardzo ciężko coś fajnego kupić, szczególnie m3, a dwa relatywnie tanie w utrzymaniu to one nie będą.
Po e30 byłem pewien, że właśnie w m3 będziesz celował także dla mnie wybór byłby prosty :)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 10:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Skoro segment E odpada, to jak dla mnie tylko M3 i S4(B5) się tutaj liczą. Jednak od tego drugiego odejmij kilka punktów za bezpieczeństwo, bo w B5 to jest dramat. A3/S3 osobiście nie lubię, lecz będą nieco bezpieczniejsze i sporo tańsze w utrzymaniu niż S4.
Ja osobiście celowałbym w M5.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
jiGsaw napisał(a):
pogonić E46 318i i dokupić jakieś sensowne E46 sedan 328iA/330iA jako dupowóz



Patrząc troszkę w przyszłość skoro masz w planie założyć firmę to zrobił bym dokładnie jak wspomniałeś na końcu Swojego posta :) Będziesz miał tanie autko w utrzymaniu do tego bezproblemowo zniesie instalacje gazową jeśli Twoje przebiegi znacznie wzrosną i nie będziesz aż tak na nią dmuchał chuchał... i zaparkujesz Pan gdzie potrzeba :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 13:41 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
Moim zdaniem tak jak rozmawisliśmy M3 lub M5 :) Jak szukasz bardziej wygody to M5 E39 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
M3 E46 - szybkie, nieduże, zwinne, w miarę świeże.

Lub
Zdzira 850I napisał(a):
Weź może też pod uwagę e55 amg w211 476km łatwo zrobić 500+

Chociaż w obu tych przypadkach 40k to trochę mało.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 15:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Dodałbym do rozwagi np. Subaru Imprezę.
A sam gdybym mógł, brałbym m3. M5 jest świetne, ale trochę znudziły mi się duże i ciężkie auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 219
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: Ford T
Kod silnika: 2,9
Po pierwsze nie kupuj Audi, jakość wykonania jak i wygląd to klasa niżej niż Dacia. Serio sam się o tym przekonałem. Już bym wolał Logana I gen. niż nowe Audi. Przynajmniej wstydu, by nie było.

Co do BMW to koszącą opcją jest e36 jednak to młoda konstrukcja i nie wiele w niej zostało klasycznego BMW. Jako ciekawostkę dodam, że e36 jako pierwsze dostało notę 5 gwiazdek NCAP to jest niewątpliwym plusem.

Moja rada to e30 z wiadomym silnikiem + wybebeszenie + klatka (e30 miało notę 3+ w NCAP dlatego warto to poprawić) + wybebeszenie z czego się da. Będziesz miał klasyczne BMW szybsze od tych wynalazków o których wspomniałeś.

Nie pakuj się nigdy w 4WD nie daje takiej frajdy i przewidywalności jak klasyczne rwd ze szperą bez żadnych pseudo wspomagaczy elektronicznych.

Mam nadzieję, że pomogłem Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 16:55 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
jiGsaw, po dłuższym zastanowieniu się dopisuje do Twojej listy nowego szatana prędkości, taniego w utrzymaniu :

E46 COMPACT 330 w dieslu po modach :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 27 lutego 2016, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
R.y.o. napisał(a):
Po pierwsze nie kupuj Audi, jakość wykonania jak i wygląd to klasa niżej niż Dacia. Serio sam się o tym przekonałem. Już bym wolał Logana I gen. niż nowe Audi. Przynajmniej wstydu, by nie było.

Co do BMW to koszącą opcją jest e36 jednak to młoda konstrukcja i nie wiele w niej zostało klasycznego BMW. Jako ciekawostkę dodam, że e36 jako pierwsze dostało notę 5 gwiazdek NCAP to jest niewątpliwym plusem.

Moja rada to e30 z wiadomym silnikiem + wybebeszenie + klatka (e30 miało notę 3+ w NCAP dlatego warto to poprawić) + wybebeszenie z czego się da. Będziesz miał klasyczne BMW szybsze od tych wynalazków o których wspomniałeś.

Nie pakuj się nigdy w 4WD nie daje takiej frajdy i przewidywalności jak klasyczne rwd ze szperą bez żadnych pseudo wspomagaczy elektronicznych.

Mam nadzieję, że pomogłem Pozdro.

to może Logan?

A3 jakie by nie było - będzie małe. 1.8T i 2.0T ok, te drugie żrą olej i to chyba tyle. Kiedyś na Racingforum przewijały się tematy zakupu S3, ogólnie dużo sztrucli. To samo z S/RS4. Znaleźć nie ruszone 2.7BiT to chyba niezły wyczyn, prędzej w A6 C5 szukać tego silnika, tam nie miał miliona oznaczeń "łał szał pał" więc jak znajdzie się już taką wersję to nie powinna być skatowana. Tylko gabarytami trochę już ponton. 2.7 niby twarde, nie ma chyba zmiennych faz rozrządu itp nikomu niepotrzebnych pierdół ale z drugiej strony 2 turbiny to 2 problemy więcej, kilometry rurek, przewodów, złączek. W nastoletnim aucie potrafi coś się wykruszyć czy sparcieć, któryś czujnik zacznie świrować przez nieszczelność i zaczyna się wróżenie gdzie wetknąć palce żeby znaleźć przyczynę. Napęd w S/RS był chyba na torsenie ale pewien nie jestem. Faktem jest, że zimą w śniegu startujące S3 widać przez chwilę, tuman śniegu a jak wszystko opada to S3 jest już daleko, tylko ile teraz jest tej zimy? Od 3 lat (przynajmniej u mnie) nie było prawdziwej zimy, z zasypanymi drogami przez cały okres jej trwania. Kilka dni popadało, nawet nie zdążyłem się dobrze poślizgać :rotfl: 5 stopni mrozu w lutym a w radiu ostrzegają przed mrozami :rotfl:
tutaj tez nie rozumiem czemu M3 miałoby być nie użyteczne w okresie zimowym, baa, nawet można było znaleźć info, że na zimę z e46 najlepsze M3 bo ze szperą najszybciej wyjeżdża z zasp, tylko właśnie, gdzie te zaspy? ;) Co do reszty to nie ma co dyskutować, tanie nie jest.
Skoro w grę wchodzi RS4 na LPG to może M3 z podtlenkiem? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ja bym byl zdecydowanie za 335d/335i delikatne mody i bedzie szybsze niz.m3 i m5 i wszystkie audi :-) do tego spali polowe z tego co mki jest nowsze i lepiej wyglada tylko budzet troche maly.
Za fajne. Coupe to 70 kola minimum no chyba ze cos z poczatku produkcji 2006 jakiegos sedana lub kombi w biedzie edition.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 00:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
forest napisał(a):
Ja bym byl zdecydowanie za 335d/335i delikatne mody i bedzie szybsze niz.m3 i m5 i wszystkie audi do tego spali polowe z tego co mki jest nowsze i lepiej wyglada
Forest, nie wiem czy jezdziłes jakąś Mką, ale zrob to i pozniej zacznij wypisywać podobne porownania.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 06:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja podejdę do tematu trochę inaczej. Jak chcesz zakładać działalność (w jakim charakterze?) to ze zmianą auta powinieneś się wstrzymać do momentu jej założenia. Początki są zwykle trudne i warto mieć rezerwę gotówki. Auta o których piszesz są kosztowne i mało praktyczne. Poza tym po krótkim czasie prowadzenia firmy dowiesz się jakiego auta na prawdę potrzebujesz. Zaczniesz też przeliczać taki zakup na koszty eksploatacji/paliwa itp. Podstawowy błąd polskich biznesmenów to właśnie zakup drogiego auta w pierwszym przypływie gotówki. Tak zdroworozsądkowo to wpasowuje się e39 lub e46 z 3.0i w kombi i z gazem. Ewentualnie diesel jak kupisz do tego jakiegoś dostawczaka na ropę. Pamiętaj, że fura idzie w koszty ale na nie musisz zarobić i czasem jest lepiej a czasem gorzej. Jak nie obkupisz się w "drogie zabawki" to ten chudy czas może nie być dla Ciebie kłopotliwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 08:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
ded napisał(a):
Podstawowy błąd polskich biznesmenów to właśnie zakup drogiego auta w pierwszym przypływie gotówki.

Święte słowa.

Ja , podobnie jak ded, wstrzymałbym się ze zmianą. Być może okaże się, że lepiej zostawić E30 dla frajdy a na codzienne tłuki kupić jakiegoś mistrza ekonomii, świeżego toy toya, który będzie zarabiał dla ciebie ekonomią i bezawaryjnością a nie generował niepotrzebne straty.

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 08:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
ded napisał(a):
Ja podejdę do tematu trochę inaczej. Jak chcesz zakładać działalność (w jakim charakterze?) to ze zmianą auta powinieneś się wstrzymać do momentu jej założenia. Początki są zwykle trudne i warto mieć rezerwę gotówki. Auta o których piszesz są kosztowne i mało praktyczne. Poza tym po krótkim czasie prowadzenia firmy dowiesz się jakiego auta na prawdę potrzebujesz. Zaczniesz też przeliczać taki zakup na koszty eksploatacji/paliwa itp. Podstawowy błąd polskich biznesmenów to właśnie zakup drogiego auta w pierwszym przypływie gotówki. Tak zdroworozsądkowo to wpasowuje się e39 lub e46 z 3.0i w kombi i z gazem. Ewentualnie diesel jak kupisz do tego jakiegoś dostawczaka na ropę. Pamiętaj, że fura idzie w koszty ale na nie musisz zarobić i czasem jest lepiej a czasem gorzej. Jak nie obkupisz się w "drogie zabawki" to ten chudy czas może nie być dla Ciebie kłopotliwy.


Spokojnie, kompromisem będzie S4 z lpg. Na razie działalność to odległa sprawa (jeżeli już to raczej przyszły rok).

Forest - no właśnie nie widziałem jeszcze żadnego 335i/335d, które by mogło mieć podejście do S4 B5 pomodzonego dobrze.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co po E30 328i++?
PostNapisane: 28 lutego 2016, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Frank, jezdzilem kazda praktycznie. I nie sadze zebym powiedzial cos zlego. Wiadomo ze mka jest bardziej sportowa sprawia wiecej frajdy i jest szybsza na torze :-) ale 99% z nas po torze nie jezdzi a na autostradzie tam gdzie mozna wykorzystac moc 335d lub i po zwyklym chipie jest SZYBSZE niz e46 do tego jest nowsze lepiej wyposazone i napewno lepszym rozwiazaniem na jedyne auto w domu od m3 e46

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL