BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 02:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Orientuje się ktoś czy/jakie są przepisy dotyczące wymiarów progów zwalniających na drogach lokalnych/dojazdowych/gminnych ?

Konkretnie chodzi mi o wysokość, długość, kąty najazdów. Są jakieś regulacje na ten temat ?


Próbuję wywalczyć obniżenie progów zwalniających,ale gmina twierdzi, że są zgodne z przepisami, chodź wydaje mi się to trochę nie możliwe bo są naprawdę solidne jak na to co wszędzie się widuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 20:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
:) Kurde, kiedyś jiGsawowi cały wykład na PW puściłem, sporo tego było, łącznie z rysunkami :D Może znajdę, chyba że wykasowałem. Trudno, najwyżej jeszcze raz się napisze ;)

Ok, nie znalazłem tego, co poszło do jiGsawa, ale poszperałem w przepisach i znalazłem, nawet bardziej aktualną wersję.

Kwestie progów zwalniających reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181 ze zmianami). Ostatnia nowelizacja dotycząca progów zwalniających (rozporządzenie nie tylko o nich stanowi) weszła w życie z dniem 8.10.2015 i opublikowana jest w Dz. U. z 2015 r., poz. 1314 - gdyby ktoś chciał sobie zajrzeć), natomiast regulacja progów podrzutowych jest taka sama od początku wydania rozporządzenia.
Załącznik nr 4 do rozporządzenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gdyby coś było nieczytelne, daj znać ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
ANDREW E36 napisał(a):
Orientuje się ktoś czy/jakie są przepisy dotyczące wymiarów progów zwalniających na drogach lokalnych/dojazdowych/gminnych ?

Konkretnie chodzi mi o wysokość, długość, kąty najazdów. Są jakieś regulacje na ten temat ?


Próbuję wywalczyć obniżenie progów zwalniających,ale gmina twierdzi, że są zgodne z przepisami, chodź wydaje mi się to trochę nie możliwe bo są naprawdę solidne jak na to co wszędzie się widuje...



Parametry urządzeń służących do ograniczenia prędkości na drodze-progów reguluje: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2003/s/220/2181

Ich wymiary, sposób rozmieszczenia, kształt+ rysunki podane są w załączniku do rozporządzenia -str od 423.

Skrótowo tu: http://progi-zwalniajace.pl/progi_zwaln ... owania.pdf

Ogólnie żeby je wykonać trzeba wyk. projekt zmiany organizacji ruchu i uzyskać stosowne opinie, pozwolenia itd z wielu instytucji np.policja, zarząd drog.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
maaaad, jesteś pewien?
Bo w załączniku nr 4 do rozporządzenia "w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" gdzie jest właśnie o progach, to jest opisane gdzie i jak je można stawiać i jak znakować. Natomiast rysunki z długościami, wyskościami etc. są przykładowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


No chyba że jeszcze gdzieś o tych progach siedzi. To ty tutaj jesteś ekspertem ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 21:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O, ubiegłeś mnie Gumiś, a tak się namęczyłem :D
Gumiś napisał(a):
To ty tutaj jesteś ekspertem ;)

Daj spokój, żaden ze mnie ekspert, każdy uczy się całe życie, jak się czegoś nauczę w dyskusji m. in. z Tobą to tylko będę się z tego cieszył :ok:
Co do progów zwalniającym, W pkt 8.1 wprost napisano, że "Kształty i wymiary progów zwalniających U-16 oraz graniczne prędkości przejazdu przedstawiono na rys. od 8.1.1 do 8.1.5". Brak słowa "przykładowy". W przypadku progów podrzutowych rysunek faktycznie opisany jest zwrotem "kształt i wymiary w przekroju poprzecznym przykładowych progów podrzutowych", ale już w samej treści pkt 8.2 jest zdanie "Przekroje progów podrzutowych określono na rys. 8.2.1" - znowu nie ma słowa "przykładowy".

Innych przepisów raczej nie ma...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Kwestia czy te wymienione progi U-16a-d to katalog zamknięty wszystkich możliwych progów czy nie. Mi się wydaję że nie :niepewny: Nawet chciałem sprawdzić czy jest do tego jakieś orzecznictwo, ale jak zobaczyłem 90 nietezowanych orzeczeń, i to do całego rozporządzenia... to mi się odechciało ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, 11:56 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Heh też nie wiem jak jest z tymi progami bo czasem trafiam na takie wielkie, że swoją e46 na pro kicie :!: bardzo wolno przejeżdżając potrafię dotknąć . . .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 1 września 2016, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
maaaad napisał(a):
Co do progów zwalniającym, W pkt 8.1 wprost napisano, że "Kształty i wymiary progów zwalniających U-16 oraz graniczne prędkości przejazdu przedstawiono na rys. od 8.1.1 do 8.1.5". Brak słowa "przykładowy". W przypadku progów podrzutowych rysunek faktycznie opisany jest zwrotem "kształt i wymiary w przekroju poprzecznym przykładowych progów podrzutowych", ale już w samej treści pkt 8.2 jest zdanie "Przekroje progów podrzutowych określono na rys. 8.2.1" - znowu nie ma słowa "przykładowy".



I weź tu bądź mądry i walcz z gminą

Ty powiesz, że ma być jak w rozporządzeniu, oni, że to tylko przykładowe parametry progów... i najgorsze, że obie strony mają racje :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 1 września 2016, 19:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ANDREW E36 napisał(a):
Ty powiesz, że ma być jak w rozporządzeniu, oni, że to tylko przykładowe parametry progów... i najgorsze, że obie strony mają racje :/

Tak Ci powiedzieli? Nie no, trochę słabo, bo równie dobrze mogą zrobić próg taki, że przejedzie tylko buggy Schlessera z Dakaru. Bo w końcu w rozporządzeniu jest PRZYKŁADOWY.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Progi zwalniające - przepisy
PostNapisane: 2 września 2016, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
maaaad napisał(a):
ANDREW E36 napisał(a):
Ty powiesz, że ma być jak w rozporządzeniu, oni, że to tylko przykładowe parametry progów... i najgorsze, że obie strony mają racje :/

Tak Ci powiedzieli? Nie no, trochę słabo, bo równie dobrze mogą zrobić próg taki, że przejedzie tylko buggy Schlessera z Dakaru. Bo w końcu w rozporządzeniu jest PRZYKŁADOWY.



Już próbowałem, zwracając się "z prośbą" bez pokrycia paragrafami
myślałem, że jakimś przepisem będę w stanie coś ugrać, ale widzę, że ciężko, jedynie co to:

mogę sprawdzić czy w tym parametrze się mieści

"progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż 40m od skrzyżowania ulic i dróg"

muszę sprawdzić definicję drogi, tj. czy zalicza się do tego przepisu również droga dojazdowa do posesji, tzw.użyczenie wjazdu i ślepa uliczka



"urządzenia odwadniania jezdni muszą być tak wykonane i utrzymane, by wykluczone było powstawanie kałuży wody lub tafli lodu przed i za progiem zwalniającym"

jak jest droga nierówna przed progiem to też można kombinować o to...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL