BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
jiGsaw napisał(a):
Co do dźwięku to wiem, że na forum są BMW R4 turbo, które pierdzą z wydechu i jest to dramat (poniekąd na życzenie właściciela). U mnie nie ma tego efektu i da się tego słuchać, choć wolę radio i nie sądzę by to się zmieniło w byle 335i/135i, bo dopiero V8 robi prawdziwą robotę jeżeli chodzi o dźwięk.


Słuch Ci się pogorszył od pierdzenia wydechu w Audi.
Już wolę dźwięk z głośników niż to pierdzenie które w środku jest nieznośne.

Rozumiem że zmieniło Ci się postrzeganie odkąd zacząłeś jeździć s3, ale nie próbuj zmieniać innych.
Co do spalania Golfa R, i 11litrach w mieście, to ktoś kto Ci to powiedział nie postrzega Cie za ogarniętą osobę ;)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Do czego pijesz konkretnie i z czym sie nie zgadzasz i dlaczego? Tez nie jestem fanem dźwięku r4... Ale może byc z pierdzeniem i bez, ja wole bez.

Proste pytanie do gawiedzi - czy według Was 2.0 tfsi pali więcej niz 1.8t? Bo od zawsze sie spotykałem z opiniami, ze mniej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 13:53 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
jiGsaw, 2.0tfsi w TT którym jechaliśmy przy dynamicznej jeździe 9,5-10l/100km to max ;) 1.8 chyba jednak więcej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 17:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Ja mam ośkę 2.0TFSI DSG 270KM i spalanie poniżej 10L możliwe tylko w trasie jadąc spokojnie bez butowania do tych powiedzmy 160km/h.
W mieście nierealne, chyba nawet typowo emerycko jeżdżąc to 11L bardzo ciężko by było zrobić a tym bardziej w mocnym R20 - no chyba że naprawdę będziemy tylko muskać gaz, wszystkich przepuszczać i patrzeć na wskaźnik spalania czy spada ale to przecież nie o to chodzi.
Tak samo jazda autostradowa, dynamicznie bez opierdzielania, prędkości od 160 w górę to spalanie jak w mieście 13-15 trzeba liczyć, w R pewnie jeszcze więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 18:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
jiGsaw napisał(a):
Największy wpływ na straty w napedzie maja opory dynamiczne. W uproszczeniu w rwd kreci sie wal, dyfer, polosie. W haldexie podobnie, bo tyl jest odlaczony. Oczywiście masy wirujące i statyczne w awd sa większe. Tu sie zgadzam.

Jest odołączony silnik od tylnej osi, ale mechanizm rożnicowy, układ planetarny, połosie dalej się kręcą powodując straty.

jiGsaw napisał(a):
Wracając do spalania mam podstawy do wiary w 11 litrów przy średniej dynamice jezeli to prawda iż 1.8t pali więcej jak 2.0 tfsi, bo widzę ile mi pali.


To trzeba wybrać: wiara w niższe spalanie 2.0 vs 1.8, albo wypowiedzi użytkowników. Znajomy też ma Cupre 2017 i prawie wypadł z fotela słysząc 11l w mieście, a to słabsze i lżejsze Fwd.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 18:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No tak, pisałem o masach wirujących, oczywiście tam też są jakieś straty cieplne dodatkowo choć mniejsze niż pod obciążeniem, suma sumarum masz rację - haldex nieco więcej traci jak rwd.

Co do spalania to nawet na tym forum jest człowiek od porobionego S3 8p i z jego relacji wynikało, że spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe 11 - 14, trasa też umiarkowanie. No to nie wiem albo tak różne nogi albo tak różnie zrobione programy albo jeszcze co innego, w każdym razie każdemu pali inaczej jak widać... i opinie kompletnie się mieszają. Ja mogę być pewny spalania w tych autach, które sam posiadałem i mam jakieś porównanie, jeżeli kupię kiedyś 2.0 TFSI to zweryfikuję. ;) Też niby powprowadzali jakieś bezpośrednie wtryski itd., ale na logikę wydaje mi się, że 2.0 nie powinno spalić mniej jak 1.8. No ale tym bardziej 3.0 R6 nie powinno spalić mniej ani tyle samo jak 2.0 R4 co niektórzy tu forsują. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
jiGsaw, pije do tego że:

1) W zależności od tego czym obecnie jeździsz polecasz to w każdej nadarzającej się okazji, bo jest to najlepsze.
Przykłady można znaleźć na forum jak jeździłeś, a potem próbowałeś później sprzedać M5, wcześniej gdy miałeś stare 2,8 m52b28 to chciałeś wkładać ten silnik do E90...

2) Piszesz na forum kocopoły na temat spalania, które usłyszałeś od ludzi którzy albo nie umieją tego spalania policzyć, albo wierzą w źle skalibrowane komputery, albo pierdzielą głupoty a gawiedź łyka to.
Potem wchodzi na forum ktoś z wyszukiwarki i ma beke na całego.

jiGsaw napisał(a):
No ale tym bardziej 3.0 R6 nie powinno spalić mniej ani tyle samo jak 2.0 R4 co niektórzy tu forsują.


:oczami: :rotfl:

Piszę jak jest. :cisza:



Wracając do tematu, dołożyć, i szukałbym F30.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
1) Polecam tzn.? To chyba normalne i nie tylko u mnie, że jeżeli coś wybrał to zrobił to na daną chwilę świadomie i dostrzega pewne zalety. Nigdy nie próbowałem naciągać faktów, jak i nie zmieniłem zdania. W klasie R6 NA M52 było tym kulminacyjnym momentem i zdania nie zmieniłem, wolałbym M52B30 (większa pojemność) i oczywiście poprawione kwestie dolotu itp. w E90 niż silniki z wadami podstawowej mechaniki i drogim osprzętem. Ten etap jednak mam za sobą, bo staram się rozwijać motoryzacyjnie w miarę możliwości i temat R6 NA uważam za zamknięty na tą chwilę (wyjątkiem mogłoby być M3 E46). Jakby coś było najlepsze pod każdym względem to bym chyba nie zmieniał? ;)

2) Czyli według Ciebie 3/4 użytkowników akurat 2.0 TFSI zaniża spalanie o 25% aby mi zrobić na złość? Prędzej uwierzę w 11 litrów 2.0 TFSI niż w identyczne spalanie 2.0 R4 single turbo z 3.0 R6 biturbo. Na forum Audi nikt nie wypisuje kocopołów w stylu 1.8t pali tyle co 2.7biturbo. Za chwilę się okaże, że Twoje 428ix też pali tyle co 435i?

Podsumowując:

- Większość użytkowników twierdzi, że pali bardzo rozsądnie
- Większość użytkowników twierdzi, że pali nawet mniej jak 1.8t
- Nawet jeżeli to nieprawda to nie uwierzę, że pali dużo więcej jak 1.8t, a już na pewno, że tyle samo co 3.0 R6 biturbo

Także zdania nie zmieniam i absolutnie się nie zgadzam z mitologią w postaci rzekomego identycznego spalania 2.0 turbo r4 z 3.0 biturbo r6.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Słuchajcie zrobił się mały off-topic i lekkie przepychanki - przynajmniej na mój gust - więc nie chcę nikogo urazić i po prostu wrócę do kwestii przedstawionej przez autora w pierwszym poście :)

Co do leasingów - co firma,bank itp. to inaczej, ja wiem z doświadczenia powiedzmy " rodzinnego " że obecnie np. w Idea Banku/Idea Leasingu wiek auta + okres trwania lesaingu = max. 8lat, więc i w budżecie 50k jest to do realizacji.

Co do samej kwestii świeżego auta, względnie nietuzinkowego podam swój przykład pasujący do budżetu i jazdy głównie po mieście, a trasę raz na X lat pewnie też przetrwa. Nikt nie wspomniał Fiata 500, konkretnie wersji Abarth 595. Jeździ ciekawie, może nieźle wyglądać, oferta tuningowa też całkiem spora z ciekawymi wydechami na czele - słuchałem w salonie we Wro na żywo niektórych opcjonalnych wydechów i brzmienie wg mnie lepsze niż wielu VW R20 czy S3.
Do tego jako używki dobrze trzymają wartość, a jak za parę lat Kolega będzie zmieniał auto, chociażby dla kosztów w firmie to też będzie to znaczące. Poza tym za powiedzmy 70k szuka się 6-7 może starszych golfów R, a za 60-70k Abartha można nabyć zupełnie nowego.
Naszła mnie jeszcze podobnej natury myśl że pasowałaby do tego kryterium ciekawa wersja Fabii RS, no ale nie będę już Was katował tymi pomysłami... :D

Oczywiście to tylko moje zdanie także " nie bijcie " ;) Żadnego interesu w polecaniu Fiata nie mam, ale po prostu taka myśl w sytuacji przedstawionej przez autora mnie naszła.
Pozdrawiam.

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 01:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Nie no panie Fiat napewno straci wiecej na wartosci od golfa i sam wolabyl jezdzic golfem niz fiatem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 09:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Hakelbery napisał(a):
Nie no panie Fiat napewno straci wiecej na wartosci od golfa i sam wolabyl jezdzic golfem niz fiatem.


Sprawdź więc ceny Abarthów na europejskim rynku aut używanych i jak się zachowują z biegiem lat w porównaniu do Golfów, nawet R.
Najbardziej trzymają cenę R sprzed uturbienia zwłaszcza IV gen. ale V R32 też zaczyna już kosztować jak na swoje lata, późniejsze 2.0 z turbo nadal lecą.

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 380
Lokalizacja: mazowsze
fiata w to nie mieszajcie :)

_________________
-----------------------------------
"Typer EURO 2012 -I miejsce""
"Typer 09/2012 -I miejsce"
"Typer 01/2013 -I miejsce"
"Typer 04/2013 -III miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 25 czerwca 2017, 12:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
jiGsaw napisał(a):
Także zdania nie zmieniam i absolutnie się nie zgadzam z mitologią w postaci rzekomego identycznego spalania 2.0 turbo r4 z 3.0 biturbo r6.


Jakiś czas temu w AŚ, albo MOTOR było porównanie ostatniego S3 z 240iAx (czy jak to tam teraz jest), czyli 310ps/400Nm vs 340ps/500Nm w automatach, masowo BMW ponad 100kg cięższe (przez napęd zapewne), spalanie w mieście i średnie różniło się na odcinku testowym o 0.5-0.6l na korzyść słabszego Audi, więc niestety mitologia nie kłamie.

Fiat? Really?? 500???

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 25 czerwca 2017, 12:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Goly R palą sporo podobnie do 335i itd w trasie szybkiej nawet więcej bo mają za krótkie biegi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 50k i ciekawe, stosunkowo świeże auto
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Nieco na dziwne tory zszedł ten temat. Rozmowa leci o Golfach R czy S3 czyli ogólnie zapierdzielaczkach, a nagle jest płacz, że dużo pali :mur: Chyba kupując takie auto nikt nie patrzy na to ile pali, bo pali tyle ile się wleje, a jak ktoś tankuje z aplikacją na telefonie i liczy każdą dziesiątą litra to proponuje zakupić jakiś 1.9 tdi 90 konny, albo 1.3 jtd i nie przekraczać 90 poza miastem i 100 na autostradzie....

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL