BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 17:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Urzędnicy Unii Europejskiej sami siebie zaczynają przechodzić w co raz bardziej absurdalnych regulacjach.
Czy Waszym zdaniem zakaz wjazdu SUVem do miasta ma sens?


źródło: https://autokult.pl/36589,suv-y-grozne- ... takich-aut
Cytuj:
W części europejskich krajów funkcjonują ograniczenia w poruszaniu się dieslami. Teraz mogą do nich dołączyć obostrzenia dla kierowców SUV-ów. Europejska Rada Bezpieczeństwa w Transporcie (ETSC) proponuje, by zakazać takim samochodom wjazdu do centrów miast.

Obrazek

SUV-y i crossovery to jedno z najbardziej fascynujących zjawisk w motoryzacji. Choć na temat przewagi zalet nad wadami można się spierać, to nie ulega wątpliwości, że kierowcy je pokochali. W grudniu 2019 r. w Europie stanowiły one aż 41,7 proc. sprzedawanych w salonach nowych aut. Rok wcześniej było to 35 proc., więc zainteresowanie takimi modelami wciąż rośnie. Niebawem dynamika może się jednak odwrócić ze względu na nowe przepisy.

Nie od dziś wiadomo, że ze względu na wyższą masę i większy opór stawiany powietrzu SUV-y palą więcej niż samochody tradycyjnych segmentów o podobnej długości. Oznacza to wyższą emisję dwutlenku węgla. Od 2021 r. europejskich producentów samochodów obowiązywał będzie nowy limit emisji CO2 dla floty sprzedanych pojazdów osobowych. Ci, którym nie uda się zredukować jej poniżej poziomu 95 g CO2/km, będą płacić wysokie kary za każdy sprzedany pojazd niespełniający normy. Trudno podejrzewać, by nie zostały one przerzucone na nabywców, a to oznacza, że SUV-y mogą podrożeć. To jednak nie wszystko, co może zagrozić ich przyszłości.
Fatalne dla słabszych

W swoim nowym raporcie Europejska Rada Bezpieczeństwa w Transporcie zachęca władze miast do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla SUV-ów. Jak radzi ETCS, mogłyby być one oparte na masie pojazdów lub na wyniku Euro NCAP w kategorii ochrony pieszych. Wydaje się, że jeśli europejskie miasta rzeczywiście zdecydują się na takie rozwiązanie, uzależnienie restrykcji od pierwszego z tych wyróżników byłoby znacznie praktyczniejsze, gdyż informacja o masie pojazdu znajduje się w dowodzie rejestracyjnym i danych na temat auta w elektronicznej bazie. Naruszenia mogłyby więc być łatwo wykrywane przez automatyczne systemy wykorzystujące odczytywanie numerów rejestracyjnych.

Jak się okazuje, pomysł wprowadzenia ograniczeń wjazdu większym pojazdom nie jest zupełnie abstrakcyjny. Jak informuje ETSC, władze Londynu mają już plan wprowadzenia obostrzeń dla pojazdów dostawczych, a kilka innych europejskich miast rozważa zakazy właśnie dla SUV-ów. Jak argumentuje rada, to uzasadnione, gdyż w porównaniu z tradycyjnymi samochodami SUV-y mają wyższe maski i zderzaki, są cięższe, a także sztywniejsze. Warto również dodać, że SUV-y często charakteryzują się wysoko poprowadzoną linią okien. To ogranicza widoczność do tyłu, a więc naraża pieszych podczas manewru cofania.

Zdanie ETSC nie jest zresztą odosobnione. O wpływie wzrostu popularności SUV-ów na zwiększenie się liczby wypadków z udziałem pieszych w 2018 r. informowali Amerykanie. Specjaliści IIHS-u, rządowej organizacji zajmującej się bezpieczeństwem drogowym, wyliczyli, że liczba przypadków potrąceń przez SUV-y pomiędzy 2009 a 2016 r. wzrosła aż o 81 proc. Nie był to wzrost adekwatny do zwiększenia się liczby tego typu aut na drogach.

Rekomendacja Europejskiej Rady Bezpieczeństwa w Transporcie, co do ograniczania wjazdu dla SUV-ów, na pierwszy rzut oka może wydawać się reakcją histeryczną. U podstaw opinii ETSC leżą jednak twarde dane. Aż 21 proc. osób ginących na europejskich drogach stanowią piesi. Co prawda liczbę śmiertelnych potrąceń udało się w UE w latach 2010 — 2018 obniżyć o 19 proc., ale spadek liczby ofiar śmiertelnych wśród motocyklistów w tym samym czasie spadł o 20 proc., a użytkowników samochodów o 24 proc. Władze europejskich miast powinny być więc zainteresowane obniżeniem zagrożenia dla pieszych. Szczególnie włodarze polskich miast.

Jak wynika z raportu ETSC, Polska jest jednym z państw UE, w których piesi są narażeni na największe ryzyko potrącenia. Jak wyliczyła ta instytucja, średnia liczba śmiertelnie potrąconych w latach 2016–2018 na milion mieszkańców dla Unii Europejskiej wyniosła 10,4. Tymczasem w Polsce wskaźnik ten to aż 22,1. Gorzej jest tylko na Litwie, Łotwie i w Rumunii. Z kolei w brylującej w tym zestawieniu Norwegii wskaźnik wyniósł 2,4.Według danych ETSC uderzenie przez pojazd osobowy w Polsce jest powodem 74 proc. śmiertelnych potrąceń.

Siedzący w samochodach podróżni są chronieni przez pasy bezwładnościowe, poduszki powietrzne i tonę stali. Trudno dziwić się, że wiele osób chce zwiększyć swoje bezpieczeństwo, kupując wysokie i ciężkie SUV-y. Kłopot w tym, że to rozwiązanie może być zagrożeniem dla innych i być może niebawem przyjdą czasy, gdy za taką decyzję trzeba będzie zapłacić "banicją".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Pierwszy się podpiszę żeby te absurdalne auta znikły z dróg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 17:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Niech każdy sobie jeździ czym chce. Nie jestem fanem tego nadwozia, podobnie jak kombi - służące głównie do wożenia powietrza, ale jak ktoś chce, to czemu ma nie móc?
W SUVie przynajmniej można mieć na głowie cylinder podczas jazdy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Jak wyżej, ktoś zrobił badania, że SUV jest bardziej niebezpieczny dla pieszych w momencie wypadku. Dla mnie lepiej, nie będę musiał na te brzydactwa patrzeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nowe SUVy są bardziej bezpieczne niż E30 czy E34 dla pieszego (odsyłam do NCAPu), czy to powód by zakazać jazdy E34 czy E30 bo ktoś na te brzydactwa nie będzie chciał patrzeć?

Ciężarówki, autobusy i tramwaje, są jeszcze bardziej niebezpieczne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
Nowe SUVy są bardziej bezpieczne niż E30 czy E34 dla pieszego (odsyłam do NCAPu), czy to powód by zakazać jazdy E34 czy E30 bo ktoś na te brzydactwa nie będzie chciał patrzeć?

Tak tak, 2,5 tonowa "ściana" jest bezpieczniejsza od tonowego auta z przodem na wysokości kolan. Na "papierze" nowe auta są bezpieczne dla wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, jest bezpieczniejsza od gruza z ostro zakończonymi wystającymi elementami.

Odnośnie masy - nawiasem mówiąc zarówno wymiary, jak i waga SUV'ów jest podobna do normalnych aut tego segmentu. Nawet X5 nie waży 2.5t.

Filmik o tyle zabawny, że mógłbyś wziąć Seicento, wjechać w tych ludzi i tak samo by to wyglądało na filmie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Rafał napisał(a):
Pierwszy się podpiszę żeby te absurdalne auta znikły z dróg.

Popieram 8)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
Odnośnie masy - nawiasem mówiąc zarówno wymiary, jak i waga SUV'ów jest podobna do normalnych aut tego segmentu. Nawet X5 nie waży 2.5t.

Niech będzie 2 tony. To i tak nadal kilkaset więcej niż przeciętne auto ale nie ważne. Wolę dostać wystającym zderzakiem w gruzie e30 które prawdopodobnie mnie podetnie i polecę na maskę czy dach niż zderzyć się z autem które jak we mnie uderzy to raz że dostaję praktycznie po całości ciała to dwa prawdopodobnie mnie odrzuci bardzo mocno i tym sposobem mogę wpaść np. na przeciwległy pas gdzie dzieło dokończy kolejny (tfu!) SUV.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
2 tony to waży X5 w max opcji, a nie jakiś mały suv jakich jeździ większość typu CHR czy crv.

Testy pokazują że jednak zderzak w gruzie jest bardziej niebezpieczny, ale jak byś wolał to spoko - jak sobie stryjenka życzy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
2 tony to waży X5 w max opcji, a nie jakiś mały suv jakich jeździ większość typu CHR czy crv.

2,1 tony waży X5 w podstawowej wersji silnikowej, hybryda - ponad 2,5 tony. Dane znormalizowane (czyli masa pojazdu+kierowca 75 kg+90% paliwa). I nie są to dane dla max opcji.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No to jak mówiłem, ok 2 tony, może nie w max opcji, podobnie co Insignia w wyższej.

Zwykły suvik waży ok 1.6t, i takich jest większość.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 18:47 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Kolejna idiotyczna propozycja eurokolchozu :rotfl: , ktorego przedstawiciele kiblowali z fizyki. Tak jak są suvy o roznej masie, tak o róznej masie są limuzyny, kombi, coupe, vany, dostawczaki itd. . Czyli najprosciej, jak mocno pieszy zostanie uderzony zalezy od predkosci i masy auta, a nie od kształtu auta.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
renoraines napisał(a):
Czyli najprosciej, jak mocno pieszy zostanie uderzony zalezy od predkosci i masy auta, a nie od kształtu auta.

Identyczne warunki, identyczna prędkość i chcesz mi powiedzieć że zderzenie, średnio oczywiście, nie spowoduje większej szkody u człowieka x1 jak 1? X1 wali większą płaszczyzną przez to że jest wyższe więc uderza w większą powierzchnię ciała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, ponieważ uderzenie rozłoży się na większej powierzchni, więc punktowe uderzenie będzie mniejsze. Boom.
Uderz np się w głowę wałkiem a cienkim prętem o tej samej masie. Wałek spowoduje mniejsze obrażenia...

Tak więc to nie jest argument - argumentem mogą być jakieś testy, a i tak pewnie różnice będą nieznaczne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:09 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Rafał napisał(a):
renoraines napisał(a):
Czyli najprosciej, jak mocno pieszy zostanie uderzony zalezy od predkosci i masy auta, a nie od kształtu auta.

Identyczne warunki, identyczna prędkość i chcesz mi powiedzieć że zderzenie, średnio oczywiście, nie spowoduje większej szkody u człowieka x1 jak 1? X1 wali większą płaszczyzną przez to że jest wyższe więc uderza w większą powierzchnię ciała.


Zapomniałes o tym o czym wspomniales wyzej , ze w osobowce dostajesz w nogi i polecisz na maskę . Masz uszkodzone tylko nogi czy wiekszą powierzchnię ciała?

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
Tak, ponieważ uderzenie rozłoży się na większej powierzchni, więc punktowe uderzenie będzie mniejsze. Boom.

I zamiast złamanej nogi z przemieszczeniem na której skupi się uderzenie będę miał tylko "zwykłe" złamanie nogi, miednicy i żeber. Oczywiście jest to gdybanie bo każdy wypadek jest inny niemniej jednak wolę dostać samochodem mniejszym niż większym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie będzie miał niczego złamanego, bo punktowa siła będzie mniejsza niż ta która coś łamie. Buuum.

No tak, to jest gdybanie, ja też gdybam, ale właśnie po to są robione różne badania. Akurat argument że w jakimś stopniu SUV jest bardziej niebezpieczny nie jest argumentem, bo bardziej niebezpieczne są stare auta pod tym względem, i tez jeżdżą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
“Pedestrians have a higher risk of death or serious injury when they are struck by an SUV compared to a car,” says Jessica Cicchino, one of the authors of the IIHS report. “SUVs are higher off the ground than cars, they're stiffer, and they have blunter geometry in the front compared with the more sloping front ends of cars. These features of SUVs can lead to more injuries of all types when a pedestrian is struck by an SUV, especially injuries to the chest and head.”

https://www.governing.com/topics/transp ... eaths.html

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakaz wjazdu SUV'em do miasta
PostNapisane: 17 lutego 2020, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ale co w tym dziwnego ze ciężarówki nie mogą wjechać do miasta?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL