BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 20:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 11:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zakładam temat do dyskusji, zainspirował mnie artykuł na Spidersweb autorstwa Złomnika:
https://spidersweb.pl/autoblog/niemcy-s ... bysci-wyja

Załącznik:
bmw_8.jpg
bmw_8.jpg [ 169.02 KiB | Przeglądane 903 razy ]


Jest tu fajne odniesienie do BMW - dokładnie - G20 niewiele się różni od F30 żeby uzasadniać sobie zmianę, co więcej w kwestii ekologii - już w zasadzie każdy benzyniak spełniający Euro 4 jest bardzo czysty, zaś najbardziej ekologiczny wóz jaki jest - to ten który macie, ewentualnie inny używany, ponieważ on już zostawił swój ślad węglowy i na jego produkcję zużyto energię i wykopano z Ziemi surowce.

Co więcej, lepiej jeździć na martwych dinozaurach, które już do niczego się nie przydadzą, niż kopać lit na baterie dla pojazdów elektrycznych, których zasięg i i szybkość ładowania, jak i bilans ekologiczny pozostawiają wiele do życzenia.

Każdy wie jednak, że samochody elektryczne nadejdą, i jest to przyszłość - ale póki mamy ropę naftową - korzystajmy z niej, powoli udoskonalając technologie magazynowania energii, tak by przez naturalną, nie wymuszą przepisami czy dopłatami (fuj, socjalizm - nie ma powodu aby ktokolwiek dopłacał do zakupu samochodu, ani czegokolwiek) kolej rzeczy samochody z nowym napędem wyparły te stare. Nie musi to trwać 10 lat, może 30, i wtedy bez sankcji, problemów, czy szykan i tak każdy kupić nowego elektryka bo stare wozy po prostu będą stare i zużyte.

Cytuj:
Bardzo lubię muzykę zespołu Pink Floyd, ale nie wiem czy jeszcze piękniejszą muzyką nie jest wycie zranionych lobbystów wielkiego biznesu.

Przetłumaczony artykuł z Deutsche Welle zamieścił serwis next.gazeta.pl. Czytając go dwa razy zakrztusiłem się wegetariańskim klopsem z Ikei. Jest to po prostu sama wspaniałość, najczystsze krokodyle łzy jakie widziałem.

Przejdźmy jednak do treści. Wiek samochodów w Niemczech bezustannie rośnie. Jeszcze w 1991 r. wynosił tylko 6,3 roku, a teraz to już 9,6 roku. Wzrost o ponad 50% w ciągu niecałych 30 lat źle wróży całej branży. Eksperci, przepraszam, eksperci wyrażają głębokie zaniepokojenie. Jak to możliwe, że w trakcie tych 29 lat wydano miliardy marek i euro, żeby przekonać Niemców do kupowania czegoś, co im jest niepotrzebne, a oni nie dali się na to nabrać?

Eksperci od nieznania odpowiedzi
Eksperci nie maja odpowiedzi na pytanie, dlaczego coraz więcej Niemców woli jeździć starymi samochodami i nie chce kupować nowych. Podkreślają jednak, że jest to ze szkodą dla producentów samochodów, ale także dla środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

To świetni z nich eksperci, skoro nie znają odpowiedzi na to pytanie. Może powinni np. nająć się do pracy w myjni. Ja, jako samozwańczy ekspert od wszystkiego, znam tę odpowiedź. Brzmi ona: konsumpcja po jakimś czasie nudzi się i przejada. Nie chcemy ciągle konsumować i kupować nowego. Wolimy zostać przy starym i znanym, a ewentualne pieniądze wydać na coś innego. Ponadto samochody z lat 90. różniły się znacząco od tych z lat 80., a te z lat 2000. różniły się od tych z lat 90., ale już nie aż tak. Te z drugiej dekady XXI w. nie różnią się już od tych z 2000 r. prawie wcale, jeśli chodzi o kłopotliwość obsługi. Doszło trochę wyposażenia, ale też bez przesady, ile go potrzeba?

Po prostu nisko rosnące owoce rozwoju motoryzacji zostały dawno zerwane i teraz każda następna generacja jest o coraz mniej lepsza od poprzedniej. Wystarczy popatrzeć na BMW serii 3 – jaka jest różnica między E30 a E36, a jaka między F30 a G20? Czego nie ma F30, co skłoniłoby nas do zakupu G20? No właśnie. Nic dziwnego, że trzeba było tak mocno pocisnąć kwestię elektryfikacji i limitów CO2, inaczej ludzie w ogóle przestaliby konsumować.
Oldtimer


Dla środowiska i bezpieczeństwa ruchu

Dla środowiska to byłoby lepiej nie produkować samochodów w ogóle. Koniec kropka. Zwożenie podzespołów z całego świata, kopanie w ziemi w ich poszukiwaniu, wytapianie wielu rodzajów metali, zamienianie ropy naftowej w plastik, produkcja szkła, produkcja płytek drukowanych do elektroniki i przewodów, logistyka transportów itp. to wszystko jest zabójcze dla środowiska i każdy, kto tego nie widzi, jest nawet nie idiotą, tylko opłaconym kłamcą.

Dla bezpieczeństwa ruchu? Mimo rosnącego wieku samochodów Niemcy nadal są jednym z najbezpieczniejszych krajów jeśli chodzi o ruch drogowy. Co więcej, uważajcie teraz – im starsze są samochody w Niemczech, tym mniej zabitych w wypadkach. I jeszcze jedno: Niemcy mają stare samochody (właściwie to już rozpadające się, 9-letnie rzęchy), brak limitu prędkości na autostradzie i ginie tam 40 osób na milion mieszkańców. W Polsce 75. Najmniej w Wielkiej Brytanii – 28. Zresztą w Wielkiej Brytanii też wiek samochodów rośnie, a liczba zabitych spada. Czyli uwaga, ekspert się myli – żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie.

Uwaga, będzie cytat z eksperta

Naród pasjonatów motoryzacji stał się narodem oldtimerów – powiedział ekspert z instytutu CAR w Duisburgu Ferdinand Dudenhoeffer. Dziękujemy Ferdynandzie, teraz już wiemy że oldtimery to auta, które mają 9,6 roku, a pasjonaci motoryzacji to wyłącznie ci, którzy co 3 lata kupują nowe auto. Mam do pana Dudelmeistera jedno pytanie: gdyby wszyscy Niemcy wymieniali auta co 3 lata na nowe, to co działoby się z tymi trzyletnimi samochodami? Co należałoby z nimi zrobić, żeby nie zawyżały średniej wieku? Pan Dudenfelder milczy, bo nie zna polskiego.
BMW E32 koszty utrzymania
W drodze na złom.
Uwaga, będzie wycie (znakomicie)

Prawie jedna dziesiąta wszystkich pojazdów ma ponad 20 lat, a co 50. pojazd ponad 30 lat. Właśnie ta przestarzała flota byłaby jednak, zdaniem Dudenhoeffera, „idealnym punktem wyjścia” do zachęcenia ludzi przy pomocy premii do zmiany samochodu.

Obczajcie to – ktoś ma idealnego, 28-letniego Mercedesa. Widzi premię wrakową, oddaje go na złom i kupuje nową elektryczną Corsę. Ktoś inny ma 35-letnie Porsche. Na widok premii wrakowej pędzi na stację demontażu pojazdów i za pozyskane 3000 euro dotacji nabywa cudownego nowego e-Golfa. Tak, to z pewnością tak działa. Ta 1/10 wszystkich pojazdów, które mają ponad 20 lat, to w dużej mierze nie ohydne, śmierdzące graty, tylko ciekawe i zadbane youngtimery. Bo jak może ekspert Dudenstein nie wie, Niemcy to naród pasjonatów motoryzacji. Na co dzień Helmut jeździ Golfem szóstką, ale w weekendy targa po rejonie Golfa jedynkę w kabriolecie. Rozumiem, że ta jedynka w kabrio najbardziej boli eksperta Dundermanna i chętnie by ją zezłomował, żeby producentom samochodów żyło się lepiej.
Porsche 911 992 test 2019
I cyk, ten z prawej na złom. A może ten z lewej?

Po załamaniu rynku w wyniku epidemii i spadku zbytu o 35 procent w pierwszej połowie roku producenci samochodów znaleźli się obecnie pod silną presją.

To straszne! Czyżby premie prezesów spadły z 17 mln euro rocznie do 16,8 mln euro rocznie? Niedopuszczalne! Krokodyle domagają się nowych wdzianek z Lacoste! Trzeba koniecznie Coś Zrobić. Najlepiej zmusić ludzi, żeby złomowali dobre samochody i kupowali niepotrzebne im nowe, przy okazji zadłużając się w banku.
Tak poważniej mówiąc

Kupowanie nowych rzeczy kiedy stare są jeszcze dobre nie jest korzystne dla środowiska. Powoduje tylko, że ludzie skrajnie bogaci zarabiają jeszcze więcej niepotrzebnych im pieniędzy. I na naszych oczach widzimy, że to się zmienia – konsumpcja w Europie słabnie, coraz więcej osób z mojego otoczenia po prostu nie chce kupować ciągle nowych rzeczy, bo czuje, że to nie ma sensu i że to pułapka. Od tego, że Niemcy jeżdżą coraz starszymi samochodami nie dzieje się nic złego, a nawet dzieje się coś dobrego – zamiast mleć stare auta i kupować nowe, Niemcy naprawiają te, które już mają. Oby to trwało jak najdłużej, widać ci Niemcy nie są tacy durni jak sądziłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To wszystko prawda tylko nie rozumiem czemu rządzący tego nie widzą lub nie reagują. Zabijają przemysł motoryzacyjny niby z powodu C02 ale efekt jest wręcz odwrotny benzyniaki emitują cząsteczki stałe czego nigdy nie robily, a produkcja auta elektrycznego wytwarza więcej CO2 niż auto beznzynowe przez całe swoje życie, dodatkowo nie ma sposobu na utylizację starych baterii to jest największy problem a nic się o tym nie mówi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 12:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
To ciekawe, że 30 lat temu tak świeże auta mieli sąsiedzi.
Fakt, faktem, że teraz ciężko uzasadnić zakup g20 wobec f30, bo oba wyglądają fajnie, fajnie się prowadzą itd. Porównanie e30 be e36 zasadne , bo to jakby dwie różne firmy robiły te modele. Ale z drugiej strony mi dużo bardziej podoba się e34 z końca produkcji z dużym grillem niż pierwsze e39.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Mały - to jest po prostu biznes. Tak sobie go poukładali "będziemy wprowadzać normy i dostosowywać nasze pojazdy do nich". Ktoś nie przewidział, że klient to nie dureń i swój rozum ma, pieniądze też liczyć potrafi i po prostu przestanie kupować.

Lincoln - Chodzi o przeskok technologiczny i design. Zasadniczo w motoryzacji przełom nastąpił w momencie rozpoczęcia stosowania prototypowania wspomaganego komputerowo, w oparciu o metodę analizy elementów skończonych (FEM). Wówczas nastąpił przełom, zwłaszcza w bezpieczeństwie i analizie konstrukcji. Do tego weszło użytkowe, poprawiające bezpieczeństwo wyposażenie. Najlepsze (najbardziej kompromisowe) auta generalnie jeżeli chodzi o użytkowość/trwałość/technologie/bezpieczeństwo/niezawodność itp. itd. to lata 2000 - 2010 według mnie. Niektóre auta wyższej klasy z drugiej połowy lat 90' też mogłyby się w to wpisać.

Co do mnie to gwizdam na te nowe furki. Posprzedawałem wszystko co niepotrzebne i obecnie mam youngtimera (M3), mam szybkie daily, które jest dla mnie kompromisem i zawstydza 99% aut na drodze. Stare sztrucle. Taki zestaw mnie satysfakcjonuje w 100% i będę jeździł, aż koła odpadną. Niewykluczone, że jak buda się rozleci to włożę stary silnik do nowszej albo coś w tym kierunku.

Z nowszych aut mam tylko Fabie III 1.4 TDI CR 90 ps w leasingu. I niemiłosiernie WK***** mnie różne nowoczesne pierdoły. Samochód brzdęka jak nie zapnę pasów. Samochód ma jakiś durny system, który mi gasi silnik na postoju i muszę guzik naciskać za każdym razem po odpaleniu aby go wyłączyć. Samochód lepiej wie kiedy klimatyzację chcę włączyć itd... Nie mówię już o śmieciach typu ad blue i DPF, mam to w nosie, jak będzie z tym problem to usunę/wyłączę i po krzyku. Zasadniczo te pierdoły tak mnie wkurzają, że się cieszę, iż to auto było tak tanie, bo jakbym kupił nowe BMW, które by chciało za mnie decydować o różnych sprawach to by mnie szlag trafił. Nowszego auta już chyba też mieć nie będę. Generalnie w wolnym czasie będę się starał powyłączać te bzdury jak się da. Dobrze, że chociaż pali w tym DSG 4.5 - 5 w mieście.

Trzeba głosować portfelem - NIE KUPOWAĆ, nie wydawać swoich pieniędzy.

Co do zmiany mnie może skłonić to komfort jazdy w MIEŚCIE. DO MIASTA w tej chwili coraz rozsądniej jest kupić sobie Jeepa Wranglera jakiegś SRT8 czy Dodge Ram z największym V8, zrobić LPG i pełen przelot aby każdy z daleka już wiedział, że hamować na wysepce/hopce nie będziesz. Do tego pełne orurowanie, żeby te durne słupki i inne pierdoły też mieć w pompie. Niestety miasta są niszczone dla kierowców, gdyż kolektyw nienawidzi auta osobowego, bo jest to symbol wolności i niezależności, a odradzający się komunizm zwalcza wszelkie takie inicjatywy jak może.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 15:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
jiGsaw, mam wrażenie, że FEM poprawiło głównie obniżenie kosztów produkcji, a nie poprawiło jakości podzespołów patrząc przez pryzmat np trwałości. Widać też na przykładzie testów zderzeniowych jak producenci idą po bandzie i projektują wozy konkretnie pod testy:
http://lakiernik.com.pl/test-zderzeniowy-zawsze-samo/

Co to za daily takie szybkie masz ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 15:33 
Offline
Fan włoszczyzny

Posty: 2070
jiGsaw w pełni się z Tobą zgadzam. Ja osobiście, nie kupiłbym był auta młodszego niż 2010-11 rok. Ostatnio dostałem zastępcze najnowsze Tipo w najbogatszej wersji, ledwo dojechałem do domu...

_________________
Mi sono guardato intorno e non sono riuscito a trovare l'auto che sognavo per me. Ecco perché ho preso una decisione: lo costruirà da solo. E. Ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 15:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Rost, z jakiego roku masz mito?wydaje mi się, że mocno generwlizujecie. Powiedzcie to Patrykowi Kosie, który ostatnio kupił m8 comp, że lepiej jakby wziął e46 bo auto lepsze i trwalsze. Niektórych po prostu stać żeby co 2 lata auto zmieniać i mają w nosie csy się rozleci po 100k km. Inni lubią nowe gadżety, lubią podłączyć telefon i mieć Spotify czy mapy Google, a nie jeździć z telefonem przyklejonym do szyby.

Każdy jest inny, na szczęście. Dzięki temu na drogach można spotkać i m3 e46 i m4 i jakiegoś Cadillaca z 66


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
kai napisał(a):
Rost, z jakiego roku masz mito?wydaje mi się, że mocno generwlizujecie. Powiedzcie to Patrykowi Kosie, który ostatnio kupił m8 comp, że lepiej jakby wziął e46 bo auto lepsze i trwalsze. Niektórych po prostu stać żeby co 2 lata auto zmieniać i mają w nosie csy się rozleci po 100k km. Inni lubią nowe gadżety, lubią podłączyć telefon i mieć Spotify czy mapy Google, a nie jeździć z telefonem przyklejonym do szyby.

Każdy jest inny, na szczęście. Dzięki temu na drogach można spotkać i m3 e46 i m4 i jakiegoś Cadillaca z 66


Dlatego doceniam E46 Android Multimedia Player, mam jutuba itd. ;)

Lincoln - tutaj masz sporo racji z tym projektowaniem pod test, ale zachowanie blach itd., wytrzymałość mechaniczna (ścinanie, zginanie itp.) to można tym symulować i tutaj jest spory postęp, co by nie mówić. Auta z lat 80/90' się gorzej składały przy wypadku.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 21:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Wszelkie zmiany ustaw tych na górze mają tylko dawać okazje zarobić tym, którzy mają na tym zarobić.

Wprowadzenie limitu na cukier, likwidacja 80% polskiego cukrownictwa. Niemcy odkupili i wywieźli całe fabryki z PL do siebie za grosze i cyk limit na cukier zniesiony.

Ich guzik obchodzi co2, ślad węglowy. Tam mają zarabiać konkretni ludzie.
W PL to samo, z każdą nową ustawą nie zastanawiajcie się co to nam da, a kto na tym zarobi i wtedy dużo łatwiej jest zrozumieć dlaczego tak wiele z nich jest wręcz absurdalnych.

Patrzcie na to:
https://autokult.pl/38107,zaklopotanie- ... -nowe-auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 21:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
r4ll napisał(a):
Wszelkie zmiany ustaw tych na górze mają tylko dawać okazje zarobić tym, którzy mają na tym zarobić.

Wprowadzenie limitu na cukier, likwidacja 80% polskiego cukrownictwa. Niemcy odkupili i wywieźli całe fabryki z PL do siebie za grosze i cyk limit na cukier zniesiony.

Ich guzik obchodzi co2, ślad węglowy. Tam mają zarabiać konkretni ludzie.
W PL to samo, z każdą nową ustawą nie zastanawiajcie się co to nam da, a kto na tym zarobi i wtedy dużo łatwiej jest zrozumieć dlaczego tak wiele z nich jest wręcz absurdalnych.

Patrzcie na to:
https://autokult.pl/38107,zaklopotanie- ... -nowe-auta


No auto miało dodatkowy katalizatory i przekraczało normy. Nie rozumiem co to za przykład? Weź pierwsze lepsze 20 letniego diesla z drogi i stan za autem.

W Niemczech jak kat umarł to się go wymienia, w Polsce wycina.

Sam uważam, że te normy to śmiech, ale akurat przykład od czapy podałeś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 19 lipca 2020, 22:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Chodzi o to, że bez kosmicznej technologii jest trwałe, pancerne i tylko ciut gorsze od nowoczesnych, papierowych aut, które Unia by chciała byśmy zmieniali co 5 lat.

Dodatkowo:
Cytuj:
Średnia emisja NOx wynosiła od ok. 800 do 850 mg/km. To oznacza, że – porównując z danymi zebranymi przez ADAC czy inne niezależne organizacje – ten mercedes jest czystszy niż Audi Q3 z dwulitrowym silnikiem, Renault Scenic z 1.6 dCi czy Nissan Juke 1.5 dCi. Co ciekawe, te wyniki klasyfikują go do normy czystości spalin Euro 5.


Więc przekraczało jakie normy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 06:56 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Klimat starej motoryzacji nigdy nie wróci, koniec kropka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 07:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
r4ll napisał(a):
Chodzi o to, że bez kosmicznej technologii jest trwałe, pancerne i tylko ciut gorsze od nowoczesnych, papierowych aut, które Unia by chciała byśmy zmieniali co 5 lat.

Dodatkowo:
Cytuj:
Średnia emisja NOx wynosiła od ok. 800 do 850 mg/km. To oznacza, że – porównując z danymi zebranymi przez ADAC czy inne niezależne organizacje – ten mercedes jest czystszy niż Audi Q3 z dwulitrowym silnikiem, Renault Scenic z 1.6 dCi czy Nissan Juke 1.5 dCi. Co ciekawe, te wyniki klasyfikują go do normy czystości spalin Euro 5.


Więc przekraczało jakie normy?


Cytuj:
Unia Europejska narzuca na producentów kary za przekroczenie limitu 95 g CO2/km. Choć diesle generują mniej tego podgrzewającego atmosferę gazu, to mercedes osiągnął wynik 216 g CO2/km w laboratorium i średnio 190 g CO2/km podczas normalnego użytkowania.


Cytuj:
W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6 i zaktualizował ją w 2012, która dotyczy poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez lekkie pojazdy samochodowe. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu ma wynieść 400 mg/kWh, a więc o 80% mniej niż w normie Euro 5. Limity emisji cząstek stałych zostaną zmniejszone o 66% i mają wynosić 10 mg/kWh.


czyli generalnie auto nie spełniało normy, którą mamy od 12 lat (po aktualizacji od 8).
tak jak pisałem, te normy to patologie, co nie zmienia faktu, że przykład mieta z dodatkowym katem, który nie mieści się w euro 6 (a taka teraz obowiązuje) mnie nieco dziwi. Wiem, czepiam się :)


//zresztą starczy popatrzeć, że to totalna bzdura i chodzi tlyko o $. jakie są normy dla UE, jakie dla USA, jakie dla Japonii a jakie chociażby dla Chin...


//generalnie, samochody elektryczne mogłyby być duuużo mniej szkodliwe dla środowiska,jeśli umielibyśmy wyłapywać to na "poziomie" produkcji. bo już podczas jazdy, gdzie te jednostki są rozproszone, filtrować niczego nie trzeba - w spalinowych inaczej, tak przy samej produkcji trzebaby całe te fabryki jakoś ogarnąć, ale jest jak jest, więc to też tylko $


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Dlaczego Unia zamyka na terenie Europy huty? Dla ratowania emisji co2? Przecież u nas normy jakości spalin są najbardziej wyśrubowane. Produkcja stali zostanie przerzucona na Azję, gdzie mają w poważaniu zatruwanie ziemi.

Dzięki temu Europa emituje mniej co2 ale w skali globalnej produkujemy go więcej. Po prostu świetnie ;)

Dziwi mnie brak rozwoju technologii jazdy na alkoholach. Volvo kiedyś miało xc90 2.0 na etanol. Paliwo odnawialne, bez rocket science, wystarczyło przerobić benzynę (mapę, wtryski, osprzęt) i auto osiągało lepsze rezultaty niż bliźniak zasilany PB95.
Minusy (poza brakiem stacji etanolowych) były takie, że spalanie cieczy jest większe - mniejszy zasięg oraz trzeba byłoby skonstruować dystrybutory z jakimś zabezpieczeniem by etanol trafiał tylko do baków a nie np. do gardeł :)
Z plusów to odnawialność, dużo niższy koszt produkcji, mniejsza emisja co2 i innych gazów.

Mam wrażenie, że projekt ten i pewnie kilka innych zostało zabite przez lobby paliwowe.
Odchodząc powoli od ropy na rzecz elektryków kapitalistyczny świat chce nas uzależnić od kolejnej technologii, pomimo tego, że tańsze i lepsze mieliśmy nam pod nosem (etanol to mógłby Ci dziadek do Twojego auta na ogrodzie wytworzyć, co pewnie byłoby powszechne).

Miałem starsze beemki, teraz mam ciut nowszą i stwierdzam, że nowsza jest lepsza jako daily + lepsza dla żony (systemy bezpieczeństwa i ogólnie przyjazność użytkownikowi), ale osobiście wolę te starsze :). Ale nie za stare, takie co skrzypią, bez klimy, nie jadą a palą :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 12:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
r4ll, to chyba podobnie jak z wodorem.. generalnie same plusy, a jest jak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 14:32 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Mnie ciekawi jaka bedzie zywotnosc elektronicznych zegarów /virtual cocpit. Pewnie, ze wiele zależy od intensywnosći uzytkowania, ale tak jak psują się ekrany w tv, laptopach i smarftonach to w autach też będa szwankowac.

Szacunkowe kary dla koncernow za nieprzestrzeganie limitów co2 https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ki/j4sm48w


Załączniki:
co2.JPG
co2.JPG [ 73.2 KiB | Przeglądane 750 razy ]

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Eee? W telefonie wytrzymuje wyświetlacz 5 lat? Więcej. Mi sam ekran się nie popsuł nigdy. A używasz częściej, włączasz, wyłączasz, itp. A nawet jak się zepsuje, to zegary kosztują 1.5 tys. Co przy cenie auta nie jest kosmosem. Analogowe zegary też się psują.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 16:08 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
W telefonie wyswietlacz wytrzymuje 5 lat? Gdy lezy telefon w pudełku. Analogowe zegary to koszt kilkadziesiat złotych do 150 zł wepnie sie wtyczki i pasuje. Elektroniczne do popularnego passata czy octawi 1700/1800 + kodowanie . To pokazuje jaki jest przestrzał finansowy.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 16:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Mam galaxy s6, którego używa moja mama i wyświetlacz działa. W s2, który ma chyba z 10 lat jest szyba pęknięta (ale to moja wina), ale wyświetlacz nie rozlany, działa.

Nie rozumiem co się ma psuć niby? W e46 z 2003 roku miałem duża navi, i ekran też cały, nie rozlany.

A przestrzał jest bo to totalnie inna technologia. To jakbyś porównywał zwykły nawiew do 4 strefowej klimy..


Ostatnio edytowano 20 lipca 2020, 16:38 przez kai, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Stare vs nowe samochody
PostNapisane: 20 lipca 2020, 16:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
renoraines napisał(a):
W telefonie wyswietlacz wytrzymuje 5 lat? Gdy lezy telefon w pudełku. Analogowe zegary to koszt kilkadziesiat złotych do 150 zł wepnie sie wtyczki i pasuje. Elektroniczne do popularnego passata czy octawi 1700/1800 + kodowanie . To pokazuje jaki jest przestrzał finansowy.

Produkcja zwyklych zegarów jest 3x droższa niż wyświetlacza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL