BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 08:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 00:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Co myślicie o paliwie syntetycznym od Porsche, przyjmie się?
I ciekawe jak wpłynie na rynek silników spalinowych - czy zatrzyma odwrót?

źródło:
https://facetpo40.pl/samochody/syntetyc ... ona-trawke

Cytuj:
Producenci dwoją się i troją, żeby tylko zmieścić się w narzucanych normach emisji spalin. Unia Europejska robi z kolei wszystko, żeby w przyszłości legalne były tylko „elektryki” i auta wodorowe, ale niektóre firmy nie odpuszczają. Opracowywane przez Porsche paliwo syntetyczne ma szanse ocalić silniki spalinowe. Dlaczego? Samochody zasilane e-paliwem pozostawiają taki sam ślad węglowy jak e-auta.

Obrazek

Producenci dwoją się i troją, żeby tylko zmieścić się w narzucanych normach emisji spalin. Unia Europejska robi z kolei wszystko, żeby w przyszłości legalne były tylko „elektryki” i auta wodorowe, ale niektóre firmy nie odpuszczają. Opracowywane przez Porsche paliwo syntetyczne ma szanse ocalić silniki spalinowe. Dlaczego? Samochody zasilane e-paliwem pozostawiają taki sam ślad węglowy jak e-auta.

Wszyscy wieszczą i promują elektryczną przyszłość, ale nie jesteśmy na nią skazani. Producenci odsłaniają karty – są alternatywne drogi

Silniki spalinowe są dobre. To paliwo jest złe

To nie silniki spalinowe są złe. Złe jest paliwo i wierzy w to nie tylko Porsche, bo rozwój technologii „ekopaliw” wspierają też Aston Martin, Audi, BMW i McLaren. Tym markom naprawdę zależy na ocaleniu jednostek spalinowych, bo choć eksperymentują z prądem, wciąż ich najmocniejszą kartą przetargową są tradycyjne motory. Poza tym, w ten sposób zapewnią sobie przetrwanie dziedzictwa, bo właściciele klasyków będą mieli co wlewać do baków.

Wyobrażacie sobie Porsche 911 bez sześciocylindrowego boksera albo Astona Martina Vantage bez widlastej „ósemki”? No właśnie, to byłby prawdziwy koszmar. Niebawem dużego wyboru już nie będzie – elektryczny generator pod maską albo śmierć. Wygląda jednak na to, że jest jeszcze trzecia droga, choć producenci nie mówią o niej tak głośno jak o „elektrykach”.

Game-changer

Porsche jest coraz bardziej pewne swego, więc zaczęło dzielić się szczegółami ze swoich ściśle strzeżonych laboratoriów. I tak wiemy już, że prace nad syntetycznem paliwem są już tak zaawansowane, że w przyszłym roku rozpoczną się testy na drogach. Niemiecka marka nawiązała w tym celu współpracę z Siemens Energy, AME, Enel i chilijskim przedsiębiorstwem paliwowym ENAP, z którymi wybuduje fabrykę umożliwiającą masową produkcję ekopaliw. Do końca przyszłego roku powstanie 130 tys. litrów paliwa syntetycznego, do 2024 r. już 55 mln litrów, a do 2026 r. nawet dziesięciokrotność ostatniej liczby.

Dlaczego paliwo syntetyczne zmieni zasady gry w branży motoryzacyjnej? Jest ku temu co najmniej kilka solidnych przesłanek. Pierwsza to brak konieczności modyfikowania dzisiejszych jednostek spalinowych do zasilania nowym rodzajem paliwa. – Główna myśl stojąca za paliwami syntetycznymi jest taka, żeby nie było potrzeby wprowadzania zmian w silnikach, które były konieczne w przypadku paliw E10 czy E20. Tak naprawdę używać może ich każdy, dlatego testujemy je na tradycyjnych ustawieniach pompy paliwowej – tłumaczy Frank Walliser, dyrektor Porsche-Motorsport.

Brak rewolucyjnych zmian w konstrukcjach silników i sposobie tankowania sprawia, że zostanie ocalony nie tylko stracony w trakcie ładowania e-samochodów czas, ale też stacje paliw. Z dystrybutorów zamiast przetworzonego paliwa kopalnego będzie po prostu tłoczone paliwo syntetyczne. – Ich zalety [paliw syntetycznych – red.] tkwią w łatwości zastosowania: e-paliwa mogą być wykorzystywane w silnikach spalinowych i hybrydach plug-in, mogą też być dystrybuowane przez istniejącą sieć stacji paliw – powiedział w rozmowie z tygodnikiem AutoCar Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche.

Umowna ekologia

Samochody elektryczne kojarzą się z ekologią, brakiem emisji, płynną i cichą jazdą. Problem w tym, że choć są one zasilane prądem, i tak w cyklu życia pozostawiają całkiem spory ślad węglowy. Najwięcej szkód wyrządza środowisku wyprodukowanie akumulatorów, przez co już w momencie wyjazdu z salonu e-auto jest „brudniejsze” od tradycyjnego benzyniaka.

Pomówienie? Nie, to fakty. W zeszłym roku firma-córka Volvo, zajmująca się samochodami elektrycznymi i hybrydami plug-in, w ramach nawoływania do transparentności działań producentów z branży motoryzacyjnej ujawniła, jaki wpływ na środowisko mają jej pojazdy bateryjne. Według obliczeń Polestara, konkurujący z Teslą Model 3 Polestar 2 EV dopiero po przejechaniu 50 tys. km zaczyna być bardziej ekologiczny od spalinowego Volvo XC40.

I wtedy wchodzi paliwo syntetyczne – całe na biało – zdejmujące z producentów konieczność korzystania z akumulatorów w celu redukcji emisji spalin, a tym samym zmieszczenia się w rygorystycznych limitach. W dodatku, jak twierdzi Walliser, paliwo syntetyczne nie pogarsza fabrycznych osiągów samochodu. – Nie ma ono wpływu na osiągi - w niektórych przypadkach dodaje kilka koni, więc to zmierza w dobrym kierunku - a emisja jest o wiele niższa. Zauważamy mniej szkodliwych cząsteczek i mniej tlenków azotu - to idzie w dobrym kierunku – wyjaśnia Walliser.

Skąd ta niższa emisja? Paliwa syntetyczne składają się z 8-10 komponentów, podczas gdy tradycyjna benzyna ma ich 30-40 i nie wszystkie z nich są pożyteczne (i mile widziane). – E-paliwa są czystsze i nie wytwarzają produktów ubocznych. Kiedy zaczniemy ich pełną produkcję, spodziewamy się redukcji poziomu CO2 o 85 proc. W perspektywie całego cyklu życia produktu - a przecież tak musimy oceniać wszystkie samochody - będzie to ten sam poziom emisji co w przypadku produkcji i użytkowania pojazdu elektrycznego – ujawnia dyrektor Porsche-Motorsport w rozmowie z brytyjskim magazynem Evo.

E-paliwo najwcześniej będzie wykorzystywane w sportach motorowych i podczas jazd w ośrodkach szkoleń Porsche Driving Experience. Możecie zastanawiać się, dlaczego w ogóle trwają prace nad nowym rodzajem paliwa, skoro kolejne państwa deklarują wprowadzenie całkowitego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych za 5, 10 czy 15 lat. Cóż, skoro to nie zraża producentów do rozwoju tej technologii, to chyba najlepszy znak, że całkowicie zelektryfikowana przyszłość nie jest nam pisana, bo e-auta nie zapewnią „zrównoważonej mobilności” wszędzie tam, gdzie jest ona (i będzie dalej) potrzebna.

Krzysztof Grabek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 00:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 64
Posty: 339
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://s25.postimg.cc/6tpdkt233/DSCF1782.jpg
https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/wTzdLbJ6/plen1.jpg
Mam nadzieję, że ten artykuł nie jest tylko ciekawostką. :ok:
Wydaje mi się, że elektryczne wózki to tylko "zasłona dymna". Przyszłość dla
plebsu maluje się czarno. No, chyba że giganty wezmą się za łby.

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 09:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Kiedyś dawno temu, nie wiem, może 15 lat temu widziałem na jakimś popularnonaukowym kanale wykład o tym jak Volvo pracuje nad zasilaniem aut etanolem. Nawet zrobili xc90 na etanol i porównywali z benzynowym bliźniakiem.

Wyniki były rewelacyjne, większa kaloryczność niż PB przekładała się na lepsze osiągi i elastyczność. Spalanie emitowało dużo mniej szkodliwych substancji, jest to paliwo mega tanie i odnawialne.

Minusy były dwa, spala się więcej etanolu niż PB więc zasięg jest mniejszy na takim samym baku i sposób na dystrybucje. Trzebaby przecież jakoś etanol chrzcić czymś toksycznym, żeby pan mieczysław nie lał do kanistra a w domu do gardła.

Obecnie mocno tuningowane auta jeżdżą na paliwach domieszkowanych etanolem.


Moim zdaniem żadne lobby paliwowe nie dopuści żadnych alternatyw dopóki im źródełka nie wyschną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 09:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
r4ll napisał(a):
Moim zdaniem żadne lobby paliwowe nie dopuści żadnych alternatyw dopóki im źródełka nie wyschną.


tak, tylko ue chce mocno ograniczyć rynek samochodów spalinowych a to jednak spory kawałek tortu w skali świata


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 10:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
DaaN, UE (a raczej konkretni ludzie na wpływowych stanowiskach) chce, by zarobił swój a nie obcy. Reszta ich nie interesuje ;)
Ograniczenie rynku aut spalinowych jak i każda inna 'regulacja' ma tylko jedno zadanie. Napchać właściwe kieszenie. Wszelkie inne pobudki to tylko zasłona dymna.
Patrz nałożone a później zdjęte limity na produkcje cukru, taki pierwszy z brzegu przykład.

Taka moja subiektywna opinia o UE.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 11:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
r4ll napisał(a):
DaaN, UE (a raczej konkretni ludzie na wpływowych stanowiskach) chce, by zarobił swój a nie obcy. Reszta ich nie interesuje ;)
Ograniczenie rynku aut spalinowych jak i każda inna 'regulacja' ma tylko jedno zadanie. Napchać właściwe kieszenie. Wszelkie inne pobudki to tylko zasłona dymna.


zgadza się...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobre 15 lat temu znajomy lał paliwo do swojego amerykańskiego V8, które sam zrobił
więc to żadna nowość
zrobił Chevroletem jakieś 150tkm i śmigał aż miło

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 14:01 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Kasa ma znaczenie.

Raz to o czym wspomniał r4ll ,że lobby paliwowe nie dopusci alternatyw.

Dwa, o czym mowa w artykule, umowna ekologia

Cytuj:
Samochody elektryczne kojarzą się z ekologią, brakiem emisji, płynną i cichą jazdą. Problem w tym, że choć są one zasilane prądem, i tak w cyklu życia pozostawiają całkiem spory ślad węglowy. Najwięcej szkód wyrządza środowisku wyprodukowanie akumulatorów, przez co już w momencie wyjazdu z salonu e-auto jest „brudniejsze” od tradycyjnego benzyniaka.

Pomówienie? Nie, to fakty. W zeszłym roku firma-córka Volvo, zajmująca się samochodami elektrycznymi i hybrydami plug-in, w ramach nawoływania do transparentności działań producentów z branży motoryzacyjnej ujawniła, jaki wpływ na środowisko mają jej pojazdy bateryjne. Według obliczeń Polestara, konkurujący z Teslą Model 3 Polestar 2 EV dopiero po przejechaniu 50 tys. km zaczyna być bardziej ekologiczny od spalinowego Volvo XC40.


Realnie trzeba przejechać dziesiatki tysiecy km zeby wyjsc na zero i dopiero pożniej można mowić o oszczednosciach. Np 330i -330e, roznica w cenie 24 tys zł


Załączniki:
3er.JPG
3er.JPG [ 69.53 KiB | Przeglądane 908 razy ]

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 26 lutego 2021, 15:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dlatego będzie przymus zakupu elektryka na zasadzie Stref Czystego Transportu. Albo położysz hajs, zupełnie nieadekwatny do potrzeb, nieuzasadniony ekonomicznie, albo nie wjedziesz, bo urzędnik tak chce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 17 marca 2021, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 64
Posty: 339
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://s25.postimg.cc/6tpdkt233/DSCF1782.jpg
https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/wTzdLbJ6/plen1.jpg
To, że te wózki akumulatorowe są ciche, to akurat wada! Nie słychać jak nadjeżdżają.

I jeszcze coś... wg. mnie elektryczne, to są
trolejbusy, tramwaje, pociągi, itp. które są zasilane prądem bezpośrednio z sieci.

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 17 marca 2021, 23:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: Było E90
Elektryki to niestety kolejny komercyjny wymysł. Nikt nie porusza niewygodnego tematu pozyskiwania metali do wyrobu akumulatorów i ich późniejszej utylizacji. Baterie nie są wieczne więc ich okresowe wymiany będą napychały kieszenie przemysłu samochodowego. Nie ma to nic wspólnego z byciem eko.
Czytałem o tym paliwie i brzmi obiecująco, zwłaszcza, że nie wymagałoby budowy dodatkowej infrastruktury tak jak w przypadku elektryków. Trzymam kciuki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 00:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 64
Posty: 339
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://s25.postimg.cc/6tpdkt233/DSCF1782.jpg
https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/wTzdLbJ6/plen1.jpg
Temat o pozyskiwaniu metali do produkcji takich akumulatorów trzeba wałkować, bo wkrótce zostanie on zmarginalizowany. Chodzi o to, że jeden ze składników występuje tyłko jako cienka warstwa na całej powierzchnia Zemi. Nomen Omen najwięcej go ponoć w Chinach.
Nie trzeba być ekspertem, by wiedzieć, że to ślepa uliczka. Ale i też czyjś interes życia.

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 01:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Tak to niestety ma działać. Mamy być uzależnieni od koncernów i koniec. Jak żaby podgrzewane w garnku przywyczajają nas siłą do obcowania z elektrykami i hybrydami.

Gdyby auta jeździły na etanol(co przecież nie jest niemożliwe) to przecież mógłbyć sobie sam paliwo robić w szopie a to już byłoby be.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 09:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
r4ll napisał(a):
Tak to niestety ma działać. Mamy być uzależnieni od koncernów i koniec. Jak żaby podgrzewane w garnku przywyczajają nas siłą do obcowania z elektrykami i hybrydami.

Gdyby auta jeździły na etanol(co przecież nie jest niemożliwe) to przecież mógłbyć sobie sam paliwo robić w szopie a to już byłoby be.


Ale z drugiej strony do elektryka prąd sobie można zrobić np mając fotowoltanike. Elektryczny wóz poza zasięgiem to jest większa niezależność niż auto spalinowe, jakiekolwiek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Bzdura. Chyba, że chcesz mieć... generator diesela :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 12:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Kyokushin,
Częściowo masz rację, ale trzeba mieć na względzie dodaatkowo takie rzeczy jak sprawność baterii w elektryku oraz paneli na dachu po 10-15 latach eksploatacji. Toż to kolejne 'uzależnienie' od zewnątrz.
Dodatkowo, na razie masz tak, że 'baterią' dla paneli jest sieć energetyczna. Oddajesz nadwyżki energii, odbierasz zimą. Możesz odebrać do 80% wyprodukowanej energii więc można traktować sieć energetyczną jako baterię o sprawności 80%.
Tylko nie wiadomo jak to długo potrwa. Już natrafiałem na newsy, że nasze sieci są mocno przestarzałe i im więcej fotowoltaiki tym bardziej obciążona jest sieć. Za jakiś czas może obniżą próg do 70%, moze mniej moze więcej.

Całkowicie niezależny byś był samemu gromadząc energię z paneli ale to jest kompletnie nieopłacalne.

Teraz mając auto na paliwa kopalniane możesz w każdej chwili wsiąść i jechać przed siebie tak dlugo jak chcesz.
Masz plany na Chorwację autem? Przecież to żaden problem. Elektrykiem to już nie lada wyzwanie zaplanować taką trasę. Jest to takie ciche zarzucanie kajdan, byś 'durniu' pracował na ten 1% najbogatszych na świecie, kręcąc się do pracy i z powrotem a nie myślał o wakacjach.

Wiem, daleko wysunięta teza :hyhy:

PS. A taki bimbrownik, żeby lać etanol do auta co ile bys musiał wymieniać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 12:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Robisz sobie panele na dach, i jesteś niezależny. Mając wóz spalinowy, nie wytworzysz do niego w przystępny sposób paliwa, prąd, dopóki panele będą sprawne - tak. Panele też można próbować zdobyć, albo wytworzyć prąd jakkolwiek inaczej - własnie generatorem, paląc w piecu śmieciami, nie ma tutaj wielu ograniczeń.

Nawet możesz sam wytwarzać prąd kręcąc nogami i jedząc marchewkę, w jakiejś ekstremalnej apokaliptycznej sytuacji.

Można sobie zrobić separację, mieć własną akumulatorownię, w innym przypadku to bez sensu - tak będzie drożej, ale wolność kosztuje. Oczywiście to wolność w promieniu połowy zasięgu wozu.

r4ll napisał(a):
Masz plany na Chorwację autem? Przecież to żaden problem. Elektrykiem to już nie lada wyzwanie zaplanować taką trasę. Jest to takie ciche zarzucanie kajdan, byś 'durniu' pracował na ten 1% najbogatszych na świecie, kręcąc się do pracy i z powrotem a nie myślał o wakacjach.


Nie jest to daleko wysunięta teza, ale rzeczywistość która nie nadejdzie, ale już nadeszła. Elektromobilność to smycz, jedyne co możesz zrobić mając fotowoltanikę, to sobie regulować długość i decydować kiedy sam się wyprowadzisz na spacer.
Świat jaki znamy się skończył.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 12:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kyokushin napisał(a):
Robisz sobie panele na dach, i jesteś niezależny. Mając wóz spalinowy, nie wytworzysz do niego w przystępny sposób paliwa, prąd, dopóki panele będą sprawne - tak.

Nawet możesz sam wytwarzać prąd kręcąc nogami i jedząc marchewkę, w jakiejś ekstremalnej apokaliptycznej sytuacji.

Można sobie zrobić separację, mieć własną akumulatorownię, w innym przypadku to bez sensu.

r4ll napisał(a):
Masz plany na Chorwację autem? Przecież to żaden problem. Elektrykiem to już nie lada wyzwanie zaplanować taką trasę. Jest to takie ciche zarzucanie kajdan, byś 'durniu' pracował na ten 1% najbogatszych na świecie, kręcąc się do pracy i z powrotem a nie myślał o wakacjach.


Nie jest to daleko wysunięta teza, ale rzeczywistość która nie nadejdzie, ale już nadeszła.


Kyo... to jest fundamentalna fizyka i matematyka.

Policz sobie moc średnią użyteczną nawet MAŁEGO I LEKKIEGO autka miejskiego. Zobacz sobie jaka jest gęstość energii na 1 kg masy baterii i porównaj sobie z gęstością energii paliwa benzyna/diesel. Zobacz sobie na sprawność i stabilność OZE. Zobacz sobie na ceny akumulatorów jakie byś potrzebował, ich ilość itd., czas ładowania. Wszystko.

Prędzej sobie postawisz na działce, czy gdzieś zbiorniki na tysiące litrów paliwa, które sobie zgromadzisz, niż będziesz mógł jeździć korzystając ze słońca przy obecnej technologii. Nawet nie wiem, czy dałbyś radę stabilnie jeździć cały rok elektryczną hulajnogą z tego, a co dopiero autem spełniając wszystkie zdania sprawnie, do których służy auto spalinowe. Utopia.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 12:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zbiornik to też niezły pomysł, ale prędzej czy później się skończy.

Generalnie mając fotowoltanikę bez problemu sobie możesz ładować wóz, do tego potrzebujesz pomieszczenia z akumulatorownią.

Jig -to działa :) Mój szwagier dom postawił tylko i wyłącznie z fotowoltaniki i akumulatorowni, zrobionej z trzech niedużych wojskowych paneli i paru akumulatorów.
Betoniarka, elektronarzędzia, oświetlenie, lodówka, kuchnia.

A my tu mówimy o całym dachu w takich panelach, albo wystawionych dodatkowych zewnętrznie, wysokowydajnych + większej akumulatorowni. Ludzie już tak robią, to nie jest rocket science.

Co więcej - to jest rozwiązanie planowane dla bardziej majętnych ludzi którzy chcą zachować wolność. Cała reszta na rowery i w każdej chwili ktoś im będzie mógł zgasić światło. Nie - to nie S/F.

Zobaczcie sobie jak jest tłumiona przez UE elektromobilność 'mała'. Rowery elektryczne, hulajnogi - przepisy są tak skonstruowane że nie można mieć elektropojazdu który będzie zadowalający, poza samochodem elektrycznym kosztującym worek pieniędzy.
Na hulajnogach - jest wymóg że mają nie mieć siedzenia, a rowery - mogą jedynie wspomagać i są ograniczone do 250W. Wszystko wyżej, to już motorowery, które z kolei nie mogą korzystać ze ścieżek rowerowych, więc nie mają żadnych wartości dodanych, do tego konstrukcyjny limit na 20-25km/h.

Elektromobilność służy do założenia grubej obroży i krótkiej smyczy, jedyne ramy wyjścia z tego to pieniądze, własny prąd i własny elektryczny wóz o jak największym zasięgu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo syntetyczne od Porsche
PostNapisane: 18 marca 2021, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Urąbią gałąź, na której sami siedzą.

OKEJ, próbują to jakoś wspomóc przenosząc profesje, które się da do pracy zdalnej, wykorzystano w tym celu tą parapandemię.

Tak jak wspominałem - mieszkanie małe gdy pracuje tworzy obciążenie średnie dajmy na to kilka kW. Samochód podczas jazdy o rząd wielkości więcej.

Policz sobie jaką mocą musisz ładować i jaką ilość czasu auto aby uzyskać zasięg kilkuset km. Nie ma opcji. Jakiś tam ułamek procenta obywateli oczywiście może sobie postawić ogromne ilości paneli i ogromne ilości akumulatorowni, ale nadal to się kupy nie trzyma racjonalnie i wykonawczo.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL