BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 11:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Fryderyk napisał(a):
dobra nawierzchnia asfaltowa- trwałość ok. 20 lat

Moze tak,ale wiekszosc tych ktore klada u nas rozlatuje sie po roku-dwoch :dobani: :wstyd:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
spider napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
dobra nawierzchnia asfaltowa- trwałość ok. 20 lat

Moze tak,ale wiekszosc tych ktore klada u nas rozlatuje sie po roku-dwoch :dobani: :wstyd:

bo u nas nie klada nawierzchni, tylko g... wymieszane ze smola :mur:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 11:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 247
Lokalizacja: PO
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138205
mroova81 napisał(a):
O dobrą infrastruktur e kolejową, to chodziło mi o ilość torów, może nie o jakość, stąd te nieporozumienie...


Ale ilość dróg w Polsce też jest nie najgorsza, tylko ich stan woła o pomstę do nieba, a wyobraź sobie, że ze stanem sieci kolejowej jest podobnie. :kwasny:

mroova81 napisał(a):
Jak widać nawet na wschodzie jest dobrze, a na zachodzie to już wyśmienicie, więc nie mówcie że się "nie da", bo wszystko się da. Stanowisko Santiego jestem w stanie zrozumieć, pracuje w tirach, więc mógłby poczuć się zagrożony, ale reszta??


Nikt nie mówi, że się nie da, tylko, że żeby to wszystko działało jak trzeba potrzebne są miliardy na inwestycję w infrastrukturę linową (tory, linie trakcyjne itp.), punktową (terminale wyposażone w specjalne suwnice itp.) oraz tabor przystosowany do transportu "Tirów".
Co do Santino, to nie on napisał czy jest spedytorem drogowym, morskim, czy lotniczym, zakładam, że tym pierwszym, co nie zmienia faktu, że w przypadku takiego obrotu sprawy, że "Tiry" poszłyby na tory, niekoniecznie musi się czuć zagrożony, bo to w jego pracy tak dużo nie zmieni, ponieważ nadal będzie miał za zadanie znaleźć transport dla ładunku jego klienta, zmieni się co najwyżej gałąź transportu z której by korzystał i pewnie stawka :ok:

mroova81 napisał(a):
Co do oporów toczenia, to najpopularniejsza lokomotywa elektryczna (ET-22) dysponuje maksymalną mocą 2x 1,5MW czyli łącznie 4tyś koni mechanicznych. Jest to 10-20x więcej niż pospolita ciężarówka. Ile razy więcej można podczepić do tego? 10x - 20x więcej to może być kwestia jednego wagonu, a tych wagonów jest ze czterdzieści, jak mawiał J.Tuwim. Na elektrodzie kiedyś ktoś ładnie opisał takiego olbrzyma: moc wykorzystywana jest tylko do przyspieszania, jak się włączy "tempomat" to kolos sam jedzie i nawet 10% tej mocy nie zużywa.


Co to ma do rzeczy, skoro, pociągi towarowe, mają obowiązek ustępowania, osobowym, pośpiesznym, IC, EC i innym, na co się ten tempomat zda? Pociągi najwięcej energii zużywają podczas ruszania więc już to by tak kolorowo nie wyglądało.
Dodatkowo nie wiem, czy wiesz, ale do ceny frachtu dolicza się nie tylko koszty paliwa, ale ważnym kosztem jest też koszt amortyzacji. W przypadku kolei do której należy cała infrastruktura, posiada drogi tabor itp. koszty amortyzacji miałyby znaczący wpływ na cenę frachtu. Zresztą na poprzedniej stronie kolega opisał jak się sprawa ma w rzeczywistości. :)

mroova81 napisał(a):
Jeszcze mały edit. Lokomotywa o której wyżej mowa ma 6 silników 500kW każdy, co daje łącznie około 3MW czyli 4000KM co pozwala jej na ciągnięcie składu o masie 3150ton z prędkością do 70km/h; 2700ton z prędkością do 80km/h; prędkość maksymalną (125km/h) osiąga z podczepionymi 700tonami.


Te prędkości mają się nijak, ponieważ tory kolejowe w znaczącej mierze nie są przystosowane do takich prędkości.
Z tego co pamiętam to prędkość eksploatacyjna dla towarowego zestawu kolejowego wynosi ok. 30km/h, a dla zestawu drogowego ok. 60km/h

spider napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
dobra nawierzchnia asfaltowa- trwałość ok. 20 lat

Może tak,ale większość tych które kładą u nas rozlatuje się po roku-dwóch :dobani: :wstyd:


No ale przecież Fryderyk napisał dobra ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Kyokushin napisał(a):
Alhazar napisał(a):
Robi się po prostu takie drogi,żeby na następny roku znowu ją poprawiać $$$ :hyhy: $$$.


Niedaleko mojego osiedla zrobili miesiąc temu drogę. Równiutka, ładny asfalt.
Tydzień temu jak było ciepło rozpuściła się....



Sam widzisz w jakim stanie są polskie drogi i jak są budowane. Weźmy pod uwagę chociażby droge S8 z Warszawy do Białegostoku. Ile ona czasu ma? 2 lata? A już są koleiny. Droga ekspresowa i po 2 latach koleiny. W niemczech po pare lat nic sie nie dzieje, a jezdzi tam zdecydowanie wiecej "TIROW".

Robię w spedycji i powiem wam, że jeśli to by weszło w życie to najbardziej zaczeli by narzekać ludzie Ci którzy to teraz popierają. Wszystko jest oparte na transporcie. WSZYSTKO.
Chcesz paczke nie ma sprawy, tylko ze na ta paczke czekalbys 2tygodnie.

Ktos kto nigdy nie jezdzil ciezarowka nie bedzie wiedzial jak to jest. Najlepiej powiedzieć, że to TIROW wina, a tego ze drogi sa robione na zasadzie ciecia kosztow to kazdy milczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 12:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Dzięki Bober za ripostę. Dzięki takim postawom państwo polskie stoi w miejscu, a ja do końca życia będę dzieli te gówniane drogi z tirami.

BTW kiedyś wywiązała się sprzeczka (ja vs większość), apropos tego, że motocykliści (IMO) płacą zbyt dużo za autostrady. Waszym zdaniem ceny autostrad są OK.
Teraz uważacie że tiry na drogach są OK.
Co będzie jutro?? Może spróbujcie mnie przekonać że ceny paliw nie są wcale takie wysokie? Co z was za miłośnicy aut?!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mroova81, ciężarówka to też auto ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:34 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Nawierzchni betonowych nie będzie, bo wtedy zbankrutuje Orlen Asfalt Sp z o.o. czyli spółka grupy kapitałowej Orlen S.A, a jak wiadomo w Orlenie udziały ma Skarb Państwa i koło się zamyka.

Czarny M napisał(a):
co pozniej owocuje stawkami w granicach 2,3/km po kraju czy 0,7 euroecnta po UE przegladajac gieldy transportowe.


Bajki, że jeżdżą za 0,7 eurocenta.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Beton będzie na od Świecka do NT, jakaś część A1 chyba też. Poza tym wytrzymałość wytrzymałością ale dochodzi jeszcze komfort jazdy po betonie, umiejętność wykonania, różnica w cenie itp.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: dolnyslask
Moje BMW: e93 330d
renoraines ;

tak tak oczywiscie, sasiad mowil ze jezdzi po 1,5 euro? W tej chwili obslugujac klienta bezposrednio masz max 1 - 1,20 euro/km a na gieldzie standardem jest 0,7-0,8. Ty, mroova i wielu innych krzykaczy - czasami trzeba sie zorientowac w temacie zanim cos sie powie, bo nabijac posty mozna sobie zawsze.. pytanie czy jest w tym sens. Proponuje na poczatku spojrzec na inne kraje w ktorych jest takie rozwiazanie, dlaczego ono jest ,w jakich terenach jest, jak dziala i ile kosztuje.

A poza tym Wam gratuluje - inwestujmy miliardy w rozbudowe koleji zeby zmniejszyc ruch o nascie % zamiast zwyczajnie wybudowac konkretne drogi.

Mroova81 - owszem bedziesz dzielil te gowniane drogi z ciezarowkami bo nie widze powodu by mialo byc inaczej, jesli za cos place grube pieniadze to bede z tego korzystal. Ty swoja osoboweczka ile sie dokladasz rocznie do budzetu na drogi?

Porazka Panowie
:wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:56 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Czarny M napisał(a):
renoraines ;

tak tak oczywiscie, sasiad mowil ze jezdzi po 1,5 euro? W tej chwili obslugujac klienta bezposrednio masz max 1 - 1,20 euro/km a na gieldzie standardem jest 0,7-0,8. Ty, mroova i wielu innych krzykaczy - czasami trzeba sie zorientowac w temacie zanim cos sie powie, bo nabijac posty mozna sobie zawsze.. pytanie czy jest w tym sens.


Napisałeś 0.7 eurocenta. Eurocent to 1/100 euro. Dla równego rachunku 1 euro= 4zł, 1/100 to 0,04 zł i jeszcze z tego 70 %. Bajki opowiadasz. Zorientuj się w temacie nim coś powiesz.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: dolnyslask
Moje BMW: e93 330d
:)

mea culpa, zwracam oczywiscie honor ale przy okazji wydaje mi sie ze nie tak ciezko sie domyslic o co mi chodzilo...

0,7 euro badz tez 70 eurocentow.
ulzylo? Juz nie ma bajek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 17:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Kyokushin napisał(a):
Niedaleko mojego osiedla zrobili miesiąc temu drogę. Równiutka, ładny asfalt.
Tydzień temu jak było ciepło rozpuściła się....


W chwili obecnej gdzie mieszkam,nawierzchnia została wymieniona w październiku tamtego roku,przez kilka miesięcy była równa,a dzisiaj to trzeba slalomem jechać. Jeśli chodzi o asfalty to nawet się nie wypowiadam,bo w chwili obecnej mam do czynienia z firmami prywatnymi,które robią lepsze asfalty niż Orlen i cały inny syf do kupy wzięty.

Jeśli chodzi o drogi betonowe....póki będą nas okradać z każdej strony (politycy,idiotyczne podatki i durnowate przepisy) to nigdy nie będziemy mieć takich dróg,co najwyżej małe odcinki. Przy takiej budowie muszą być ciągłe dostawy betonu, betoniarnie muszą być blisko budowy,wiele samochodów-gruszek. Jak się zacznie lać to już nie można przerwać! W tym kraju jest to niemożliwe :mur:

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 17:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2040
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18
Kyokushin napisał(a):
Pytanie tylko po co TIR jadący z niemiec do ukrainy, ma jechać po polskich drogach, skoro mógłby jechać koleją.
Poco TIR z południa polski miałby jechać na północ, skoro mogła by przewieść go kolej.
Zamiast kosztów paliwa, koszty przewozu a na drogach bezpieczniej i mniej zniszczone.


Najpierw w PL musi być dobra infrastruktura kolejowa by móc coś takiego stosować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
cały temat przeniesienia transportu na tory jest bez sensu bo kolej to fabryka długów i niedługo państwu znudzi się wieczne dopłacanie.. a drogi są jakie są nie przez tiry ale przez firmy drogowe oszczędzające na każdym kroku i robiąc na odczep.. i tutaj trzeba szukać rozwiązania bo za granicą też jeżdżą tiry a kolein jakoś nie ma..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 18:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 247
Lokalizacja: PO
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138205
mroova81 napisał(a):
Dzięki Bober za ripostę.


Nie ma sprawy ;)

Z tego co się orientuję państwa zachodnie kierowały się pobudkami ekologicznymi i właśnie dlatego przeniesiono część tranzytu na pociągi, nie dlatego, że im "tiry" drogi rozjeżdżają, bo "tiry" wciąż w tamtych państwach jeżdżą ;)
Uważam także, że jeśli "tiry" jeździłyby na pociągach, znacząco zmniejszyłyby się wpływy państwa z podatku zawartego w paliwie, a także wpływy z winiet, które państwo przeznaczałoby na modernizację i budowę dróg.
Zgadzam się również z przedmówcami, że winne stanu nawierzchni w Polsce nie są "tiry", a jakość użytych materiałów do budowy dróg.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 11:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 473
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E39
ciekawy temat, powiem Wam.
ale pomysł ogólnie bez sensu. bo np, usuwając tiry z dróg, trzeba będzie się pożegnać z opłatami na rzekomą budowę nowych dróg(choć może cokolwiek było na drogi-to i tak nieźle) a wprowadzone zapewne będą przez nasze opiekuńcze państwo opłaty za przewóz koleją, które prawdopodobnie nie będą trafiały w ogóle do kasy drogowej ale kolejowej, także wtedy i my, kierowcy osobówek stracimy. dalej, myślę że w miastach, zwłaszcza dużych, tiry też nie są problemem, bo większość ma obwodnice albo trasy tranzytowe-przelotowe. to samo, czy komuś przeszkadzają tiry na autostradzie? zazwyczaj jadą ze 100-110 i spokojnie się je wyprzedza, więc nie widzę problemu, chyba że ktoś boi się wyprzedzać na 2-pasmowej drodze(pomijam tu sporadyczne wyjątki wyprzedzających się tirów, dla zabawy przez 20 km).
kolejny pomysł, podobny do zielonego podatku, czy jakoś tak, tego od starych aut, kolejne lobby wytworzyło nacisk i chcą przeforsować korzystne dla siebie rozwiązanie, tylko że tak jak tam (szczegółowy przegląd i decyduje stan techniczny a nie wiek) tak i tu rozwiązania nie są trudne: w Polsce nie umie się budować dróg, bo to co jest teraz to raczej lipa, ulice koło domu zrobili mi nowy asfalt może 3 lata temu, to rok później przebijały się przez niego trawy czy jakieś liście, nie wspomnę o tym, że cały popękany i 2-krotnie już naprawiany... na drogach krajowych, "ekspresowych", "autostradach"-to samo, robi się remont po to żeby za chwilę mieć znów co robić, bo pomyślcie co robiły by firmy remontowe, gdyby nawet zbudowano sieć dróg betonowych, które bez żadnego remontu wytrzymałyby chociażby 40 lat? zbudowano by to w dajmy na to 10-20 lat a potem co? zęby w ścianę? zawieszamy działalność? to są zbyt duże zyski i kasa... ale jeśli już mamy słabe drogi to chociaż kontrolować stan techniczny i masę aut, zawsze to coś da.
w ogóle, ten pomysł jest chybiony, bo po co tu tiry? tiry na tory? normalnie ładujemy kontenery, jak już prosto z fabryki i na miejscu rozładowujemy na busy i problem z głowy. równie dobrze można by w Polsce zakupić kilka tysięcy statków/barek i rzucić tiry na rzeki bo przecież sieć rzek mamy wspaniałą, tyle że znów nikt by nie pomyślał o kosztach takiej inwestycji.
myślę że szkoda dalej dyskutować, my raczej nic nie zmienimy, a rząd będzie robił tylko to, co daje największe wpływy. w końcu mamy państwo wspomagające gosp. np. coraz wyższymi podatkami czy nowymi ograniczeniami dla działalności, a ludzie niech dalej głosują na tych samych to dalej będą żyć w bajzlu i narzekać.

pozdrawiam. ;)

_________________
E39!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 11:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
I am 5 napisał(a):
bo pomyślcie co robiły by firmy remontowe, gdyby nawet zbudowano sieć dróg betonowych, które bez żadnego remontu wytrzymałyby chociażby 40 lat?


Nawierzchnia betonowa wymaga więcej prac konserwacyjnych niż asfaltowa i utrzymanie jej jest droższe.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 11:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 473
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E39
myślałem że jest na odwrót, że asfalt jest droższy i trudniejszy w utrzymaniu.

_________________
E39!!!


Ostatnio edytowano 18 czerwca 2010, 19:57 przez I am 5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 15:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Tomek napisał(a):
I am 5 napisał(a):
bo pomyślcie co robiły by firmy remontowe, gdyby nawet zbudowano sieć dróg betonowych, które bez żadnego remontu wytrzymałyby chociażby 40 lat?


Nawierzchnia betonowa wymaga więcej prac konserwacyjnych niż asfaltowa i utrzymanie jej jest droższe.


Odwrotnie. Nie szukajac daleko zachodnia część kraju i Pomorze, poniemieckie drogi betonowe i to jeszcze z czasów II wojny światowej. Wytrzymują już ponad 60 lat.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 20:55 
spider napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
dobra nawierzchnia asfaltowa- trwałość ok. 20 lat

Moze tak,ale wiekszosc tych ktore klada u nas rozlatuje sie po roku-dwoch :dobani: :wstyd:


to jest zupełnie inna sprawa :D

Małe przypomnienie:

http://www.drogibetonowe.pl/sub/dlaczego_betonowe/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL