BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 16:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 07:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
-użytkownicy tego forum lubią jeździć po dziurawch drogach wraz z tirami.
-stojąc w korkach i j*b^ąc się po trzeciorzędnych drogach tir i tak jest szybszy od składu, który ma stałą prędkość i w zasadzie prowadzi się sam.
-mamy jedną z najgorszych infrastruktur drogowych w euroazji a jedną z najlepszych infrastruktur kolejowych, mimo tego "lepiej tirem".


Dlatego też, pod petycją się podpisałem.
Dla mnie te argumenty są przekonującę i wierzę że bardziej opłacalne będzie wożenie tego burdelu na torach.

To co się bardziej opłaci - trzeba zrobić dokładne analizy a żaden z nas ich nie robił ani nie ma źródeł z których mógłby je rzetelnie zrobić, jedyne argumenty jakie są, to takie, że ktoś coś słyszał, czyjś kolega jeździ tirem, ktoś się spóźnił na pociąg, jechał autem i spóźnił się na prom... a poza tym, to dawno dawno temu, za siedmioma górami :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kyokushin napisał(a):
mroova81 napisał(a):-użytkownicy tego forum lubią jeździć po dziurawch drogach wraz z tirami.-stojąc w korkach i j*b^ąc się po trzeciorzędnych drogach tir i tak jest szybszy od składu, który ma stałą prędkość i w zasadzie prowadzi się sam.-mamy jedną z najgorszych infrastruktur drogowych w euroazji a jedną z najlepszych infrastruktur kolejowych, mimo tego "lepiej tirem". Dlatego też, pod petycją się podpisałem.Dla mnie te argumenty są przekonującę i wierzę że bardziej opłacalne będzie wożenie tego burdelu na torach.

ta mamy najlepsza infrastrukture kolejowa mhmm...
Tir i tak jest szybszy od skladu bo stoi tylko przejezdzajac przez miasta. poza nimi leci sobie spokojnie 90...
Kyokushin napisał(a):
To co się bardziej opłaci - trzeba zrobić dokładne analizy a żaden z nas ich nie robił ani nie ma źródeł z których mógłby je rzetelnie zrobić, jedyne argumenty jakie są, to takie, że ktoś coś słyszał, czyjś kolega jeździ tirem, ktoś się spóźnił na pociąg, jechał autem i spóźnił się na prom... a poza tym, to dawno dawno temu, za siedmioma górami

nie trzeba robic zadnych analiz zeby wydedukowac ze to utopia. a te argumety podały Ci osoby ktore siedza w tym burdelu zarabiajac na chleb tak wiec nie bardzo rozumiem dlaczego wypisujesz takie kocopoly jak tutaj:
Kyokushin napisał(a):
to takie, że ktoś coś słyszał, czyjś kolega jeździ tirem, ktoś się spóźnił na pociąg, jechał autem i spóźnił się na prom... a poza tym, to dawno dawno temu, za siedmioma górami

kup sobie 1 słownie jeden zestaw i zobaczymy jak szybko zmienisz zdanie :D

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/prez ... nosci_.pdf

polecam przeczytac krzykaczom ;)


http://biznes.interia.pl/wiadomosci-dni ... 11386,4199

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 08:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Santino napisał(a):
nie trzeba robic zadnych analiz zeby wydedukowac ze to utopia. a te argumety podały Ci osoby ktore siedza w tym burdelu zarabiajac na chleb tak wiec nie bardzo rozumiem dlaczego wypisujesz takie kocopoly jak tutaj:


Bzdura do kwadratu.
Jak ktoś twierdzi, że lepiej dla niego jest przejechać 1000km jadąc TIR'em niż 1000km w pociągu i że przejedzie to szybciej i taniej, to w innej czasoprzestrzeni żyje.
To jest policzalny argument.

Co do infrastruktury kolejowej - tu akurat się zgodzę, że nasza jest do dupy, ale na pewno warto w to zainwestować żeby TIR'ów na drodze było.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kyokushin napisał(a):
Bzdura do kwadratu.
Jak ktoś twierdzi, że lepiej dla niego jest przejechać 1000km jadąc TIR'em niż 1000km w pociągu i że przejedzie to szybciej i taniej, to w innej czasoprzestrzeni żyje.
To jest policzalny argument.


Kyo ale tutaj masz racje, problem jest w innym miejscu, brakuje infrastruktury, zeby taki pomysl zrealizowac. Kolej mozna rozwijac, przewozic nia towary, ale trzeba inwestowac w nia potezne pieniadze, dobrze nia zarzadzac. Nie stac nas w tej chwili na calkowite skreslenie TIRow z drog, bo poprostu sparalizuje to gospodarke. To samo dotyczy np. zakazu wjazdu TIRow do miast.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: dolnyslask
Moje BMW: e93 330d
Kyo;

"Jak ktoś twierdzi, że lepiej dla niego jest przejechać 1000km jadąc TIR'em niż 1000km w pociągu i że przejedzie to szybciej i taniej, to w innej czasoprzestrzeni żyje."

To Ty wysnules teorie ze jest taniej; jadac jakimikolwiek pociagami w europie wychodzi to o wiele drozej; ale by nie byc goloslownym pojdzmy w strony naszego podworka, firma zajmujaca sie w polsce takimi skladami robi testy czegos takiego, oczywiscie mowa tu jest tylko o tranzycie a nie o utopijnym przeniesieniu calego transportu na tory -----> koszt przejazdu na wagonie to minum 1000 zł za około 500 kilometrów (jesli sobie zyczysz dostarcze zrodla); koszt paliwa za 500 km przy nowoczesnym silniku to okolo 500 zloty netto - o polowe taniej, kazdy nastepny km przejazdu bedzie ta dysproporcje powiekszal.
Szybciej ? Owszem bedzie szybciej o ile zainwestujemy miliardy zlotych w celu wymiany calych torow; dostosowania ich chocby do osiagniecia 60 ! km na godzinie - wtedy moze i bedzie szybciej, poki co nie stac nas na wyremontowanie glownych tras dla pociagow. A gdzie tu mowa o kosztach zakupu pociagow (jeden zabiera okolo 30-40 ciezarowek, nie musze tu chyba mowic ile by trzeba bylo takich cudow) I to wszystko w imie czego? jako ze poki co mozemy w ogole snuc jakiekolwiek teorie o tranzycie to w imie ograniczenia tego ruchu w znikomym procencie bo zadne polskie ciezarowki nie beda tym jezdzily.

Ale moze rzeczywiscie, widocznie zyje w innej czasoprzestrzeni...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 09:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Oł Dżizas.. POLSKA ! Jak zwykle szukanie jakiś dziwnych rozwiązań zamiast coś zrobić po prostu dobrze. Jeździłem po różnych Emiratach w UAE w temperaturze 40 i więcej stopni gdzie asfalt to miał pewnie z 60 i kurde no kolein nie spotkałem :/ W Iraku kolein brak :/ Ale nie w Polsce to się nie da trzeba wykombinować jakiś inny system niż zrobić porządnie drogę. Może Wisłą spławiajmy te Tiry teraz dużo wody a potem na statek to dopiero optymalizacja.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Czarny M napisał(a):
To Ty wysnules teorie ze jest taniej; jadac jakimikolwiek pociagami w europie wychodzi to o wiele drozej; ale by nie byc goloslownym pojdzmy w strony naszego podworka, firma zajmujaca sie w polsce takimi skladami robi testy czegos takiego, oczywiscie mowa tu jest tylko o tranzycie a nie o utopijnym przeniesieniu calego transportu na tory -----> koszt przejazdu na wagonie to minum 1000 zł za około 500 kilometrów (jesli sobie zyczysz dostarcze zrodla); koszt paliwa za 500 km przy nowoczesnym silniku to okolo 500 zloty netto - o polowe taniej, kazdy nastepny km przejazdu bedzie ta dysproporcje powiekszal. Szybciej ? Owszem bedzie szybciej o ile zainwestujemy miliardy zlotych w celu wymiany calych torow; dostosowania ich chocby do osiagniecia 60 ! km na godzinie - wtedy moze i bedzie szybciej, poki co nie stac nas na wyremontowanie glownych tras dla pociagow. A gdzie tu mowa o kosztach zakupu pociagow (jeden zabiera okolo 30-40 ciezarowek, nie musze tu chyba mowic ile by trzeba bylo takich cudow) I to wszystko w imie czego? jako ze poki co mozemy w ogole snuc jakiekolwiek teorie o tranzycie to w imie ograniczenia tego ruchu w znikomym procencie bo zadne polskie ciezarowki nie beda tym jezdzily.Ale moze rzeczywiscie, widocznie zyje w innej czasoprzestrzeni...Pozdrawiam

:hurra: cala prawda

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
Czarny M, DObrze Gada, Polac Mu!! :ok:

Santino Ogolnie to Co Dzialas?? Prowadzisz Firme,Czy co???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
marcin87k napisał(a):
no akurat autostrad to już jest prawie połowa z docelowej sieci

Ale to i tak kropla w morzu.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
NorbiRadom napisał(a):
Santino Ogolnie to Co Dzialas?? Prowadzisz Firme,Czy co???

jestem spedytorem miedzynarodowym, pracuje w firmie transportowo-spedycyjnej

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 12:15 
Czarny M napisał(a):
Owszem bedzie szybciej o ile zainwestujemy miliardy zlotych w celu wymiany calych torow


a gdzie dworce, które obsłużą takie o

Czarny M napisał(a):
pociagow (jeden zabiera okolo 30-40 ciezarowek, nie musze tu chyba mowic ile by trzeba bylo takich cudow


gdzie maszyny do rozładunku, gdzie operatorzy, magazyny, parkingi pod dworcami i wiele, wiele, wiele innych :hyhy:

Poza tym,

mroova81 napisał(a):
-użytkownicy tego forum lubią jeździć po dziurawch drogach wraz z tirami.


kto tak?

mroova81 napisał(a):
-stojąc w korkach i j*b^ąc się po trzeciorzędnych drogach tir i tak jest szybszy od składu, który ma stałą prędkość i w zasadzie prowadzi się sam.


To jest jak najbardziej możliwe. Pociąg zwykle rzadko kiedy jedzie dokładnie w to samo miejsce (i wyrusza też heh), gdzie TIR chce jechać... TIR sobie optymalizuje trasę. Pociągi wyruszają, aż ileś tam innych jest na pokładzie. Pociągi zatrzymują się na pośrednich stacjach, rozładowując inne. Czas, czas, czas. TIR w korkach nie stoi, chyba, że jest remont dróg. Remonty torów też są, a wtedy to zdecydowanie bardziej może spowolnić ruch, niż ruch wahadłowy na kilku odcinkach. Poza tym, rozładowany TIR na stacji docelowej też może stanąć w korku, podobnie, jak wjeżdżający TIR do miasta, gdzie podróż się kończy.

mroova81 napisał(a):
-mamy jedną z najgorszych infrastruktur drogowych w euroazji a jedną z najlepszych infrastruktur kolejowych, mimo tego "lepiej tirem".


:zdziwko:

mroova81 napisał(a):
-energia do utrzymania stałej prędkości 10tonowego tira = energii to utrzymania stałej prędkości 400tonowego składu. Mimo to tirem taniej.


How?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Opory toczenia na szynach są o wiele mniejsze, ale aż o tyle? Nie chce mi się zerkać do notatek. :oczami: Ogólnie to nie widzę sensu tej dyskusji, zróbmy porządek z drogami, jak dalej będzie źle to się pomyśli.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 16:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
A jak ktos wie gdzie moge kupic szyny kolejowe to prosze o info ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 20:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Moja firma współpracuje z większością firm drogowych w Polsce. Z mojej wiedzy wynika,że jeśli nasz rząd uprości przepisy co do przetargów a zaostrzy przepisy co do jakości choćby masy bitumicznej,to nasze drogi byłyby lepsze. Robi się po prostu takie drogi,żeby na następny roku znowu ją poprawiać $$$ :hyhy: $$$. W wielu takich firmach pracują ludzie, którzy nie mają bladego pojęciach co z czym się robi. Ważne,żeby wylać asfalt i dostać przelew. Zły asfalt=koleiny.

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 21:50 
dobra nawierzchnia asfaltowa- trwałość ok. 20 lat

betonowa- ok. 50 lat

każdy wnioski wyciągnie sam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 22:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
każdy wnioski wyciągnie sam.


Jeszcze cene podaj ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 05:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
O dobrą infrastruktur e kolejową, to chodziło mi o ilość torów, może nie o jakość, stąd te nieporozumienie...
http://www.pkp.pl/cop/mapa
Jak widać nawet na wschodzie jest dobrze, a na zachodzie to już wyśmienicie, więc nie mówcie że się "nie da", bo wszystko się da. Stanowisko Santiego jestem w stanie zrozumieć, pracuje w tirach, więc mógłby poczuć się zagrożony, ale reszta??
Co do oporów toczenia, to najpopularniejsza lokomotywa elektryczna (ET-22) dysponuje maksymalną mocą 2x 1,5MW czyli łącznie 4tyś koni mechanicznych. Jest to 10-20x więcej niż pospolita ciężarówka. Ile razy więcej można podczepić do tego? 10x - 20x więcej to może być kwestia jednego wagonu, a tych wagonów jest ze czterdzieści, jak mawiał J.Tuwim. Na elektrodzie kiedyś ktoś ładnie opisał takiego olbrzyma: moc wykorzystywana jest tylko do przyspieszania, jak się włączy "tempomat" to kolos sam jedzie i nawet 10% tej mocy nie zużywa.
Ale niestety u nas jest to normą, że jak ktoś rzuci pomysł typu: tir jest nieopłacalny, lepiej na podkarpaciu zwodować barkę i bezwładnie niech płynie do Gdańska, zaraz ktoś inny się odezwie, że zabezpieczenia antykorozyjne będa nieopłacalne, bo ocynkowany tir tańszy, lub utrzymanie drogi jest tańsze, niż koryta rzeki...


Jeszcze mały edit. Lokomotywa o której wyżej mowa ma 6 silników 500kW każdy, co daje łącznie około 3MW czyli 4000KM co pozwala jej na ciągnięcie składu o masie 3150ton z prędkością do 70km/h; 2700ton z prędkością do 80km/h; prędkość maksymalną (125km/h) osiąga z podczepionymi 700tonami.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 09:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Alhazar napisał(a):
Robi się po prostu takie drogi,żeby na następny roku znowu ją poprawiać $$$ :hyhy: $$$.


Niedaleko mojego osiedla zrobili miesiąc temu drogę. Równiutka, ładny asfalt.
Tydzień temu jak było ciepło rozpuściła się....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tiry na tory
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
http://www.zm.org.pl/?a=tnt

:)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL