BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 18 października 2018, 01:03


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Pawel! napisał(a):
Rafał, co byś zaproponował do Mondeo 2,5Turbo 220KM 2009 rok?
Katalog podaje XF 5w30, nie wiem czemu skoro auto generuje dość spore temperatury, i z racji posiadanej mocy czasem dostaje trochę "po gaciach".
Do BMW nie miałbym obaw zamiast 5w30 wlać 5w40, ale z tym silnikiem Forda nie wiem co oni tam sobie wymyślili :niepewny:

uwierz mi Pawle, że Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

co do konkretnego przypadku: jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 28
Posty: 2936
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: 328i & 428xi
rorafalki napisał(a):
Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

No właśnie, coś mi świtało że ich silniki są pasowane pod dziwne oleje.

rorafalki napisał(a):
jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

Dzięki, przekaże właścicielowi.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Pawel! napisał(a):
rorafalki napisał(a):
Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

No właśnie, coś mi świtało że ich silniki są pasowane pod dziwne oleje.

rorafalki napisał(a):
jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

Dzięki, przekaże właścicielowi.

:ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 08:31 
Offline
Specjalista

Posty: 4281
Moje BMW: Lexus is 220d
Jeśli już ktoś chce płukać olejem napędowym silnik co uważam za bardzo słaby pomysł , to bardziej polecam użyć oleju zielonego stosowanego do kutrów praktycznie brak zawartości siarki i jest o wiele czystsze i spełnia bardzo rygorystyczne normy. Zgadzam się z Rora że ON nie ma w sobie tzw pakietów czyli środków poprawiających smarowanie , antykorozyjnych itd. Może do starych aut ok, ale nowsze silniki słabo.

A teraz ja o coś zapytam bo szukam po forach i nie mogę znaleźć żadnej informacji. Bardzo się zastanawiam nad jak to nazwał Maad hardkorową płukanką It flush. Problemem w moim silniku 2AD-FHV jest ponoć odkładający się nagar, co w dalszym okresie prowadzi do wypalenia głowicy i trzeba zmieniać motor bo nie ma czegoś takiego jak planowanie głowicy i wrzucenie nowej uszczelki (no może z 10 tys to wytrzyma ale to górna granica). Ja mam na szczęście silnik nowy wrzucony w ASO ponoć bez wad, ale wolę dmuchać na zimno. Czy takie profilaktyczne płukanie nie zaszkodzi mu skoro on taki delikatny ;) ? Masz może jakieś doświadczenia z IT flush i silnikami 2AD ? Może ktoś z firmy Millers ma ?

A jeśli już bym się zdecydował na IT flush to również interesował by mnie porządny olej. Obecnie mam motula 5w30. DPF oraz EGR off , niebawem wleci program na +/- 200 kucy i ok 460 Nm. Przebieg silnika ok 50 tys. Śmigam głównie po mieście, auto stoi pod chmurką.

Jeśli chodzi o dodatki to bym też chciał wskoczyć o półkę wyżej, obecnie leję kleen flo i mam same pozytywne doświadczenia, spalanie co najmniej spadło ponad 1 litr w dół.

Dodam jeszcze tylko że raz mając jeszcze dpfa skorzystałem z dodatku millersa do jego czyszczenia , jak dymił tak dymił dalej, ale ten silnik to wynalazek i skuteczną metodą na dpfa jest chyba tylko pozbycie się go :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 08:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
IT Flushing jest bezpiecznym olejem płuczącym dla każdego silnika. No może prawie dla każdego, wyjątkiem jest np. V10 w M5/6, bo tam jest zagłębienie w misce olejowej i po spuszczeniu zostaje niespełna litr oleju.
Sam zamysł tego oleju jest świetny, bo oprócz rozpuszczania osadów/nagarów (jak płukanka) wchłania je, więc nie ma ryzyka przy zaszlamionym silniku że kanał olejowy ulegnie przytkaniu.
Niestety, w Twoim IS220d jest podobny problem, napełnianie serwisowe wynosi 6L, natomiast napełnianie suche 6,7L, więc wg mnie każda płukanka odpada. No chyba, że zdjąłbyś miskę, bo to raczej w niej gromadzi się oliwa. W przeciwnym razie po płukance zalecałbym ponowne napełnienie olejem, uruchomienie silnika i po chwili spuszczenie go.
Co do samego oleju - wg mnie najlepszym wyborem do tego silnika jest olej z nanotechnologią EE 5w30 ECO. Sprawdza się świetnie w większości japończyków i fordów. Myślę, że ze spalania mógłbyś jeszcze trochę ugrać. O ochronie tej wrażliwej jednostki nie wspomnę :)
http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... eco%2B5w30
ewentualnie jego odmiana bez nanotechnologii, czyli XF 5w30 ECO
http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... eco%2B5w30

nie wiem czy zmieniałeś oliwę w tylnym dyferencjale, ale wiem po swoim aucie, że po zmianie oleju w dyfrze na wersję z nanotechnolgią (u Ciebie również można go zastosować) urwałem kolejne 0,5 ze spalania

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 20:00 
Offline
Specjalista

Posty: 4281
Moje BMW: Lexus is 220d
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz napisał(a):
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)

zdecydowanie :ok:
rozpoznaj teren, podumaj i jak coś - zapraszam :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 20 września 2016, 16:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz napisał(a):
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)

po wielu testach na słynnych silnikach 2,2 D4D Millers zaleca olej EE 5w40. Na nim silnik pracuje najlepiej, odkłada się najmniej nagaru oraz konsumpcja oleju jest minimalna. Najlepiej byłoby przed wymianą użyć IT Flushing i ściągnąć miskę, ale bez płukanki (oleju płuczącego) też będzie dobrze :)

PS wszystkiemu winna jest Toyota, która zapomniała, że do tego silnika powinien być zalewany olej mid/low saps, nawet w instrukcji o tym nie wspomnieli, dlatego wiele silników miało poważne problemy przez to niedopatrzenie. Dopiero po 2008 roku obudzili się i zaczęli zalewać (i zalecać) inne oleje

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4281
Moje BMW: Lexus is 220d
Żeby pozostawić jakiś ślad w temacie. Ja zmieniałem olej z motula na ten z nanotechnologią ee millersa i auto chodzi ciszej.
Motul


millers ee


Za namową kolejny znajomy też zapodał millersa, wcześniej miał castrola

Castrol


Millers XF Longlife C2 5w-30


Także jest różnica :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 22:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35306
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz, dobre testy, różnica kolosalna :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL