BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 11 grudnia 2018, 16:14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 22 marca 2016, 09:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Cześć. W tym temacie można wymieniać spostrzeżenia o produktach, ich zastosowaniu, wpływu na podzespoły etc.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 25 marca 2016, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 5
Posty: 1159
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Jakie dane powinienem Ci podać abyś fachowo dobrał olej do mojego samochodu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 25 marca 2016, 18:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4657
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
ZuchLCT napisał(a):
Jakie dane powinienem Ci podać abyś fachowo dobrał olej do mojego samochodu?

Kwotę jaką chcesz na olej przeznaczyć :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 25 marca 2016, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 5
Posty: 1159
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
:rotfl: :rotfl: a poza kwotą? model, silnik, przebieg (tu będzie ciężko), rodzaj paliwa, roczny przebieg z % rozkładem miasto/trasa, wcześniejszy olej? Coś takiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 25 marca 2016, 19:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13308
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=156108&start=0
No właśnie co z rocznym przebiegiem planowanym ? z tego co pamiętam, to jak mało jeździmy, to olej powinno się zmieniać co rok. Pytanie tylko czy przy niejszych przebiegach warto wlać "lepszy" niż normalnie, czy nie ma to aż takiego znaczenia ?
Znajomemu, który swoją corolla 2006r robi rocznie około 1500km doradzili coś lepszego z tego względu że mało jeździ..

_________________
Obrazek


"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"
-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 25 marca 2016, 21:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
ZuchLCT napisał(a):
Jakie dane powinienem Ci podać abyś fachowo dobrał olej do mojego samochodu?

podstawowe dane, o których wspomniałeś czyli jaki silnik, jak zamierzasz użytkować auto, jakie przebiegi planujesz, czy góra hałasuje, jakie się ubytki (tzw. branie) oleju, czy jest to wersja z DPF cz bez

Michu napisał(a):
ZuchLCT napisał(a):
Jakie dane powinienem Ci podać abyś fachowo dobrał olej do mojego samochodu?

Kwotę jaką chcesz na olej przeznaczyć

masz trochę racji, choć zawsze to klient decyduje co chce zalać i ile przeznaczyć na olej. Bardzo często do określonych jednostek i użytkowania nie ma sensu zalewać oleju "na wyrost", np. CFS'a do zwykłego M43 użytkowanego tylko po mieście, przez 12 miesięcy w roku.
DanyU napisał(a):
No właśnie co z rocznym przebiegiem planowanym ? z tego co pamiętam, to jak mało jeździmy, to olej powinno się zmieniać co rok. Pytanie tylko czy przy niejszych przebiegach warto wlać "lepszy" niż normalnie, czy nie ma to aż takiego znaczenia ?
Znajomemu, który swoją corolla 2006r robi rocznie około 1500km doradzili coś lepszego z tego względu że mało jeździ..

każdy silnik powinien mieć zmieniany olej znacznie częściej, niż przewidują to fabryczne interwały, niejednokrotnie przekraczające 30tys.km
uważam, że przy normalnej jeździe górna granica to 12-15tys.km lub raz do roku

jak napisałem wyżej: spore znacznie w doborze oleju ma sposób użytkowania oraz kondycja silnika. Należy pamiętać, że nawet najlepszy olej nie jest w stanie nadbudować uszkodzonych mechanicznie elementów silnika, ale na pewno może wydłużyć jego eksploatację, zmniejszyć emisję spalin, obniżyć zużycie paliwa, wyciszyć go oraz utrzymać fabryczną moc. A żeby powyższe mogły być spełnione, wnętrze silnika powinno być jak najczystsze. A o to w pierwszej kolejności powinna zadbać płukanka (lub w szczególnych przypadkach olej czyszczący), która usunie zbędny osad, udrożni kanał olejowe i pozwoli dobrze dobranemu olejowi dbać o silnik.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 27 marca 2016, 11:33 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 17106
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 / Z3
Kod silnika: M54B25
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=95081&start=0
Fajny dział, ja bym jeszcze dodał jedno ważne kryterium: czy samochód stoi w garażu czy pod chmurką. Poranny zimny rozruch bardzo szkodzi silnikowi ale nie każdy trzyma samochód "pod blokiem".

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 27 marca 2016, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2569
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 viewtopic.php?f=6&t=144075
no to może i mi dobierzesz bo teraz będzie stał pod blokiem :(

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
viewtopic.php?f=6&t=144075&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 28 marca 2016, 21:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Trzymanie auta pod chmurką to również jakiś sygnał, szczególnie w okresie zimowym. Wówczas rozruch i ochrona silnika są bardzo istotne. Dlatego wg mnie warto "doposażyć" silnik w olej z nanotechnologią (seria EE -->> http://piatekolo.pl/oleje-silnikowe-ee-nanodrive ). Ta grupa jest szczególnie polecana w autach z systemem start-stop (czyli smarowanie od pierwszej sekundy) czy zmodyfikowanych jednostkach (czyli M52B28 ;) ). Oczywiście ochrona utrzymuje się wraz ze wzrostem temperatury, a nawet zwiększa.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 23:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 863
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
A jak to jest z plukankami, jezeli ktos robi regularnie to bezsprzecznie ok. Ale jesli mam auto pare lat olej zmieniam co okolo 10tys. nigdy go nie plukalem. Slyszalem opinie, ze plukanka moze narobic wiecej szkod niz pozytku, chocby z powodu rozpuszczenia nagarow, ktore moga np, zablokowac popychacze itd.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 2 kwietnia 2016, 08:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
KEMN1 napisał(a):
A jak to jest z plukankami, jezeli ktos robi regularnie to bezsprzecznie ok. Ale jesli mam auto pare lat olej zmieniam co okolo 10tys. nigdy go nie plukalem. Slyszalem opinie, ze plukanka moze narobic wiecej szkod niz pozytku, chocby z powodu rozpuszczenia nagarow, ktore moga np, zablokowac popychacze itd.?

Płukanka na bazie ropy naftowej jest bezpieczna w każdym silniku, pod warunkiem spełnienia wymagań, które zawsze są umieszczone na opakowaniu, czyli proporcje płukanki vs. olej w silniku oraz czas pracy silnika z płukanką.
Głównym zadaniem płukanki jest rozpuszczenie nagarów, które blokują właściwy przepływ oleju, czyli chłodzenie i smarowanie silnika.

Jeśli uważasz, że silnik jest mocno zaszlamiony to możesz użyć oleju czyszcząco-penetrującego http://piatekolo.pl/node/206 który wchłania, a nie rozpuszcza nagar i osady w silniku.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 kwietnia 2016, 21:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 29
Moje BMW: e65 2xe46
Odnośnie płukanki właśnie kupiłem e46 z M52B28 TU przejechane 145 000 tys pewny przebieg. Silnik jest zalany castrolem wymiana była w tamtym roku a przejechał 4tys km ponieważ większości stał w garażu. I tu moje pytanie co robić płukać nie płukać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 kwietnia 2016, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
bartnik3er napisał(a):
Odnośnie płukanki właśnie kupiłem e46 z M52B28 TU przejechane 145 000 tys pewny przebieg. Silnik jest zalany castrolem wymiana była w tamtym roku a przejechał 4tys km ponieważ większości stał w garażu. I tu moje pytanie co robić płukać nie płukać??

oczywiście, że płukać :ok:

najważniejsze, aby:
- płukanka była na bazie ropy naftowej, jak np. Millers Engine Flush
- postępować zgodnie z zaleceniami na opakowaniu, czyli płukać ok. 20min

ja po spuszczeniu oleju zawsze przelewam (ok. 200ml) czystym olejem, do czasu aż z miski zacznie skapywać słomkowy olej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 kwietnia 2016, 22:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 29
Moje BMW: e65 2xe46
To w takim razie poproszę o wycenę w odpowiednim temacie.
Olej + płukanka
Dodam tylko ze planuje instalacje lpg i przebieg trasa 5tys km miesięcznie raczej szybka jazda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 01:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 863
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Jeszcze jedno pytanko, z czystej ciekawosci(i pewnie aktualnych cen paliw) chcialbym pojezdzic na ON typu verva, ultimate itd. Po prostu chce zobaczyc czy w ogole bedzie jakas roznica. Ale pare razy juz obilo mi sie o uszy, ze tego typu oleje napedowe to paliwa suche, na dluzsza mete gorsze dla silnika niz zwykla ropa i moga zabic moja pompe vp44. Co moglbym ewentulnie do takiej vervy dolac? A moze to wszystko bzdury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 01:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
Suche paliwo to olej opałowy ale moja e36 18 tds szla jak burza :D a tak powaznie to jezdzilem na verva i spalanie znacznie spadło ale to była trasa moja 330 zeszla do 6.7 na 100 ale do 130km/h i autostrada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 08:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
KEMN1 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko, z czystej ciekawosci(i pewnie aktualnych cen paliw) chcialbym pojezdzic na ON typu verva, ultimate itd. Po prostu chce zobaczyc czy w ogole bedzie jakas roznica. Ale pare razy juz obilo mi sie o uszy, ze tego typu oleje napedowe to paliwa suche, na dluzsza mete gorsze dla silnika niz zwykla ropa i moga zabic moja pompe vp44. Co moglbym ewentulnie do takiej vervy dolac? A moze to wszystko bzdury?

tak, to prawda. Paliwa typu verva są bardziej suche. Raz na jakiś czas można je zalać, ale ciągła jazda może zniszczyć silnik.
wg mnie znacznie lepszym wyborem jest tankowanie zwykłego paliwa, w sprawdzonym miejscu oraz stałe dolewanie preparatu, który chroni cały układ paliwowy. Przeliczając to na litr paliwa wychodzi znacznie taniej niż paliwa premium. Dla przykładu: dodatek do paliwa Diesel Power ecomax -->> http://piatekolo.pl/node/102 wystarcza na 500 litrów paliwa. Kosztuje 65,90pln, czyli za litr paliwa "dopłacasz" 13gr. Czyli znacznie taniej niż dopłata do paliwa "verva", a oprócz tego masz pewną ochronę oraz zwiększoną liczbę cetanową.
maslo81 napisał(a):
jezdzilem na verva i spalanie znacznie spadło ale to była trasa moja 330 zeszla do 6.7 na 100 ale do 130km/h i autostrada

wynik jak najbardziej normalny w sprawnym 330d, jak napisałem wyżej, tankowanie tego typu paliw raz na jakiś czas na pewno nie zaszkodzi, ale wg mnie ciągłe korzystanie z nich nie jest dobrym wyborem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 11:34 
Offline
Moderator

Wiek: 32
Posty: 5027
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e32 e34
Kod silnika: m60b40 m52b28TU
Garaż: e32 740i '92
viewtopic.php?f=102&t=165730&start=0
e34 520i '95
viewtopic.php?f=102&t=140108&start=0
maslo81 napisał(a):
Suche paliwo to olej opałowy

Akurat opał od zwykłej ropy oprócz nazwy i stawki podatku akcyzowego nie różni się niczym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 22:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 771
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Hej,
Środków do czyszczenia filtrów wielokrotnego użytku typu K&N, Pipercross nie masz w ofercie ?
Jaki środek do paliwa do turbo benzyny polecasz ? Jeżdżę tylko na 98.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 22:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35369
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Wojtek napisał(a):
Hej,
Środków do czyszczenia filtrów wielokrotnego użytku typu K&N, Pipercross nie masz w ofercie ?
Jaki środek do paliwa do turbo benzyny polecasz ? Jeżdżę tylko na 98.

hej

dodatki są różne.
Jeśli zależy Ci na jednokrotnym polepszeniu osiągów (np. wyścig) możesz użyć:
- dodatek do paliwa CVL, zwiększa liczbę oktanową o 3 -->> http://piatekolo.pl/node/111
- dodatek do paliwa CVL Turbo, zwiększa liczbę oktanową o 4 -->> http://piatekolo.pl/node/110

jeśli chcesz zadbać stale o układ paliwowy polecam
Petrol Power Ecomax 500ml (opakowanie z dozownikiem na 500 litrów), nieznacznie poprawia osiągi (zwiększa liczbę oktanową o 2), a także czyści i chroni cały układ paliwowy -->> http://piatekolo.pl/node/106

tak, zestaw K&N - do czyszczenia filtrów (olej 237ml+ detergent 355ml) - 47,50

jeśli potrzebujesz wyceny to zapraszam do tematu -->> viewtopic.php?f=101&t=156479

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL