BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 07:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Ok właśnie go izoluję, diody mam i miernik też, w końcu zajmuję się elektroniką :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
to tak jak ja :)

zmierz napiecie we wtyczce przy wiązce samochodu na pinie 1 i 3 na właczonym zaplonie powinno byc ok 5v

i wepnij sie w instalacje przy czujniku pin 2 i 3 nie odłaczajac go i krec rozrusznikiem powinno byc 0-5v zmienne

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Nie rozumiem zbytnio drugiej części.
A nie da się w domu sprawdzić jakoś zasilając go z zasilacza stabilizowanego i przykładając coś metalowego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
hehe pewnie da rade jak mu dasz zasilanie 5v na pin 1 i 3 i bedziesz machal czyms metalowym to powinien wysylac sygnały na pinie 2 i3 w postaci impulsów 5v :) tylko nie spal go :rotfl:

edit tylko sprawdz na jaki pin idzie plus a na jaki minus zeby naprawde go nie uszkodzic :cwaniak:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Spalisz go w ten sposób.Jak pisze bedi_24 dioda do pinów 2 i 3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
A więc sprawdziłem go na zasiłce i tak dając na pin 1 i 3 5V to na pomiędzy 2 a 3 pinem mam ok 5V i jak przyłożę coś to spada tak do 0-3V w zależności co i jak przyłożę, przykładowo przykładam nożyczki i na chwilę napięcie spada do 0V i z powrotem rośnie do 5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 19:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no jak tak nigdy nie robilem :rotfl: generalnie nie podłączał bym go w domu tylko normalnie do auto i sprawdzil czy auto odpali na samym czujniku szkoda bylo go spalic

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Krychol rc napisał(a):
A więc sprawdziłem go na zasiłce i tak dając na pin 1 i 3 5V to na pomiędzy 2 a 3 pinem mam ok 5V i jak przyłożę coś to spada tak do 0-3V w zależności co i jak przyłożę, przykładowo przykładam nożyczki i na chwilę napięcie spada do 0V i z powrotem rośnie do 5.



na to wychodzi ze bedzie zyl :hyhy:
teraz zamontuj do auta i sprawdz czy odpali na samym czujniku jak zyje to musi odpalic bez problemu

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Byłem przed chwilą w aucie odpalić je, i odpala choć trzeba chwilę pokręcić, ale obrotomierz nadal nie działa prawidłowo.
Brak mi już słów, gdyż nie mogę jeździć przez to tym autem do pracy (bo jak obrotomierz wariuje to LPG się nie załącza).
Skąd może iść sygnał obrotomierza ? Jak obrotem normalnie pokazuje, wariuje czy wcale nie pokazuje to w INPIE wartość Engine Speed jest prawidłowa.
Domyślam się, że LPG które jest podpięte pod gniazdo diagnostyczne (stamtąd bierze sygnał obrotów) to jest ten sam obwód z którego obrotomierz pobiera informacje o obrotach i jednocześnie jak nie działa jedno to i drugie, gdzie szukać przyczyny ?

PS Mam w pracy możliwość sprawdzenia miernika oscyloskopem, może tak sprawdzić?

Liczę na każdą pomoc bo każdy pomysł się przyda.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 05:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Krychol rc napisał(a):
Byłem przed chwilą w aucie odpalić je, i odpala choć trzeba chwilę pokręcić

Tą teorie lepiej by było potwierdzić na sprawnym/pewnym czujniku wału, a nie rzeźbionym w domowych warunkach. Miałeś zimny silnik jak próbowałeś odpalić, czy rozgrzany? U mnie na spartolonym czujniku wałka jak wspomniałem ... na zimnym odpala z lekkim oporem, a na rozgrzanym nidyrydy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 05:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Dla mnie ten czujnik jest niesprawny wskazuje na to zachowanie obrotomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 06:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
a co ma wspólnego czujnik wału do obrotomierza ? ja u siebie jak się bawiłem i sprawdzałem poprawność czujników to jak próbowałem odpalic silnik na samym czujniku wału to odpalil bez najmniejszego problemu od strzała a gdy chciałem odpalic na samym czujniku walka to trzeba było chwilę pokrecic żeby zapalić ale odpalil i w obydwu przypadkach obrotomierz działał poprawnie więc nie ma nic wspólnego z tymi czujnikami problem leży gdzie indziej

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Sprawdzę dzisiaj w pracy jeszcze przebieg na wyjściu tego czujnika na oscyloskopie i Wam zapodam.
Jak były zamontowane obydwa czujniki to odpalał normalnie, na samym czujniku wału ni chu chu, zaś na samym wałka odpala ale ciężej (jakbym odpalał jakiegoś ursusa).
Czy ktoś orientuje się skąd może iść wiązka z sygnałem obrotów ?
Czy aby auto chociaż jeździło bezproblemowo na LPG mogę się z sygnałem obrotów podpiąć gdzie indziej jakt tak to gdzie ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 12:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
piszesz że na samym czujniku wału nie odpala to znaczy że jest źle bo musi odpalic na samym czujniku wału . po naprawie tego czujnika próbowałes odpalic silnik tylko na nim ? Czy nie patrzyłes . Możliwe że naprawiony czujnik nie działa do końca właściwie musiał byŚ mieć jakiś sprawny na podmiane żeby być pewnym

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Nie wiem jak jest teraz bo jeszcze nie włożyłem go po zaizolowaniu kabli, nie odpalał przed.
Dzisiaj kabelek z nowym kablem włożę i zobaczę.

PS Czujnik wału to jest wgl. czujnik indukcyjny chy halla ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 15:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To jest czujnik halla.
Sygnał na obrotomierz jest wykorzystany z tego czujnika.Instalację gazową masz podpiętą pod sygnał obrotów silnika dlatego tak się zachowuje.Możesz podpiąć się pod cewkę i problem z instalacją powinien ustąpić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
A więc byłem w aucie zamontować czujnik wału, zero rezultatów odpala jak bez niego i czy jest czy go nie ma wali błąd (na muffler flap nie patrzcie bo go nie ma):

Obrazek

Do tego jeszcze brak wartości "camshaft position" i dodatkowo wszędzie 0 przy każdym cylindrze w zakładce "engine roughness" (przedtem były chyba przy 3 cylindrach jakieś tam wartości korygujące):

Obrazek

A oto filmik (jak widać na nim nie działa obrotomierz, a wczoraj jeszcze wariował i po chwili się uspokoił, też bez czujnika wału) nie działa również wskaźnik temperatury i ekonomizer:

www.youtube.com/watch?v=5Wub5C59V7ke

No i na koniec, obrotomierz nie działa, eko i temperatura a w INPIE odczyt tych wszystkich wartości jest prawidłowa.

Pozdrawiam i liczę na dalsze sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
w takim razie czujnika nie udalo sie uratowac :) napewno musisz go wymienic
i prawdo podobnie wszystko wróci do normalnosci a jak nie to dalej bedzie sie dzialac

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Panowie małe sprostowanie jednak czujnik udało się uratować :D
Mój błąd jak widać może i elektronik się pomylić, nabazgrałem na kartce z rozpiską kabli w wtyczce i źle wsadziłem w wtyczkę + i -, odwróciłem i auto odpaliło od razu :) ale, no właśnie ale ..... obrotomierz nie działa :(
Oto filmik po naprawie czujnika (jutro zrobię jeszcze test w INPIE co z tymi współczynnikami o których pisałem):

www.youtube.com/watch?v=Lvh2qxbyyzI&feature=youtu.be

Czy wiązka idąca w plastikowej rynnie pod szybą ma coś wspólnego z obrotomierzem, ponieważ zdaje mi się, że jak siedziałem w aucie i kolega tam grzebał to obrotek się załączał ? Przypomnę jeszcze, że był robiony swap i całą ta wiązka jest łączona (praktycznie każdy kabel lutowany i zatopiony koszulką).

PS Zadam jeszcze pytanko tu, ostatnio robiłem kasowanie OIL service metodą zwarcia pinu 7 i 19 w złączu diagnostycznym i było ok, ostatnio nie potrzebnie zrobiłem to jeszcze raz bo myślałem, że pomoże to na obrotomierz (wiem wiem głupota) i po tym zabiegu nawet po odpaleniu silnika nie znika OIL service :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 06:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
No z tym czytaniem sygnału z czujnika wału na obrotomierz to nie jest do końca racja jak kolega piotr520 pisze ją u siebie odłączylem czujnik wału i obrotomierz normalnie działał więc komp sygnał bierze nie tylko z tego czujnika . jeżeli twój silnik odpalil bez problemu na samym czujniku wału to jest na sto procent sprawny pozostaje szukać uszkodzonej instalacji w aucię skoro piszesz że jak ktoś ruszał jakimiś kablami i obrotomierz się chciał załączyć to tam jest pierwszy trop

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL