BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Lucass_81 napisał(a):
Jest coś ciekawego, co może być tylko przypadkiem przy klepaniu rozrządu i samej gęstości oleju. Parę dni temu było dość gorąco, nie wiem ile na dworze ale w samochodzie było prawie 50*C, także myślę, że i silnik dość się nagrzał. Wyszedłem z pracy, wsiadłem do samochodu, odpaliłem auto i się zdziwiłem, bo silnik nie klepał przez ładnych parę kilometrów. Dopiero jak pęd powietrza ostudził samochód, czyli i automatycznie silnik był chłodniejszy, pojawiło się klepanie. Ciekawe, czy to jest wspomniany zbieg okoliczności, czy też olej był na tyle rzadki, że powstało albo odpowiednie smarowanie na hydroregulatorach, albo jakieś wysokie ciśnienie oleju. ;)

Dobre to jest :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 14:15 
ukanio328i napisał(a):
Mi się wydaje inaczej zakov. Grubszy film olejowy mają lepsze oleje chodzi tu o film olejowy rozgrzanego oleju a nie zimnego. A to właśnie ta druga liczba czyli "30" "40" "50" "60" to jest właśnie lepkość gorącego oleju czyli film olejowy. 30 ma najsłabszy a 60 najmocniejszy. Ale też nie każdy 5w"40" jest równy innemu 5w"40" to samo się tyczy w przypadku 10w i 15w


Raczej nie. Lepkość kinematyczna oleju nie wyraża grubości jego filmu olejowego, jak już to bardziej wytrzymałość. Oleje syntetyczne w większości mają cieniutki film olejowy, dzięki czemu może on wnikać we wszystkie szczeliny pomiędzy częściami silnika, nie stwarza dużych oporów, przez co umożliwia bardziej ekonomiczną/ekologiczną eksploatacje (zwłaszcza te xW-30). Wytrzymałość filmu olejowego zależy od wielu czynników takich jak np. dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju. Film olejowy oleju syntetycznego jest trwalszy nie dlatego, że jest grubszy, ale dlatego, iż wszystkie molekuły oleju syntetycznego są uporządkowane, w przeciwieństwie do molekuł oleju mineralnego, półsyntetycznego, czy hydrokrakowanego, co z kolei zapewnia im odporność na rozerwanie nawet w skrajnie wysokich temperaturach. To prawda, że względem wysokich temperatur olej mineralny gwałtownie traci swoje właściwości i w 150 stopniach równie dobrze może zachować lepkość, jak i zagotować się jak woda w czajniku. To w dużej mierze zależy od oleju. Więc tak jak stwierdziłem wcześniej - do zajechanego silnika/głowicy wolał bym zastosować olej mineralny ze względu na jego właściwości... hmmm nazwijmy to przez duży cudzysłów "uszczelniające", w normalnych warunkach pracy, niż bawić się w "syntetyki". Olej syntetyczny należy stosować na początku aby zapobiegać. Bo później to już tylko można bawić się w "minerały" i wszelkie "doktory", co i tak wg mnie jest lekkomyślnym, doraźnym "rozwiązaniem" i w praktyce nigdy bym się czegoś takiego nie podjął.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 14:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
"olej mineralny ze względu na jego właściwości... hmmm nazwijmy to przez duży cudzysłów "uszczelniające"

ja bym to nazwał raczej właściwościami typu zasyfienie całego silnika i wszystkiego na czym sie zjara i pozostanie w postacie gluta, no ale można to też nazwać uszczelnianiem :hyhy:

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Zakov napisał(a):
engine napisał(a):
Ja gdzieś wyczytałem, że po zmianie oleju z minerala na półsyntetyk, silnik rozszczelni się i mogą pojawić się wycieki oleju z silnika! :super:


Wałkowane już chyba milion razy. Mogą, a nie muszą. Bardziej prawdopodobne w przypadku zmiany na syntetyk. Na półsyntetyk wątpię...


Powariowaliście? Jakie wycieki z silnika? Blok się rozszczelni i olej wyleci na ulicę? Silnik się nie rozszczelni, tylko po przejściu na syntetyk w skrajnym przypadku łożyska główne i korbowodowe mogą mieć nieco słabsze smarowanie (przy nadmiernych luzach czop-panewki), oraz zużyte pierścienie przyczynią się do wzrostu zużycia oleju syntetycznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 18:34 
Ale ja nie napisałem, że się rozszczelni.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 08:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Panowie, proponuje przeczytać ten dokument http://hein-podesty.pl/oleje.pdf i zakończyć jałową dyskusje na temat olejów.

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 08:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Do Bmw nie można lać olejów mineralnych.Koniec kropka....Dlaczego? Było wiele razy wałkowane.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moze lepiej jak by osoby które miały zmieniać na syntetyka napisały czy operacja sie udała i jakie są efekty. Ja mam to samo tzn. cykanie i to czasami dość głośne i wkurza mnie to i tez kombinowałem z olejami. Probowalem mobila, schela i teraz mam valvoline (półsyntetyki) i to samo :/ przed zalaniem volvoline zrobiłem płukankę jakimś środkiem do tego, ale nie pamiętam już nazwy. Kiedy jeździłem na schelu dolałem środek do wyciszenia popychaczy LM, ale to tez nie wiele dało.
Próbowałem znaleźć jakaś prawidłowość u mnie kiedy cyka (temperatura silnika, temp. otoczenia, obroty itd.) ale wygląda to rożnie i klepią i na zimnym i na ciepłym a czasem nie słychać ich wo gole, albo bardzo slabo i mam spokój przez dzień czy dwa... przeważnie wygląda to tak ze jade sobie i zaczyna cykać cicho i coraz głośniej i przestaje za parę sekund znów to samo itd., na zimnym silniku tez czasem stuka a czasem nie. Nie wiem co robić :( wymiana to duże koszta mam ok 300 tys wiec walki pewnie tez trzeba będzie robić, od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zalania syntetyka, o ile nic złego się nie stanie to lepsze to niż rozbierać silnik. Chociaż wydaje mi się ze u mnie są już dość zjechane elementy i patent z olejem raczej nie przejdzie. Silnik ogólnie w super kondycji, pracuje równo nie ciągnie oleju, moc jak na 2.0 tez ok. spalanie to samo. Tylko to zasrane stukanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 18:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
manieksw napisał(a):
Moze lepiej jak by osoby które miały zmieniać na syntetyka napisały czy operacja sie udała i jakie są efekty

na poczatku tematu jest napisane ze sie udalo (pierwsza strona)
manieksw napisał(a):
od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zalania syntetyka, o ile nic złego się nie stanie

nic zlego sie nie stanie bo zmienisz po prostu na lepszy jakosciowo olej :)
manieksw napisał(a):
Chociaż wydaje mi się ze u mnie są już dość zjechane elementy i patent z olejem raczej nie przejdzie.

zmiana oleju to zaden patent, to ze u niektorych osob zmiana oleju wyciszyla szklanki to nie znaczy ze olej naprawil silnik, po prostu w koncu ma prawidlowy.
U Ciebie niestety szklanki pewnie juz sa na tyle zuzyte ze ZADEN olej ich nie wyciszy, choc dziwne sa troche Twoje objawy. Ale nie jestem mechanikiem (tzn nie pracuje codziennie przy silnikach) i mam male doswiadczenie, za to uwazam ze ktos kto rozebral juz kilka silnikow m52 moze trafic w sedno!!

Jezeli tylko stukanie dolega Twojemu motorkowi, znaczy moim zdaniem ze to szklanki!!!
Zmien olej na bardzo dobry syntetyk: liqui moly, valvoline lub mobil1 (Full Synthetic np 5W40, 5W50) i zobacz co sie stanie.
10W nawet najlepszej jakosci jest raczej za geste w silnikach z hydroregulatorami :!:
10W to ja moge sobie lac do M30 i przy wysokiej jakosci 10W nie powinno byc problemow...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 18:50 
Pablo325i napisał(a):
10W nawet najlepszej jakosci jest raczej za geste w silnikach z hydroregulatorami


Nie przesadzajmy, nic by im nie było.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Pablo325i napisał(a):
Zmien olej na bardzo dobry syntetyk: liqui moly, valvoline lub mobil1 (Full Synthetic np 5W40, 5W50) i zobacz co sie stanie.


zamotać sie można z tymi olejami a czym się rożni 5w40 od 5w50 ? lepkością ? no i który będzie lepszy w takim razie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 19:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
Maniek było wiele razy o olejach ........poczytaj,poszukaj.
5w50 ma większą lepkość jak jest ciepły....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 19:44 
manieksw napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
Zmien olej na bardzo dobry syntetyk: liqui moly, valvoline lub mobil1 (Full Synthetic np 5W40, 5W50) i zobacz co sie stanie.


zamotać sie można z tymi olejami a czym się rożni 5w40 od 5w50 ? lepkością ? no i który będzie lepszy w takim razie...


Lepkością. 5W-50 będzie bardziej odporny na wysokie temperatury.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Wiec lepiej chyba wlac 5w50. Czeka mnie chyba w takim razie kolejna wymiana oleju :/ i kolejne 300 zł w plecy. Dwa miesiące temu wlałem valvolina, ale to stukanie doprowadza mnie do szalu a warto to jeszcze sprawdzić, może akurat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 20:34 
Za te pieniądze co wywalisz w olej, już byś miał połowę szklanek nowych albo i więcej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
no tak wiadomo ale nie robiłem tego iles razy tylko 1. Vavolina wlałem bo musiałem wymienić olej i chciałem na VV zobaczyć, i kasa tylko za olej valvoline poszła by w plecy. Poza tym wiadomo ze lepiej by było nie robić tego ale z drugiej strony warto chyba jeszcze to wypróbować, lepsze 200-300 zl za olej niż 2000 za wymianę szklanek i pewnie walków do tego nowy olej itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 21:11 
Stawiam, że nic z tego nie będzie. Wałki itp. regenerują w Rozwadowie, daleko nie masz. Ale jak tam uważasz :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
wiem ze regenerują w Rozwadowie, ale to są koszta... nie stać mnie teraz na taki wydatek, biorę pod uwagę wymianę oleju bo to nie wiele przy kosztach remontu i jedyna rzecz którą można jeszcze sprawdzic. Wiem ze może nic z tego nie być no ale przed remontem chyba warto jeszcze sprawdzić to skoro są osoby którym po wlaniu syntetyka klekotanie ustało lub wyraźnie osłabło...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
manieksw napisał(a):
Moze lepiej jak by osoby które miały zmieniać na syntetyka napisały czy operacja sie udała i jakie są efekty

NO TO SIE WYPOWIEM . NAJPIERW BYL 15W potem zmiana na 10w a 2tys km temu zmiana na 5 w LIQUI cykanie (przy rozruchu ) zniklo , nie cieknie nie poci i nie slysze zadnych pukow i stukow na panewkach czy wale -stan oleju nie zmienny czyli pierscionki tez go nie puszczaja . a czasem przycisne ostro wiec te 2 tys km na 5w40 przetestowane w ciezkich warunkach

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 07:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
:super: :) :super:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL