BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 08:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 07:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sygnał zastępczo jest brany z czujnika wałka.Dlatego silniki m52 są w stanie odpalić na samym czujniku wałka a np m50 już nie.
Instalacja gazowa działa teraz czy nie?Co do obrotomierza,eko i temperatury trzeba sprawdzić czy wtyczki w zegarach dobrze siedzą,potem wtyczkę łączącą wiązkę silnika z budą a na końcu instalacje.Trzeba po kablach od sterownika silnika jechac do wtyki łączącej wiązkę z budą.
Pin sterownika
eko pin 9 i 46
obrotomierz pin 36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 10:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Instalacja LPG nie działa równorzędnie z obrotomierzem.
Wtyczki w obrotomierzu są ok bo było to sprawdzane w pierwsej kolejności.
Gdzie znajduje się komputer od silnika, gdyżchciałbym iść od niego i sprawdzić co i jak ?
Wygląda to na to jakby te 3 wskaźniki były np. na jednej masie i to gdzieś przerywało. Żaden czujnik raczej nie jest za to winny gdyż w INPIE wartości te są prawidłowe ale dale z komputera (gdzie się znajduje ?) idzie pewnie jakąś wiązkaą do obrotomierza i gniazda diagnostycznego (w którym jest podlutowany kabel os kompa gazu).
Gdzie również znajduje się wtyk łączący wiązkę z budą ? Takie właśnie rzeczy chciałbym wiedzieć na początek szukania problemu: gdzie znajduje się komp odpowiedzialny za sterowanie licznikami (domyślam się, że to komputer silnika, ale i tak gdzie on jest ?), gdzie są wszelkiego rodzaju gniazda i wtyki odpowiedzialne za to itd.
Chciałbym mieć już to z głowy, całe szczęście mam jeszcze niezawodne Tico do pracy :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 10:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Krychol rc napisał(a):
Czy wiązka idąca w plastikowej rynnie pod szybą ma coś wspólnego z obrotomierzem, ponieważ zdaje mi się, że jak siedziałem w aucie i kolega tam grzebał to obrotek się załączał ? Przypomnę jeszcze, że był robiony swap i całą ta wiązka jest łączona (praktycznie każdy kabel lutowany i zatopiony koszulką).


Spróbuj sprawdzić wtyczki/kable idące do licznika. Ściągnij osłone tapicerki nad pedałami, wyciągnij licznik i sprawdź, czy kable nie sa pozaginane, czy za bardzo naciągnięte. U mnie ostatnio jak odłączałem licznik, to po jego podłaczeniu wariowały mi wskazania, m.in. nie działał prędkościomierz, ekonomizer wariował, wyłączał się w czasie jazdy. Myślałem, że to wina samego licznika, ale zauważyłem, że na odpalonym silniku jak ruszałem przewodami idącymi do niego to licznik "zaskakiwał" więc wina ewidentnie leżała po stronie kabli. Więc sprawdzenie istalacji, we wszystkich możliwych miejscach ... nie zaszkodzi :)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czujników nie bierzemy teraz pod uwagę.W inpie masz wszystko ok ponieważ sygnał z czujników najpierw trafia do sterownika a ze sterownika na złącze diagnostyczne i zegary.Wygląda na to ze cos jest nie tak między sterownikiem a zegarami.Sterownik masz pod maską od strony pasażera ,a główny wtyk albo przy złączu diagnostycznym albo przy skrzynce bezpieczników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
główny komputer jest w komorze silnika po stronie pasażera pod podszybiem tam gdzie 316 i 318 miały akumulator za tym wyciszeniem i to z niego wychodzi sygnał na zegary do obrotomierza ale jaki pin czy kolor kabla to ci nie powiem bo Jestem w pracy i nie mam odpowiednich materiałów żeby to sprawdzić :) wieczorem mogę ci na pisać cały schemat

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 12:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Wielkie dzięki za pomoc Panowie, jak wrócę z pracy zacznę działać.
Czy dojście do komputera jest po zdjęciu schowka czy spod maski bo o ile się nie mylę to pod maską od strony pasażera jest przykręcony komputer do ściany grodziowej.
bedi_24 w takim bądź razie czekam na schemat, ja i tak kończę pracę o 18 więc dopiero zacznę dłubać później.

EDIT: Dodam jeszcze, że test liczników był robiony i wszystkie wskazówki są ok, kable idące do licznika też były sprawdzane (te 3 wtyczki) tak więc co w następnej kolejności sprawdzić ? Mam multimetr z odczytem Hz więc może gdzieś pomierzyć jakieś sygnały ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam

Rozebrałem pod kierownicą, pod szybą (tą rynnę z kablami pod maską) i wykręciłem komputer i moim oczom ukazał się komputer, moduł EWS (do czegokolwiek on służy) i jakiś czujnik z przewiniętą taśmą (po odklejeniu jej auto nie odpalało ?????).
Już na dworze zaczęło się ciemno robić więc odpuściłem sobie, ale jutro powalczę dalej tylko, że tak nie mając schematu ciężko dojść do czegokolwiek.
Czy piny o których wspomniałeś piotr520 to są właśnie te przy tej dużej zabudowanej wtyczce przy kompie (MS41.0) ?

Oto zdjęcie:

Obrazek

EDIT: Już się dowiedziałem do czego ten moduł jest. Rozumiem, że przy swapie do tam dali ale z jakich powodów ? Faktycznie u mnie brakuje tego ringu dookoła stacyjki ...

Czy sygnał obrotów powinien wychodzić z tego komputera i iść do obrotomierza ? Może te 3 wskaźniki eko obrotomierz i temperatura mają np. 3 osobne sygnały ale wspólną masę i to ona strzeliła ?
LPG podpięte jest pod dwa piny w złączu diagnostycznym (pin 1 i 16 gdzie 1 to chyba obroty a 16 to zapłon ?):

Obrazek

Proszę o jak najwięcej wskazówek i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 12:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Pin nr 1 w złączu diagnostycznym biegnie do pinu nr 36 sterownika silnika.Z tego pinu obroty czyta inpa i lpg i obrotomierz.Dziwi mnie że lpg nie chce pracować gdy obroty widzi inpa.
Pin nr 16 w złaczu diagnostycznym to zapłon.Sprawdz napięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 13:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Inpa nie odczytuje obrotów poprzez pin 1 tylko poprzez linię K i L bo to jest zwykłe TxD i RxD portu RS232.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 14:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Mogę się mylić co do odczytu inpy.Więc sprawa prosta.Lecisz od pinu 36 sterownika silnika i szukasz przerwy.Kabel z pinu nr36 rozdziela się w plastikowej czarnej listwie na podszybiu i jeden kabel leci do złącza diagnostycznego a drugi na główny wtyk wiązki łączącej budę z nadwoziem pin nr 20 a potem na zegary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 14:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
No to by miało sens ale dlaczego niby nie działa jeszcze eko i obrotomierz ?
Czy sygnał wychodzący z tamtego pinu to jest poprostu sygnał o danej częstotliwości, taki który mogę np. zmierzyć multimetrem z pomiarem Hz ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 14:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Obrotomierz,lpg i pin 1 w gniezdzie diagnostycznym działają z pinu 36,więc są wspólne.Wygląda na to ze przerwa jest gdzieś w plastikowej listwie na podszybiu.Co do tego jak ma wyglądać ten sygnał to nie mam pojęcia.Wiem ze dla instalacji lpg ustawia się wartość tego sygnału na 2,5V bo sam na tyle ustawiałem żeby sterownik lpg poprawnie czytał obroty.Można by było podejrzewać wspólną masę na obrotomierz,eco i czujnik temperatury ale wtedy powinien być sygnał na pinie n1 gniazda diagnostycznego,a nie ma.Szukaj przerw między sterownikiem a gniazdem głównym wiązki.Nie wiadomo jaki wcześniej był tam silnik a po swapie ktoś musiał ogarnąć elektrykę i nie wiadomo jak to zrobił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 19:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
No w tym leży największy problem jaki byl tam motor jaki rok auta itp ja szukałem w auto dacie schematu instalacji wszystko jest ładnie pięknie tylko każdy motor każdy innym rok produkcji ma inne piny inne kolory kabli itp nie wiadomo jak to zrobili ci co przekładali silnik więc schematy mało co tu pomogą bo jak by było wszystko w oryginale to z takiego schematu jaki jest w auto dacie gdzie wszystko wyczytać

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam Panowie, problem rozwiązany :D
Wyjąłem DME na zewnątrz i sprawdziłem przejście między pinem 36 a 1 pinem gniazda, oczywiście przejścia nie było, zwarłem je na krótko do testów i uwaga, wstał obrotomierz i LPG :)
Zrobiłem to i wszystko śmiga, ale boli mnie jeszcze jeden fakt EWS-a i przy taśmowanego chipa do anteny (całość jest wsadzona koło komputera DME).
Pytanie co z tym zrobić, mój kluczyk nie załącza EWS-a więc bez walenia pozostaje mi to pominąć (drażni mnie fakt, że jest to tak upchnięte i przyklejony chip do anteny) ale pytanie brzmi jak pominąć EWS ?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc głównie piotr520 i bedi_24 jesteście wielcy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 06:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ews można wykodować ze sterownika,koszt jakieś 200zł i wtedy możesz to wszytko usunąć.Jest jest tylko jeden problem,inpa nie chce się łączyć z autami bez EWS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 11:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
A emulator ? Co wtedy z inpa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Emulator EWS a Inpa ?
PostNapisane: 21 maja 2014, 07:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam

Nie chcę tworzyć nowego tematu więc ponowię pytanie czy ktoś wie jak wygląda połączenie z inpą jak wywalę EWS i wstawię emulator EWS-a z allegro (taki za ok 100zł podpinany pod linię K) ???

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Emulator EWS a Inpa ?
PostNapisane: 23 maja 2014, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie robiłem czegoś takiego ale myślę że nie będzie problemu z inpą jak założysz emulator pod warunkiem że moduł ews będzie nadal w aucie.Czemu chcesz to wywali?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Emulator EWS a Inpa ?
PostNapisane: 23 maja 2014, 17:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
U mnie jest wywalony ews, tylko nie wiem w jaki sposob. Modulu od ews nie ma, z jego wtyczki sa spiete dwa najgrubsze przewody. Z tego co widzialem, to ECU bylo otwierane, ale zadnego emulatora tam nie znalazlem, jedynie chip z programem mnie zastanawial, bo nie mial plastikowej oslonki i z wygladu wyglada jakby nie byl oryginalny (ale jest odciecie zaplonu).

Z inpa laczy normalnie, bez problemu, a w informacjach dalej podaje ze jest ews ( zreszta chyba wszystkie m43 mialy ews)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Emulator EWS a Inpa ?
PostNapisane: 26 maja 2014, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
piotr520, chcę wywalić bo silnik był swapowany z kałym komputerem i EWS-em i nie pasują pastylki w kluczu a nie mam zamiaru dawać 300zł za programowanie.
Czy ktoś orientuje się czy tak to musi być podpięte ? Można na aukcji zamówić już zaprogramowany emulator po podaniu numeru ISN odczytanego Inpą, ale czy później to podpiąć w ten sposób? Wyczytałem w internecie, że w MS41 pin 18 to EWS signal, pin 4 masa i pin 49 12V z stacyjki, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

Obrazek

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL