BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 14:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Szaleje ekonomizer w e30 co jest przyczyna?
PostNapisane: 4 maja 2006, 12:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Jak wyzej w temacie. Roznie to bywa. Gdy chodzi na wolnych obrotach pokazuje maksymalne spalanie gdy dodam gazu wtedy odbija do zera i spowrotem wraca do maksimum podczas jazdy tak samo (zeby nie bylo nie jezdze z cegla na pedale ;) )
Z taka usterka zostala kupiona chcialbym to naprawic bo mnie to denerwuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2006, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
ja wczesniej mialem dobrze i tez mi sie tak porobilo :(
a naprawde pomagalo mi to w oszczedzaniu wiec czekam z niecierpliwoscia na rady

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2006, 20:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Kiedys gdzies wyczytalem ze w e30 e34 i e32 sa jakies akumlatorki w liczniku ktore po jakims czasie padaja i trzeba je wyminic. Sprawdz bo prawdopodobnie to przeznie takie cuda sie dzieja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2006, 20:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
u mnie nie ma zadnych wlasnie :(

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2006, 15:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
a jak wygladaja te akumulatorki i gdzie takie mozna kupic?? jesli to nie to , to co jeszcze moglo by byc przyczyna??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2006, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
Nie miałem czasu obrobić, dlatego podaje link do foto licznika E30 (czterocylindrówka), po rozkręceniu w drobny mak. Widać co trzeba.

Oto link: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/9x3 ... 93fgn.html

Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2006, 21:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
a co jak u mnie nie ma tych akumulatorkow, ani nawet miejsca na takowe?? tzn nie ma nozek ani nic, a ekonomizer czasem dziala dobrze??
Kurcze, ja juz nic nie rozumiem, tak samo myslalem ze we wszystkich byla inspekcja a ja nie mam, i do licznika wchodza mi tylko dwie kostki :(
Pozdrawiam, KArol.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Szaleje ekonomizer w e30 co jest przyczyna?
PostNapisane: 7 maja 2006, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
kem44 napisał(a):
Jak wyzej w temacie. Roznie to bywa. Gdy chodzi na wolnych obrotach pokazuje maksymalne spalanie gdy dodam gazu wtedy odbija do zera i spowrotem wraca do maksimum podczas jazdy tak samo (zeby nie bylo nie jezdze z cegla na pedale ;) )
Z taka usterka zostala kupiona chcialbym to naprawic bo mnie to denerwuje.

A moze masz poprostu sonde lamda walniętą

_________________
BMW E-30 316 89" M40 - BYÂŁO
BMW E-30 318 89' M40 Diamantschwarz - metallic - JEST
TEL. 660709191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2006, 03:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WrocÂław
Karol 540 napisał(a):
a co jak u mnie nie ma tych akumulatorkow, ani nawet miejsca na takowe?? tzn nie ma nozek ani nic, a ekonomizer czasem dziala dobrze??
Kurcze, ja juz nic nie rozumiem, tak samo myslalem ze we wszystkich byla inspekcja a ja nie mam, i do licznika wchodza mi tylko dwie kostki :(
Pozdrawiam, KArol.


Ja też niemam inspekcji i też wchodzą dwie kostki , ekonomizer mi się zepsół i cały czas wskazówka była na zerze , ale jak odłączyłem akumulator ( w celu jego wymiany :wink: ) to nagle ekonomizer ożył tzn nie do końca bo teraz zużycie wynosiło albo 30 l albo zero po zupełnym puszczeniu gazu , niewskazywał wartości pośrednich , dodam jeszcze że po zmanie akumulatora padł mi obrotomierz a ekonomizer znowu stoi na zerze.

_________________
JeÂśli nie idzie na siÂłe , trzeba uÂżyĂŚ jeszcze wiĂŞkszej siÂły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2006, 16:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
A teraz powiem tak wczoraj rozkrecilem licznik i sa u mnie te akumulatorki. Zastanawiam sie gdzie takie mozna kupic i czy to sa akumulatorki czy tylko baterie.

Gdy skrecilem licznik to ekonomizer sie sam naprawil:) szkoda tylko ze w polowie...tzn.

Teraz gdy chodzi na luzie pokazuje maksymalne spalanie zas gdy jade to dziala normalnie. hehe dziwne !!! chyba zmienie te akumulatorki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2006, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
jak stoisz ma pokazywac maks, to jest prawidlowe. przeciez w tym tempie ile km zrobisz na pelnym baku?? :)
Tak samo po puszczeniu gazu jadac na biegu ma pokazywac zero, bo jak puszczasz gaz i masz auto na biegu to odcina doplywa paliwa do silnika.
Pozdrawaim, Karol.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2006, 09:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Acha to spoko!!! myslalem ze jak stoi to bedzie pokazywal ile litrow na godzine bedzie jaral na postoju tak jak to bywa w innych furach. :) w takim razie daje rade... jak komus szalej ekonomizer niech rozkreci licznik przeczysci przedmucha i powinien dzialac tak jak mi

pozdro Karol 540


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2006, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: POZNAÑ
Zegary e30 to jedyna wada tego auta.Pada płytka własnie ta z bateriami.Są dwa rodzaje na małe paluszki te grube (co na fotce) i zwykłe paluszki .Najlepiej kupic zegary nawet bez obrotka i płytke przełozyc.Bo bywa tak ze od wylanych bateri uszkodzona jest płytka ma przerwy.Co do 4 lub 6 cylindrowych to odpowiada tylko ten mały modół biały wpinany z przodu.Baterie te są napewno akusiami do ładowania :!:

Częstą awarią zegarów w e30 są nie podnoszace sie wskazniki temp silnika i benzyny to własnie ta płytka jest wtedy padnieta .Płytka ta takze moze powodowac przekłamania we wskazaniach!!! np temp silnika (musi byc pion) dochodzi do 3/4 na wskazniku ! a układ 100% sprawny .Poziom benzyny tez moze byc przekłamany dzieki wadliwej płytce.

Ta płytka to wada !! tych zegarów

Przez zegary kupiłem cały układ chłodzenia nowy bo na wskazniku mi pod 3/4 dochodziło :nową pompe ,wiska kilka sztuk miałem,termostaty 2 szt,czujnik itp

A winne były tylko zegary!! na innych PION na wskazniku Takze nie miejcie wiary do wskaznikow w 100% co one pokaza

_________________
POZDRAWIAM
REKIN 8)

Obrazek

BMW E30 318i M40 byÂło ,sprzedane i rozbite przez amatora.

Obecnie mondeo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2006, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WrocÂław
A ja dzisiaj zrobiłem tak :
-Wyciągnołem zegary z auta i wziołem do domu
-Rozkręciłem i wyciągnołem jedną baterie ( która latała i nietrzymała się tych blaszek na obu końcach )
-z taką baterią poszedłem do sklepu , okazało się że najtańsze kosztują 16zł/szt , miałem przy sobie za mało pieniędzy więc wróciłem do domu
-założyłem z powrotem starą baterie i wsadzilem wszystko spowrotem do auta , odpalam , nic - zero reakcji, zszedłem po kilku godzinach do samochodu , zapalm ruszam i CUD , obrotomierz działa !! Co prawda ekonomizer dalej stoi cały czas na "zero" , ale ucieszyłem się jak dziecko :lol:

_________________
JeÂśli nie idzie na siÂłe , trzeba uÂżyĂŚ jeszcze wiĂŞkszej siÂły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2006, 04:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
u mnie w ten sposob tez sie naprawilo hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2006, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
Tomek_520i_WRC napisał(a):
A ja dzisiaj zrobiłem tak :
-Wyciągnołem zegary z auta i wziołem do domu
-Rozkręciłem i wyciągnołem jedną baterie ( która latała i nietrzymała się tych blaszek na obu końcach )
-z taką baterią poszedłem do sklepu , okazało się że najtańsze kosztują 16zł/szt , miałem przy sobie za mało pieniędzy więc wróciłem do domu
-założyłem z powrotem starą baterie i wsadzilem wszystko spowrotem do auta , odpalam , nic - zero reakcji, zszedłem po kilku godzinach do samochodu , zapalm ruszam i CUD , obrotomierz działa !! Co prawda ekonomizer dalej stoi cały czas na "zero" , ale ucieszyłem się jak dziecko :lol:


i jak zrobiłeś te aku :?: :?:
było powiedzieć ( na naszym forum) to bym ci te aku zrobil za 10 + piwo :mrgreen:

_________________
BMW KLUB - MAXBIMMER.PL

SKUP KATALIZATORÓW !! GG - 1553812, KOM 603 808 394


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2006, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
z tym ekonomizerem to np. w instrukcji od e34 to jest napisane że z tą wskazówką to jest tak jak napisał kem44, i jest to tak jak powinno być. Nie moge tego sprawdzić tego teraz bo jak sprzedałem e34 to instrukcje dorzuciłem do auta, ale napewno o tym czytałem. jak ktoś ma taką instrukcje to może to wynajdzie :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2006, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
akumulatory mają się nijak do wskazań ekonomizera.
pytanie do autora postu: czy te wskazania sa na gazie czy na benzynie?
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2007, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 69
Lokalizacja: KrakĂłw
Akumulatorki nie odpowiadają za pracę zegarów!!

_________________
Obrazek
[you] Zobacz moje e30 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 21:13 
Witam,
Ja mam troche inny problem. Nie działa mi prawa strona zegarów ( obrotomierz, zyżycie paliwa, temperatuara płynu chłodniczego .Działa prędkościomierz i poziom paliwa
Czy może ktoś miał coś takiego.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL