BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Witam, mój pierwszy wpis na forum i od razu z konkretami.
Przegrzebałem mnóstwo forów i naczytałem się o silniku M40 i jego kaprysach, ale co człowiek to opinia i rodzi mi sie wiele wątpliwości.
Moj silnik ma prawdziwy przebieg 230tys km i dwa remonty głowicy po strzeleniu paska (wymiana zaworów), ale chodzi całkiem przyzwoicie. Wybrane zawory potrafiły zastukać przy zimnym starcie i po kilku minutach jazdy wszystko cichło. Silnik chodzi równiutko i kulturalnie. Ale zajrzałem z ciekawości pod kopułę po przeczytaniu artykułów o wadach w smarowaniu silnika bo zastanawiał mnie ten jeden lub dwa cykające zawory. Wałek ma równomiernie przetoczone krzywki na głębokość ok 0,8mm, ale trzy krzywki wyglądaja znacznie gorzej od reszty, wżery, rysy. Na pewno nie jest to płaska powierzchnia. Wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak to oceniacie? Wymiana natychmiastowa (razem z dźwigniami) czy jeździć dalej?
Jest to moja pierwsza dłubanina przy tym silniku i co zastałem to widać. Sporo nagaru wszędzie (dlaczego?)
Przeczyściłem rurkę smarującą krzywki bo przytykały się otworki i zrobiłem test smarowania - jest ok. Na pewno mam do wymiany uszczelniacze zaworowe bo trochę oleju leci na cylindry (co widać i czuć po odpaleniu po dłuższym postoju). Nie mam informacji od poprzedniego właściciela (auto przywiozłem z Berlina) czy był robiony rozrząd.

Generalnie nie jestem typem osoby "piłującej" samochod, tylko jeżdżę kulturalnie i ekonomicznie :) Auto służy mi za transport w mieście. Nawet nigdy nie robiłem testu odcinki bo nie czuje takiej potrzeby żeby żyłować silnik. Spalanie silnika na trasie sprawdzone 7,3L/100km.

Pozdrawiam! Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Na jakim oleju jeździ ten samochód?
Widząc po nagarze to olej chyba z Lidla ;)
Do M40 tylko dobry olej syntetyczny...

Co do stanu wałka to nadaje on się na śmietnik jedynie :zdegustowany: Założe się, że auto nie wkręca się do odcinki na luzie tylko staje gdzieś
przy 5 tys i dalej nie idzie. To częsta przypadłość M40 niestety jak ktoś nie dba.
Zrób test z odcinką na luzie (oczywiście na nagrzanym motorze) i napisz jaki rezultat. Generalnie to koszt wałka, szklanek, itp itd zrobienie
tego tak jak być powinno to jakieś 1,5 - 2kzl

Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 12:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
nieźle to wygląda :przestraszony: w tym tygodniu robiłem silnik przelot jakieś 650000 powód rozbiórki uszczelka pod głowicą jak go rozebrałem to byłem w szoku wszystko jak nowe :przestraszony: sprawdzałem wszystko od panewek po pierścienie ideał :hyhy: więc albo twój ma przelot z milion + lub jeździł bez oleju dość długo :/ i to jeszcze na oleju jak pisze Lukasz_S, jeździj póki się nie zatrze i kup nowy w remont się nie baw bo nie warte tego,chyba że lubisz dłubać ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 12:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jw. Jak sie silnik skończy to kup jakieś R6 i wsadź:) Na zdjęciu brakuje rurki od góry tej co smaruje wałek, może przez jej zapychanie wałek tak szybko się wykończył??


6 lat temu miałem M40 z 94 roku i na liczniku miałem 355kkm i wałek tak nie wyglądał.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Rurkę zdjąłem do czyszczenia dlatego nie ma jej na zdjeciach. Olej, juz nie pamiętam jaki był lany dokładnie, ale był to jakiś syntetyk lub półsyntetyk od ELF'a.
Chciałem jeszcze dodać, ze zdjęcia pokazują dosyć drastyczny stan a na żywo nie wygląda to tak źle (zdjęcia są trochę podrasowane). Każdy kto robił zdjęcia w Makro wie jak wygląda świat z bliska :)
Tylko pytanie czy przypadkiem producent nie przewiduje, ze pewne części maja prawo naturalnie ulec zużyciu i dopuszcza jakiś ich stan? Krzywki trą o dźwignie cały czas przecież. Są gdzieś jakieś normy zużycia krzywek dla M40? Mimo ze wałek wygląda jak wygląda to silnik chodzi płynnie i cicho. Znajomy mechanik powiedział mi ze co najwyżej któryś hydropopychacz odpuszcza zawór może "cykać" przy rozruchu.

Dłubać akurat lubię od dziecka i zupełnie nie odstrasza mnie praca wszelkimi narzędziami i generalne pojecie techniczne mam :) Będę próbował wszytsko naprawić własnymi siłami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 17:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
maroFX, wałek nie powinien tak wyglądać chodził bez oleju na bank ;)
maroFX napisał(a):
Tylko pytanie czy przypadkiem producent nie przewiduje, ze pewne części maja prawo naturalnie ulec zużyciu i dopuszcza jakiś ich stan?
jak klepie i nie da się ich już ustawić to do wymiany ;) u Ciebie na bank klepie :D
najpierw sprawdził bym ciśnienie oleju później kompresja jak by było w normie to wymiana wałka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
maroFX napisał(a):
Krzywki trą o dźwignie cały czas przecież. Są gdzieś jakieś normy zużycia krzywek dla M40?

Tylko zastanów się dlaczego u Ciebie nie wszystkie krzywki są tak samo zużyte?
Sam piszesz, że 3 krzywki wyglądają zdecydownie gorzej niż resza...a tak samo trą o dzwignie cały czas.
Czary czy jak?

maroFX napisał(a):
Mimo ze wałek wygląda jak wygląda to silnik chodzi płynnie i cicho

Mówiłem już żebyś sprawdził czy wkręca się do odcinki na biegu jałowym...
Wałek nadaję się do śmieci powtórzę jeszcze raz

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Nie zrobię testu odcinki bo silnik jest w częściach teraz, ale sprobuje jak tylko go pozbieram :)
Najprawdopodobniej miałem przytkane otworki i oleju było mniej a przy starcie wcale wcale. Potem otworki sie udrażniały od ciśnienia. Krzywki wyglądają inaczej, niektóre maja bardziej zniszczona strukturę powierzchni, ale ilość brakującego materiału jest ta sama, patrząc na wierzchołki krzywki. Jeżeli jest to 0,8mm to zawór otwiera sie o te 1,5mm mniej. Czy to aż tak dużo? Czym to może grozić poza spadkiem mocy powiedzmy o 10%?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
najlepiej poczytaj o tym nie jest to jakiś nowy problem np.http://www.zssplus.pl/transport/budowa/ ... acze09.htm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 12 sierpnia 2012, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Dzieki za lekturę :)
Odkryłem wczoraj jeszcze brak jednej końcówki w kopułce rozdzielacza.Musiałem mieć przerwy w sekwencji zapłonu i może stad tyle nagaru w silniku? Dziwne bo silnik chodził naprawdę równo i nic nie wskazywało na problem z zapłonem. Raz mi sie zagrzał jak długo stał na chodzacym silniku i zarzuciłomi świece olejem. Po czyszczeniu elektrod wszytsko wrocilo do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
Witam. Jestem nowym na waszym forum i potrzebuje kompleksowej rady.... :) temat identyczny lecz innej maści mam bmw z motorem m40 1.8 85kW(245 tys. km.) i mam problem :( . od niedawna słychać metaliczne klepanie przerywające się.... :/ do tego jak odpaliłem odgłosy jakby silnika diesla tylko mniej ciche .... :zdziwko: podejrzewam górną część silnika czyli zawory... :zalamany: Jak mam się zabrać do tego ... :niepewny: i proszę o wyrozumiałość nigdy dotąd problemów takich nie miałem . Czytałem coś na forach o modyfikacji górnej części motoru z M43... jak to ma mniej więcej wyglądać które podzespoły zmienić z M43 do M40 i jest jakaś różnica z częściami z M43 1.6 lub M43 1.8(chodzi o zawory itp.) do M40 1.8 czy "nie ma znaczenia z jakiej pojemności aby było z M43"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Ja bym na twoim miejscu wyrzucił M40 i wrzucił M43 jeżeli chcesz pozostać przy małej pojemności, jeżeli M40 Pada to polecam Swap na M43 albo na coś większego M50/M52 2.0 2.5 2.8. Wszystko zależy ile chcesz autkiem pojeździć i jaką kwote na naprawę możesz przeznaczyć.??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
Zależy mi jednak na zostaniu przy tym silniku :) mam lpg do niego .... o dziwo mim o tego chodzenia wkreca sie dobrze na obroty spalanie bdb jak na 92 rok.... szczerze dużo za niego nie dałem auto pochodzi ze street rancing ostrowiec ....przypadek ze padł mi w rece do tej pory zrobiłem bude od podstaw i całą instal elektryczna kupiłem i założyłem sam osobiście :)odkupiłem je choć nie było na wystawie na sprzedaż ale szkoda mi było i odżałowałem i odkupiłem żeby je uratować i z tego powodu jestem szczesliwy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
motor ma tłoki i korbowody od m43 ciśnienie 10:1 na każdym garze wiec pora na górę do zrobienia zwłaszcza ze mam małe wycieki oleju ...jak tylko to zobaczyłem zakupiłem komplet oryginalnych uszczelek. Co do części mam zaufanego dostawce pod niemcami polaka który za pół ceny niż na allegro sprzedaje części dosłownie wszystko u niego można dostać :)właśnie kupiłem u niego cały zestaw klamek plus kluczyk który mi dorobił i wszystko gra zamontowałem sam bo tu w Chełmie to założenie 3 razy więcej niż klamki warte....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Zet23073,

viewtopic.php?t=58111

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
Wróbel91

heh dzięki za stronkę utworzyłem posta bo nikt odpowiedzi mi nie udzielił....ale mam wątpliwości... co to za pastylki i gdzie je dostane, francuz-2004 na allegro nie istnieje bo mam konto... a czy zawory z m40 mogą zostać czy tez trzeba z m43 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
czyli do motoru m40 i jego zaworów potrzeba tylko i wyłącznie pastylek,popychacze hydrauliczne i dźwigienka ? :) czy te 2 ostatnie wymienione rzeczy mogą być to używki w bd stanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
I tak cały motor będę rozbierał w drobny mak bo niestety uszczelki na bloku do wymiany a do mechanika nie zaprowadzę bo już się nie raz przejechałem na tym....wole sam zrobić bo wiem ze czegoś nie przeoczę... dlatego chce uzyskać jak najwięcej informacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
sam robiłem tą przeróbkę. i potrzeba ci dźwigienek od M43,pastylek(adapterków) żeby połączyc dźwigienkę z zaworem M40 i wałka rozrządu M40 (jeśli twój jest w złym stanie) i jeszcze jeśli wałek będzie w dobrym stanie to trzeba spiłować popychacze od spodu bo inaczej podeprą zawory i nie będzie ciśnienia.(nie zawsze trzeba)

ja brałem adapterki właśnie od tego użytkownika: http://allegro.pl/show_user.php?uid=2226573
płaciłem chyba 110zl z wysyłką.

Pamiętaj jednak, że ta przeróbka nie da ci 100% pewności że będzie cicho.(u mnie nie dała-wżery na wałku,ale było duzo lepiej)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] Ocena stanu silnika M40 i kilka innych pytań
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 00:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: BMW E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.fotka.pl/profil/Zbigniew2307 ... 07&ref=104
Wałek cacy bo świeci srebrem a nie miedzią :hyhy: a popychacze z M43 też trzeba ???? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL