BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Witam ;) szukałem w podobnych tematach lecz nie są one w pełni podobne do moich... Otóż mam bawarkę z silnikiem M50B25 który strasznie na coś choruje.. Objawy są takie że ogólnie brakuje jej mocy do około 4.200 obr/min. Po przekroczeniu tej bariery ciągnie w miarę ale zdarza się jej przerywać, strzelać, szarpać. Od około 3000 obr/min słychać zmianę pracy silnika do około 4000 obr/min wtedy jest najgorzej, silnik nie ma siły się przebić przez tą barierę, strasznie szarpie, niemalże zatrzymuje się w tej skali obrotów i nie może przebić się dalej. Poniżej 3000 obr/min auto nie ma mocy. Byłem na kompie i pierwszym razem wyszło (dokładnie nie pamiętam błędu) ale w przybliżeniu że coś się dzieje na 2 i 5 cylindrze z zapłonem oraz stojąca sonda. No dobrze, wymieniłem sondę, świece i dwie cewki. Pojechałem znów i dalej to samo tylko już brak błędu sondy ale pojawił się czujnik spalania stukowego na drugim garze. Wymieniłem znów cewki i nowe fajki, też zero jakiejkolwiek poprawy. Na wolnych obrotach silnik mruczy niemalże wzorowo, nie rzuca, nie faluje, nie trzęsie. Do wszystkich cewek dochodzi napięcie podczas pracy na wolnych 13.8 V, na środkowym pinie jest w okolicach 0,58-0,61 V a na ostatnim 0,1 V więc napięcie dostają, pozostałe dwa piny nie wiem czemu służą. Gumę dolotu kupiłem nową. Podejrzewam że to będzie czujnik wału, wałka albo oba naraz. Pojawiło się oczywiście większe spalanie. Co o tym myślicie? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
trochę dziwne może być też czujnik położenia wału albo wałka rozrządu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
No właśnie, dlatego żaden temat nie pasuje do mojego.. Tak myślę, że może to oba czujniki padły właśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 140
Lokalizacja: Szczecinek
Moje BMW: E46 320d
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125605
prawdopodobnie czujniki polozenia walka rozrzadu beda przyczyna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 12:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Jaki osprzęt, bosch czy siemens? Zdejmij gumę izolacyjna z wtyczki czujnika wałka, często izolacja an przewodach lubi pękać i robi się tam spięcie

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
tak jak napisałem że mogą być to te czujniki ale może spróbuj sprawdzić i przeczyścić zawór DISA(sprawdzasz go poprzez zamknięcie ręcznie tej klapki a następnie przyciśnięcie palcem takiego otworu po boku w tym zaworze i puszczeniu wtedy klapki-jak z powrotem wróci do pozycji otwartej to jest niesprawny.) bo on do 3000tys obr powinien być zamknięty a to w tym zakresie głównie masz problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Gdzie jest ten zawór? Coś kojarzę że gdzieś przy przepustnicy ale ja go tam nie widzę. Gdzieś czytałem że za niski poziom płynu chłodniczego też powoduje przerywanie a ja mam u siebie tylko pół zbiorniczka bo nie wiem czy ma być do oporu :) dopiero poznaję ten samochód.


Chyba znalazłem przyczynę. Po odpięciu czujnika wałka rozrządu (co nie było łatwe), samochód odpalił tak samo czyli kręcenie około 2 sekund alee... Ale znacznie łatwiej przebija się przez ten muł przy 3-4,2 tys obr/min. Czyli jak rozumiem mam szukać drugiego czujnika? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
sorry rzeczywiście z tym zaworem ty chyba go nie masz w m50 jest w m52 jak dobrze kojarzę, a jak tak zrobiłeś z tym czujnikiem to pewnie będzie on do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Czyli to świadczy o uszkodzonym prawda? Gdyby był sprawny to po jego odłączeniu byłoby gorzej a nie lepiej :) A z zaworem właśnie tak myślałem, że pomyłka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 20:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
ciężko na 100% powiedzieć ale jak po odpięciu jest lepiej a nie gorzej to pewnie on jest przyczyną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Pojeździłem trochę i raczej jest lekka poprawa. Żebym znał kogoś z okolic Olsztyna żeby na podmianę mieć, ale nie znam..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 16:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
trudno ja bym zaryzykował stratę "paru" zł i wymienił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 18 czerwca 2013, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Moje BMW: e46 m54 325i
i jak ruszyło się coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Szukam właśnie czujnika ale coś krucho. Chcę jakiś oryginał używany bo zamienniki mnie nie interesują w te klocki bo miałem przypadki że na zamiennikach było to samo. Wysłałem parę maili właśnie i czekam na odpowiedź ;) jak coś to oczywiście dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 17:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Magneto napisał(a):
Pojechałem znów i dalej to samo tylko już brak błędu sondy ale pojawił się czujnik spalania stukowego na drugim garze


kolego czujnik spalania stukowego na drugim cylindrze?? skąd taka diagnoza? skąd niby ma być informacja iż na drugim cylindrze??

błąd tego czujnika zazwyczaj dalej stoi informacja iz sinik robił zbyt dużo hałasu i zostały zmienione parametry pracy silnika

jeszcze dodatkowe pytanie ...twoje M50 jest napędzane "paliwem szatana"

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Sam widziałem że na kompie mu to wyskoczyło "czujnik spalania stukowego na 2 cylindrze". jeśli Ci chodzi o gaz to tak, jest sekwencja PRINS-a. choć to bez różnicy czy benzyna czy gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Magneto napisał(a):
to bez różnicy czy benzyna czy gaz.


no to ja bym zaczął od tego jak wygląda pokrycie map gazu i benzyny, przerabiałem temat jak to się rozjeżdża to błędów tego typu będziesz miał stado

Magneto napisał(a):
na kompie mu to wyskoczyło "czujnik spalania stukowego na 2 cylindrze


na jakim sofcie?? czujnik jest jeden zamontowany do bloku............co wyskoczyło w programie diagnostycznym jako możliwa przyczyna problemu?

czy to był tylko proces diagnozowania nie zakończony diagnoza? :mur: jak to u większości mechaników bywa.........

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 20 czerwca 2013, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
z mapami to najlepiej podjechać do gazownika ogarniętego? własnie dlatego mi się zdawało że czujnik jest jeden... a tak w ogóle płynu chłodniczego to ma być cały zbiornik czy tylko do kreski "cald" czy coś takiego? to było na takiej zasadzie (u jednego i drugiego "szpeca"), na zapłonie włączonym się łączył z silnikiem i patrzył na błędy, potem usunięcie, odpalanie silnika - tylko tyle było u drugiego a u pierwszego jeszcze wszedł w livedata chyba bo pokazywało parametry wtrysku paliwa, sondy itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 20 czerwca 2013, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Magneto napisał(a):
z mapami to najlepiej podjechać do gazownika ogarniętego? własnie dlatego mi się zdawało że czujnik jest jeden... a tak w ogóle płynu chłodniczego to ma być cały zbiornik czy tylko do kreski "cald" czy coś takiego? to było na takiej zasadzie (u jednego i drugiego "szpeca"), na zapłonie włączonym się łączył z silnikiem i patrzył na błędy, potem usunięcie, odpalanie silnika - tylko tyle było u drugiego a u pierwszego jeszcze wszedł w livedata chyba bo pokazywało parametry wtrysku paliwa, sondy itp.


kolego z tymi szpecami od gazu i to przy bunkach bym uważał........przerabiany temat nawet producent instalacji u mnie sobie nie poradził, ale Ty masz prinsa :hurra:
wrzuć mapę na http://lpg-forum.pl/ w odpowiedni dział i dowiesz się bez kosztowo co możne być za problem albo znajdziesz odpowiedni warsztat
czy wiesz jakie masz ciśnienie na niskim i do ilu spada przy pełnym obciążeniu?

co do stanu płynu chłodzącego jeżeli jest pomiędzy min i max jest ok....u mnie max jakoś nie chce sie trzymać no ale trójniki wpięcia reduktora robią swoje

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] muli, przerywa, szarpie.
PostNapisane: 20 czerwca 2013, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25
Prins chyba taki zły nie jest? a jak mam wziąć tą mapę? nie mam żadnego programu itp... takich informacji niestety nie mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL