BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 23 lipca 2013, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Mam problem z M62B44 bez vanosów

Silnik w E39 jeździł ze skrzynią automatyczną, został przeze mnie wyjęty i włożony do E30.
Dzwon ze skrzyni automatycznej został przyspawany do skrzyni manualnej z M52, koło zamachowe było zdemontowane w celu przetoczenia.

Jest to jedyna ingerencja dokonana w tym silniku, przed swapem silnik pracował normalnie.

Po swapie efekt jest taki, że silnik odpala, ma równe obroty, ale jeśli pozwole mu pracować choćby sekundę na wolnych obrotach, już nie można go wkręcić wyżej (wkręca się baaaardzo powoli i do max. ok. 2000 obr.).

Odkryłem jednak, że aby wszedł na wyższe obroty muszę go wkręcać od razu po odpaleniu, robię przegazówki i nie pozwalam aby obroty spadły (wkręca się szybko i wysoko), jednak jeśli zejdzie potem na niskie obroty, nie chce się już potem wkręcać normalnie – nie ma mocy, wkręca się baaaardzo powoli i do max. ok. 2000 obr.

Diagnostyka komputerem wykazuje jedynie błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony i dalej to samo, bład wyskakuje nadal. Podmieniałem już przepływke, czujnik położenia wałka, komputer ECU, pompy paliwa, jednak bez efektu.

Mój wniosek jest taki że na niskich obrotach łapie błąd czujnika położenia wałka rozrządu – tylko dlaczego?

Dopóki podwyższam obroty od razu po odpaleniu, błedu nie ma.

Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 23 lipca 2013, 22:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro masz możliwość diagnostyki to sprawdź odczyt obrotów silnika.

Kiedyś w M60B40 miałem podobny problem. Silnik nie chciał kręcić się do odcięcia(maks ok. 4tys.). Błąd czujnika wałka. 2 inna podstawione i dalej to samo.
Zauważyłem, że czujnik wału przekłamuje wskazania(przy 2tys. pokazywał już 4). Po wymianie czujnika wału problem zniknął(błąd czujnika wałka także).

Czujnik wału jest dla niego nadrzędnym czujnikiem i wg algorytmu w sterowniku nie może być on uszkodzony, skoro silnik odpala(co innego w przypadku siemensa w 6cyl., tam wywali błąd czujnika wału przy braku odczytów z takowego i przełączy się na pracę z czujnika wałka)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 24 lipca 2013, 07:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Też podejrzewam że błąd może wychodzić z odczytów czujnika wału, jednak czujnik podmieniłem na inny i jest to samo. Idąc wyżej, podejrzenie pada na koło zamachowe. Było ono demontowane i toczone, jednak nie można go źle założyć. Czy skrzywiony ząb na zamachu mógłby być przyczyną takiego zachowania czujnika ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 24 lipca 2013, 17:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
A kolego po tym toczeniu zęby nie przesunęły się zbyt daleko od czujnika ?. bo może tu jest wina :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 24 lipca 2013, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dziś dokonałem pomiarów oporności czujnika położenia wału - na każdym zębie pokazuje na mierniku 638, więc zęby są równe. Porównałem z innym M62 i wartości są identyczne. Koło zamachowe powoli wychodzi z grona podejrzanych :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 24 lipca 2013, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jakie koło zamachowe założyliście?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 24 lipca 2013, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
koło zamachowe jest oryginalne od tego silnika, czyli od M62B44 z automatem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 25 lipca 2013, 07:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Pierścień z którego odczytuje czujnik wału(jest zamontowany w skrzyni, nie w silniku) zostawiliście na kole zamachowym?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 25 lipca 2013, 10:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
koło zamachowe jest zintegrowane z wieńcem i zebatką dla rozrusznika, wczoraj zrobiłem zdjęcie z pozycji czujnika położenia wału (wykręciłem czujnik):

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź czy jakiś ząb nie jest przegięty i czujnik wału go nie zbiera

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 26 lipca 2013, 10:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
z oględzien koła zamachowego wychodzi że wszystko jest ok.

Zastanawia mnie instalacja elektryczna.
Czy konieczne jest podłączenie przekaźnika na pompe paliwa?

Pompa jest uruchamiana ręcznie, więc wszystko co teoretycznie zbędne jest usunięte z instalacji, w tym oryginalny sygnał do uruchomienia pompy paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 30 lipca 2013, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: E34
Moim zdaniem pompa raczej nie ma nic do tego, skoro jest załączana ręcznie, więc cykle zachodzą bez przerwy, a jeśli da się jakimś sposobem go wkręcić, to znaczy że pompa dobrze podaje. Ewentualnie ecu świruje bez tego przekaźnika. Rozumiem że mapa seria?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 31 lipca 2013, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Mapa seria, na innym ECU silnik chodzi tak samo.

Może ECU potrzebuje sygnał z tego przekaźnika, że pompa chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 31 lipca 2013, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: E34
Właśnie do tego dążę, spróbuj na krótko o ile się da zlepić instalację identyczną jak ori, skoro czujniki są ok, zęby są ok, to może warto na to zwrócić uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 06:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sterownik nie ma informacji o ciśnieniu paliwa czy o tym, że pompa pracuje. Więc możesz po prostu podłączyć jakiś przekaźnik, żeby tylko cewkę zobaczył i ją zasterował.

Na pewno błąd klimy nie ma nic do tego.

Sterownik jest z wersji z automatem czy manualem? Może tu leży problem. Przy niektórych programach jest inna wersja dla automatu itp. Warto przejrzeć ETK

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 07:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Mam sterownik w wersji z automatem, z usunietym EWSem. Na podmiane mam tez z innego auta sterownik o tym samym numerze, ktory pochodzi z wersji z manualem, rowniez z usunietym ewsem.

Na obu sterownikach chodzi tak samo :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 07:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
EWS usuwała ta sama osoba? Może gdzieś popełniła błąd?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 07:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Sterownik ktory mam na podmiane, wypinam z drugiego auta, ktore działa poprawnie :) Tak samo czujniki. Mam dostępne drugie auto z tym samym silnikiem.

EWSy byly usuwane w dwoch roznych miejscach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 07:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
No to pozostaje usunąć błąd przekaźnika pompy i szukać w odczytach jakiś anomalii

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39-E30] M62B44 po swapie nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 00:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
jakie ciśnienie paliwa jest na listwie na wolnych z odłączonym podciśnieniem z regulatora ciśnienia na wolnych i przy obrotach w których problem występuje ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL