BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i M43 Katowanie silnika
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Siemka zadam moze troszke dziwne a zaraz głupie pytanie. Do ilu obrotow moge ciagnac moja 316 m43 by silnik sie nie przegrzewal i byl prawidlowo eksploatowany. czy 4000-4500 to juz dla niego duzy wysilek?

Cytuj:
[model???] TZW Katowiane silnika:)


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 22:02 przez Przemoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
zależy na którym biegu chcesz na tych obrotach jeździć :D :hyhy:

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
tzn glownie chodzi mi o ruszanie z miejsca czyli 1-2-3 by sie rozpedzic bo zawsze bylem przyzyczajony do diesla a on troszke inaczej ciagnie :)

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
a to z kimś sie będziesz ścigał czy jak .... :)

ja tak średnio na 3 tys zmieniam biegi i jest ok ... no nie powiem zdarzyło się zmianieac na początku czerwonego pola i z silnikiem nic sie nie stało
no ale jeżeli miał bym tak jeździć na codzien to chyba nie za bardzo dla auta i dla portfela :D

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
no wiesz bo dopiero powyzej 4000 Bmka ladnie ciagnie(bynajmniej moja );0

Heh ja tylko raz jezdzilem do odciecia :D by sprawdzic.

Zadalem to pytanie poniewaz chcialem wiedziec do ilu obrotow nalezy ciagnc benzyne na niskich biegach bo do tej pory mialem przyjemnosc jazdy dieslem

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
mi sie wydaje że jeżeli normalna jazda to 2.5 było by optymalne zmieniać biegi
cos jak automat zmienia

ale jeżeli chcesz ruszyć szybciej 1.2.3 rura no to 4-5 tez powinno być ok

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 01:24 
Przemoo18 napisał(a):
czy 4000-4500 to juz dla niego duzy wysilek?


jeśli silnik jest nierozgrzany, to to już nieco za wiele!! jak masz wskazówkę temp. w połowie, to śmiało możesz go cisnąć do czerwonego pola raz na jakiś czas i też mu nic nie będzie. żeby go zagrzać, musiałbyś cały czas katować na placu, upalać itd. w normalnej jeździe zmiana biegów przy 2500 to żadna dynamika, ale za to oszczędność.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
jak wskazówka jest w pionie od temp. to mozesz go ciagnac smiało! tylko na trasie najlepiej bo jak na placu tak jak kolega mówi to sie nazywa katowanie totalne! silnik ma najlepsze odejscie przy najwiekszym momencie obrotowym(dlatego diesle nieźle ciagna bo maja wysoki moment, jakby miały taki jak benzynowe to by były nie warte zachodu)! a najlepiej sie czuje pomiedzy najw. momentem a najw. moca czyli tak od 4300-6000obr/min!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: PoznaĂą
zależy co chcesz osiągnąc takimi obrotami. Twój motor osiąga pełną moc powyzej 4tys wiec zeby sie dobrze rozpedzic trzeba cisnac. oczywiscie tak jak napisano lepiej zeby silnik był rozgrzany. ja mam 1.8 i ciagne ja do czerwonej. oczywiscie bez przesady!! bo pozniej auto traci a nie zyskuje na mocy!! poza tym każdy Ci powie ze czasami trzeba dobrze depnac bo inaczej silnik sie zamula :rotfl: nagar sie zbiera :rotfl: odpowiedz na Twoje pytanie 4 - 4,5 tys to nie za wiele dla niego. za wiele jest jak krecisz na czerwonym polu pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 13:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
dzieki za odpowiedzi.Nie jestem az takim hardcorowcem zeby krecic caly czas na czerwonym polu xD a poza tym silnik 1,6 nie sluzy do tego

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: PoznaĂą
nie mow ze jest zle?? jest porazka:) zarcik taki ja mam 1.8 i juz mnie czasami mdli to 1.8 zobacz ze jednak i 1.6 moze laki spalic i to dobrze to kolega z forum bmw klub poznań

http://pl.youtube.com/watch?v=tHQd9FsuSJM

http://pl.youtube.com/watch?v=_REx6xqqrI8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 16:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47n
witam, sorki za offtop ale skoro o obrotach mowa to az mnie korci zeby zapytac, od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem e36 318is 94" i zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie odcinka przy 4500 obr/min ... to jest normalne czy jest to jakas zanizona wartosc ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
piniek napisał(a):
witam, sorki za offtop ale skoro o obrotach mowa to az mnie korci zeby zapytac, od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem e36 318is 94" i zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie odcinka przy 4500 obr/min ... to jest normalne czy jest to jakas zanizona wartosc ?



na 100% cos jest nie tak zeby odcinalo przy 4,5 :/

mi odcina przy 6500-6700 jakos.

Nie powiem ci czemu sie tak dzieje u Ciebie bo nie znam sie na sprawach mechanicznych ale napewno cos nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
piniek napisał(a):
mianowicie odcinka przy 4500 obr/min ... to jest normalne czy jest to jakas zanizona wartosc ?


Kolego a jak silniczek chodzi??Nic nie stuka nie klepie...jak to jest na zminym i na cieplym.

Bo tak jak Przemek pisze...to o wiele za malo na odcinke.

Odcinka przy takich obrotach wskazywala by na problemy z walkiem rozrzadu i wszystkimi jego elementami.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47n
silnik pracuje rowno i cicho, nie stuka nie klepie ani nie wydaje zadnych innych dziwnych odglosow, odcina przy tych obrotach zarowno na cieplym jak i zimnym silniku, glebszego przegladu silnika jeszcze nie robilem, jedynie standardowy przeglad na stacji diagnostycznej ( sonda w wydech i heja ) dodam ze przeglad u bardzo dobrego znajomego ktory w razie czego od razu powiedzialby ze cos jest nie tak.... chyba jednak nie obejdzie sie bez zajrzenia przez lupke w silnik....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47n
aha dodam ze nie jest do jakies krztuszenie czy dlawienie sie silnika tylko rowne odciecie tak jakby wszystko bylo ok za wyjatkiem zbyt niskich obrotow ... zjawisko to wystepuje na pewno na 1 2 i 3 biegu, wyzej nie probowalem ale chyba nie ma sensu, a czy istnieje mozliwosc ze jest cos w komputerze namieszane ? z gory dziekuje za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
piniek, masz instalacje gazową ?

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47n
nie mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47n
dodam ze wlasnie dzwonilem do 2 mechanikow, jeden powiedzial ze to jest normalne a drugi ze obroty sa za niskie .. ehh :/
nie chce drazyc offtopa, w najblizszym czasie zaloze osobny topic odnosnie tego problemu i dokladnie opisze co i jak, podlacze becie pod komputer i bede wiedzial na czym stoje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 18:06 
taaa normalne, ten mechanik chyba jest normalny :zdziwko:

w TDS to może tak, ale nie iS


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL