BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 02:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 06:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Witam Panowie!

Niestety mam problem, który się co raz bardziej nasila, a mianowicie przy pełnym obciążeniu silnika auto nie idzie tak jak powinno - czuć, że się męczy, czasem się zdarzy, że przy ok 5-5,5tys obr odpóści i ma się wrażenie jak by włączył się coś ala V-tec w hondzie :). Poczytałem, że może być winny katalizator, tym bardziej, że często stojąc na światłach czuje dość intensywną woń spalin (na pewno nie jest to olej lub dostająca się woda), co może sugerować ww problem. Boję się jedynie, że po wycięciu katów w aucie zrobi się głośno, ale jeśli ma to pomóc to nie ma wyjscia.

Ps: przyponiało mi się, ze na zimnym silniku auto jeździ normalnie, na kompie brak błędów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 07:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
bardzo możliwe wsadź strumiennicę i nie powinno być bardzo głośno

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 09:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Podjedź do zakładu zajmującego się tłumikami - niech obejrzą cały wydech. Sprawdź szczelność całości i w razie potrzeby wymień katalizator na nowy.
Strumienica nic nie daje poza problemami na przeglądzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 16:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
a jakby wywalić bebechy z kata i wstawić pustą puchę? najbardziej się obawiam właśnie głośnej pracy samochodu, bądź co gorsza tego metalicznego dzwonienia :/ masakra co chwile cos wychodzi w tym aucie...gumy na belce, nivo, maglownica itp itp...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 18:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Oczywiście możesz wywalić bebechy i jeździć jak masz kiepski finansowo miesiąc, ale na dłuższą metę lepiej pomyśleć o założeniu katalizatora.
Bez katalizatora będzie głośniej na pewno. Do tego dochodzi kwestia, czy silnik będzie prawidłowo działał, bo przy projektowaniu wydechu ważne jest nawet przytkanie go przy określonej odległości od silnika. Wiem, że nie zacznie nim od razu rzucać i szarpać, ale po podpięciu do kompa różnica będzie widoczna.
Pół biedy, że masz jedną sondę, więc nie będzie walić błędem silnika po desce.

Jak zrobiłeś magiel, gumy i nivo, to poza sprzęgłem i pompą wody raczej nic nie powinno Ci już wyskoczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [M50B25 e34] Nie idzie przy pełnym otworzeniu przepustnicy
PostNapisane: 11 września 2013, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
a tak ceniłem ciszę w tym aucie :/ gdybym miał zacząć wymieniać co zrobiłem w tym aucie to pewnie wyszła by równowartość zakupu auta (oczywiście o takich oczywistych rzeczach jak pompa wody i termostat nie muszę wspominać). No cóż, jutro się wybieram do tłumikarza i zobaczę co powie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL