BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 16:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e 34
Kod silnika: M50B25
Witam! Mój problem jest następujący: w kabinie cały czas działa mi ogrzewanie, myślałem ze jest to spowodowane uszkodzeniem elektrozaworów, lecz po sprawdzeniu napięcia na kostce zasilającej elektrozawory napięcie pojawia się na sekundę a następnie znika, sprawdzałem tak pomiędzy pinem 1 i 2 i pomiędzy 1 i 3. Sprawdzając napięcie pomiędzy pinem 1 a masa (odkryty kawałek metalu) jest 12 V. Więc napięcie do kostki dochodzi ale nie ma sterowania. Czym to może być spowodowane?? czy wadliwe są potencjometry panelu sterowania?? Samochód jest bez klimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Moment, skoro na pierwszym pinie masz 12V, to dlaczego mierzysz napięcie pomiędzy pinami 1-2 i 1-3? Spostrzeżenie czysto elektroniczne, nie bawiłem się tą wtyczką. Druga sprawa - jeśli nie byłoby napięcia sterującego, to elektrozawór byłby zamknięty i nie miałbyś ogrzewania w aucie. A masz je cały czas. Zdaje się zatem, że elektrozawór padł. Może się zawiesił w pozycji otwartej, możesz go czymś drewnianym albo młotkiem gumowym nieco opukać, może odpuści. Jednak może to być rozwiązanie krótkotrwałe.

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 22:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e 34
Kod silnika: M50B25
Elektrozawory opukałem i nic, nie reagują na sterowanie. Na pierwszym pinie jest 12V ale mierząc tylko pomiędzy właśnie tym pinem 1 a masą. Jeżeli dobrze rozumuje to napięcie powinno pojawiać sie pomiędzy pinem 1 i 2 dla pierwszego elektrozaworu i pomiędzy pinem 1 i 3 dla drugiego elektrozaworu. A poza tym napięcie powinno się zmieniać stosunkowo do położenia potencjometrów regulacyjnych maleć bądź rosnąć. A takie pomiary nic nie pokazują, po przyłożeniu miernika do pinów 1-2 lub 1-3 napięcie pojawia sie dosłownie na ułamek sekundy a później znika i tego właśnie nie rozumiem. Może ma ktoś jakiś schemat połączenia elektrozaworów z panelem sterowania???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 9 grudnia 2013, 11:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Elektrozawory bez podania napięcia są w pozycji otwartej i sterowane są impulsowo, a nie liniowo, czyli podawane jest napięcie w określonym czasie zależnym od ustawienia temp na panelu.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 9 grudnia 2013, 22:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e 34
Kod silnika: M50B25
A mógłby mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania elektrozaworów??? No i jeśli są sterowane impulsowo to w jaki sposób działają cewki? Przecież aby cewka otworzyła zawór potrzebne jest stałe napięcie. Większe lub mniejsze w stosunku do poziomu temperatury jaką ustawimy na panelu sterowania. No chyba ze się mylę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 10 grudnia 2013, 10:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
markzdw napisał(a):
No chyba ze się mylę
Mylisz się. Zmniejszając napięcie na cewce nie będzie uchylał zaworu liniowo, tylko poniżej pewnego napięcia otworzy go całkowicie. Takie zawory są sterowane impulsowo, zawór zamknięty - stałe napięcie 12V, zawór otwarty - brak napięcia, a pomiędzy - impuls 12V, czas między impulsami i jego długość zależna od wybranej temp.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 16:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Kolega lupanet ma racje tak to właśnie działa. Sprawdź rezystancje cewki jak jakaś jest to dobrze jak masz przerwę to cewka jest przepalona i nie ma prawa działać.
Możesz tez spróbować wymiotować elektrozawór podać mu stale napięcie i patrzyć czy się zamyka( w środku jest taki stożek)

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 22:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e 34
Kod silnika: M50B25
A gdzie znajduje się czujnik temperatury wewnętrznej???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z ogrzewaniem i zasilaniem elektrozaworów
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
markzdw napisał(a):
A gdzie znajduje się czujnik temperatury wewnętrznej???


a może warto podmienić sterownik który się znajduję za nagrzewnica

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL