BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318TDS SEDAN kontrolka wtrysku sterującego (chwilowo)
PostNapisane: 20 stycznia 2014, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: Sechs und dreißig
Kod silnika: 6 cylindrowy
Witam ponownie.

Po krótkiej spince napiszę od nowa temat choć nie wiem, czy wspomnę o wszyskim o czym wcześniej pisałem...

1. Otóż: po odpalaniu auta na zimnym motorze gdzie temp otoczenia wynosi gdzieś poniżej 5st lub mniej, po jakiś 3-4sek po rozruchu pojawia się kontrolka wtrysku sterującego i świeci się blisko 5sek. Podczas jej świecenia auto gubi obroty, skacze od 400 do 800 i silnik się telepie jakby nie chodził na jeden gar. Po wspomnianych 5sek wszystko powraca do normy, obroty się normują i jałowe powracają. Przy temp w okolicy 7-8st i więcej nie zaobserwowałem tego problemu... Wtrysk czy bardziej jakiś czujnik skoro temp otoczenia ma tu wpływ?

2. Z kolei na ciepłym tj temp robocza motoru ok.90st (wskażnik licznika) auto pali po 5 czy w nawet więcej obrotach wału, jakby nie było paliwa... Na zimnym/letnim nie ma tego problemu. Stawiałem na nastawnik ale z opinii wynika, że przy strzelonym nastawniku wariują obroty na jałowym, na wysokich biegach i niskich obrotach etc. Tu tylko obraja jak wyżej, ciężko pali a jak zapali nic a nic się nie dzieje.

PS. Zaobserwowałem, że w jednej z rurek z ropką pojawiają się pecherzyki powietrza (ten idący do pompy, taki przeźroczysty). Wykminiłem, że być może zaworek zwrotny nie trzyma i paliwo ucieka z pompy zapowietrzając ją i to są powody ciężkiego rozruchu na ciepłym. Ale czemu ten problem na zimnym nie występuje? Czy to coś związane ze świecami, które nie grzeją na ciepłym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318TDS SEDAN kontrolka wtrysku sterującego (chwilowo)
PostNapisane: 17 lutego 2014, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
Musiał byś sobie sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją, bo błąd wyskakuje Ci z wtrysku sterującego. A najlepiej podłącz pod kompa to wtedy zobaczysz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL