BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
witam.. .pamietam ze jezdzilem moja bunia 220.. .pozniej v max spadl do 185kmph... wyczytalem gdzies ze v max wlasnie tyle wynosi (183)... ale wczesniej zaraz po kupnie.. .przez jakies 3 tyg pamietam ze zamykalem licznik... co proponujecie zrobic by odzyskac ta predkosc? na postoju silnik wkreca sie na 6,5tys. a w trasie przy predkosci ok.185kmph (t.j. ok.5,5tys obr.) autko traci moc... tak jakby chyba odcinalo go... obojetne gaz (blokada przed przekreceniem silnika juz sciagnieta) czy benzyna...



Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI.
Zapoznaj się z nimi

robertbmw

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Ostatnio edytowano 29 kwietnia 2008, 20:16 przez jazeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
słabo znam ten silnik ,ale z tego co wiem to w tym modelu rozrząd jest czuły, i właśnie jak rozrzad już jest wyexploatowany to objawia się to przesuniętą w dół odcinką.
Albo po prostu spadł ci wężyk podciśnienia z regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
wezyka poszukam czy cos nie spadlo... a co do rozrzadu to mozliwe... zrobilem na nim spokojnie ponad 50tys. a nie wiem ile wczesniej bylo na nim zrobione, wiec pewnie tez juz czas na niego...

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No tak ale w silniku M43 napewno nie jest przyczyna walek... .walek byl przyczyna szybszej odcinki w silnikach M40...a Ty masz nowszy model i na dodatek na lancuchu (ktorego sie nie wymienia, chyba ze go slychac)...ja obstawiam pompke paliwa...moze nie podaje juz dobrze paliwa powyzej jakichs tam oborotow...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 15:12 
Na pewno masz M43? W 93 roku to raczej jeszcze M40. I to by tłumaczyło Twoje objawy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Bagor napisał(a):
Na pewno masz M43? W 93 roku to raczej jeszcze M40. I to by tłumaczyło Twoje objawy.

Do polowy 93 Bagor byl M40 :) A pozniej juz M43 :) Wszystko zalezy z ktorego miesiaca :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:24 
Kisiel24 napisał(a):
Do polowy 93 Bagor byl M40 :) A pozniej juz M43 :) Wszystko zalezy z ktorego miesiaca :)

Ale ja o tym doskonale wiem :) M43 niby było już montowane od lutego, ale nie spotkałem się nigdy z czymś takim. Zazwyczaj z 93 roku mają jeszcze M40. A objawy wskazują, że to właśnie M40 ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
dziekuje za zainteresowanie.. .szukalem wezyka.. .nic nie znalazlem co by odstawalo... silnik prawdopodobnie mam m40... a nie jak do niedawna sadzilem m43 (z lancuszkiem)... mam pasek rozrzadu... 2 tyg temu sie dowiedzialem, a wczesniej wprowadzono mnie w blad. zapomnialem zmienic dane, ktore wprowadzily Was w blad, za co przepraszam...
przy okazji zapytam... czy ten silnik ma kolizyjna przy zerwaniu paska?
czyli po wymianie paska i rolek napinaczy, powinienem odzyskac osiagi?

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 18:04 
jazeck napisał(a):
dziekuje za zainteresowanie.. .szukalem wezyka.. .nic nie znalazlem co by odstawalo... silnik prawdopodobnie mam m40... a nie jak do niedawna sadzilem m43 (z lancuszkiem)... mam pasek rozrzadu... 2 tyg temu sie dowiedzialem, a wczesniej wprowadzono mnie w blad. zapomnialem zmienic dane, ktore wprowadzily Was w blad, za co przepraszam...
przy okazji zapytam... czy ten silnik ma kolizyjna przy zerwaniu paska?
czyli po wymianie paska i rolek napinaczy, powinienem odzyskac osiagi?

Jeśli masz pasek rozrządu to na 100% jest to M40. Tak jak podejrzewałem. Silnik jest kolizyjny. Aczkolwiek zmiana paska, rolek nic nie da. Tu chodzi o wałek, dźwigienki, popychacze. Koszt pełnego pakietu to około 800zł. Możesz zrobić też taki patent, że kupisz tylko wałek i popychacze, a dźwigienki zaadoptujesz z M43 (można kupić używki w super stanie za 120zł komplet). Jest to tańsza opcja. Trudni się tym ta osoba: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=2226573 W ogóle zadzwoń do niego, to na pewno coś Ci doradzi.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 01:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Mimo wszystko zaczne od paska... swoje juz przejechal... nie ma co ryzykowac... jesli rzeczywiscie to nie pomoze to pewnie bede musial kupic te podzespoly...

Dodam ze na 4 biegu wchodzi na te 6,5tys obr. a 5 juz tylko do 5,5...

Bagor... Po wymianie jaka maja orientacyjna zywotnosc? Pytam bo chce ocenic, czy jest sens ladowac tyle kasy...

Dziwne bylo to ze w miesiac po kupnie stracil predkosc (zrobilem ok. 10tys km) i do tej pory ta predkosc sie utrzymuje... przejechalem tak ok 40tys.

Aaa... moze to bedzie jeszcze jakas dodatkowa wskazowka... ostatnio (od 2 tyg.) miedzy 2 a 3 tys. obr. kiedy chce konkretnie przyspieszyc... slysze stukot zaworow...

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 02:19 
Pasek nie pomoże :) Jak lekko Ci jeszcze stuka i tylko na V biegu się nie wkręca do oporu, to przedzwoń do tego gościa, co wyżej podałem link. On się tym zajmuje, daje jakieś podkładki, czy coś i chyba wszystko śmiga, więc nawet by Ci mógł przy okazji pasek, rolki i napinacze zmienić za jednym razem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 04:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Bylem poltora miesiaca temoo... w drodze powrotnej, w polowie dryn dryn dryn... hmmm... Uslyszalem ze to normalne - ma sie dopasowac... ok... pozniej po 2-3 tys km - po zalecanych prze tego mechanika 2 tys. nawet 3... dalem popalic(tzn sprawdzalem V.max)... no i v.max wzroosl do max 170 i odcinka, a jak dobrze zawialo do 200... to jedyne co osiagnalem... a stuki miedzy 2-3 tys obr. zostaly na cieplym oleju... Ogoolenie bez zmian :cisza: ... niebawem sie wybieram z tzw "reklamacja" (ktora podobno obejmuje 3 miesiace)... odezwe sie co i jak z moim problemem tzn v.max.220- teraz 180(czasami do 200)... Pozdr.!!! :cisza:

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 05:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Jezdze na 5w40 z lekka domieszka 0w40 - zawory stukpuk... :/ kolejny jaki zaleje, to bedzie wlasnie ten - 10w40 orlwn - podobo najbardziej oryginly, zaden podrobiony (markowy - rozrabiany w bulgarii , czy pl), tylko zwykly orlen'a... (sprawdzalem konsystencje - na pierwszy rzut oka castrol synt. jest taki sam jak orlen polsynt.) - nie jedna osoba to potwierdzila... za jakis tydzien do max miesiaca dam znac czy jakies zmiany nastapily... branie oleju tak jak wczesniej (czyli okolo 1 / 15.000km)... Dodam ze przez 10 m-cy zrobilem bite 80.000... czyli auto jezdzi ;)... niestety juz nie osiaga v.max -220... Tylko czasami 160... czasami 200... Jak zawieje :(... Od ponad 8 m-cy proobooyje dooyjsc do v.max... Wydauooem joosh nie jedna stoofqe niestety... takze niestety bez zadenego efektoo... Jesli odkryje swaja usterke, to oczywiswcie dam znac!!! By koleyjny wielbiciel tego coodnego stworzenia, uniknal niepotrzebnych koshtoof, ktoore ja niesteyty moosiauem poniesc... Pozdr!

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: MyÂślibĂłrz
to na pewno bedzie walek, dzwigienki i popychacze mielem identyczne objawy mam e36 316, m40 silnik najpierw bylo 180 pozniej 160 a z czasem 140 wymienilem te czesci i silniczek pieknie wkreca sie na obroty calosc wyniosla mnie 1100zl wymienialem jeszcze olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m43
Panowie mam taki problem w m43 z 96 roku... idzie do 5tys potem sie nie chce wkrecać... na postoju normalnie odcinka...nie mam wg pojecia co może być przyczyna...prosze o pomoc:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23105
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wrzuć autko na diagnostykę kompem :) i pewnie poznasz winowajcę.

_________________
''Dobrze że za BAN-y płacą''


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m43
kurde właśnie komputer nic nie pokazał w tym problem...myslalem ze to wina wydechu dokladnie katalizatora ale założyłem strumienice i dalej to samo...a nie mam pojecia za co sie zabrac i w czym szukac przyczyny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m43
dodam ze wymieniłem kable swiece filtry powietrza oleju paliwa sonda byla wymienina...na postoju odciecie bez problemu w jezdzie nie zaleznie jaki bieg powyzej ok 4.5 nie idzie wg...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Żadnego sensu nie widzę pakować kasę w stare m40.... Ponad 1000zł na robienie wałków itp, to za 800zł można już kupić kompletny swap na m50, 3 dni w garażu i swap zrobiony i mieć spokój oraz normalne osiągi bo co jak co ani 1.6 ani 1.8 zwykłe to nie jedzie.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Utrata prędkości auta - max 185 a bylo 220
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
baranek123, Zacznij od ciśnienia paliwa na listwie,wtryski,kompresja

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL