BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 18:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Emulator EWS a Inpa ?
PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 05:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam

EDIT: Pytanie odnośnie tematu na ostatniej stronie !

Dziś rano jadąc do pracy znów zauważyłem problem z obrotomierzem (eko i wskaźnikiem temp.) a mianowicie po odpaleniu nie działał (-y).
Dojechałem do pracy i otwarłem maskę i po odkręceniu gniazda diagnostycznego w którym znajduje się płytka z 4 pinami (ta która po zakręceniu zwiera linię K do GND i linię L poprzez jakiś rezystor do +12V) obrotomierz i wszystko zaczęło poprawnie działać ????
Co to może być bo ? Jak wrócę do domu to podepnę się pod INPĘ, wiem, że linia K i L to nadawanie i odbiór (TxD i RxD) i czy możliwe że komp nałykał się jakiś błędów i coś takiego się dzieje ?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 21 maja 2014, 07:32 przez Krychol rc, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Płytka w złączu diagnostycznym.
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam

Dzisiaj znów powtórzył się problem z obrotomierzem :(((((((
Podpiąłem INPĘ i wywaliła dwa błędy:

Obrazek

Odczepiłem czujnik położenia wałka i moim oczom ukazał się oto taki widok:

Obrazek

Im dalej obierałem kabel by to zaizolować cały czas pękała izolacja dalej, jednak zaizolowałem to i nie wyskakuje już błąd 65 ani 83, ale problem z głupiejącym obrotomierzem nadal występuje. Dodam jeszcze, że w INPIE obroty są ok i po zrobieniu testu zegarów też jest wszystko ok.
Denerwuje mnie strasznie ten fakt gdyż auto ma LPG i jak zaczyna głupieć obrotomierz to zaraz głupieje gaz bo też bierze widocznie informacje o obrotoach z tego samego miejsca.

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc bo już powoli brakuje i sił.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Płytka w złączu diagnostycznym.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 08:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sprawdz czujnik wału i jego wiązkę.Przy braku sygnału z tego czujnika świruje obrotomierz i gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Płytka w złączu diagnostycznym.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 11:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Dzięki za odpowiedź.
Ok sprawdze jak wrócę do domu.
Chciałbym jeszcze napomniec że dzieje się to jak pada deszcz, widocznie gdzieś wlazi wilgoć albo woda i robi się zwarcie bo jak silnik się rozgrzeje to zaczyna wariowac i później działa już normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Płytka w złączu diagnostycznym.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 15:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
A więc sprawdziłem i wtyczka wygląda identycznie jak ta powyżej i do tego jeszcze kabel od czujnika wału był przyduszony wężem oleju od Vanosa ...
Czy da się w jakiś sposób sprawdzić oba czujniki ?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 16:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Stały temat - pokruszona izolacja=zwarcie.
Da, trzeba zmierzyć ich opór.
Dla czujnika położenia wału: pomiar między pin 1 i 2, prawidłowy opór: 1280 (+/-) 10% Omów, odstęp czujnika od koła: 1 (+/- 0,3) mm.
Dla czujnika położenia wałka: między pin 1 i 2 - max 1 Om, między pin 2 i 3 - ponad 10 MOm.

Jak miałem walnięty czujnik położenia wału, to INPA wywalała też błąd czujnika położenia wałka (który był praktycznie nowy, bo chyba 1,5 roczny, ori Siemens). Po wymianie czujnika wału, obydwa błędy (tj. czujnika poł. wału i wałka) przestały wyskakiwać.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Witam, a mianowicie:

wałka - 1 i 2 pin 13 Ohm 2 i 3 0,5 Ohm
wału - brak wskazań jakiejkolwiek rezystancji

Czyżby były obydwa walnięte ?
Czy czujniki od M50B25 będą pasowały bo mam możliwość ich pożyczenia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 16:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
maaaad napisał(a):
Stały temat - pokruszona izolacja=zwarcie.

Dokładnie.

Krychol rc napisał(a):
im dalej obierałem kabel by to zaizolować cały czas pękała izolacja dalej, jednak zaizolowałem

Miałem tak samo.. izolacja jest tak stara i sparciała, że gdy ją chcesz poprawić, wywołujesz reakcje łańcuchową i rozwalająsz ją coraz dalej. Teoretycznie ... aby być pewnym naprawy - musiałbyś rozgrzebać izolacje na całej długości i znowu zaizolowac każdy z 3 kabli. A w praktyce nigdy nie będziesz pewny czy silnik po takim zabiegu hula jak należy.

objawy uszkodzonego czujnika wałka - możesz rozpoznać m.in. po - cykających wtryskach, falowaniu obrotów, słabym dole, gaśnięciu silnika w czasie jazdy po wrzuceniu na luz, ciężkim odpalaniu auta - szczególnie na rozgrzanym silniku.

Krychol rc napisał(a):
Czy czujniki od M50B25 będą pasowały bo mam możliwość ich pożyczenia ?

od m50b25 jest inny. Od m50b20/m52b20/m52b25 pasują.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Ok a coś z zamienników można kupić, bo 250zł za jeden czujnik to jakaś masakra jest....
Czy istnieje możliwość, że może być tak samo rozwalona izolacja od strony sterownika bo gniazdo jest dość głęboko schowane pod kolektorem i nie mam jak tego wykręcić ?


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2014, 17:07 przez Krychol rc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie pasują to całkiem inne czujniki.
Maaaad rezystancje które podałeś dotyczą silników m50 bez vanosu.
Sprawdz czujnik wału ustawiając multimetr na pozycję diody może ma przebicie między kablami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Czujnik wału między 2 a 3 pinem ma na ustawieniu multimetru na diodę wartość 0,600 a w drugą stronę brak wskazań, przy mierzeniu rezystancji ma 23MOhm.
Między 1 a 2 pinem brak wskazań niezależnie od ustawienia multimetru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wygląda że padł na amen.Zapal auto bez czujnika wału jak pracuje tak samo jak z czujnikiem to wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
piotr520 napisał(a):
Maaaad rezystancje które podałeś dotyczą silników m50 bez vanosu.

Jesteś pewien? Bo dane mam z manuala Bentleya i Sam naprawiam e36, w wersji dla wszystkich 6-cylindrówek.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Na 100%.Tylko dla silników m50 bez vanosu na osprzęcie bosch.
I dla silników 1,8 is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dla silnika m52 wartosci czujnik a wałka sa nastepujace
pin 1-2 ok 12,5 ohm
pin 2-3 ok 0,4 ohm

czujnika wału nie idzie sprawdzic miernikiem jedyny sposób odłaczyc czujnik wałka i sprawdzic czy auto odpali jak odpali to znaczy ze sprawny pozdrawiam

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 17:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
bedi_24 napisał(a):
czujnika wału nie idzie sprawdzic miernikiem jedyny sposób odłaczyc czujnik wałka i sprawdzic czy auto odpali jak odpali to znaczy ze sprawny pozdrawiam


hmm to ciekawe. Gdy obstawiałem u siebie czujnik wałka to po podpięciu pod kompa pokazywało - bład wału i wałka. Usunąłem obydwa i wrócił tylko wałka. Z nastawieniem, że jest to czujnik wałka - wymieniłem go na inny ori używany ... jak sie okazało - niesprawny, bo silnik póki zimny to jakos tam odpalał z oporami. A jak sie zagrzał to kaplica - mogłem kręcic rozrusznikiem i zero reakcji. Czyli wału też mam do wyjeee?? :chytry:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
bedi_24 napisał(a):
czujnika wału nie idzie sprawdzic miernikiem jedyny sposób odłaczyc czujnik wałka i sprawdzic czy auto odpali jak odpali to znaczy ze sprawny pozdrawiam

Nawet w TIS są podane odpowiednie wartości dla czujnika położenia wału ;) Sprawdziłem w TIS i tak jak pisałem, 1280 Ohm, +/- 10% - dla układu bez przerywacza. O ile dobrze kojarzę, w m52 nie ma przerywacza zapłonu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2014, 18:03 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bledy jakie podaje inpa sa malo znaczne
czujnik walka mozna sprawdzic bez problemu w inpe na wskazaniu vanosa przy odpalonym silniku powinno byc ok 22 stopnie a w czasie jazdy powyzej 2tys powinno sie przestawic na 44stopnie wtedy czujnik jest ok
czujnik wału nie ma zadnej opornosci mozna go sprawdzic na diode led kręcąc rozrusznikiem ale nie chce mi sie opisywac tej procedury :)

silnik m52 odpali bez problemu na samym czujniku wału wiec jak odepniemy czujnik walka silnik musi odpalic wtedy czujnik jest napewno sprawny

silnik musi tez odpalic np gdy odepniemy czujnik walu a bedzie podpiety sam czujnik walka wtedy tez łatwo stwierdzic ze czujnik jest sprawny tylko na samym czujniku wałka silnik moze dłozej krecic zeby odpali ale jak jest sprawny to odpali

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
A więc najświeższe info:

Zamontowałem czujnik wałka, kabelki zatopiłem w koszulki termokurczliwe i wartości są takie jak podał kolega bedi_24.
Na samym czujniku wałka odpala, ciężej ale odpala. Zaś na samym czujniku wału nie odpala nawet kręcąc 10-20s.
Co do obrotomierza, nadal wariuje nawet gdy nie ma czujnika wału, ale jak siedziałem w aucie to się uspokoił gaz się załączył i generalnie ok.
Czy to jest już pewne, ze walnięty jest czujnik wału ? Zaizoluję go i pójdę zamontować i zobaczę jeszcze wtedy.

bedi_24 napisał(a):
czujnik walka mozna sprawdzic bez problemu w inpe na wskazaniu vanosa przy odpalonym silniku powinno byc ok 22 stopnie a w czasie jazdy powyzej 2tys powinno sie przestawic na 44stopnie wtedy czujnik jest ok


I tak jest.

Pozdraiwam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czujniki wału i wałka.
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak to pewne ze jest uszkodzony spróbuj go naprawic tak samo jak czujnik wałka jezeli czujnik nie mal dosc długo zwarcia to po zailozowaniu przewodów powinien dzialac jak chcesz to moge ci podac jak go sprawdzic
bo na mierniku jak juz napisalem wyzej nie idzie go sprawdzic
potrzebna bedzie zwykla dioda taka co swieci :) i miernik ale na ustawieniu volt

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL