BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 13:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 18 maja 2016, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Witam mam spory problem ...
Zacznę od początku aby rozjaśnić sprawę ... W pon pierwszy raz zatankowałem sobie do pełna benzyny ....Poszedłem zapłacić patrze a tu pod autem plama ...wykapało ze 3l benzyny :mur: Po wyjęciu kanapy i odkręceniu przykrywki pompy okazało się że przy pompie paliwa są dwa króćce ,na jednym jest waż na drugim nic nie ma co widać na zdjęciu poniżej ....
Obrazek
Z tego króćca cały czas lała się benzyna do puki nie odlałem 5l z baku ....wtedy przestało lecieć .... Wyczytałem ,że to jest jakiś przelew ... Pytanie co na ten króciec powinno być założone bo chyba nie jest to normalne ,że po zalaniu do pełna z pod auta wylewa się waha .....
Efekt tego jest taki ,że wszystkie kostki były potopione w benzynie ...po wysuszeniu wszystkiego i podłączeniu z powrotem kostek pompa paliwa nie działa :rozpacz: Sprawa jest o tyle dziwna ,że na kostce od pompy po przekręceniu kluczyka jest 12v .. Po podłączeniu na krótko z akumulatora pompa działa i tak dojechałem do domu ...natomiast po podłączeniu kostki pompa nie działa ...Ktoś ma jakiś pomysł ? Wygląda to tak jakby zasilanie było ,ale kiedy tylko dochodzi obciążenie to zasilanie pada :/ Fajnie jak ktoś by miał schemat elektryczny zasilania pompy mogło by to pomóc w znalezieniu winowajcy ,a ja takiego schematu nie mogę odnaleźć w internecie ...Z góry dzięki za jakieś inteligentne pomysły i realną pomoc :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 18 maja 2016, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ten drugi króciec trzeba zaślepić i nie będzie się lało,trochę dziwne,że do tej pory nie czułeś benzyny w aucie
zasilanie na kostce trzeba sprawdzić przez żaróweczkę,ma zaświecić przez około 3 sek.
jeżeli nie,to sprawdż bezpiecznik i przekażnik od pompy,czy działa
minus na pompę idzie z DME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 18 maja 2016, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Nie czułem gdyż jest to zakryte matami wygłuszającymi ,i kanapą ... A całość jest pod podłogą i wszystko wylatuje na powietrze ...dziwię się tylko czemu nie było tego czuć w garażu ... Jeszcze takie pytanie czym to najlepiej zaślepić ? Co do prądu puki co sprawdzałem to tylko multimetrem ,gdyż były warunki polowe przed stacją i musiałem coś skombinować żeby do domu wrócić....No i tak jak pisze zasilanie 12,5V pojawiało się na 2/3s gasło... następnie podczas kręcenia rozrusznikiem wracało do wartości 11.5V jutro będę się za to brał dlatego chciałem jakiś porad ;) Bezpiecznik sprawdzałem i jest ok przekaźniki zamieniałem miejscami i dalej to samo ...nie wiem jak z minusem z dme :suchy: Możliwe ,że od tej benzyny zrobiło się zwarcie i coś ześwirowało ? Albo od tego ,że odłączyłem kostkę od pompy na podłączonym aku ? Dodam ,że pływak działa poprawnie ..... Dziwi mnie to ,że miernik pokazuje 12v a po podłączeniu pompy napięcie ginie ...No nic jutro będę z tym walczył ,jak by coś będę tu szukał pomocy ;) Dzięki kolego ryszard :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 18 maja 2016, 19:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dlatego sprawdż przez żarówkę 12V,przyrząd może wskazać podwieszony plus
do tego krućca wsadż koreczek gumowy lub coś w tym stylu i możesz zabezpieczyć koszulką termokurczliwą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 18 maja 2016, 20:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Jak wyżej żarówka prawdę ci powie :) .Dla ułatwienia trzeba wyjąć przekaźnik pompy zrobić mostek między pinami 30 i 87 w gnieździe przekaźnika i wtedy bez kręcenia rozrusznikiem masz mieć napięcie na pompie paliwa.Jeżeli nie ma to musisz ustalić czego brakuje masy czy plusa.W tym celu jeden koniec żarówki do masy auta a drugi do plusa pompy ,jeżeli świeci to plus 12 jest ok a jeżeli nie to masz przyczynę.Odwrotnie sprawdzamy masę tzn; jeden koniec żarówki do plusa akumulatora a drugi do masy pompy.Jeżeli świeci to masa jest ok jeżeli nie to masz przyczynę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 19 maja 2016, 13:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
No i żarówka prawdę powiedziała .... Po podpięciu żarówki uwaga świeci :szok: Podłączyłem pod pompę pompa zaczęła pracować :looka: Wyjechałem z garażu a po 2 min kable przy wtyczce były gorące ,tym dalej tym chłodniejsze ....Na włączonej pompie jak zaczynałem ruszać ostro przewodami na chwile przestawała pracować ...To skupiło moją uwagę na wtyczce tak jak by nie łączyła :zdegustowany: Więc rozebrałem wtyczkę na pierwszy rzut oka wyglądała ok ...No ale nic przeczyściłem ,prysłem kontaktem ,ścisnąłem delikatnie piny wtyczki złożyłem no i jest :ok: Teraz przy ruszaniu przewodów cały czas styka i jest ok ,a kable się nie grzeją :hurra: Pozostaje tylko sprawa zaślepienia tego króćca .. Czy to było w oryginale zaślepione czy tak mi radzicie ? Bo jeśli to zaślepię rozumiem ,że nie będzie przez to jakiś fajerwerków ? Jeśli było zaślepione w oryginale to czym ? Bo nie chce żebym ja albo ktoś w przyszłości miał z tym problemy ;) Chce to zrobić porządnie i zapomnieć ..Myślałem ,żeby z jednej strony założyć na to jakiegoś odpornego na benzynę węża a z drugiej zaślepić go śrubą i zacisnąć opaską ...Ale może macie jakieś lepsze pomysły ? Koreczek może i ok ale nie mam z czego go zrobić ,ani pojęcia gdzie coś takiego kupić ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 19 maja 2016, 18:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pomysł z wężem i śrubą jest OK,będzie dobrze
o ile pamiętam,były dwa rodzaje pomp tym drugim króćcem realizowane było bodajże odpowietrzenie
potem po lifcie zrobili inne rozwiązanie
pewnie ten cały zespół z pompą był u Ciebie wymieniony i założone zostało starsze rozwiązanie
możesz śmiało zaślepić,nic się nie stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 19 maja 2016, 18:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ok dzięki :) Tak na wszelki wypadek jeszcze spytam ..nie muszę kupować jakiegoś specjalnego węża do benzyny ? Nie powinna mi rozpuścić normalnego gumowego węża ? Czy rozpuści i muszę kupić specjalnego do paliwa ? Bo tego nie jestem pewien ... Ropa pewnie rozpuści ale benzyna nie wiem :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 19 maja 2016, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tam rzadko będzie stały kontakt z paliwem,według mnie wystarczy zwykły gumowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z zasilaniem pompy paliwa
PostNapisane: 19 maja 2016, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Utnę jakiś kawałek gumowego wleje benzyny i zostawię w słoiku na noc :P Zobaczę co będzie się działo :hyhy: Dobra wielkie dzięki za pomoc kolego ryszard55 już drugi raz okazujesz się być mi pomocny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL