BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 14:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z chodzeniem silnika
PostNapisane: 21 października 2007, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: norwegia
witam wszystkich mam problem z ukladem chlodzenia a mianowicie silnik bardzo szybko sie nagrzewa i pokazuje ok 100 stopni czesc wezy jest zapowietrzona wiec probowalem je odpowietrzyc i nic zalozylem nowy termostat i nic wkoncu wymontowalem termostat i udalo mi sie po wielkich trudach odpowietrzyc uklad ale teraz nie dostaje sie cieple powietrze do kabiny a weze do kabiny sa caly czas zimne reszta ukladu pracuje ok a temperatura pokazuje lekko za 90 stopni pomocy co to moze byc pozdro dla wszyskich!!!

_________________
aras303


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: nietak latwo odpowietrzyc bmw jak ktos niewie
PostNapisane: 5 listopada 2007, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: zary
po prawej stronie kolo skrzynki ida 3 weze do nagrzewnicy sciag ten najblizszy karoserji,uruchom silnik i odkrec odpowietrznik na chlodnicy wlewja plyn przez ten waz tak dlugo dopuki bedzie lecial sam plyn przez odpowietrznik na chlodnicy korek chlodnicy ma byc zakrecony.to powinno pomoc na 100procent powodzenia

_________________
wisniewski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
PIOTR12371 napisał(a):
po prawej stronie kolo skrzynki ida 3 weze do nagrzewnicy sciag ten najblizszy karoserji,uruchom silnik i odkrec odpowietrznik na chlodnicy wlewja plyn przez ten waz tak dlugo dopuki bedzie lecial sam plyn przez odpowietrznik na chlodnicy korek chlodnicy ma byc zakrecony.to powinno pomoc na 100procent powodzenia

Mozna i tak ale ogrzewanie daj na ful aby sie pootwierały elektrozawory nagrzewnicy. ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 00:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
PIOTR12371 napisał(a):
uruchom silnik i odkrec odpowietrznik na chlodnicy wlewja plyn przez ten waz tak dlugo dopuki bedzie lecial sam plyn przez odpowietrznik na chlodnicy korek chlodnicy ma byc zakrecony.to powinno pomoc na 100procent powodzenia

Ja przerabiałem ten temat kilkanaście razy i nie do końca się zgadzam z powyższym opisem. Silnik może chodzic lub nie ale ważne jest to aby korek wlewu był równiez otwarty anie sam odpowietrznik. Jest to istotne gdyż pozwoli to na łatwiejsze wypchnięcie powietrza, które jest w układzie. Lejąc płyn przez wąż należy pamiętać o tym, aby lać go bez przerw tak, aby nie dostało się tamtędy powietrze. Ja zawsze leję przez lejek, co pozwala na kontrolowanie tego aby nie dostało sie powietrze. Kiedy płyn zacznie przelatywać już odpowietrznikiem oraz korkiem należy szybko założyć wąż na swoje miejsce. Czynność tę wykonujemy jak najszybciej, tak aby znów nie dostało się tam powietrze. Następnie zakręcamy odpowietrznik i spuszczamy korkiem spustowym (na dole chłodnicy) nadmiar płynu (czyli do ok. połowy zbiorniczka przelewowego). Odpalamy silnik, ogrzewanie na max i czekamy aż silnik złapie temperaturę. Później sprawdzamy jeszcze stan płynu no i jest :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem z chodzeniem silnika
PostNapisane: 30 maja 2013, 16:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
mi pekl wezyk jeden przy silniki tam sa trzy i niewiem od czego to :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem z chodzeniem silnika
PostNapisane: 30 maja 2013, 23:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
wygląda jak by pompa wody padła skoro odpowietrzyć nie możesz...

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] problem z chodzeniem silnika
PostNapisane: 31 maja 2013, 05:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
z tym odpowietrzaniem to ciekawie jest, robiłem to w ok 10 bmw i zawsze w ten sam sposób 100% skutecznie zajmowało mi to 3min.

Odkręcam odpowietrznik i korek wlewu. Leję płyn dopóki znika w chłodnicy (z odpowietrznika leci powietrze wypychane płynem). Kiedy przestanie wchodzić, zakręcam i korek i odpowietrznik po czym odpalam. Kiedy się zagrzeje, odkręcam odpowietrznik, w międzyczasie (silnik chodzi) dolewam płynu jesli potrzeba. Powtarzam to aż z odpowietrznika leci wyłącznie płyn. Cała operacja zajmuje max 3min (plus nagrzanie silnika). Dla pewności odpowietrzam jeszcze po kilkudziesięciu kilometrach ale to dwa bąbelki wylecą i nic więcej. Zawsze jest po tym ok :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL