BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 15 września 2014, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e30 328i
Kod silnika: m52b28
Witam :)
W moim e30 2,8 od początku brakowało trochę koników .
pomiar na hamowni pokazał 185,7 i 256 nm
Wymieniłem:
- świece , oraz zrobiłem nowy dolot - stożek w obudowie z carbonu i doprowadzenie zimnego powietrza
-nowe gumy opaski .
znów hamownia i wynik 187,7 i 273 nm moment ładny lecz trwa krótko i ciągle tych koników brakuje.

-Zmieniłem oleje na liqui moly chyba 5w40 zalany ceramizer
-Wymiana tłumika wraz z rurami od katalizatora do końcowego z kwasówki dedykowany do 2,8
-Zmiana kolektora dolotowego od m50 2,5 .
Auto pracuje równo bez przedmuchów lecz z lekkim opóźnieniem na gaz. ciągnie ładnie do samego końca lecz liczyłem na moc co najmniej 200 koni .
jednak jest 194 i 259 nm . :|
pytanie co przyczyną ? pompa paliwa jest oryginalna od m20b20
może to jej wina za mało wydajna? regulator ciśnienia paliwa oryginalny od 2,8 , przepustnica i wtryski też.
Czy może sondy?
Czujnik położenia wału?
ja już nie wiem kończą mi się pomysły :zalamany:

Miał ktoś podobne problemy w tym silniku ?
Będę wdzięczny za każdą pomoc. załączam wykresy.
dolot +świece
http://zapodaj.net/01587264a351f.jpg.html
dolot świece tłumik oleje kolektor m50
http://zapodaj.net/b94ae47c9f2d7.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 15 września 2014, 19:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
wixer napisał(a):
pytanie co przyczyną ? pompa paliwa jest oryginalna od m20b20

U mnie auto dławiło się lekko, i to nie zawsze, na wysokich obrotach. Wymiana pompy paliwa z oryginalnej (m20b20, jak u Ciebie) na coś a la walbro oraz fajek świec usunęła tę dolegliwość. Wykresy, zwłaszcza ten pierwszy faktycznie wygląda, jakby było mało paliwa u góry.

To obstawiam jako pierwsze, aczkolwiek po wymianie czujnika położenia wału też odniosłem wrażenie, że mi auto odżyło.

Sonda to chyba nie, bo przy WOT, zdaje się, jej wskazanie jest pomijane.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 16 września 2014, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e30 328i
Kod silnika: m52b28
dziękuję za pomoc :D
Fajek akurat nie brałem pod uwagę :D
Jeżeli chodzi o pompę paliwa masz na myśli walbro 255 ?
http://allegro.pl/walbro-255-lph-pompa- ... 65884.html
pasuje p&p czy trzeba coś przerabiać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 16 września 2014, 13:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ja kupiłem Deatschwerks DW200 z uniwersalnym zestawem montażowym, ponoć cichsza niż Walbro i trochę bardziej wydajna. W sumie to nic nie trzeba było przerabiać.
Oczywiście ja nie gwarantuję, że u Ciebie wymiana pompy rozwiąże problem, chociaż tego życzę :D Ponoć idzie też łatwo zaadaptować ori pompę z 328i e36.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 17 września 2014, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e30 328i
Kod silnika: m52b28
Deatschwerks DW200 już jest droższa i chyba większa?
maaaad - jakie modyfikacje masz u siebie i jak z mocą i momentem u Ciebie? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] m52b28 problemy z mocą po wymianie kolektora na m50
PostNapisane: 17 września 2014, 14:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
wixer napisał(a):
Deatschwerks DW200 już jest droższa i chyba większa?

Rozmiar to chyba porównywalny, cena - nie wiem, po ile Walbro, ale DW coś koło 400 zł.
Modyfikacje - tylko kolektor m50, moc i moment - nie mierzyłem, ale na oko... Niesatysfakcjonujące.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL